Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest slaapwekkende RC benzo

Meest slaapwekkende RC benzo

107 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
PrutsertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
PapaverMan zei:
Ja duh laat me raden, zo'n groene 3mg zeker? Moet je ook geen hele van nemen zonder benzo ervaring. Zijn zo groot als paracetamol met een breekstreep dus is niet moeilijk.
Klik om te vergroten...
Je kan die dingen helemaal niet makkelijk breken! Ze zijn moeilijk hard. Je hebt er een pill splitter “quillotine stijl” voor nodig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Alle rust of goed kunnen slapen moet je altijd terug betalen met onrust en slechter slapen PLUS dikke rente!
Klik om te vergroten...
Je kunt zelfs zeggen: voor bijna a l l e s wat een bepaald effect geeft, betaal je (soms een heel hoge) prijs....
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
B00N zei:
Je kan die dingen helemaal niet makkelijk breken! Ze zijn moeilijk hard. Je hebt er een pill splitter “quillotine stijl” voor nodig.
Klik om te vergroten...
Welnee, scherp dun mesje werkt prima. Ze kunnen idd verpullveren als je bot of te dik mes gebruikt. Ik does t meestal met scherp scheermesje.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perenijsje zei:
Echt apart hoe pillen bij iedereen verschillend werken. Ik had pillen van 2.5mg en 3mg Bromozolam gekocht. Begonnen met 1.25mg deed niks. 2.5mg werkte iets beter maar omdat ik er daar maar 10 van had besteld snel over naar 3mg. De eerste keer was ik na 20 minuten helemaal waus en liep zwalkend richting slaapkamer. Hele tijd op 3mg gezeten, sliep goed, soms wat black outs dat ik niet door had dat mn vriend naar zn werk was gegaan.

Sinds vorige week Corona en ik kan niks, verveel me de pleuris maar zonder benzo kan ik ook niet meer slapen (had al Lorazepam en Oxazepam op recept ook).
En dat is het enige dat ik nu eigenlijk wil.
Inmiddels zit ik na een week op zo'n
18-24 mg Bromazolam per dag 😳
Eerst sliep ik ook rustig op 3mg een uur of 7. Nu duurt het een uur voor het werkt, ben ik na een uur of 2-3 weer wakker en neem ik er weer 1. En dat de hele dag door en 's avonds voor de nacht 2.

Sta al sinds augustus op de wachtlijst bij Iriszorg voor detox. Zou eerst pas in feb volgend jaar hebben maar huisarts had er wat spoed achter gezet. Zou hem nou orige week heb hebben, maar had toen Covid. Heb hem nu morgenochtend. Dus hoop echt dat ik snel terecht kan.
Want nu val ik constant, knal tegen de muur, heb blackouts, praat warrig, mn drinken loopt langs mn mond.

Ik had dus vanaf augustus problemen met die voorgeschreven medicatie omdat ik te vaak nam, maar nu echt spijt als haren op mn hoofd dat ik toch die Bromozolam heb besteld. Want die detox wordt echt hel straks. Ben vorig jaar al gehalveerd met die Lorazepam en Oxazepam en daar ben ik toen al dood ziek van geworden. Maar dat hebben ze ook verkeerd aangepakt door het gewoon ambulant en me niet op Diazepam te zetten. Vandaar dat ik nu ook ergens anders heen ga. En het hopelijk beter gaat en lukt om er vanaf te komen 👍
Klik om te vergroten...
betere vendor zoeken. Klinkt alsof je fake troep hebt of gewoon slecht gemengde pillen. Geen enkele benzo bouwt zo snel tolerantie dat je na een week op 6-8 keer de normale dosis zit. Zelfs de sterkste kortwerkende triazolo benzos gaan niet zo hard.
Of je valt ten prooi aan de beruchte illusie van nuchterheid die benzos kunne geven. Dan ben je voor een toeschouwer kneiterleip maar je denkt zelf dat je niks merkt.

En niet jezelf bang maken voor ontwenning, kan best heel erg meevallen. Dit is precies het probleem met dit forum, het vormt de negatieve ervaring van afbouwen al voor mensen überhaupt beginnen,terwijl afbouwen meestal vrij pijnloos kan. Zeker klinisch.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
PapaverMan zei:
betere vendor zoeken. Klinkt alsof je fake troep hebt of gewoon slecht gemengde pillen. Geen enkele benzo bouwt zo snel tolerantie dat je na een week op 6-8 keer de normale dosis zit. Zelfs de sterkste kortwerkende triazolo benzos gaan niet zo hard.
Of je valt ten prooi aan de beruchte illusie van nuchterheid die benzos kunne geven. Dan ben je voor een toeschouwer kneiterleip maar je denkt zelf dat je niks merkt.

En niet jezelf bang maken voor ontwenning, kan best heel erg meevallen. Dit is precies het probleem met dit forum, het vormt de negatieve ervaring van afbouwen al voor mensen überhaupt beginnen,terwijl afbouwen meestal vrij pijnloos kan. Zeker klinisch.
Klik om te vergroten...

Nou wat je in de laatste alinea verteld van het eerste gedeelte is dus gebeurd. Ik werd op een gegeven moment echt een gevaar voor mezelf terwijl ik het zelf niet door had. Mijn dieptepunt was 13 pillen op een dag (39mg)

Ik ben vorige maand met een spoedopname opgenomen in de kliniek en heb een ontzettend heftige afkick gehad. De verhalen op het forum zijn echt niet gelogen helaas die je hier leest. Maar ik ben inmiddels dus ruim 1 maand ervan clean💪 Ik ben in de kliniek overgezet op Diazepam en daar nu thuis verder mee aan het afbouwen. En ik krijg nu gewoon weer ambulante therapie.
En verder wil ik nooit meer zulke zooi hebben, want het heeft bij mij echt alles kapot gemaakt bijna. Van mijn relatie tot mijn werk etc.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
O voor ik het vergeet maar dat is geen benzo. Quetiapine is helemaal de bom voor mij voor slaap. 12,5mg is genoeg voor een rustige nacht en 25mg laat me heerlijk diep slapen voor 8uur lang. Laat me ook (denk ik) je op een hele natuurlijke manier langzaam moe worden zodat je heerlijk rustig naar bed kan.
Klik om te vergroten...
Wow. Ik slik naast rc benzo's ook quetiapine (op doktersvoorschrift), maar ik geloof niet dat dat ook maar íets doet met mijn slaap. 😅 Is natuurlijk ook niet bedoeld als slaapmiddel, maar ik hoor wel vaker dat het daarvoor wordt voorgeschreven (wat mijns inziens idioot is, gezien het enorme effect op je dagelijkse handelen). Geen bijwerkingen zoals vlakheid, somberheid of een uitgeblust gevoel jij?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Om in slaap te vallen gebruik ik 100 mg quetiapine met een tablet zolpidem.
Dat werkt prima.
Als die nachtmerries er nou niet waren zou ik vast wel doorslapen....
Klik om te vergroten...
Ik hoor van veel mensen die quetiapine zijn gaan gebruiken om te slapen, dat ze veel nachtmerries hebben. Ik zeg niet per se dat het met elkaar te maken heeft en ken jouw voorgeschiedenis natuurlijk niet, maar het komt wel váák terug in mijn kennissenkring. Balen zeg, nachtmerries. 🤐 Ik ken ze helaas maar al te goed. Nachtmerries en lucid dreaming to the max.
Heb je je quetiapine via de dokter gekregen of zelf opgesnord?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Om in slaap te vallen gebruik ik 100 mg quetiapine met een tablet zolpidem.
Dat werkt prima.
Als die nachtmerries er nou niet waren zou ik vast wel doorslapen....
Klik om te vergroten...
Ik werd met zolpidem trouwens óók steevast wakker wanneer die tablet na een uur of drie/vier was uitgewerkt en kon dan moeilijk meer inslapen. Heb jij hetzelfde?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."