Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn bromazolam ervaring

Mijn bromazolam ervaring

64 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snot aap zei:
Was een kleine 2 uur eerder gestopt met de pep 21:00 laatste dosis gehad, 5 uur smorgens 3mg bromazolam erin. Slapen geen probleem! Sliep weer zo weg. Maar 10.00 werd ik dit keer alweer wakker..... misschien toch een teken van enige tolerantie....???
Klik om te vergroten...
Als je wekelijks gebruikt zal er zeker sprake zijn van tolerantie. Je bent eigenlijk op zoek naar een middel dat garandeert dat je 6–7 uur slaapt. Bromazolam is in principe al dat middel, maar misschien heb je gewoon een hogere dosis nodig. Als je wekelijks blijft gebruiken zal die dosis waarschijnlijk alsmaar hoger worden.

Je zou als alternatief een keer diazepam kunnen proberen (pyrazolam is niet ideaal voor slaap). Welke dosis je precies nodig gaat hebben is lastig te zeggen, want we weten niet precies hoeveel diazepam equivalent is aan bromazolam. De juiste dosis zal ergens tussen de 15–30 mg diazepam liggen.

Een goed rc alternatief voor diazepam is norflurazepam. 10 mg zou voor jou de juiste dosis zijn denk ik.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Miems zei:
Even vraagje. Ik heb naast oxazepam tegen ernstige angst en paniekaanvallen ook bromazepam gehad 3mg. Is dit nu het zelfde middel als bromazolam? Want bromazepam deed echt precies niks. Heb niet geslapen
Klik om te vergroten...
Bromazepam is echt een ander middel dan bromazolam en de dosis was erg laag. 3 mg bromazepam staat gelijk aan 5 mg diazepam, dus daar merk je niet zo veel van. 3 mg bromazolam daarentegen is een stevige dosis.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Misschien dat je eens moet denken aan een benzo met een extreem lange halfwaardetijd zoals diazepam (halfwaardetijd 32–205 uur) of flubromazepam (halfwaardetijd 100–220 uur) maar dat is wel extreem hoor. Eigenlijk niet aan te raden als slaappil. Dan ben je nog dagen van slag.
Klik om te vergroten...
En je kunt dagenlang niet autorijden.
Neem ze maar niet, die benzo's.
Het loopt snel uit de hand maar dat weet je allang....
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#4
@De Zandman Hoi maat, dat is lang geleden. Weetje nog wie ik omgeveer ben. Paar jaar terug was ik best actief (oxy verslaving) hoop dat het goed met je gaat
S
Snot aapLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Als je wekelijks gebruikt zal er zeker sprake zijn van tolerantie. Je bent eigenlijk op zoek naar een middel dat garandeert dat je 6–7 uur slaapt. Bromazolam is in principe al dat middel, maar misschien heb je gewoon een hogere dosis nodig. Als je wekelijks blijft gebruiken zal die dosis waarschijnlijk alsmaar hoger worden.

Je zou als alternatief een keer diazepam kunnen proberen (pyrazolam is niet ideaal voor slaap). Welke dosis je precies nodig gaat hebben is lastig te zeggen, want we weten niet precies hoeveel diazepam equivalent is aan bromazolam. De juiste dosis zal ergens tussen de 15–30 mg diazepam liggen.

Een goed rc alternatief voor diazepam is norflurazepam. 10 mg zou voor jou de juiste dosis zijn denk ik.
Klik om te vergroten...
Precies, na uppers haal ik net met geluk 5 a 6 uur slaap.... gisternacht zelfde verhaal, 22.00 laaste dosis pep en 6.00 halve broma en halverwege de maaltijd de andere helft. Maar tering wat zijn die krengen hard zeg! Vervolgens van 6.30 tot 11.30 geslapen.... m.a.w heeft het weinig tot niks geholpen, de mate waarin de tolerantie zich opbouwt is echt absurd met benzo's! Heb een hele periode weekends ghb gebruikt wat in 1 jaar tijd van 2.5ml na 3.5ml is gegaan kwa dosis opzich vind ik dat niet heel gek ik zo'n lange periode? Maar dit spant de kroon! Nu denk ik niet dat het verstandig is om andere benzo's te proberen? Ze werken allemaal op je gabba a neurotransmitters dus stel ik zou diazepam nemen moet ik al bij +20 beginnen en volgende maand over de 30mg nemen? Zelfde geld voor broma, ik kan wel denken achja, ze kosten geen fuck dus pak wel 1.5 volgende week maar waar blijf ik dan? Volgend jaar heb ik er dan 5 van nodig om 5 uurtjes te kunnen slapen!:tearsofjoy: ik denk dat ff 1 a 2 maand geen benzo's een betere keuze is! Nu las ik iets over kratom? Waar kan ik dat mee vergelijken? Middelen zoals valeriaan is te zwak, wiet kan ik absoluut niet meer roken! Dat was eerder mijn slaapmiddel na uppers.... misschien dat jullie nog andere opties hebben? Anders neig ik er toch weer na om een kleine dosis ghb te gebruiken om te kunnen slapen en als ik na 3/4 uur weer wakker word nog 1 dosis om zo de 6 uur+ slaap te kunnen halen!

Verder bedankt voor het meedenken! En met normale antwoorden te komen! Lees de laaste tijd teveel "verstandige" antwoorden op dit forum waardoor veel mensen geen eens antwoord krijgen op hun vraag? maar alleen reacties krijgen van hoe gevaarlijk en verslavend het allemaal wel niet allemaal is! Goed bedoeld maar in mijn geval een beetje overbodig! i know im playing with fire.......

Peace out! And have a nice weekend!:stoned:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
annihilation zei:
Sta er steeds van te kijken hoe makkelijk mensen pamnetjes enzo pakken.
Zit je aan de pep de hele nacht man up en kijk lekker naar je plafond en trek hem gewoon door.
Klik om te vergroten...
Als je van jezelf weet dat je alleen een benzo pakt na stims...

Zonder is wel beter ja.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
welke van de twee is het nou dan?
Klik om te vergroten...
Wat snap je niet?
S
Snot aapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag beste mede drugsgebruikers,

Was al een tijdje niet meer op dit forum geweest maar na wat speurwerk over bromazolam en de ervaringen van anderen waarvan ik best wel schrok.... wil ik toch nog ff mijn ervaring ermee delen.

Om te beginnen heb ik nooit heel veel benzodiazepinen gebruikt in mijn leven, ene periode vaker dan de andere en over het algemeen was dat altijd xanax (alprozolam) en die ervaring ermee was ook altijd positief waardoor ik geen behoefte had aan andere benzo's. Heb ook nooit extreme hoeveelheden gebruikt meestal was 1mg genoeg en mijn extreemste gebruik was totaal 5mg verspreid over 1 heel weekend vrijdag tot en met zondagavond.

Nu had mijn dealer een nieuwe bron omdat de oude gestopt was en hij kwam met prijzen waar je u tegen zegt dus had zo iets van laat maar.... maar hij had er nog wel wat anders liggen en mocht er wel 1 testen... je raad het al bromazolam... ik kende het niet maar je sliep er wel erg lekker op volgens hem? Maar ik moest mij er ook niet op verkijken aangezien ze zo klein zijn en mocht er ook maximaal 1 van nemen absoluut niet meer! Ik had er op dat moment weinig vertrouwen in.. 1 zo'n klein pilletje? Maargoed ik heb braaf geluisterd naar hem maar had nog best wel angst dat het niks zou doen.... eenmaal thuis ingenomen en daarna ff rustig gaan zitten wat eten en ja hoor... werd vet dizzy dus ik als een gek nog snel ff mijn tanden poetsen en als een bezopen idioot de trap op strompelen om vervolgens binnen 5 sec. in coma te liggen! Daarna 9 uurtje heerlijk diep geslapen en super relaxt wakker geworden. Was nog een klein beetje dizzy maar na 2 koppen koffie weer top fit! Daarna heerlijk gesport en thuis bezig geweest en voelde mij lekker helder maar de hele dag ook super relaxt. gewoon niks geen stress zegma. dat was ook het enigste wat in ervan merkte de dag erna? Wat dat betreft ben ik er zeer over te spreken alleen het in slaapvallen had wel minder heftig gemogen maar goed.

Die zelfde week dus zelf ook maar wat besteld via internet... wel heel bijzonder trouwens hoe spotgoedkoop die zware rommel wel niet is.... afgelopen maanden mij dus ook ff goed verdiept in benzodiazepinen waar ik trouwens best van schrok... heb het dus blijkbaar altijd zwaar onderschat, maar ook de bijwerkingen wat mensen van bromazolam ervaren... blackouts? rare dingen doen in hun slaap? Dag erna helemaal niks meer kunnen en gedesoriënteerd zijn? Ik kan mij hier dus totaal niet in vinden? Misschien ook gelukkig maar??

Afgelopen 3 maand heb ik maximaal 1x per week een bromazolam genomen met soms 2 a 3 weken pauze tussendoor en tussendoor 1x een slippertje.... weekends op de vrijdagavond en de zondagavond (2 avonden achterelkaar is zowiezo een no-go voor mij ivm stapeleffect)
Nu valt mij wel op dat doorslapen niet optimaal lukt erop? Inslapen zou ik bijna als te heftig omschrijven maar doorslapen lukt mij maar maximaal 7-8 uur dan ben ik klaar wakker? Dit is doordeweeks (nuchter) wel aardig normaal voor mij? Maar met 3mg bromazolam zou ik toch wel 8 - 10 moeten halen? Nu heb ik gister avond wat speed gehad na 17.00 en de laatse dosis tegen 23.00 genomen en vervolgens 6 uur later om 5.00 een 3mg bromazolam genomen daarna wat gegeten en gaan slapen rond 6.00 en was ook direct vertrokken... had de wekker gezet om 14.00 voor de zekerheid maar toen ik wakker was en uit bed stapte zag ik staan 11.00?? 5 uurtjes slaap? Lijkt mij sterk dat het nog die speed was die nog werkte 12 uur later? Terwijl het inslapen vlekkeloos ging?

Al met al ben ik zeker te spreken over deze benzodiazepinen en merk ik nog weinig van tolerantie met het inslapen erop? Wel had ik liever gehad dat die wat minder heftig inslaapt en ik net wat langer erop doorslaap?
Zou het mogelijk zijn om er zelf een soort retarde versie "light" van te kunnen maken? Of 1.5mg voor een vetrijke maaltijd en 1.5mg erna in te nemen? Heb ook wel gekeken na een wat langer werkende variant benzodiazepinen om te kunnen combineren? En dan doel ik niet op 3mg bromazolam en nog ff 1 erbij maar van beide de helft zodat de evaqulent gelijk blijft? Het hoeft niet perse een rc benzo te zijn maar het moet ook geen 1 met een absurde halfwaardetijd zoals bijvoorbeeld een diazepam wezen.

En aangezien ik al een beste tijd mee lees op dit forum en weet waaruit 90% van de reacties straks uit gaan bestaan.....graag antwoord op mijn vraag en geen waarschuwingen van hoe verslavend en gevaarlijk benzodiazepinen wel niet zijn! Ik ben mij er heel en ook heel goed van bewust! En ik onderschat het ook absoluut niet! Heb doordeweeks ook wel eens een gestrest dagje waardoor ik amper in slaap kom maar noway dat ik er dan ook maar 1 pak!

Alvast bedankt!

Greetz snot aap:smoke:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
WAARSCHUWING!!!

Nee, geintje!

@Snot aap Als je stims gebruikt hoort plafonddienst er nou eenmaal bij. Ik denk niet dat je thuis een Extended Release pil kunt maken.
7 a 8 uur slaap is over het algemeen voldoende. En een keertje 5 uur is ook prima voor de meeste mensen. Je rust toch uit
in bed al slaap je niet.

Temazepam is een inslaper en Oxazepam een doorslaper. Resp. 10 en 25mg zou denk ik een aardige combi zijn.

Maar Benzo gebruik is link. Voor je het weet word je er in gezogen en er af komen is een hel. Stiekem toch een waarschuwing
😝
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Oxazepam een doorslaper
Klik om te vergroten...
Je bedoelt lorazepam denk ik. Niet dat je daar langer van gaat slapen dan bromazolam…
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even vraagje. Ik heb naast oxazepam tegen ernstige angst en paniekaanvallen ook bromazepam gehad 3mg. Is dit nu het zelfde middel als bromazolam? Want bromazepam deed echt precies niks. Heb niet geslapen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Je bedoelt lorazepam denk ik. Niet dat je daar langer van gaat slapen dan bromazolam…
Klik om te vergroten...
Lorazepam lijkt me niet zo geschikt voor TS gezien de langere half life van 12 uur (tov 6 uur bij Oxazepam).
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Lorazepam lijkt me niet zo geschikt voor TS gezien de langere half life van 12 uur (tov 6 uur bij Oxazepam).
Klik om te vergroten...
Huh, maar de TS is toch op zoek naar een benzo die langer werkt dan bromazolam? Ik vermoed dat lorazepam nog korter werkt dan bromazolam, om over oxazepam maar niet te spreken.

Oxazepam is een anxiolytische benzo met een halfwaardetijd van 4–11 uur. Dus in de verste verte geen doorslaper.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Huh, maar de TS is toch op zoek naar een benzo die langer werkt dan bromazolam? Ik vermoed dat lorazepam nog korter werkt dan bromazolam, om over oxazepam maar niet te spreken.

Oxazepam is een anxiolytische benzo met een halfwaardetijd van 4–11 uur. Dus in de verste verte geen doorslaper.
Klik om te vergroten...
ligt eraan waardoor je niet kan slapen
ik.slaap goed op diazepam bijv
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
ligt eraan waardoor je niet kan slapen
Klik om te vergroten...
Dat klopt wel een beetje. Als het probleem angst is dan zal een angstremmende benzo misschien wel helpen met slaap, hoewel een slaapverwekkende benzo waarschijnlijk nog steeds de betere optie is. Maar het probleem met oxazepam is ook de korte werkingsduur. Oxazepam houdt je geen 8 uur in slaap. Dus dan zou het nog steeds meer werken als inslaper dan als doorslaper.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
TheRealJJ79 zei:
Hahaha wat een bullshit!
Klik om te vergroten...

TheRealJJ79 zei:
ieder zn ding amigo
Klik om te vergroten...
welke van de twee is het nou dan?
C
CervenezvireLid
01-01-2024, 00:00
#17
annihilation zei:
Sta er steeds van te kijken hoe makkelijk mensen pamnetjes enzo pakken.
Zit je aan de pep de hele nacht man up en kijk lekker naar je plafond en trek hem gewoon door
Klik om te vergroten...
Ik ben al een hele tijd zwaar cocaine verslaafd en mijn ervaring leert echt iets anders: beter slapen op benzo’s na uppers dan nachten doortrekken zonder slaap. Slaap is echt het allerbelangrijkste voor het herstel je humeur en eigenlijk alles. Ik ben geen dokter maar wel al jaren ervaringsexpert. Nou juist niet slapen of meerdere nachten doorhalen zonder slaap is veel meer killing voor je lichaam. Heb ook weleens een maat gehad die zei ik durf dat (benzo) niet te nemen met of net na de coke.. Was bang dat dat gevaarlijk was. Zijn goed recht maar hij dronk ondertussen wel een bak bier erbij leeg. Terwijl de coke benzo of speed benzo combi an sich vele malen minder slecht zijn als de coke alcohol combo. Benzo’s zwakken alleen de effecten af. Coke alcohol combo is gewoon 50 x gevaarlijker door de nieuwe stof die zich in het lichaam vormt (cocaethyleen). En dan bedoel ik kans op hartinfarcten hartritmestoornissen herseninfarct enz enz. Kijk risico neem je altijd. Dan moet je niks gebruiken. En raad combigebruik op zich altijd af. Maar liever een benzotje na de upper zonder alcohol dan coke of speed met zwaar veel alcohol. Wat de meeste mensen doen. Je drinkt het dan immers weg als water. Veel verrotter en schadelijker voor je lichaam is mijn ervaring. Daarnaast zie je er met (veel) alcohol en coke samen ook nog is veel slechter uit en ben je de dagen erna zoveel verrotter. Alcohol wordt zo ontiegelijk onderschat door de meesten. En dat heeft natuurlijk met het sociaal geaccepteerde te maken. Maar bij goede coke heb je helemaal geen alcohol nodig. Ik deed het vroeger ook heel veel in de combi nu al hele tijd nagenoeg gestopt met alcohol (zeker tijdens het coke gebruik) en mijn leven is op alle fronten verbeterd. Alleen nu die verdomde coke nog. Veel te lekker! Begin januari afkickkliniek hopelijk gaat dat mijn leven weer een goede richting geven. Het liefst gebruik ik elke dag. En dat doe ik helaas ook heel vaak. Maar het is allemaal korte termijn geluk. Maar ja ik vind het nogmaals zo verdomd lekker.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Prima
P
PrutsertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je een nacht bier zuipt heb je iig nog wel een leuke nacht :)
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cervenezvire zei:
Ik ben al een hele tijd zwaar cocaine verslaafd en mijn ervaring leert echt iets anders: beter slapen op benzo’s na uppers dan nachten doortrekken zonder slaap. Slaap is echt het allerbelangrijkste voor het herstel je humeur en eigenlijk alles. Ik ben geen dokter maar wel al jaren ervaringsexpert. Nou juist niet slapen of meerdere nachten doorhalen zonder slaap is veel meer killing voor je lichaam. Heb ook weleens een maat gehad die zei ik durf dat (benzo) niet te nemen met of net na de coke.. Was bang dat dat gevaarlijk was. Zijn goed recht maar hij dronk ondertussen wel een bak bier erbij leeg. Terwijl de coke benzo of speed benzo combi an sich vele malen minder slecht zijn als de coke alcohol combo. Benzo’s zwakken alleen de effecten af. Coke alcohol combo is gewoon 50 x gevaarlijker door de nieuwe stof die zich in het lichaam vormt (cocaethyleen). En dan bedoel ik kans op hartinfarcten hartritmestoornissen herseninfarct enz enz. Kijk risico neem je altijd. Dan moet je niks gebruiken. En raad combigebruik op zich altijd af. Maar liever een benzotje na de upper zonder alcohol dan coke of speed met zwaar veel alcohol. Wat de meeste mensen doen. Je drinkt het dan immers weg als water. Veel verrotter en schadelijker voor je lichaam is mijn ervaring. Daarnaast zie je er met (veel) alcohol en coke samen ook nog is veel slechter uit en ben je de dagen erna zoveel verrotter. Alcohol wordt zo ontiegelijk onderschat door de meesten. En dat heeft natuurlijk met het sociaal geaccepteerde te maken. Maar bij goede coke heb je helemaal geen alcohol nodig. Ik deed het vroeger ook heel veel in de combi nu al hele tijd nagenoeg gestopt met alcohol (zeker tijdens het coke gebruik) en mijn leven is op alle fronten verbeterd. Alleen nu die verdomde coke nog. Veel te lekker! Begin januari afkickkliniek hopelijk gaat dat mijn leven weer een goede richting geven. Het liefst gebruik ik elke dag. En dat doe ik helaas ook heel vaak. Maar het is allemaal korte termijn geluk. Maar ja ik vind het nogmaals zo verdomd lekker.
Klik om te vergroten...
Als je nu nog het liefst elke dag gebruikt vraag ik me af of een afkickkliniek je op dit moment gaat helpen. Vaak helpen die pas als je het helemaal kut vindt en er helemaal klaar mee bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."