Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat ga jij doen NA het research chemicals verbod?

Wat ga jij doen NA het research chemicals verbod?

76 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
Dan verzinnen mensen wel andere rottigheid, bv
het kidnappen van familieleden van welgestelden.

Maar het is wel goed dat wij druggebruikers ze dan niet direkt en ontegenzeggelijk hoeven te sponsoren als wij dat niet willen.
Klik om te vergroten...
Dat is juist wat ik bedoel. Er zijn al genoeg manieren voor criminelen om misbruik te maken van onschuldige mensen. Daar hoeven we geen extra onnodige kansen voor te creƫren door stoffen te verbieden.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn interesse in research chemicals is ontstaan toen ik plots 3-mmc in real life tegenkwam en het geile lef had om dan zelf ook een keer te proberen.
Ik had al veel eerder rondgekeken op DF (voor MDMA en GHB). Door gedwongen thuisverblijf keek ik vaker, naar de verhalen en naar andere substanties. Daardoor wist ik dat er een alternatief was voor dat gedoe met naalden, namelijk een spuitje zonder naald. Bleek interessant spul. Direct na mijn eerste kleine bestelling werd het verboden .... dus toen maar zelf een account aangemaakt op DF.

Eigenlijk was dat een herhaling van eind jaren '90 (way: "pre-DF"):
Hippie Langwaus zei:
Het is eind jaren '90 begonnen met 2C-B, dat per 4 pilletjes met elk 5 mg 2C-B erin, legaal werd verkocht in sommige smartshops.
Klik om te vergroten...
Omdat voor mij "druks" echt een ver van mijn bed show waren (mensen met donkere kleren die naar iets vies ruiken, waarschijnlijk hashiesch (spelling ?) , en mensen die de Zeedijk e.o. onveilig maken), moest ik in mijn late jeugd niets hebben van verboden middelen.
Maar toen ik begon met uitgaan, was een stukje extra belevenis misschien toch wel lokkend. Na het sporten, stevige (dubbele) energiedrank en dan in de ROXY vanaf het balkon met een glas Armagnac op de dansende menigte kijken, even twee uurtjes in die menigte duiken, was leuk, maar misschien was er meer.

De grote tip: "Je kan bij C******* D***** op de Kerkstraat (winkel bestaat al lang niet meer, dus naam noemen had gemogen !) 2C-B kopen en dat werkt bijna net zo als XTC."
Ik vond er echt niks aan, maar had ook slechts 1 pilletje genomen.
Iedereen denkt toch in pilletjes. Milligrammen was puur voor scheikunde opgaven. Voordat ik door had dat ik beter 2, 2,5, of zelfs 3 pilletjes nam, werd het verboden.

Ik heb het in de jaren tussen die twee verbodsmomenten overleefd. Ook na het stofgroepenverbod red ik het !
(initieel op basis van een opgebouwde voorraad voor eigen gebruik met meegenietend bezoek. Daarbij werd mij vorige week ingepeperd dat een "lifetime voorraad" ook zo maar direct lifetime overschrijdend kan zijn).
D
Druggie86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Parachute springen. Ben dan ongeveer een jaar van de cathoninen af dus dat lijkt me een mooie datum. En voor de rest heb ik echt geleerd dat je een heleboel uit het leven zelf kan halen. Af en toe een benzo voor de nachtmerries en soms wat 1p-LSD. In mijn boekje is dat een leertool en geen drugs. Heeft me meer openstaand naar anderen gemaakt en erg geholpen met mijn arachnofobie ik vind spinnen nu prachtige beesten. Echt die verbaasdheid hoe ze niet over hun eigen pootjes struikelden en in de knoop raakten verwonderde me zo dat ik een week later mijn eerste kocht. Huckleberry spinšŸ˜‚. De schoolbanken weer in duiken en switchen ouderenzorg. Dus qua drugs verandert er niks voor me. Toch vindt ik dat verbod nogal dom en kort door de bocht. Er zijn nog veel natuurlijke uppers die gesu
Gesynthiseerd kunnen worden. Mensen stoppen niet zomaar.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zal het blijven gebruiken als ik dat wil.
Ik laat me door niemand vertellen wat ik wel en niet moet doen.

je kunt alles doen, je kunt alleen niet gepakt worden
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigenlijk niets. Ik heb jaren stimulanten misbruikt van speed naar 3-FA naar 2-FMA dagenlijks.
Nu al 4 maanden clean!
П
ŠŸŃƒŃŃ‚Š¾Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Paracetamolletje zei:
Ik ben wel benieuwd, wat zie jij als een "lifetime" voorraad? :wink:
Klik om te vergroten...
''We had two bags of grass,
seventy-five pellets of mescaline,
five sheets of high powered blotter acid,
a salt shaker half full of cocaine
and a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers
and also a quarter of tequila,
quarter of rum, a case of Beer,
a pint of raw ether
and two dozen amyls.
Not that we needed all that for the trip, but once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.''

N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paracetamolletje zei:
Ik ben wel benieuwd, wat zie jij als een "lifetime" voorraad? :wink:
Klik om te vergroten...
Zeehond zei:
Haha ik hou de hoeveelheid voor mezelf, maar ben al wat ouder, dus lifetime is voor mij overzichtelijker dan voor veel andere leden hier.
Genoeg voor vele vele jaren bij (in mijn ogen) normaal en recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...
Zeqwyar zei:
Not that we needed all that for the trip, but once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.''
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is inderdaad dat een lifetime stash altijd sneller op gaat dan gedacht.. :wink:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Haha ik hou de hoeveelheid voor mezelf, maar ben al wat ouder, dus lifetime is voor mij overzichtelijker dan voor veel andere leden hier.
Genoeg voor vele vele jaren bij (in mijn ogen) normaal en recreatief gebruik.
Klik om te vergroten...

Dan heb je er even wat geld tegen aan gegooid afgelopen tijd denk ik. Of ben je al lang bezig en langzaam die kluis aan het vullen?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zolang de lsd analogen legaal blijven boeit het me niet echt.
Van de rc“s heb ik alleen nog maar 2fdck, 1p-lsd, dck, 6apb, dpt gekocht.
Ik blijf meer trouw aan de reguliere middelen als mdma, ketamine, speed, paddo“s.... , die doen het naar mijn mening nog steeds beter dan de rc varianten ervan.
Zeker het stimulant, benzo etc aanbod van de rc shop interesseert me niet echt
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb geloof ik inmiddels al tien keer een mandje gevuld en weer leeggekieperd met de spullen waar ik rationeel al wel klaar mee was, dus ergens ben ik blij als het verbod er door is.

Zit niet (meer) in directe kringen met dealers dus denk dat het een stuk rust geeft als die heerlijke rommel niet meer zo onder handbereik is en het dan ook wel zo ongeveer klaar is.

Al zeurt dat stemmetje om toch nog even wat te bestellen want 'straks kan het niet meer' tot die tijd lekker door.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Dan heb je er even wat geld tegen aan gegooid afgelopen tijd denk ik. Of ben je al lang bezig en langzaam die kluis aan het vullen?
Klik om te vergroten...
Daar is inderdaad wel wat geld in gestopt.
Heel langzaam gedaan, begonnen voor verbod van 3-mmc en dus ook daarvan veel.
De kluis zit aardig vol ja…

Zoals ik het nu zie zijn we oud en wijs genoeg, maar ik hoor de waarschuwingen, dus zal extra alert zijn.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeqwyar zei:
''We had two bags of grass,
seventy-five pellets of mescaline,
five sheets of high powered blotter acid,
a salt shaker half full of cocaine
and a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers
and also a quarter of tequila,
quarter of rum, a case of Beer,
a pint of raw ether
and two dozen amyls.
Not that we needed all that for the trip, but once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.''

Klik om te vergroten...
Die laatste zin herhaal ik maar al te vaak. Een maat van mij deed dat ook. Helaas is hij er niet meer door zelfmoord. Maar wat een mooi koffertje had hij destijds
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weinig, de enige leuke RCs vind ik toch psychedelica, misschien koop ik voor het verbod nog het e.e.a. in om het een keer te proberen, maar er zijn weinig RCs die nog heel interessant lijken. Het origineel is vaak beter en er zit teveel onvoorspelbare troep tussen.

Overigens; interessant om te zien hoe veel mensen zeggen dat ze na het verbod stoppen, als ik een euro had voor elke keer dat iemand voornemens was te stoppen (maar nu nog niet) hoefde ik niet meer te werken. Misschien wat cynisch, maar soms kan de intentie om iets te doen, voelen alsof je het al gedaan hebt, wees dus niet te voorbarig met je inbeelden dat een ban alleen genoeg is om echt vaarwel te zeggen tegen bepaalde stofjes.
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb al lang een andere vendor gevonden. Verzendt vanuit de hele wereld. Geen douanegezever. Rara? Yeps, de maffia. Zeer professioneel georganiseerd šŸ˜€
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Queenir zei:
Ik heb al lang een andere vendor gevonden. Verzendt vanuit de hele wereld. Geen douanegezever. Rara? Yeps, de maffia. Zeer professioneel georganiseerd šŸ˜€
Klik om te vergroten...

Kijk je uit?

Heb weer RC's ingeslagen. Ligt nu bij het afhaalpunt.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ik heb ruim 60 verschillende drugs uitgeprobeerd. Ik vind het goed zo. Bij de meeste middelen dacht ik achteraf "eigenlijk is het origineel beter". Sowieso kon ik steeds minder goed aan mezelf uitleggen waarom ik het eigenlijk zó belangrijk vond om nog een heel nieuwe drug te nemen. Zeker omdat ik daarmee grote risico's nam voor mijn eigen gezondheid.

Ik zal niet zeggen dat ik echt absoluut nooit meer een nieuwe drug zal proberen. Maar de drive om weer grenzen te verleggen is wel verdwenen eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Dit. Alleen 4RMPH vind ik het nog een beetje waard, het verbod zou eigenlijk een goed moment zijn om, na hard drugs en jaren RC’s; dan te stoppen met RC’s. Maar, eigenlijk wil ik dat moment ook weer niet laten bepalen door de politiek. ā€˜The war on drugs’ (zelfs op wiet) is de meest averechts werkende en dure wetgeving ooit (het gevolg dan). Het kost miljarden, heeft een gigantische onderwereld veroorzaakt, en de Tagh’s van deze wereld groot gemaakt. De drugs, zoals coke zijn er dus ook niet door verdwenen: Enkel populairder; en tegelijkertijd gevaarlijker en uit zicht geraak bij de overheid: Dus juist wie vindt dat het zo slecht en schadelijk is, zou voor reguleren moeten pleiten: En hovendien, je kan geen opiumlijst eh war ons drugs hebben zolang alle ā€˜argumenten’ tegen alcohol ook gelden:

ik gq dus waarschijnlijk (nog) niet stoppen met RC’s, om het verbod, maar (bijna uit principe) (na bijna jaren terug naar ā€˜de straatdealer’ voor 4-FMH. Zolang the war on drugs alleen principieel en kan ik dat ook..
Er valt een markt weg, waar veel vraag naar is. Daar zou een nieuw (zwarte) markt komen, of dan niet een markt met vervangeners.
En dat is niet om stoer te doen of iets doen omdat het verboden is: de meeste wetten (en beleid hierop zijn goed en nodig en (deels) effectief. Deze is puur symbolisch en veroorzaakt/vertootp het probleem wr wat juist het doel het gene wat die Reguleren duwe:
;
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn main drugs zijn momenteel O-Dsmt en benzo's, dus voor mij veranderd er weinig.
Ik ben klaar met stims...
Af en toe een 2cb FLY of een 1p-LSD tripje vind ik wel leuk, zit er aan te denken wat voorraad hiervan in te slaan.
Maar voor de rest boeit deze ban mij weinig
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier wilde vriendlief vanwege het verbod een voorraad 4F-MPH hebben omdat hij dat met zijn ADHD chill vindt om soms wat rustiger van te worden. Dus ik had tijd terug paar gram besteld. Maar toen had hij het gewoon in 1 nacht opgesnovenšŸ™ˆ
Ik nog een keer 3.5 gram besteld. Maar hij vindt het toch te gevaarlijk om in huis te hebben. Dus hij heeft het toen nog 1x gebruikt en de rest heb ik voor hem door de wc gespoeldšŸ‘
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eerst was het 4mmc, 3mmc, toen 2mmc, en ze zullen vast wel weer een nieuwere variant erop verzinnen die misschien wel legaal te verkrijgen is. En zoniet zoek ik het gewoon op een buitenlandse website ofzo of via het darkweb.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Astronaut zei:
Eerst was het 4mmc, 3mmc, toen 2mmc, en ze zullen vast wel weer een nieuwere variant erop verzinnen die misschien wel legaal te verkrijgen is. En zoniet zoek ik het gewoon op een buitenlandse website ofzo of via het darkweb.
Klik om te vergroten...
Eerst was het top, toen goed, toen zwak.


De volgende generatie MMC kunnen ze steken waar de zon niet schijnt. šŸ˜„

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."