#1
hallo! Weet iemand hoe je afbouwt van deze troep? Ik gebruik al 3 weken 2-3 van 3 mg. Ik ga er mentaal en fysiek onderdoor. Niemand weet raad of hulp te geven. Iemand advies?
Je huisarts misschien. Lees voordat je gaat even https://www.benzo.org.uk/manual/hallo! Weet iemand hoe je afbouwt van deze troep? Ik gebruik al 3 weken 2-3 van 3 mg. Ik ga er mentaal en fysiek onderdoor. Niemand weet raad of hulp te geven. Iemand advies?
2 of 3 weken is vrij kort. Normaal gesproken niet genoeg om serieuze lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. De dosis is wel hoog en dat is zorgelijk dus je moet niet zonder overleg met een arts plotseling stoppen. Maar je zou voorzichtig kunnen proberen af te bouwen.Weet iemand hoe je afbouwt van deze troep? Ik gebruik al 3 weken 2-3 van 3 mg.
Bromazolam is wel serieus na 2-3 weken. Dat zou ik niet zelf gaan kloten. Het is ook een beste dosis…2 of 3 weken is vrij kort. Normaal gesproken niet genoeg om serieuze lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. Dus je zou in een paar dagen af kunnen bouwen (om het zekere voor het onzekere te nemen, niet omdat het medisch gezien strikt noodzakelijk is).
Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met 1/5 van je dosis afhalen en kijken hoe het gaat. Als je er weinig last van ondervindt kun je zo doorgaan.
Het wordt een heel ander verhaal als je voor die 2 of 3 weken ook al benzodiazepines gebruikte. Dat kan ik uit je berichten niet opmaken.
De dosis is wel erg hoog en dan kan lichamelijke afhankelijkheid zich sneller ontwikkelen, maar is er iets op tegen om heel voorzichtig een klein beetje af te bouwen? Sterke ontwenningsverschijnselen zijn een duidelijk indicatie dat je het rustiger aan moet doen.Bromazolam is wel serieus na 2-3 weken. Dat zou ik niet zelf gaan kloten. Het is ook een beste dosis…
We weten helaas niet precies wat de halfwaardetijd is van bromazolam, maar het is geen kortwerkende benzo. Bromazolam heeft een vrij lange werkingsduur dus dat wijst in ieder geval op een middellange halfwaardetijd. Dus is het echt zo’n slecht idee om gewoon met bromazolam af te bouwen?Het ding is meer, Broma kun je heel lastig maar afbouwen met Broma. Daarvoor zou je echt naar de huisarts moeten, die gaan je overzetten op Diazepam.
Ik zou het er niet op wagen. Juist omdat je niet weet wat de precieze halfwaardetijd is. Diazepam is veel veiliger. En je krijgt netjes een schema mee van je huisarts, dus waarom moeilijk doen? Die pillen Broma zou je ook allemaal weer in stukjes moeten breken, en dat gaat allemaal niet makkelijk en betrouwbaar. Ook weten we helemaal niet of er in iedere batch überhaupt wel hetzelfde zit.We weten helaas niet precies wat de halfwaardetijd is van bromazolam, maar het is geen kortwerkende benzo. Bromazolam heeft een vrij lange werkingsduur dus dat wijst in ieder geval op een middellange halfwaardetijd. Dus is het echt zo’n slecht idee om gewoon met bromazolam af te bouwen?
Daarnaast vind ik het toch wel belangrijk dat de TS naar eigen zeggen misschien pas twee weken gebruikt. Als dat waar is, is dat kort. Dan zet je iemand normaal gesproken niet meteen op een Ashton afbouwschema.
Maar ja, ik ben geen arts, gewoon een dude op een drugsforum.
☝🏻☝🏻☝🏻Ook weten we helemaal niet of er in iedere batch überhaupt wel hetzelfde zit.
Been there, done that. Inderdaad, ik heb het geprobeerd met Etizolam. Om deze om te zetten in een langwerkende RC. Maar werkte echt niet. Uiteindelijk gewoon door de huisarts geholpen.☝🏻☝🏻☝🏻
Daarom is zelf afbouwen ook niet handig, want eigenlijk weet je nooit precies wat je neemt met die rc's.
Nee en jouw huisarts weet dat ook niet. Daarom is de begin dosis diazepam eigenlijk een gokje, zelfs als we voor rcs zoals bromazolam betrouwbare omrekentabellen hadden, en die hebben we niet (wel voor etizolam trouwens).Daarom is zelf afbouwen ook niet handig, want eigenlijk weet je nooit precies wat je neemt met die rc's.
Op de tweede plaats zou ik Bromazolam kiezen. Dit is ook een aardige lamlegger en houdt me zeker voor 6 a 7 uur in slaap. Ik zelfs met wat tolerantie, al zit ik in afbouw (ookal is het TTTiijijijden op relatief lage dosis a 2,5 mg nurflurazepam per dag a 2 dagen), heb ik aan 1,5mg Bromazolam (meestal een halve pil dus) genoeg om kruipend naar bed te gaan.
Ik weet niet hoe het komt maar ik kan die dingen weg vreten als tic tacs, d'r gebeurt NIKS.O voor ik het vergeet maar dat is geen benzo. Quetiapine is helemaal de bom voor mij voor slaap. 12,5mg is genoeg voor een rustige nacht en 25mg laat me heerlijk diep slapen voor 8uur lang. Laat me ook (denk ik) je op een hele natuurlijke manier langzaam moe worden zodat je heerlijk rustig naar bed kan.
Door zelf alvast te beginnen met afbouwen kan je jezelf die hel besparen. Anders is er grote kans dat je de detox niet afmaakt en je weer terug bij af bent. Ze bouwen af met diazepam maar ze gaan je echt geen 240mg per dag geven. Probeer het dragelijk te maken, je medicatie in bewaring te geven en nu alvast eenbeetje door de zure appel heen te bijten voordat die appel straks niet zuur is maar zwaar bedorven😉 Of vraag maatschappelijk werk:, een instantie of wat dan of wie dan ook, familie, buren, someone iigEcht apart hoe pillen bij iedereen verschillend werken. Ik had pillen van 2.5mg en 3mg Bromozolam gekocht. Begonnen met 1.25mg deed niks. 2.5mg werkte iets beter maar omdat ik er daar maar 10 van had besteld snel over naar 3mg. De eerste keer was ik na 20 minuten helemaal waus en liep zwalkend richting slaapkamer. Hele tijd op 3mg gezeten, sliep goed, soms wat black outs dat ik niet door had dat mn vriend naar zn werk was gegaan.
Sinds vorige week Corona en ik kan niks, verveel me de pleuris maar zonder benzo kan ik ook niet meer slapen (had al Lorazepam en Oxazepam op recept ook).
En dat is het enige dat ik nu eigenlijk wil.
Inmiddels zit ik na een week op zo'n
18-24 mg Bromazolam per dag 😳
Eerst sliep ik ook rustig op 3mg een uur of 7. Nu duurt het een uur voor het werkt, ben ik na een uur of 2-3 weer wakker en neem ik er weer 1. En dat de hele dag door en 's avonds voor de nacht 2.
Sta al sinds augustus op de wachtlijst bij Iriszorg voor detox. Zou eerst pas in feb volgend jaar hebben maar huisarts had er wat spoed achter gezet. Zou hem nou orige week heb hebben, maar had toen Covid. Heb hem nu morgenochtend. Dus hoop echt dat ik snel terecht kan.
Want nu val ik constant, knal tegen de muur, heb blackouts, praat warrig, mn drinken loopt langs mn mond.
Ik had dus vanaf augustus problemen met die voorgeschreven medicatie omdat ik te vaak nam, maar nu echt spijt als haren op mn hoofd dat ik toch die Bromozolam heb besteld. Want die detox wordt echt hel straks. Ben vorig jaar al gehalveerd met die Lorazepam en Oxazepam en daar ben ik toen al dood ziek van geworden. Maar dat hebben ze ook verkeerd aangepakt door het gewoon ambulant en me niet op Diazepam te zetten. Vandaar dat ik nu ook ergens anders heen ga. En het hopelijk beter gaat en lukt om er vanaf te komen 👍
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."