Ik ben het met
@OtherShore eens dat bromazolam juist een van de benzo’s is die het rustigst inwerkt. Soms zelfs opvallend lang. Vind het alleen daarom al een wat minder prettig middel, omdat ik hem dan twee uur van tevoren al zou moeten nemen. :’) Grappig dat dit zo verschilt per persoon.
Ik vind bromazolam op bescheiden dosis ook niet zo’n monsterbenzo als velen beschrijven, gewoon een prima niet al te zware doorslaper eigenlijk… maar je moet het niet dagelijks erin gaan gooien (liever ook niet wekelijks) en 3 mg is (veel) teveel.
Vanmorgen weer de same shit different Day.....
Was een kleine 2 uur eerder gestopt met de pep 21:00 laatste dosis gehad, 5 uur smorgens 3mg bromazolam erin. Slapen geen probleem! Sliep weer zo weg. Maar 10.00 werd ik dit keer alweer wakker..... misschien toch een teken van enige tolerantie....???
Om ff een paar dingen op een rijtje te zetten:
Doordeweeks slaap ik van 22.00 tot 6.00 tussen de 7 a 8 uur per nacht (nuchter) of op natuurlijke supplement: valeriaan, gaba, magnesium en begin van de week wel eens wat melatonine om snel mijn ritme terug te krijgen. M.a.w gooi ik mijn ritme op de kop wat ook totaal niet optimaal is! Misschien ook de reden waarom ik niet kan doorslapen erop? Dat het komt door 13 uur na de laaste dosis pep lijkt mij vrij sterk aangezien ik daar ook wel enige tolerantie voor heb gekregen? En geen party dossisen tot mij neem.
Nu ben ik wel iemand zodra ik wakker ben, knalt direct mijn hele dagplanning door mijn hoofd en heb ik ookal snel de neiging direct aan de slag te gaan ermee.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Kamer is pikkedonker dus dat is het niet. Wel wordt ik wakker door lichte geluiden na een x aantal uur. Wat ongetwijfeld ook wat verklaard waarom ik er nu niet op doorslaap? Dus zouden oordoppen nog een hulp optie kunnen zijn.
Dan heb ik nu na mijn inziens 3 opties over:
1: 1.5mg bromazolam + 1.5mg pyra zodat het langer werkt. Maarja volgens mijn is pyrazolam ook meer een angstremmer?
2: Eventueel zou ik het zelfde kunnen proberen met 1.5mg bromazolam en 15mg diazepam? But correct my if im wrong met de evaqulent..... nadeel: het lang doorwerkende verhaal... dus iemand suggesties wat nog tussen diazepam en bromazolam invalt? Rc of van de apotheek?
3. Dit is wat ik wel eens eerder deed: 2 a 3 dossisen ghb om te gaan slapen, en nee niet om ko te gaan ervan....en als ik sliep dan was dat vaak 3-4uur maar zodra ik wakker wordt een dosis bijnemen zodat ik toch die 6 a 7 uur kan maken. (Het verhaal van niet doorslapen was ook de reden voor bromazolam) en die 6 a 7 uur dat is echt het minimum wat ik nodig heb om mij zaterdags nog fit te kunnen voelen. Voordeel hiervan is ook dat mijn benzo tolerantie zal dalen! Hoe gek het ook klinkt! Gabba a vs gabba b verhaal? Zeg het maar? Het is echt zo is mijn ervaring. En ook kan ik dan zaterdagavond gewoon nuchter in de auto stappen, En dat ik na 1 a 2 maand weer een tijdje bromazolam zou kunnen gebruiken om door te kunnen slapen. Dit was overigens ook de reden om bromazolam te gaan gebruiken ipv ghb, zodat ik door kon slapen.
En ja....dit klinkt allemaal weer lekker verstandig....en dat is het niet i know! Maar om het nog enigzins "verantwoordelijk" te houden ga ik mijn benzo dosis ook absoluut niet verhogen. 3mg broma= 20mg-30mg diazepam?? als ik de ervaringen zo lees en dat is al hoog genoeg. Ook heb ik ooit van quetiapine gehoord als slaapmiddel, 1x 25mg gebruikt ervan en ja het werkte, maar ik voelde mij de dag erna compleet hersendood en een totaal ander mens wat ik als heel vreemd ervaarde en niet voor herhalingsvatbaar vond.
Het is een tijdelijke iets, ik gebruik het vrijdagavond/nacht regelmatig functioneel om thuis extra werk te kunnen verzetten op mijn computer wat mij aardig wat extra geld opleverd, en nee dat kan niet zaterdagmiddag....en aangezien ik de hele dag al zwaar lichamelijke werk heb doordeweeks val ik vrijdagavond zo in slaap zonder wat hulp achter de pc! Als ik een vrijdagavond dat niet kan of wil doen is er geen haar op mijn hoofd om wat middelen te nemen, dan lig ik 23.00 in bed. mijn link met drugs is momenteel aan mijn extra thuiswerk gekoppeld en oohja festivals..... 3 a max 4 per jaar en gelukkig niet aan andere dingen.
Ook zal ik mijn best doen dit topic zo nu en dan up te daten! Om te laten zien dat verantwoordelijk drugsgebruik zeker mogelijk is..... en ook voor mijzelf om het later terug te kunnen lezen of dat echt zo is, en ik niet alles op langer termijn "sneaky" ongewild ga opbouwen! Heb mij ook genoeg verdiept erin en veel verhalen van ex. Verslaafden gelezen hoe een verslaving zich kan opbouwen. Ik ben ook maar een mens en ook mij kan het overkomen dat zal ik zeker nooit gaan ontkennen!
Greetz snot aap, have a nice weekend!
