Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest slaapwekkende RC benzo

Meest slaapwekkende RC benzo

107 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DoutLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo! Weet iemand hoe je afbouwt van deze troep? Ik gebruik al 3 weken 2-3 van 3 mg. Ik ga er mentaal en fysiek onderdoor. Niemand weet raad of hulp te geven. Iemand advies?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn lievelings (triazolo)benzo voor slaap is flualprazolam.

Maar ik ben zeer streng voor mezelf in frequentie van gebruik. Ik weet maar al te goed dat het bij onoplettendheid heel snel erg mis kan gaan met dit soort middelen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dout zei:
hallo! Weet iemand hoe je afbouwt van deze troep? Ik gebruik al 3 weken 2-3 van 3 mg. Ik ga er mentaal en fysiek onderdoor. Niemand weet raad of hulp te geven. Iemand advies?
Klik om te vergroten...
Je huisarts misschien. Lees voordat je gaat even https://www.benzo.org.uk/manual/
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Dout Afbouwen? Waarom slik je die zwaar verslavende pillen? Als je stopt, zullen je problemen die je had, toen je begon te slikken, dubbel en dik terugkomen. (Slaapproblemen, angstig zijn, ........)
Waar ben je nog meer verslaafd aan?
3 weken is limiet, maar ik heb hoop voor je, dat je lichamelijke verslaving nog niet extreem is, maar er zullen andere zaken spelen waarschijnlijk.
Dokter die je op valium/diazepam kan zetten en dat langzaam afbouwen is een interessante manier en je moet ervan uitgaan, dat je manier van leven flink mag/moet veranderen.
Ben je bereid pijn te gaan voelen komende maanden? Je zult wel moeten vrees ik, maar begin ook maar met loggen van je dagelijkse dosis en je pijnwaarde op het moment dat je neemt.

En zoek op internet maar naar Benzo Buddies, dat kan je ook helpen. Dat zijn anderen die ook gevangen zijn/ waren door de Benzodiazepines.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dout zei:
Weet iemand hoe je afbouwt van deze troep? Ik gebruik al 3 weken 2-3 van 3 mg.
Klik om te vergroten...
2 of 3 weken is vrij kort. Normaal gesproken niet genoeg om serieuze lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. De dosis is wel hoog en dat is zorgelijk dus je moet niet zonder overleg met een arts plotseling stoppen. Maar je zou voorzichtig kunnen proberen af te bouwen.

Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met 1/5 van je dosis afhalen en kijken hoe het gaat. Als je er weinig last van ondervindt kun je zo doorgaan.

Het wordt een heel ander verhaal als je voor die 2 of 3 weken ook al benzodiazepines gebruikte. Dat kan ik uit je berichten niet opmaken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
2 of 3 weken is vrij kort. Normaal gesproken niet genoeg om serieuze lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. Dus je zou in een paar dagen af kunnen bouwen (om het zekere voor het onzekere te nemen, niet omdat het medisch gezien strikt noodzakelijk is).

Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met 1/5 van je dosis afhalen en kijken hoe het gaat. Als je er weinig last van ondervindt kun je zo doorgaan.

Het wordt een heel ander verhaal als je voor die 2 of 3 weken ook al benzodiazepines gebruikte. Dat kan ik uit je berichten niet opmaken.
Klik om te vergroten...
Bromazolam is wel serieus na 2-3 weken. Dat zou ik niet zelf gaan kloten. Het is ook een beste dosis…
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Bromazolam is wel serieus na 2-3 weken. Dat zou ik niet zelf gaan kloten. Het is ook een beste dosis…
Klik om te vergroten...
De dosis is wel erg hoog en dan kan lichamelijke afhankelijkheid zich sneller ontwikkelen, maar is er iets op tegen om heel voorzichtig een klein beetje af te bouwen? Sterke ontwenningsverschijnselen zijn een duidelijk indicatie dat je het rustiger aan moet doen.

Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet “Stop maar gewoon”. Ik zal mijn bericht hierboven iets aanpassen om verwarring te voorkomen 🙂
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Het ding is meer, Broma kun je heel lastig maar afbouwen met Broma. Daarvoor zou je echt naar de huisarts moeten, die gaan je overzetten op Diazepam.
Klik om te vergroten...
We weten helaas niet precies wat de halfwaardetijd is van bromazolam, maar het is geen kortwerkende benzo. Bromazolam heeft een vrij lange werkingsduur dus dat wijst in ieder geval op een middellange halfwaardetijd. Dus is het echt zo’n slecht idee om gewoon met bromazolam af te bouwen?

Daarnaast vind ik het toch wel belangrijk dat de TS naar eigen zeggen misschien pas twee weken gebruikt. Als dat waar is, is dat kort. Dan zet je iemand normaal gesproken niet meteen op een Ashton afbouwschema.

Maar ja, ik ben geen arts, gewoon een dude op een drugsforum.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
We weten helaas niet precies wat de halfwaardetijd is van bromazolam, maar het is geen kortwerkende benzo. Bromazolam heeft een vrij lange werkingsduur dus dat wijst in ieder geval op een middellange halfwaardetijd. Dus is het echt zo’n slecht idee om gewoon met bromazolam af te bouwen?

Daarnaast vind ik het toch wel belangrijk dat de TS naar eigen zeggen misschien pas twee weken gebruikt. Als dat waar is, is dat kort. Dan zet je iemand normaal gesproken niet meteen op een Ashton afbouwschema.

Maar ja, ik ben geen arts, gewoon een dude op een drugsforum.
Klik om te vergroten...
Ik zou het er niet op wagen. Juist omdat je niet weet wat de precieze halfwaardetijd is. Diazepam is veel veiliger. En je krijgt netjes een schema mee van je huisarts, dus waarom moeilijk doen? Die pillen Broma zou je ook allemaal weer in stukjes moeten breken, en dat gaat allemaal niet makkelijk en betrouwbaar. Ook weten we helemaal niet of er in iedere batch überhaupt wel hetzelfde zit.

Voor mij al genoeg reden om naar de huisarts te stappen in ieder geval. 😅

Ik heb Broma destijds ook flink misbruikt en na een aantal dagen gebruikt te hebben, vond ik de afkick al gruwelijk. Moet er niet aan denken dit weken of maanden gedaan te hebben…
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ook weten we helemaal niet of er in iedere batch überhaupt wel hetzelfde zit.
Klik om te vergroten...
☝🏻☝🏻☝🏻

Daarom is zelf afbouwen ook niet handig, want eigenlijk weet je nooit precies wat je neemt met die rc's.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Koffieb00n zei:
☝🏻☝🏻☝🏻

Daarom is zelf afbouwen ook niet handig, want eigenlijk weet je nooit precies wat je neemt met die rc's.
Klik om te vergroten...
Been there, done that. Inderdaad, ik heb het geprobeerd met Etizolam. Om deze om te zetten in een langwerkende RC. Maar werkte echt niet. Uiteindelijk gewoon door de huisarts geholpen.

Scheelt echt een hoop stressen en gedoe. En je komt ook minder in de verleiding om weer bij te nemen, want je krijgt precies de juiste hoeveelheid mee en anders kom je in de knoei.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieb00n zei:
Daarom is zelf afbouwen ook niet handig, want eigenlijk weet je nooit precies wat je neemt met die rc's.
Klik om te vergroten...
Nee en jouw huisarts weet dat ook niet. Daarom is de begin dosis diazepam eigenlijk een gokje, zelfs als we voor rcs zoals bromazolam betrouwbare omrekentabellen hadden, en die hebben we niet (wel voor etizolam trouwens).

Maar afbouwen is pas noodzakelijk als er sprake is van lichamelijke afhankelijkheid en dat duurt over het algemeen langer dan twee weken. Maar laat daar lekker een arts naar kijken @Dout Een afspraak bij de huisarts is zo gemaakt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat klopt ook @OtherShore maar zoals je verder al aangeeft heb je dan wel iemand die meekijkt en helpt bij te stellen. Ipv zelf aanklooien.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bromazolam - vind ik.
Etizolam - ook wel maar minder dan Broma

iemand hier trouwens ervaring met Xanax (de Rc variant)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualprazolam bij far de beste benzo voor slaap. Dat die in 1mg pillen verkochten werden snapte ik alleen niet want een gemiddeld mens zonder tolerantie gaat zowat KO met 250mcg. Ook de enige benzo (die ik ken) die me echt 8 uur of soms zelfs iets langer laat slapen.

Op de tweede plaats zou ik Bromazolam kiezen. Dit is ook een aardige lamlegger en houdt me zeker voor 6 a 7 uur in slaap. Ik zelfs met wat tolerantie, al zit ik in afbouw (ookal is het TTTiijijijden op relatief lage dosis a 2,5 mg nurflurazepam per dag a 2 dagen), heb ik aan 1,5mg Bromazolam (meestal een halve pil dus) genoeg om kruipend naar bed te gaan.

Hierna zou ik Etizolam kiezen maar dan vooral omdat het zo snel werkt. Die houdt me echter wel maar max 6uur in slaap. Nou kamp ik wel me leven lang al met slaap problemen dus kort en of slecht (in)slapen is de norm bij mij.

O voor ik het vergeet maar dat is geen benzo. Quetiapine is helemaal de bom voor mij voor slaap. 12,5mg is genoeg voor een rustige nacht en 25mg laat me heerlijk diep slapen voor 8uur lang. Laat me ook (denk ik) je op een hele natuurlijke manier langzaam moe worden zodat je heerlijk rustig naar bed kan.

Edit: Maar natuurlijk, wat hier gelukkig al vaak is gezegd, benzo's are the worst kind of drugs dat er bestaat. Heroine junks kicken in het algemeen liever af van de hero dan van (vooral langdurige hogere doseringen) benzo's gebruik. Benzo's zijn echt door de duivel hem zelf ontwikkeld en ontworpen lijkt wel. Het helpt precies, voor even, voor angst/anxiety/piekeren/niet kunnen slapen, maaaaaaar maakt het probleem waarvoor je het nam, PRECIES dat probleem, daarna alleen maar erger. Alle rust of goed kunnen slapen moet je altijd terug betalen met onrust en slechter slapen PLUS dikke rente!
A
AltermindLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is bromazolam heftiger dan alprazolam qua na-effect, inslapen e.d.?

Ik heb zelf totaal niet dat ik geen alpra neem als ik het niet niet nodig heb, voor doordeweeks slik ik 'gewoon' melatonine en heb verder dus geen regelmatige behoefte aan downers zoals alpra. Ik neem eigenlijk alleen benzo's na een avondje uitgaan... (ja ik weet dat je uppers niet met downers moet combineren etc etc), dus heb het over 1x per 1.5e maand.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Op de tweede plaats zou ik Bromazolam kiezen. Dit is ook een aardige lamlegger en houdt me zeker voor 6 a 7 uur in slaap. Ik zelfs met wat tolerantie, al zit ik in afbouw (ookal is het TTTiijijijden op relatief lage dosis a 2,5 mg nurflurazepam per dag a 2 dagen), heb ik aan 1,5mg Bromazolam (meestal een halve pil dus) genoeg om kruipend naar bed te gaan.
Klik om te vergroten...

Echt apart hoe pillen bij iedereen verschillend werken. Ik had pillen van 2.5mg en 3mg Bromozolam gekocht. Begonnen met 1.25mg deed niks. 2.5mg werkte iets beter maar omdat ik er daar maar 10 van had besteld snel over naar 3mg. De eerste keer was ik na 20 minuten helemaal waus en liep zwalkend richting slaapkamer. Hele tijd op 3mg gezeten, sliep goed, soms wat black outs dat ik niet door had dat mn vriend naar zn werk was gegaan.

Sinds vorige week Corona en ik kan niks, verveel me de pleuris maar zonder benzo kan ik ook niet meer slapen (had al Lorazepam en Oxazepam op recept ook).
En dat is het enige dat ik nu eigenlijk wil.
Inmiddels zit ik na een week op zo'n
18-24 mg Bromazolam per dag 😳
Eerst sliep ik ook rustig op 3mg een uur of 7. Nu duurt het een uur voor het werkt, ben ik na een uur of 2-3 weer wakker en neem ik er weer 1. En dat de hele dag door en 's avonds voor de nacht 2.

Sta al sinds augustus op de wachtlijst bij Iriszorg voor detox. Zou eerst pas in feb volgend jaar hebben maar huisarts had er wat spoed achter gezet. Zou hem nou orige week heb hebben, maar had toen Covid. Heb hem nu morgenochtend. Dus hoop echt dat ik snel terecht kan.
Want nu val ik constant, knal tegen de muur, heb blackouts, praat warrig, mn drinken loopt langs mn mond.

Ik had dus vanaf augustus problemen met die voorgeschreven medicatie omdat ik te vaak nam, maar nu echt spijt als haren op mn hoofd dat ik toch die Bromozolam heb besteld. Want die detox wordt echt hel straks. Ben vorig jaar al gehalveerd met die Lorazepam en Oxazepam en daar ben ik toen al dood ziek van geworden. Maar dat hebben ze ook verkeerd aangepakt door het gewoon ambulant en me niet op Diazepam te zetten. Vandaar dat ik nu ook ergens anders heen ga. En het hopelijk beter gaat en lukt om er vanaf te komen 👍
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind verschrikkelijk spul, alleen met G tijdens afbouw goed voor slapen en je kan sneller afbouwen omdat de dopamine rebound tegengaat en de symptomen aks gevolg daarvan. Maar het maakte van mij echt een zombie en die trekbenen echt horror.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
O voor ik het vergeet maar dat is geen benzo. Quetiapine is helemaal de bom voor mij voor slaap. 12,5mg is genoeg voor een rustige nacht en 25mg laat me heerlijk diep slapen voor 8uur lang. Laat me ook (denk ik) je op een hele natuurlijke manier langzaam moe worden zodat je heerlijk rustig naar bed kan.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe het komt maar ik kan die dingen weg vreten als tic tacs, d'r gebeurt NIKS.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Perenijsje zei:
Echt apart hoe pillen bij iedereen verschillend werken. Ik had pillen van 2.5mg en 3mg Bromozolam gekocht. Begonnen met 1.25mg deed niks. 2.5mg werkte iets beter maar omdat ik er daar maar 10 van had besteld snel over naar 3mg. De eerste keer was ik na 20 minuten helemaal waus en liep zwalkend richting slaapkamer. Hele tijd op 3mg gezeten, sliep goed, soms wat black outs dat ik niet door had dat mn vriend naar zn werk was gegaan.

Sinds vorige week Corona en ik kan niks, verveel me de pleuris maar zonder benzo kan ik ook niet meer slapen (had al Lorazepam en Oxazepam op recept ook).
En dat is het enige dat ik nu eigenlijk wil.
Inmiddels zit ik na een week op zo'n
18-24 mg Bromazolam per dag 😳
Eerst sliep ik ook rustig op 3mg een uur of 7. Nu duurt het een uur voor het werkt, ben ik na een uur of 2-3 weer wakker en neem ik er weer 1. En dat de hele dag door en 's avonds voor de nacht 2.

Sta al sinds augustus op de wachtlijst bij Iriszorg voor detox. Zou eerst pas in feb volgend jaar hebben maar huisarts had er wat spoed achter gezet. Zou hem nou orige week heb hebben, maar had toen Covid. Heb hem nu morgenochtend. Dus hoop echt dat ik snel terecht kan.
Want nu val ik constant, knal tegen de muur, heb blackouts, praat warrig, mn drinken loopt langs mn mond.

Ik had dus vanaf augustus problemen met die voorgeschreven medicatie omdat ik te vaak nam, maar nu echt spijt als haren op mn hoofd dat ik toch die Bromozolam heb besteld. Want die detox wordt echt hel straks. Ben vorig jaar al gehalveerd met die Lorazepam en Oxazepam en daar ben ik toen al dood ziek van geworden. Maar dat hebben ze ook verkeerd aangepakt door het gewoon ambulant en me niet op Diazepam te zetten. Vandaar dat ik nu ook ergens anders heen ga. En het hopelijk beter gaat en lukt om er vanaf te komen 👍
Klik om te vergroten...
Door zelf alvast te beginnen met afbouwen kan je jezelf die hel besparen. Anders is er grote kans dat je de detox niet afmaakt en je weer terug bij af bent. Ze bouwen af met diazepam maar ze gaan je echt geen 240mg per dag geven. Probeer het dragelijk te maken, je medicatie in bewaring te geven en nu alvast eenbeetje door de zure appel heen te bijten voordat die appel straks niet zuur is maar zwaar bedorven😉 Of vraag maatschappelijk werk:, een instantie of wat dan of wie dan ook, familie, buren, someone iig

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."