Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat ga jij doen NA het research chemicals verbod?

Wat ga jij doen NA het research chemicals verbod?

76 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
BelowTheFlow zei:
Dan denken ze: "al die afkortingen WTF ! Is dat om muizen mee te verjagen ?"
Klik om te vergroten...
Hah geen idee. Vroeger was 4-FA bijvoorbeeld heel makkelijk te krijgen en helemaal in. Toen gebruikte ik alleen nog geen drugs en ik heb dit dus niet mijn collectie. Is ook nergens te verkrijgen tegenwoordig. Was leuk geweest om een beetje over te hebben om te bewaren. Wellicht over 50 jaar is hetzelfde geval bij mijn eerder genoemde middelen. Voor vele niks waard maar voor enige psychonaut voor onschatbare waarde. 4-ho-met vind ik bv helemaal geweldig (echt wel de moeite waard!!! dat zeg ik niet heel vaak hoor), misschien is dit over 50 jaar wel helemaal van de aardbodem verdwenen. Ik ben wel benieuwd hoeveel 1 gram goede kwaliteit 6-apb dan waard is bijvoorbeeld (ook al gaat mijn voorkeur alsnog naar MDMA om eerlijk te zijn).
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar veel RCs van nu zijn ook helemaal niet de moeite waard om te proberen. Denk aan 3,4-DMMC, 4-BMC, 4-MPD of al die flakka analogen of 2C-EF. Zulke dubieuze substanties zou ik echt niet willen proberen aangezien er zo weinig over bekend is. Die laat ik liever buiten mijn verzameling. Dat is mijn mening tenminste. Ik vind het alsnog wel interessant als andere mensen dit risico wel nemen (mits ze hiervan echt bewust zijn natuurlijk en zich goed inlezen) en ik lees dan graag de tripreport terug.
2C-EF is iets minder dubieus maar heb er alsnog vraagtekens bij.

Tegenwoordig gooien veel RC vendor troep naar de muur en kijken wat blijft plakken. Het is lastig om in te schatten of deze stoffen acuut giftig zijn voor de gezondheid. Maargoed zo is 4-mmc ook blijven hangen. Als ik het mij goed herinner werd het eerst verkocht als plant supplement totdat idioten het gingen proberen. Toen bleek het toch wel erg leuk te zijn (en je gaat er niet direct van dood), maar ik zou niet een van de eerste willen zijn om hierachter te komen (denk aan 4-CMA bijvoorbeeld!)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Bedoel je nu rc benzo?
Klik om te vergroten...
Ja.
Voorheen dronk ik alcohol om rustig te worden. Icm lorazepam die ik zelf bestelde.
Nu als ik doordraai is er niets. Ja servies om te gooien. Ik zou het fijn vinden benzo´s achter de hand te hebben. Ze zijn zo schrikbarend duur dat ik het wel zou laten ze weer in grote hoeveelheden tegelijk te slikken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Vorige week wat research gedaan en t is zo schrikbarend duur geworden dat ik ze er niet meer doorheen zou jagen zoals in t verleden.
Klik om te vergroten...
Zijn RC benzos duurder geworden? Hoe kom je daar bij? Volgens mij niet.

Alinde zei:
Alleen even die klap waardoor je weer een nacht slaapt.
Klik om te vergroten...
Als je het daar bij kan houden…
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ze zijn zo schrikbarend duur dat ik het wel zou laten ze weer in grote hoeveelheden tegelijk te slikken.
Klik om te vergroten...
Klinkt als wishful thinking. Eigenlijk wil je benzos gaan gebruiken als vervanger voor alcohol. Klinkt niet echt als een goed idee.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Ja.
Voorheen dronk ik alcohol om rustig te worden. Icm lorazepam die ik zelf bestelde.
Nu als ik doordraai is er niets. Ja servies om te gooien. Ik zou het fijn vinden benzo´s achter de hand te hebben. Ze zijn zo schrikbarend duur dat ik het wel zou laten ze weer in grote hoeveelheden tegelijk te slikken.
Klik om te vergroten...
Duur? Man, je betaalt drie keer niks toch, voor die rc-benzo's... Ik vind ze juist schrikbarend goedkoop. Heb nog grote hoeveelheden liggen. Moet de hele bende eigenlijk in de kliko flikkeren natuurlijk, maar zover ben ik mentaal nog even niet. :grimacing: Ik hoop wel dat dat moment het komende jaar ergens gaat komen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paracetamolletje zei:
Wanneer ik ooit opa wordt kunnen mijn kleinkinderen tijdens mijn overlijden deze collectie wel ontdekken in mijn zolder over tig jaar. Zo heb ik bijvoorbeeld ook nog een leuke hoeveelheid DOC en DOB maar nog niet de gelegenheid gevonden om dit te gebruiken. Hopelijk doen mijn kleinkinderen wel genoeg onderzoek
Klik om te vergroten...

- wat is dat Mama?
- Oh dat zijn nog drugs van opa van vroeger. Iedereen was daar héél hypocriet over maar ze gebruikten ze bijna allemaal. Deze zullen wel niet zo goed zijn geweest. Wil je nog een injectie met fentanyl voor je naar de padvinderij gaat?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ik zou het fijn vinden benzo´s achter de hand te hebben
Klik om te vergroten...

Wil je clean blijven én ben je verslavingsgevoelig zou ik niet aan de rc's beginnen.

Alinde zei:
Ze zijn zo schrikbarend duur dat ik het wel zou laten ze weer in grote hoeveelheden tegelijk te slikken
Klik om te vergroten...

Duur vind ik juist niet.
Wel duur voor de gezondheid van de mens
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik heb ruim 60 verschillende drugs uitgeprobeerd. Ik vind het goed zo. Bij de meeste middelen dacht ik achteraf "eigenlijk is het origineel beter". Sowieso kon ik steeds minder goed aan mezelf uitleggen waarom ik het eigenlijk zó belangrijk vond om nog een heel nieuwe drug te nemen. Zeker omdat ik daarmee grote risico's nam voor mijn eigen gezondheid.

Ik zal niet zeggen dat ik echt absoluut nooit meer een nieuwe drug zal proberen. Maar de drive om weer grenzen te verleggen is wel verdwenen eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Ja, ik kan me volledig vinden in jouw ervaringen hiermee. Zelf heb ik maar enkele RC's genomen omdat ik gewoon old skool best goed vind. Bijvoorbeeld geen interesse in 3-mmc of zo. Ik ga dan wel gewoon waus aan de mdma, daar heb ik niet vervelende cravings mee (daarom ook liever pep dan coke). Enige uitzondering hierop is voor mij 1p-lsd, die wat slappere uitwerking en lagere dosering per zegeltje (zoals ik ze koop), is eigenlijk wel fijner.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon verder met leven
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Astronaut zei:
Eerst was het 4mmc, 3mmc, toen 2mmc, en ze zullen vast wel weer een nieuwere variant erop verzinnen die misschien wel legaal te verkrijgen is. En zoniet zoek ik het gewoon op een buitenlandse website ofzo of via het darkweb.
Klik om te vergroten...
Blijf weg van dat darkweb. De huidige vendors doen gewoon een extra website open die georganiseerd is zoals die online apotheken waar ze al twintig jaar niks kunnen aan doen en daarmee is de kous wel weer af.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga uit voorzorg wel wat RC's inslaan na de feestdagen.
De soorten die verboden gaan worden (3FA, 4F-MPH, 4MPD, NEP) als eerste.

Daarna volgen 1P-LSD en 6APB, ben nog volop in onderzoek met deze twee.
En waarschijnlijk wat disso's, tryptamines en benzo's inslaan voor de zekerheid. De 3MMC, etizolam, flualprazolam etc. ban ging sneller dan ik had gedacht en heb toen mis gegrepen. Dit keer dan maar een kleine voorraad aanleggen.
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Kijk je uit?

Heb weer RC's ingeslagen. Ligt nu bij het afhaalpunt.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik 4f-mph. Als alternatief voor Ritalin wat zonder voorschrift voor mij onbetaalbaar is omdat ik een heel snelle stofwisseling heb en een tekort aan dopamine-aanmaak. Ik heb een gans doosje van die onnozele kortwerkende rilatinepilletjes nodig want die zijn na een uur al uitgewerkt en ik heb ook minstens 50 mg nodig. Dat is dus niet te doen. 4f-mph is de oplossing maar… je weet nooit wat je precies krijgt van die vendors. De ene keer zijn de pillen veel zwaarder dan de andere, of je wordt er gewoon echt ziek van of het poeder is geen poeder maar harde klonten (versneden met rotzooi als cafeïne dus). Terwijl het nochtans als het wel in orde is veel beter is dan Ritalin. Ik word er wanhopig van. Ik heb dat spul nodig tegen zware depressies maar de overheid zorgt ervoor dat de farmaceutische industrie zich kan blijven verrijken met de slechtste en goedkoopste vorm van methylfenidaat die er bestaat terwijl er veel betere vormen zijn maar daar houdt dan weer niemand controle op. In Amerika wordt 4f-mph ernstig overwogen en onderzocht als veel beter alternatief voor Ritalin. Bij ons regeert de farmaceutische industrie. Ik vind dat zo om van te kotsen, die corruptie
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cardboard zei:
Ik ga uit voorzorg wel wat RC's inslaan na de feestdagen.
De soorten die verboden gaan worden (3FA, 4F-MPH, 4MPD, NEP) als eerste.

Daarna volgen 1P-LSD en 6APB, ben nog volop in onderzoek met deze twee.
En waarschijnlijk wat disso's, tryptamines en benzo's inslaan voor de zekerheid. De 3MMC, etizolam, flualprazolam etc. ban ging sneller dan ik had gedacht en heb toen mis gegrepen. Dit keer dan maar een kleine voorraad aanleggen.
Klik om te vergroten...

Heb vannacht mijn drugsdoos opgeruimd.

Voorraad 6-APB viel tegen en al hoef ik het zelf niet meer, mijn vaste (seks)partners vinden het geweldig en ik denk dat ik later (vandaag al?)
meer in sla.

Lysergamiden misschien ook nog wat.

Vooral dat ik daarmee het geouwehoer rond LSD kon omzeilen vind ik geweldig, al is het wel veel van hetzelfde; korter, oppervlakkiger of véél subtieler.

Heb daar lol mee gehad.

Mijn laatste 3-MMC en etizolam heb ik (vorig jaar of zelfs langer geleden nog vóór het verbod) vertwijfeld in de prullenbak voor de GGD in Amsterdam gegooid.

Die etizolam mis ik niet en de bromazolam die ik nu heb zal ik niet missen als het straks verboden wordt.

Die 3-MMC was jammer, maar als er (met name jonge) mensen aan overlijden is het niet goed.

Veel RC's die vendors hebben zijn regelrechte rommel, naar mijn mening.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb de afgelopen dagen eens nagedacht hoe lang ik al met designerdrugs bezig ben.

Het is eind jaren '90 begonnen met 2C-B, dat per 4 pilletjes met elk 5 mg 2C-B erin, legaal werd verkocht in sommige smartshops.

Dit middel werd helaas verboden, waarna ik op zoek ging naar alternatieven. Eerst in de smartshop waar 2C-T-7 en 2C-T-21 kortstondig werden verkocht.

In 2001 ontdekte ik een site in een Scandinavisch land waar ik verscheidene legale tryptamines en het legale 2C-I bestelde.

Ook nog getwijfeld om 2C-H te bestellen om eventueel als grondstof te gebruiken voor psychoactieve 2C's.

Toen dacht ik na spannende internationale bestellingen alle interessante stofjes wel te hebben en richtte mijn aandacht zich weer op natuurlijke psychoactieve stoffen.

De interesse werd, veel later, weer aangewakkerd door het verbod op 4-FA en op 4-MMC. Het voelde alsof ik iets gemist had. Dus besloot ik weer in de wereld van designerdrugs te duiken.

Wat een verschil met 20 jaar geleden. Destijds was het lastig om zaken te doen met leveranciers van chemicaliën en studeerde ik gelukkig aan de universiteit en kon ik goed laten lijken dat ik het voor onderzoek ging gebruiken.

Nu is er een overvloed aan webshops die vaak onzorgvuldig met de wettelijke mogelijkheden omgaan om legale stoffen te kunnen verkopen onder de Warenwet. Er zijn soms reviews te lezen die me niet handig lijken op juridisch vlak.

Enfin, ik ben door de herontdekking van designerdrugs weer enthousiast geraakt en hoewel ik 4-FA, 4-MMC en vooral 4-AcO-DMT heb gemist, vind ik het leuk dat ik 1P-LSD heb gevonden, zodat ik LSD kan proberen. En dat ik 6-APB heb gevonden als alternatief voor MDA.

Ik zou het jammer vinden als er een chemische sleepnetwet komt, maar het zal me inmiddels niet meer verbazen als die er komt.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Ik zou het jammer vinden als er een chemische sleepnetwet komt, maar het zal me inmiddels niet meer verbazen als die er komt.
Klik om te vergroten...

Er zijn nog veel meer 'risicovolle' stoffen die vrijelijk verkocht kunnen worden op het internet.

Als poppersgebruiker weet ik hoe achterlijk het poppersverbod onder Minister Els Borst heeft uitgewerkt (namelijk niet en je kunt het overal 'onder de toonbank'(maar achter een glazen vitrine) krijgen).

En hoe zit het met al die 'supplementen'?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Er zijn nog veel meer 'risicovolle' stoffen die vrijelijk verkocht kunnen worden op het internet.

Als poppersgebruiker weet ik hoe achterlijk het poppersverbod onder Minister Els Borst heeft uitgewerkt (namelijk niet en je kunt het overal 'onder de toonbank'(maar achter een glazen vitrine) krijgen).

En hoe zit het met al die 'supplementen'?
Klik om te vergroten...
Ja, het blijft dweilen met de kraan open dat verbieden van stoffen.

Zulke verboden zorgen enkel voor meer criminaliteit en onveilige(r) alternatieven.

Ik heb me tot op heden volledig afzijdig gehouden van een 'darkweb', maar als er door wetgeving juridisch geen verschil meer is tussen drugs en designerdrugs, dan kies ik misschien ooit wel voor illegale klassiekers.

Hopelijk hoef ik me zo min mogelijk met criminaliteit in te laten voor mijn privé hobby met psychoactieve stofjes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."