Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemdgaan, het zal je maar overkomen

Vreemdgaan, het zal je maar overkomen

63 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vroeger, toen ik nog een jong en klein vode'tje was, had ik ook een monogame relatie. Ik was 17 volgens mij. Het was een aardige jongen, mijn eerste echte liefde. Hij was bij mij en mn vader ingetrokken, dat was al helemaal geweldig. Alleen ik had net mijn moeder verloren, hij gaf me weinig aandacht want computerspelletjes vond hij interessanter, Hij kon weinig met mijn ontluikende seksualiteit, die zich toen volop aan het ontwikkelen was.

Zet die vode dan op een feestje met heel veel alcohol, blow, een kingsize bed met zes mensen en het kwaad geschiedde.

Het is niet alleen zijn schuld dat ik ben vreemdgegaan. Was ook mijn eigen domme hoofd, naiviteit toen, en gewoon algemene seksuele moraal die naar de klote ging want vanaf toen heb ik alles met veel jongens gedaan en er niet een raar van opgekeken.
Vreemdgaan in een mono relatie is gewoon fout, maar ik mensen er meestal niet scheef voor aan. Als iemand vreemdgaat is het een teken dat er iets flink fout zit in de relatie, tenzij het gewoon een dikke player is, en dan moet er iets gebeuren, kappen ermee of eraan werken.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vreemdgaan doe je gewoon niet, doe je het wel dan verdien je gewoon geen liefde, van niemand, je ouders niet, je vrienden niet, en elk ander mens om je heen.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Andrew zei:
Vreemdgaan doe je gewoon niet, doe je het wel dan verdien je gewoon geen liefde, van niemand, je ouders niet, je vrienden niet, en elk ander mens om je heen.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik heeeeeel kort door de bocht. Misschien komt het door je leeftijd, I dunno. Maar ja, vreemdgaan is in principe gewoon hartstikke fout. Dat doe je gewoon idd niet want je schaad een vertrouwensband. Maar er zijn zoveel factoren die eraan kunnen meespelen dat iemand daar toch aan toegeeft. Meisjes die te weinig aandacht krijgen van hun vriend, mannen die zich niet gewaardeerd voelen door hun vriendin.

Ik zeg niet dat dit een excuus is, je zou gewoon dat probleem moeten oplossen. Maar vreemdgaan is een symptoom van een relatie die spaak aan het lopen is, dus er is ergens een reden waarom iemand dat doet, tenzij het iemand is die standaard vreemdgaat, dat is gewoon een lul. Maar het vlees is zwak, vooral als het ondergewaardeert word door een partner, en nog vaker als ze jong zijn. Ik zou tegenwoordig niet meer vreemdgaan omdat ik heb gezien wat dat teweegbrengt bij de partner. Veel pijn en verdriet. En bij mijzelf heel veel schuldgevoel, verdriet, en twijfel.

Maar ik vind het heel erg puberaal wat je nu zegt en ondoordacht. Beargumenteer je post eens, misschien dat ik het dan wel snap?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op mijn 18de had ik een relatie met een jongen die was misbruikt door zijn honkbaltrainer. Afschuwelijk voor hem natuurlijk! Hierom hadden we ook nooit seks, hij had daar moeite mee. Hoewel ik zielsveel van hem hield, had ik natuurlijk toch ook wel zo mijn behoeftes. Toen we inmiddels ruim een half jaar samen waren, deden we nog steeds niet aan seks. Ik ging in diezelfde periode met mijn twee beste vriendinnen op vakantie naar L'Lorret de Mar. Deze vakantie was al besproken, voordat ik wat met hem kreeg. En tsja, ik was jong, mooi en geil.... Ik heb tijdens die vakantie dus flink de bloemetjes buiten gezet. Toen ik achteraf weer thuis was heb ik me wel flink schuldig gevoeld, maar ik heb het hem toch nooit verteld. De seks die ik tijdens die vakantie had, betekende verder toch niks voor me. Ik hield van mijn vriend, hij had het al moeilijk genoeg met zijn seksualiteit, het laatste wat ik wilde was hem kwetsen.

Een half jaar later zijn we alsnog uit elkaar gegaan. We hielden veel van elkaar, maar het was gewoon een te problematische relatie. Zoals vode ook al schreef, vreemdgaan doe je alleen als er iets in de relatie niet goed zit. Eigenlijk was het tussen ons al vanaf het begin gedoemd te mislukken.

Verder ben ik nooit meer vreemd gegaan in mijn relaties. Hoewel ik en Tyler wel eens trio's hebben gehad en ook een keer hebben "geswingd", zie ik dat niet als vreemdgaan. Dit is iets wat we samen wilden en dus ook samen gedeeld hebben. Buiten dit hebben we verder ook een hele monogame relatie. Vreemdgaan doen we gewoon niet...
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#5
vode zei:
Andrew zei:
Vreemdgaan doe je gewoon niet, doe je het wel dan verdien je gewoon geen liefde, van niemand, je ouders niet, je vrienden niet, en elk ander mens om je heen.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik heeeeeel kort door de bocht. Misschien komt het door je leeftijd, I dunno. Maar ja, vreemdgaan is in principe gewoon hartstikke fout. Dat doe je gewoon idd niet want je schaad een vertrouwensband. Maar er zijn zoveel factoren die eraan kunnen meespelen dat iemand daar toch aan toegeeft. Meisjes die te weinig aandacht krijgen van hun vriend, mannen die zich niet gewaardeerd voelen door hun vriendin.

Ik zeg niet dat dit een excuus is, je zou gewoon dat probleem moeten oplossen. Maar vreemdgaan is een symptoom van een relatie die spaak aan het lopen is, dus er is ergens een reden waarom iemand dat doet, tenzij het iemand is die standaard vreemdgaat, dat is gewoon een lul. Maar het vlees is zwak, vooral als het ondergewaardeert word door een partner, en nog vaker als ze jong zijn. Ik zou tegenwoordig niet meer vreemdgaan omdat ik heb gezien wat dat teweegbrengt bij de partner. Veel pijn en verdriet. En bij mijzelf heel veel schuldgevoel, verdriet, en twijfel.

Maar ik vind het heel erg puberaal wat je nu zegt en ondoordacht. Beargumenteer je post eens, misschien dat ik het dan wel snap?
Klik om te vergroten...
Als een meisje vind dat zij te weinig aandacht krijgt van haar vriend moet ze niet het bed induiken met een andere vent of iets anders doen met een andere jongen maar er gewoon over praten in plaats van de makkelijke uitweg te kiezen. Praat er gewoon over in plaats van iemand pijn te doen en ervandoor te gaan met een ander. Je kan mijn post wel kort door de bocht vinden enzo maar dat is gewoon hoe ik er over denk. Vreemdgaan doe je gewoon niet, doe je het wel dan verdien je in mijn ogen geen liefde. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. :wave:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben het met Andrew eens dat communicatie hoger op het prioriteitenlijstje van ieder monogame wezen moet staan, dan dat er niet transparant over problemen gesproken wordt (bestaan genoeg technieken voor, verdiep je eens in emotionele communicatie) en dat problemen na een lange reis aan het licht moeten komen.
Communicatie is hartstikke belangrijk, en zeker in liefdesrelaties.

Na een lange eenzame worsteling tegen moeder natuur, beland ik vaak toch weer met een meisje in mijn houten bed. Na onze tweede neukbeurt liggen we samen gedesoriënteerd in bed de tijd uit te zitten, en dan vertel ik haar ook dat als er iets is, ze daar gewoon eerlijk en open over moet zijn. Ook al gaat het over de lengte van mijn penis...
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#7
Andrew zei:
Vreemdgaan doe je gewoon niet, doe je het wel dan verdien je gewoon geen liefde, van niemand, je ouders niet, je vrienden niet, en elk ander mens om je heen.
Klik om te vergroten...

Ik zou het zelf niet zo extreem neerzetten, maar ik ben het er wel redelijk mee eens. Maakt niet uit wat voor factoren er meespelen, heb dan het lef om je relatie eerst te beëindigen.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Andrew zei:
Als een meisje vind dat zij te weinig aandacht krijgt van haar vriend moet ze niet het bed induiken met een andere vent of iets anders doen met een andere jongen maar er gewoon over praten in plaats van de makkelijke uitweg te kiezen. Praat er gewoon over in plaats van iemand pijn te doen en ervandoor te gaan met een ander. Je kan mijn post wel kort door de bocht vinden enzo maar dat is gewoon hoe ik er over denk. Vreemdgaan doe je gewoon niet, doe je het wel dan verdien je in mijn ogen geen liefde. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. :wave:
Klik om te vergroten...

Als jij mijn post zou lezen, zou je ontdekken dat ik het helemaal met je eens ben over het feit dat je moet communiceren. Dat is zo helder als wat dat dat de high road is en dat je dat ook hoort te doen. Heb je ook compleet gelijk in.
Maar ik denk niet dat jij begrijpt (correct me if I'm wrong) dat er situaties bestaan waarin communiceren niet helpt, koppels in cirkeltjes zitten, er niks word opgelost. Niet alles lukt via praten helaas. En dan kan zelfs het meest oprecht persoon, die niets kwaad in de zin heeft, alleen het beste voor heeft met zijn of haar vriend(in), zich opeens met iemand anders in bed bevinden.
Ik zeg niet dat iedereen dit kan gebeuren, er zijn zat mensen die sterk genoeg zijn om aan die lusten te weerstaan, waaronder jij misschien. Maar je moet snappen dat de wereld niet zo zwart-wit in elkaar zit. Mensen met een goed hart kunnen zelfs een misstap begaan, hoezo verdienen die dan geen liefde meer?

Ik ben helemaal met je mee over het communicatie gedeelte, dat klopt als een bus. Maar het is niet zo zwart-wit. Wacht maar tot je wat ouder word (of niet en ben jij de eerste perfecte persoon die nooit of te nimmer een morele misstap zal begaan).
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#9
vode zei:
Andrew zei:
Als een meisje vind dat zij te weinig aandacht krijgt van haar vriend moet ze niet het bed induiken met een andere vent of iets anders doen met een andere jongen maar er gewoon over praten in plaats van de makkelijke uitweg te kiezen. Praat er gewoon over in plaats van iemand pijn te doen en ervandoor te gaan met een ander. Je kan mijn post wel kort door de bocht vinden enzo maar dat is gewoon hoe ik er over denk. Vreemdgaan doe je gewoon niet, doe je het wel dan verdien je in mijn ogen geen liefde. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. :wave:
Klik om te vergroten...

Als jij mijn post zou lezen, zou je ontdekken dat ik het helemaal met je eens ben over het feit dat je moet communiceren. Dat is zo helder als wat dat dat de high road is en dat je dat ook hoort te doen. Heb je ook compleet gelijk in.
Maar ik denk niet dat jij begrijpt (correct me if I'm wrong) dat er situaties bestaan waarin communiceren niet helpt, koppels in cirkeltjes zitten, er niks word opgelost. Niet alles lukt via praten helaas. En dan kan zelfs het meest oprecht persoon, die niets kwaad in de zin heeft, alleen het beste voor heeft met zijn of haar vriend(in), zich opeens met iemand anders in bed bevinden.
Ik zeg niet dat iedereen dit kan gebeuren, er zijn zat mensen die sterk genoeg zijn om aan die lusten te weerstaan, waaronder jij misschien. Maar je moet snappen dat de wereld niet zo zwart-wit in elkaar zit. Mensen met een goed hart kunnen zelfs een misstap begaan, hoezo verdienen die dan geen liefde meer?

Ik ben helemaal met je mee over het communicatie gedeelte, dat klopt als een bus. Maar het is niet zo zwart-wit. Wacht maar tot je wat ouder word (of niet en ben jij de eerste perfecte persoon die nooit of te nimmer een morele misstap zal begaan).
Klik om te vergroten...
Ik snap ook wel dat de wereld niet zo zwart-wit in elkaar zit hoor, maar als je niet meer met elkaar kunt communiceren in een relatie en je er samen niet uit kan komen dan kan je net zo goed de relatie stop zetten en gewoon niet meer verder gaan, dat is in mijn ogen, altijd beter dan vreemdgaan.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindgamer zei:
Ik ben het met Andrew eens dat communicatie hoger op het prioriteitenlijstje van ieder monogame wezen moet staan, dan dat er niet transparant over problemen gesproken wordt (bestaan genoeg technieken voor, verdiep je eens in emotionele communicatie) en dat problemen na een lange reis aan het licht moeten komen.
Klik om te vergroten...

Ik betwijfel of wij monogame wezens zijn. Als je puur naar je instinct luistert natuurlijk niet. Maar als je een relatie aangaat waarin je afspreekt om voor elkaar te kiezen, dan moet je dat ook wel doen. Maar om nou gelijk te stellen dat als je een keer vreemdgaat, dat je van niemand meer liefde verdient gaat wel te ver. Iedereen maakt fouten en iedereen gaat in gedachten wel vreemd. Ik hoor zo vaak van mensen dat ze zoveel van hun partner houden en nooit vreemd zouden gaan, maar dit is voor de meeste mensen gewoon schijnheilig gelul. De meeste mensen gaan niet vreemd tot men erachter komt dat ze vreemd gaan.

Zelf ga ik nooit echte relaties aan, omdat ik gewoon wil doen waar ik zin in heb zonder gebonden te zijn. Kan ik niet vreemd gaan ook.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindgamer zei:
Het mooie van het begaan van een zedelijke misstap, is dat je er achteraf van leert (als we uitgaan van een normaal begaafd persoon) en het dwingt om jezelf aan te passen aan je omgeving. Pas jij je goed aanpast, dan loop jij het minste risico in het leven.

En of de mens monogaam is of niet: Ik denk dat het dier in ons enkel en alleen gericht is op voortplanting, en dat de geest van de mens monogamie erg kan waarderen. Durf onderscheid te maken als je oordelen maakt tijdens het werpen van een blik op jezelf.
Klik om te vergroten...

De romeinen waren ook niet monogaam, maar die waren wel uiterst intelligent en filosofisch bezig in die tijd (naast de wilde drank- en seksorgies :wink:). Dus die vind ik niet echt dieren, maar levensgenieters. :grin:

Andrew zei:
Ik snap ook wel dat de wereld niet zo zwart-wit in elkaar zit hoor, maar als je niet meer met elkaar kunt communiceren in een relatie en je er samen niet uit kan komen dan kan je net zo goed de relatie stop zetten en gewoon niet meer verder gaan, dat is in mijn ogen, altijd beter dan vreemdgaan.
Klik om te vergroten...

Nou, dan zijn we het daar in ieder geval wel over eens. :) Ik vond alleen de uitspraak dat ze geen liefde meer verdienen totaal niet kloppen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het mooie van het begaan van een zedelijke misstap, is dat je er achteraf van leert (als we uitgaan van een normaal begaafd persoon) en het dwingt om jezelf aan te passen aan je omgeving. Pas jij je goed aan, dan loop jij het minste risico in het leven.

En of de mens monogaam is of niet: Ik denk dat het dier in ons enkel en alleen gericht is op voortplanting, en dat de geest van de mens monogamie erg kan waarderen. Durf onderscheid te maken als je oordelen maakt tijdens het werpen van een blik op jezelf.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben wel eens vreemdgegaan. Ik hield niet van hem, maar ik had niet de guts om het uit te maken. Maar boontje komt om z'n loontje en ik ben in een relatie ook wel eens op die manier bedonderd.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
De romeinen waren ook niet monogaam, maar die waren wel uiterst intelligent en filosofisch bezig in die tijd (naast de wilde drank- en seksorgies :wink:). Dus die vind ik niet echt dieren, maar levensgenieters. :grin:
Klik om te vergroten...
Het is maar hoe je met het dier om gaat.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemini zei:
Ik ben wel eens vreemdgegaan. Ik hield niet van hem, maar ik had niet de guts om het uit te maken. Maar boontje komt om z'n loontje en ik ben in een relatie ook wel eens op die manier bedonderd.
Klik om te vergroten...
En omdat jij zelf bedonderd bent, rechtvaardig jij het vreemdgaan dan ook?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben één keer vreemdgegaan. Ik was jong en begon het saai te vinden met mijn eigen vriendin. Het vreemdgaan zelf vond ik geen zak aan en twee weken later maakte ik het uit met die vriendin. Ik ben verder nooit meer vreemdgegaan.

Ik denk wel dat de mens van nature niet monogaam is en ik vind hierom ook dat monogamie een keuze is.
Ik maak zelf de keuze monogaam te zijn en ik heb hier ook geen moeite mee. Ik kijk wel naar andere meisjes en flirt ook, mijn vriendin kijkt immers ook naar andere meisjes en flirt ook met andere meisjes :wave: :wink:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog niet vreemdgegaan :)
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindgamer zei:
Gemini zei:
Ik ben wel eens vreemdgegaan. Ik hield niet van hem, maar ik had niet de guts om het uit te maken. Maar boontje komt om z'n loontje en ik ben in een relatie ook wel eens op die manier bedonderd.
Klik om te vergroten...
En omdat jij zelf bedonderd bent, rechtvaardig jij het vreemdgaan dan ook?
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Toen ik vreemdging, heb ik daar enorm spijt van gehad. In een relatie kies je voor elkaar en als er geen afspraken over gemaakt zijn, blijf je bij diegene totdat het over is. Ik zou nu absoluut niet nogmaals vreemdgaan, want het is een van de meest pijnlijkste dingen die je een ander kunt aandoen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oke, ik ben blij dat te horen :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik had gedacht dat het nooit zou gebeuren ..... maar ook ik ben in mijn verleden ooit ontzettend verliefd geworden op een meisje wat een vriend had en samenwoonde, en die verliefdheid was wederzijds. Nou ik kan je vertellen dat dit zeer moelijk was voor ons beide. Nu is er nog wel een kriebel en een zekere klik, maar ik win niet van een relatie van zeven jaar :wink:
(hoe graag ik het zou willen, maar ik haal niemand uit elkaar)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."