Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"21 nu... en nog niks.. 14 - Als je alcohol meetelt 15 - Als je nicotine meetelt"
"Allereerst het Verschil tussen misbruik, verslaving en afhankelijkheid Misbruik Als het gebruik van alcohol leidt tot herhaaldelijke problemen op het werk, thuis en in het sociale leven, is er sprake van misbruik. Het hoeft echter niet per definitie lichamelijke of geestelijke schade tot gevolg te hebben. Afhankelijkheid Een gebruiker wordt afhankelijk van alcohol als hij de controle over het middel is verloren en/of wanneer er sprake is van tolerantie of onthoudingsverschijnselen. Bij afhankelijkheid (verslaving) kan er op termijn wel lichamelijke schade (bijvoorbeeld neurologische stoornissen) of geestelijke schade (bijvoorbeeld depressies, angststoornissen) ontstaan. De leefstijl van de verslaafde bepaalt in welke mate er schade en beperkingen optreden. Er zijn in Nederland circa 1,2 miljoen personen die per dag gemiddeld 8 of meer glazen alcoholische drank consumeren, waarvan 400.000 zelfs meer dan 12 glazen per dag. Toch zijn dit niet allen alcoholisten. Dat is men pas wanneer de controle over het alcoholgebruik ontbreekt, zodat na één of twee glazen de rem eraf is. Verder gaat men de dag zo inrichten dat men zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk kan drinken. Tenslotte laten de sociale en lichamelijke gevolgen van het alocholgebruik de persoon betrekkelijk onverschillig: Men gaat er niet minder om drinken. Je kan ook kijken op de site van Jellinek!"
"De reden dat je er eerst wietboter van moet maken is volgens mij omdat dat zorgt voor een goede dosis. Door de boter en wiet eerst te vermengen zorg je voor een gelijke verdeling. Zo kun je ervoor zorgen dat ieen stuk cake of één koek niet teveel wiet bevat! Dat was volgens mij de reden dat ze er eerst boter van maken!"
"misanthrophy zei: Damn, lang verhaal geworden weer, maar zoals je misschien wel kan lezen zitten dr ook bepaalde frustraties in van nu die niet met mn relatie te maken hebben en dit verhaal schrijven was weer een hele fijne bezigheid, brengt eindelijk weer kalmte in de bovenkamer Sorry voor het lange verhaal dus en respect voor degene die het WEL helemaal leest en me misschien zelfs tot bepaalde inzichten kan brengen die ik over het hoofd zie of zag, confrontatie equals inspiratie voor mij Klik om te vergroten... Begrijpelijk vanaf jou kant...opzich... Ik heb het ook meegemaakt... vanaf de andere kant... Mijn vriend was DJ. Heeeeel veeeel aandacht van vrouwen, wat natuurlijk ontzettend goed voor zijn ego was. Op het begin moest ik daarom niks van hem hebben... "player" zit ik toch zeker niet op te wachten... Maar na verschillende pogingen en toen hij met een bos van 45 rode rozen voor me deur stond was ik toch om... ---> dit was 2 maanden later...jaaa twas een volhouder. Na 2 maanden relatie is hij toch vreemdgegaan... hier kwam ik echter 2 maanden later pas achter. Toen ik hem er voor het eerst mee confroteerde ontkende hij dit. Later toen ik zijn msn-gesprekken had uitgeprint en hij een briefje van me vond + een leeg huis drong het pas door. Jaaaa we woonde zelf samen! Na veel tranen van zijn kant en hij toegegeven dat het een stomiteit was heb ik hem vergeven... Later gebeurde het nog eens. Ik was er kapot van... Lag om 2 uur s'nachts in bed me af te vragen waar hij nou kon zijn.... Bellen... geen gehoor... op dat moment krijg je zo'n onderbuik gevoel. Toen die thuis kwam gaf hij het toe... hij was bij een andere vrouw geweest... De pijn van dat moment zal ik niet vergeten... alles werd gwn vaag.. kwerd niet boos/moest ook niet huilen. Ik heb tegen hem gezegd dat hij maar een uur moest gaan douchen omdat hij me misselijk maakte en dat ik er niks meer over wou horen... Ik wou het gewoon niet toegeven en wou het gewoon niet weten. Dacht er ook wel mee om te kunnen gaan. Heb het weggestopt. Wou er voor hem wezen en we konden samen wel "aan dit probleem werken" dit gebeurde nog 2x tot de avond dat ik met mijn vriendinnen op een terrasje zat... We hadden het over onze vriendjes en ik was het zat hem te blijven verdedigen... Ik dacht hij kan op dit moment gewoon weer bezig zijn, ze hadden namelijk op zijn werk zo'n leuk nieuw garderobe meisje.... Dat was het moment dat ik dacht... Hier wil ik toch niet oud mee worden??? Hier wil ik toch geen kinderen mee opvoeden.... In me hoofd hoorde ik al een stem "Mamma, waar is pappa?" Die zit even in de kroeg schat, andere vrouwen te versieren.... Nu 5 maanden verder krijg ik nog smsjes van hem.... Ik was z'n "soulmate" ... Hij zou de wereld draaien als ik hem maar terug zou nemen.... De pijn tijdens de relatie heeft er voor gezorgd dat ik erna geen moment meer over heb hoeven huilen... kwas er gewoon klaar mee... Nooit meer.... Je kan dus veel zeggen over vreemdgaan, en hoe je er mee om kunt gaan... Maar als je iemand hebt die monogaam is uit zichzelf zal hij of zij het nooit geheel kunnen begrijpen of tollereren... want zo'n relatie wil toch niemand"
"Het Trimbos-Instituut in Utrecht zegt het volgende: Speed (amfetamine,pep) Afhankelijkheid: Lichamelijk gering. Geestelijke afhankelijkheid kan snel optreden en groot zijn. Effecten korte termijn: Concentratie neemt toe, vermoeidheid en slaap worden onderdrukt, eetlust verdwijnt, zelfoverschatting neemt toe Effecten op lange termijn: Rusteloosheid, geprikkeldheid, gewichtsverlies, angst, achterdocht, wanen, agressiviteit, uitputting van het lichaam Dit is de wetenschappelijke benadering dus vanuit hoe je lichaamsfuncties op de drugs reageren... dus Niet de ervaringen, die voor iedereen anders zijn"
"Re: Nicotoine verslaving Marla Singer zei: Roseta Stoned zei: Als je zwanger bent kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je wilt roken. Als je niet wilt roken heb je ook geen wilskracht nodig. Je ervaart niet meer stress als je niet rookt. Roken is de oorzaak van de stress. Roken verlicht de stress die het creeert. Waarom zou je dan willen roken? Zoals ik al zei, als je om jezelf geeft gun je jezelf het leven van een roker toch niet? Als je een kind verwacht lijkt het me helemaal makkelijk om niet te willen roken. Je geeft neem ik aan nog meer om je kind dan om jezelf. Klik om te vergroten... Je spreekt de hele tijd in de "je-vorm", maar ik denk dat je beter de "ik-vorm" kunt gebruiken. Je praat namelijk vanuit je eigen stopervaringen, maar niet ieder mens is hetzelfde. Ik heb zelf altijd gezegd dat als ik in verwachting zou raken, ik dan wel zou kunnen stoppen. Het tegendeel blijkt nu echter waar te zijn. Ik ben overgestapt op de lichtste sigaretten die er zijn en ik probeer de hoeveelheid zo veel mogelijk te beperken, maar echt helemaal 100% stoppen lukt me gewoon (nog) niet. Doch, ons kindje maakt het wel goed, het groeit goed en ik probeer ook voor de rest zo gezond mogelijk te leven. Het is nog altijd mijn lichaam en mijn kind, ik bepaal zelf wat mij het beste lijkt. Ik word een beetje moe van al die mensen die de hele tijd zeggen wat ik allemaal wel en niet mag doen. Het is allemaal best goed bedoeld natuurlijk, maar af en toe word ik er gewoon wel een beetje strontziek van.... Klik om te vergroten... Vriendin van mijn rookte ook tijdens haar zwangerschap... Op aanraden van de dokter mocht ze minderen maar NIET in 1x stoppen! Afkickperiode die je lichaam dan meemaakt kan nog schadelijker zijn dan roken zei hij... Vind het goed dat je bent gemindert en lichter bent gaan roken!! Knap vooral met de stress die zo'n zwangerschap ook af en toe met zich mee kan brengen..."