#1
Ik vind het vermakelijk om te lezen dat sommige jongere mensen in dit topic het keihard afkeuren (geen liefde meer verdienen, heb je je wel voorgesteld hoe het is om zonder enige vorm van liefde door het leven te moeten?) en zeker weten dat ze bij hun standpunt zullen blijven. Ik ben zelf ook jong, heb bepaalde standpunten maar waarom zou je er ooit zeker van zijn dat je een bepaald standpunt blijft houden? Wat de toekomst je brengt kun je nooit voorspellen en ik (mijn mening, even voor de duidelijkheid) vind het bekrompen om te zeggen dat je dit altijd zal blijven vinden.
En voor de lol ook nog even ontopic: ik ben het met het standpunt van onder andere Vode, Mike en Mindgamer eens dat je het soms kan begrijpen, maar dat je het daarom nog niet kunt rechtvaardigen. Het is natuurlijk ook totaal afhankelijk van de situatie, het maakt (voor mij) een groot verschil of je nog heel dicht bij elkaar staat en dan vreemdgaat, of dat de band veel minder sterk is of er al bijna niet meer is. Dit is natuurlijk nog steeds geen rechtvaardiging, je kwetst er iemand nog steeds mee en het is gewoon niet acceptabel, maar zeker wel begrijpelijk in een groot deel van de situaties.
Als het nou een typische slet of player is, dan is het een ander verhaal. Dat soort mensen vind ik eerlijk gezegd best zielig, dat ze maar aan één stuk door iemand moeten hebben om hun eigenwaarde te bevestigen. Op het eerste gezicht bedoel ik in deze context zielig als 'je gedragen als een loser', maar als ik er verder over nadenk is het eigenlijk meer zielig in de vorm van medelijden, omdat die mensen (vaak) zo onzeker over zichzelf zijn dat ze het bijna neurotisch doen.
Als dit een typische tl;dr is, meldt het even alstjeblieft :P
En voor de lol ook nog even ontopic: ik ben het met het standpunt van onder andere Vode, Mike en Mindgamer eens dat je het soms kan begrijpen, maar dat je het daarom nog niet kunt rechtvaardigen. Het is natuurlijk ook totaal afhankelijk van de situatie, het maakt (voor mij) een groot verschil of je nog heel dicht bij elkaar staat en dan vreemdgaat, of dat de band veel minder sterk is of er al bijna niet meer is. Dit is natuurlijk nog steeds geen rechtvaardiging, je kwetst er iemand nog steeds mee en het is gewoon niet acceptabel, maar zeker wel begrijpelijk in een groot deel van de situaties.
Als het nou een typische slet of player is, dan is het een ander verhaal. Dat soort mensen vind ik eerlijk gezegd best zielig, dat ze maar aan één stuk door iemand moeten hebben om hun eigenwaarde te bevestigen. Op het eerste gezicht bedoel ik in deze context zielig als 'je gedragen als een loser', maar als ik er verder over nadenk is het eigenlijk meer zielig in de vorm van medelijden, omdat die mensen (vaak) zo onzeker over zichzelf zijn dat ze het bijna neurotisch doen.
Als dit een typische tl;dr is, meldt het even alstjeblieft :P