#1
Dank je wel voor het delen. Bovenal super heftig wat jou is overkomen. Hoe lang deed je uiteindelijk over de afbouw?
In totaal slechts drie maanden. Maar vind ikzelf niet gek met de belachelijk hoge dosering.Hedrig verhaal hoelang heb je het in totaal gebruikt?
Ik was in zo'n paranoide staat dat ik gewoon ben "vergeten" om af te bouwen. Cold turkey. Deze chemical maakt je zo gek, dat je je niet bewust bent van alledaagse gevaren.Dank je wel voor het delen. Bovenal super heftig wat jou is overkomen. Hoe lang deed je uiteindelijk over de afbouw?
Daar wil ik overigens ter informatie aan toevoegen. Na de opname in het ziekenhuis heb ik twee, of driemaal diazepam gehad en verder niets. Mijn lichaam was zo moe na het epileptische insult en de psychose dat slapen na verloop van tijd wel is gelukt.Dank je wel voor het delen. Bovenal super heftig wat jou is overkomen. Hoe lang deed je uiteindelijk over de afbouw?
Wat heftig om dit te horen, ik hoop echt dat je snel hulp krijgt. Het is zeker geen pretje, en die wachtlijsten zijn al helemaal ruk. Ik ben eerder dit jaar opgenomen voor een terugval in benzo's en ben weer thuis maar heb nog elke dag momenten dat ik barst van de zucht naar meer. Ik schaam me kapot als moeder. Ik heb op dit forum al veel rondgestruind om te kijken of ik meer te weten zou kunnen komen over mensen die dit middel langdurig hebben gebruikt. Maar ik kon niet heel veel vinden.Heftig verhaal @k1ttyc4t .
Ook dat je zo Cold Turkey bent gestopt ermee.
Ik heb zelf jarenlang zonder problemen Lorazepam en Oxazepam geslikt. Maar nam soms iets vaker als ik stress of paniek of trek in drugs had.
In augustus was ik daardoor 1.5 week te vroeg door mijn voorraad heen en kreeg ik van de huisarts geen nieuw recept. Ik wilde echt niet cold Turkey afkicken. Want het halveren van de dosis was eerder al een hel geweest.
Ik heb het heel lang uitgesteld, maar uiteindelijk met mijn stomme kop het ook besteld. Ik slik het nu ruim 4 maanden (15-18mg gemiddeld) en heb ook enorm veel klachten erdoor gekregen. Black-outs, vallen, allemaal erg herkenbaar.
Ik heb al jarenlang meerdere verslavingen maar tot nu toe altijd ambulante hulp gehad. Maar omdat het toen met dat ambulante afbouwen zo slecht ging en het nu in het algemeen heel slecht gaat (vanmiddag nog 4 uur in het zkh gelegen na een overdosis middelen) ga ik nu wel een klinische detox doen en af te bouwen met Diazepam.
Vorige week eerste gesprek gehad, morgen tweede en sta bovenaan de wachtlijst. Stond ik al sinds augustus op, zou eigk pas in februari aan de beurt zijn. Maar omdat het nu zo slecht gaat met mijn verslavingen (coke, alcohol, benzo's) ben ik nu een spoedgeval. Dat bleek vandaag ook wel weer. Dus ik hoop dat ik snel terecht kan...
Dankjewel voor het delen van je verhaal, want dit is echt enorme troep en een hel om er weer vanaf te komen. Dus respect voor jou!
Heel knap van je dat je de stap naar hulp hebt gezet! Trots! Je hebt 100% gelijk. Dit middel maakt meer kapot dan je lief is. En nog heb ik er in moeilijke momenten zucht naar. Het doet mij goed om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem bij dit middel.Ik heb 12 weken in de kliniek gezeten. Fantastische tijd met de meest lieve professionele begeleiding. Maar wel confronterend.
Broom is een lul. Hij maakt alles kapot.
Heel veel sterkte.
Ik hoop dat je net als mij je beste vriend/vriendin ooit daar gaat tegenkomen. Zonder haar hadden we het beide niet eens gered. Je verdient erkenning. Een compagnon. Iemand die je snapt.Heel knap van je dat je de stap naar hulp hebt gezet! Trots! Je hebt 100% gelijk. Dit middel maakt meer kapot dan je lief is. En nog heb ik er in moeilijke momenten zucht naar. Het doet mij goed om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem bij dit middel.
Toen ik in de kliniek zat was ik de jongste daar, waarvan er maar 1 iemand zat die ook een medicatieprobleem had (60 mensen intern) waar ik helaas niet heel goed mee kon relativeren. In het alledaagse leven heb ik ook niet veel mensen waar ik mee kan praten met betrekking tot dit probleem, het is toch een soort herkenning die je hier vind.
Ik ben blij dat ik een account heb aangemaakt op dit forum!
In de kliniek ben ik een hele leuke man tegengekomen. Verslaving: alcohol. Ze adviseren natuurlijk niet zomaar iets te beginnen in de muren van een kliniek maar wat wij hebben werkt helemaal niet negatief op elkaar, tegen alle verwachtingen in!Ik hoop dat je net als mij je beste vriend/vriendin ooit daar gaat tegenkomen. Zonder haar hadden we het beide niet eens gered. Je verdient erkenning. Een compagnon. Iemand die je snapt.
Designer drugs int algemeenWel apart dat je nog cravings hebt naar benzo's na een afkick hiervan. Ik heb een totale afkeer gekregen ernaar, en denk er ook totaal niet meer aan.
Verder een heftig verhaal! Designer benzo's mogen van mij zo verboden worden
Alcohol toch evengoed. In iedere supermarkt te koop. En als je "mazel" hebt ook nog in de aanbieding.Designer drugs int algemeen
Het maakt levens kapot, het doodt mensen
En het absurde van alles? Je kan het online bestellen ππππππππππππππππππππππππ
Jaman alcohol de grootste grap vn allemaal.Alcohol toch evengoed. In iedere supermarkt te koop. En als je "mazel" hebt ook nog in de aanbieding.
Designer drugs int algemeen
Het maakt levens kapot, het doodt mensen
En het absurde van alles? Je kan het online bestellen ππππππππππππππππππππππππ
Jij neemt het jezelf kwalijk, maar ik neem het ook de rc-bedrijven kwalijk dat ze 1. Die bromazolam in veel te sterke pillen verkopen, 2. Dat in ongelimiteerde hoeveelheden doen zonder aanvullende checks, 3. Dat ze vrij agressieve marketing gebruiken om nog meer te verkopen, 4. Dat ze je niet informeren over dit soort gevaren, 5. Dat ze niet meebetalen als je zorg nodig hebt doordat je ziek wordt van hun nalatige bedrijvigheid, 6. Maar dat ze alle winsten van het uitbuiten van dit soort handel wel zelf houden.Hoi lieve forumleden.
Ik wil hier graag mijn verhaal delen en een waarschuwing uiten met betrekking tot de research-chemical bromazolam. Ik heb deze stof niet serieus genomen en daarom ervaar ik tot de dag van vandaag nogsteeds serieuze consequenties.
Doe absoluut niet na wat ik heb gedaan, ik heb er ontzettend veel spijt van. De gevaren van deze research chemical zijn het niet waard.
Ik was een jaar of negentien toen deze research chemical op de markt kwam, een gebruikersvriendin en ik zouden afspreken om dat weekend te feesten. Ik had daarvoor maar een, of tweemaal Alprazolam (xanax) geprobeerd in mijn leven. Na het weekend waarin we MDMA hebben gebruikt en Alcohol hebben geconsumeerd vroeg ik of ze al wat moe was, want ik kon nog niet slapen door de middelen. Tot mijn verbazing slikte ze een schrikwekkend hoge dosering oxazepam naarbinnen en ging ze daarna slapen. Ik had er twee, of drie op. En dacht er verder niets van en ging slapen. Na het bijkomen ben ik naar huis gegaan. Ik was thuis en vond het effect van kunnen slapen wanneer ik wilde erg fijn, ik had controle. In die tijd was het lastig om aan benzodiazepinen te komen verkregen uit doktersrecept. En toen kwam ze op een site terecht waar je research chemicals kon bestellen, ik weet het nog als de dag van gisteren.
"Hey meid, kom je dit weekend langs? Zou gezellig zijn! En ik heb iets nieuws gevonden op internet! Het zijn een soort benzo's, super goed en ze kosten bijna niks."
Dat had mijn interresse tot op zekere hoogte gewekt en ik ging een week later langs, na wat lijntjes laat ze de kleine groene pilletjes zien en vraagt of ik ze wil proberen. Liever niet zeg ik tegen haar, omdat ik nog niet wil slapen en ze geeft me er 10 mee om thuis te proberen. Na het weekend ging ik naar huis en keek ik vol ongeloof naar de pilletjes, deze mini kleine erwtjes? Zo potent? Ik geloofde het niet en besloot om twee pellets in te nemen. Diezelfde avond voelde ik me erg relaxt en viel ik als een blok in slaap. Toen ik de volgende dag in de middag pas wakkerwerd zat ik op het internet om bromazolam te bestellen. 200 stuks in het winkelmandje.
Daar begon het dagelijks gebruik, en hier is het ook heel snel heel erg mis gegaan.
Ik gebruikte elke dag steeds meer en liep mijn dagen voorbij als een zombie. Ik raakte al mijn vrienden kwijt, ik kon fysiek niets meer, ik liep alleen nog maar als dode door huis.
Eten deed ik niet, ik vergat het nog wel om naar de wc te gaan. Ik lag alleen maar in bed. Mijn moeder zag me na een maand en zei: "Meisje, wat zie je toch bleek in je gezicht? ben je ziek?" En ik ontkende mijn probleem. Ik zat helemaal onder de paars-groene bloeduitstortingen die maar niet weggingen.
Ik kon me nog niet voor de geest halen wat ik in de ochtend allemaal had gedaan. Deze drugs maakt je op een gegevenmoment onbewust van je lichamelijke en mentale staat! En dat is ontzettend gevaarlijk! Ik dacht dat het wel prima met mij ging. Uiteindelijk had ik met behulp van hechte vriendinnen het inzicht dat dit niet goed kon zijn voor me en dat ik niets heb gedaan anders als slapen, eten, heel soms boodschappen mits ik krachtig genoeg was en soms douchen en naar de wc. Het kon zo niet langer. Ik besloot om te stoppen met het gebruik om te kijken wat er zou gebeuren.
En hier begon de echte hel, ik heb met mijn domme domme domme kop niet afgebouwd, in mijn staat had ik nog niet eens in de gaten dat dit LEVENSGEVAARLIJK kon zijn. Ik ben cold-turkey gestopt. 23-29mg bromazolam per dag naar 0.
Laat ik het er op houden dat ik vijf nachten wakker was, gevolgd door een psychose en kort daarna een epileptisch insult. Ik kwam in het ziekenhuis terecht en besloot het nooit meer zo ver te laten komen nadat mijn gezonde verstand weer langzaam terug begon te keren. Na een paar dagen was ik sterk genoeg om naar huis te gaan en heb hier mijn strijd tegen mijn verslaving doorgezet. Dit wilde ik nooit, maar dan ook nooit meer.
Nu jaren later heb ik nog last van geheugenverlies, en concentratieproblemen. Mijn huidige vriend hoeft mij niet te vragen wat we gisteren ookal weer hebben gegeten, want ik weet het niet.
Door mijn onverantwoordelijke keuzes in gebruik heb ik hier nog elke dag last van.
En mensen, ik deel dit verhaal voornamelijk omdat de risico's van dit middel op de lange termijn nog niet bekend zijn. Ik gun dit niemand toe en hoop zo wat informatie te kunnen verspreiden.
Het gaat gelukkig een stuk beter met me door het volgen van NA en CA meetings maar nog heb ik het moeilijk met uitschieters naar diazepam, eenmaal verslaafd nooit meer niet verslaafd.
Liefs, k1ttyc4t.
een craving hebben naar de drugs die je bijna het leven kostte klinkt mij niet gek in de orenWel apart dat je nog cravings hebt naar benzo's na een afkick hiervan. Ik heb een totale afkeer gekregen ernaar, en denk er ook totaal niet meer aan.
Verder een heftig verhaal! Designer benzo's mogen van mij zo verboden worden
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."