Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHypocriet vriendje? Of is hij gewoon bezorgd?

Hypocriet vriendje? Of is hij gewoon bezorgd?

31 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Net als iedere liefhebber van drugs, heb ook ik "my drug of choice" en dat is GHB.
Waarom? Ik voel me echt geweldig als ik wat GHB heb genomen en belangrijker: relaxed.
In het verleden heb ik een probleem gehad met "doseren", dat wil zeggen: ik was veel te inhalig en wachtte niet lang genoeg tot de volgende dosis. Gevolg: overdosering.
Mijn vriend heeft een paar keer, urenlang op mij moeten letten, zodat ik niet tegen de deur, meubels of wat dan ook aan zou stoten. En ik heb wel eens een kleine teen gebroken :flushed: .
2 keer heeft hij bewust mijn ouders gebeld en ze verteld dat ik out was gegaan op GHB, met alle gevolgen van dien :(

Daar heb ik echt van geleerd en zou nu heel goed opletten dat ik me aan de dosis hou en de tijd ertussen.

In de tijd dat ik mijn dosis aan het vinden was, heb ik mezelf 1 keer overgedoseerd in het "openbaar" d.w.z. we waren met goede vrienden een weekend in een huisje.
De mensen hebben gezien en gemerkt dat ik te veel had genomen, maar maakte er verder geen punt van... Dat kan iedereen overkomen tenslotte...
GHB gebruikte ik alleen als ik met mijn vriend was.
Omdat hij GHB voor zichzelf niks vindt, gebruikte ik het alleen en als ik iets nam, dan zei ik het tegen hem.
Ik ken genoeg mensen die drugs zonder medeweten van hun partner of vrienden nemen en dat is een slechte zaak!

Maar...
Door deze voorvallen heeft mijn vriend mij verboden om GHB te gebruiken.

Hij heeft daar allemaal (waan?)beelden over, o.a. dat ik vreemd zou gaan als ik het weer zou gebruiken.

Maar nu komt het...
Zelf blowt hij... Snuift sinds kort Ritalin en neemt zo nu en dan een slaappil omdat hij door de Ritalin niet kan slapen.

We hebben te vaak de discussie wat erger is:
GHB-gebruik of wat hij doet?
In zijn ogen is GHB het ergst.

Wat vinden jullie?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind GHB toch een stuk erger. GHB, Heroine, Meth zijn drugs die ik nooit maar dan ook nooit wil doen. Die ene keer kan dus net de laatste zijn.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat hij gewoon bezorgd is, bang dat jou wat gebeurd onder invloed van GHB denk ik.
Een goed gesprek is misschien de oplossing. IN een goede relatie moet dat mogelijk zijn
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat hij bezorgd is omdat je een paar keer ko gegaan bent is normaal en is echt compleet iets anders dan wat hij doet.
Dat vreemdgaan daarentegen, daar zul je met hem over moeten praten. De drug verandert je niet zo dat je ineens vreemd zou gaan dus dat is onzin.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
GHB kan indien fout gedoseerd een erg gevaarlijk middel zijn. Als je je GHB niet laat testen kan je je juiste dosis niet weten en kan je out gaan. Zo te lezen kan jij niet 100% veilig omgaan met GHB (no offense), en dus vind ik het terecht dat je vriend bezorgd om je is.

Wiet, ritalin en slaapmiddelen zijn over het algemeen wat meer geaccepteerd dan GHB. Ook zijn de risico's kleiner. Ritalin schijnt is een normale dosis minder schadelijk dan een paracetamol pilletje te zijn en benzo's kunnen lichamelijk ook niet veel kwaad.

Beschouw het als goed je je vriend zich zorgen om je maakt. Ik zou me ook zorgen maken als ik mijn vriendin al een paar keer out heb zien gaan.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bullshit natuurlijk.

Ik vind 't niet kunnen dat hij het alleen recht claimt op het gebruik van genotsmiddelen omdat jij toevallig een andere drugs kiest die beter bij jou aansluit en wat je wilt. Dit ruikt naar lichte intimidatie en bezitterigheid, wat hij wil verpakken in zogenaamde bescherming.

Iedereen die weleens goed kachel is geweest van de G weet dat je extreem snackt naar seksuele behoeftes en de aard van eventuele slippertje luchtig opvangt op het moment dat de roes hoogtij viert.

Maar afspraken maken en gewoon duidelijk zijn tegen elkaar voorkomt juist ergere ellende. Als meisje ben je natuurlijk kwetsbaar als je GHB gebruikt om verschillende redenen. Daarom is het beter dat je gewoon duidelijke afspraken maakt om te voorkomen dat er onverwachts dingen gebeuren terwijl er geen controle is van anderen die vriendschap met je hebben.

'Tis natuurlijk wel zo dat overdoseren een fatale afloop kan hebben, en om iemand op die wijze te verliezen is op z'n zachtst gezegd zuur. Omdat de nabestaande de hete eikels van de grond mogen rapen en het slachtoffer zelfs nergens meer mee zit.

Gewoon eerlijk zijn met jezelf en je vriend, laat hem zien welke dosis je neemt en hou je aan de dosis die jou je gewenste roes bezorgd.

N.B. GHB is lichamelijk verslavend en geeft bij dagelijks gebruik zware afkicks die levensgevaarlijk zijn als ze genegeerd worden.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Atropa zei:
Bullshit natuurlijk.

Ik vind 't niet kunnen dat hij het alleen recht claimt op het gebruik van genotsmiddelen omdat jij toevallig een andere drugs kiest die beter bij jou aansluit en wat je wilt. Dit ruikt naar lichte intimidatie en bezitterigheid, wat hij wil verpakken in zogenaamde bescherming.

Iedereen die weleens goed kachel is geweest van de G weet dat je extreem snackt naar seksuele behoeftes en de aard van eventuele slippertje luchtig opvangt op het moment dat de roes hoogtij viert.

Maar afspraken maken en gewoon duidelijk zijn tegen elkaar voorkomt juist ergere ellende. Als meisje ben je natuurlijk kwetsbaar als je GHB gebruikt om verschillende redenen. Daarom is het beter dat je gewoon duidelijke afspraken maakt om te voorkomen dat er onverwachts dingen gebeuren terwijl er geen controle is van anderen die vriendschap met je hebben.

'Tis natuurlijk wel zo dat overdoseren een fatale afloop kan hebben, en om iemand op die wijze te verliezen is op z'n zachtst gezegd zuur. Omdat de nabestaande de hete eikels van de grond mogen rapen en het slachtoffer zelfs nergens meer mee zit.

Gewoon eerlijk zijn met jezelf en je vriend, laat hem zien welke dosis je neemt en hou je aan de dosis die jou je gewenste roes bezorgd.

N.B. GHB is lichamelijk verslavend en geeft bij dagelijks gebruik zware afkicks die levensgevaarlijk zijn als ze genegeerd worden.
Klik om te vergroten...

Blah blah, laat me raden - jij bent het vriendin van m'n vriendin-type, die haar aanraadt om sterk, ge-emancipeerd en vooral onbeinvloedbaar te zijn, terwijl ze zelf haar vriendje in dezelfde mate beinvloedt. GHB is gif. Ik ben me bewust van wat het doet, en ja ik vind het gif. Iets te veel kan al dodelijk zijn, de verslaving is enorm...

Je kunt veel beter MDMA of zelfs coke gebruiken.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jij bent een schrokkende plezier gebruiker, geen fijnproever. Zolang de je roes maar prettig is en zich kenmerkt door vergetelheid. Dat zij specifiek voor GHB kiest betekend in ieder geval dat er een afgewogen motief achterzit. En neem van mij aan dat GHB gebruikers heel goed weten waarom ze kiezen voor die drug.

Ik raad haar aan om met verfijnde volwassenheid haar individuele geprefereerde koers voor te leggen. En eveneens gewoon evenwichtig met haar vriend het zodanig regelen dat je beide het agentschap over elkaar hebt.

Geen gebruik laat onbemind, en onbemind zijn leidt sowieso tot afstoting. Tenzij er natuurlijk een verslaving in het spel is, of incidenten die buiten elke norm omgaan. In dat geval moet de stekker er verantwoord worden uit getrokken.

G verreist gewoon een rationele instelling, wees helder en fris, en proef het wonderschone van het emotionele en sprankelende G koninkrijk.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je partner iets "verbieden" gaat inderdaad wel een beetje ver, maar ik denk dat hij in jouw geval gewoon terecht ongerust is. Je hebt in het verleden al een paar "ongelukjes" met GHB gehad en het is niet uitgesloten dat het in de toekomst nog eens een keer gebeurt. Misschien zelfs met een minder goede afloop dan je tot nog toe hebt meegemaakt. Ook al denk je inmiddels jouw "persoonlijke dosis" goed te kennen, je lichaam kan - door bepaalde omstandigheden die je zelf niet eens doorhebt - zomaar opeens weer anders reageren. Een van mijn beste vrienden is om die reden eens een keer wakker geworden op de intensive care en mag van geluk spreken dat ie nog leeft! Hij was ook zeker niet de eerste persoon die in zo'n situatie is beland, het ambulancepersoneel in Nederland heeft regelmatig met zulke "akkefietjes" te maken. Jouw vriend geeft heel veel om je en is bang om je kwijt te raken. Hij is zich gewoon goed bewust van de (fatale) risico's die GHB met zich meedraagt...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
^Heeft helemaal gelijk.

Hoewel GHB niet mijn drugs is kan ik me heel erg goed voorstellen waarom de TS hiervoor kiest.

Vriendjes/vriendinnetjes hebben niet het recht om je dingen te ontzeggen en je in een keurslijf te proppen. Niemand is iemands anders eigendom, en het niet toelaatbaar als iemand in een relatie je dingen gaat verbieden die eerst wel gewoon konden. Een relatie is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect en als dat ontbreekt van 1 kant van de relatie, wordt er iemand naar de andere kant scheef getrokken en te kort gedaan.

Je hebt in het verleden overgedoseerd, ik kan me zijn bezorgdheid erg goed voorstellen, zeker als hij meerdere keren getuige hiervan is geweest. Dit is zijn probleem en dat zal hij met zichzelf uit moeten zoeken en niet door jou restricties op te leggen. Als jij nu werkelijk netjes doseert, zoals je in je post beschrijft, en dit ook met hem deelt, heeft hij geen reden tot klagen en zolang er geen aanwijsbare reden is dat jij vreemd zou gaan, vind ik zijn reactie overtrokken en totaal onnavolgbaar.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Je kunt veel beter MDMA of zelfs coke gebruiken.
Klik om te vergroten...

Hoe hoog was jou IQ ook alweer? :tearsofjoy:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat hele verbieden is al hypocriet an sich. Als hij echt bezorgd was had hij er allang een halt toe geroepen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Coke overdose je niet zo snel op. Blijvende gebruikers GHB overdosen vroeger of later, je kunt het niet verantwoordelijk gebruiken. Het kan gewoon niet.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb ook een tijdje ghb gedaan, is best te doen.meer ghb gebruikers dan ghb doden
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
We hebben te vaak de discussie wat erger is:
GHB-gebruik of wat hij doet?
In zijn ogen is GHB het ergst.
Klik om te vergroten...

Het lijkt me allebei niet gezond he :openmouth: . Maar gezien jou doseringstalent kan ik zijn reactie wel begrijpen.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Coke overdose je niet zo snel op. Blijvende gebruikers GHB overdosen vroeger of later, je kunt het niet verantwoordelijk gebruiken. Het kan gewoon niet.
Klik om te vergroten...

De verslavende factor, lichamelijke schade etc die je van coke over houd is toch wel een STUK erger als dat bij GHB. Weet je wel hoe lang en overdreven veel je GHB moet gebruiken om een lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. Bij coke voel je direct na een lijntje al een crave voor meer. Ja ok je kan overdoseren met GHB maar zoals jij claimde Coke gerookt te hebben kan je ook flink overdoseren hoor.

Het is geen gif. Het is jaren gebruikt als een redelijk succesvol anesthesiemiddel.

Dat wilt nogsteeds niet zeggen dat het een "veilig" goedje is, maar je doet er een beetje TE overdreven over, vergelijken me meth en heroine, bleh.

Anyway @ TS als je er al zo vaak problemen mee hebt moet je misschien wat meer letten op je eigen gebruik, ik denk niet dat je perse moet stoppen maar je moet sowieso er voor zorgen dat je niet meer overdoseert :) Zoals je al zelf zei :)

Wat je vriend zegt over vreemd gaan kan je ook opvatten als slecht verwoordde bezorgdheid in mijn ogen
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
funkmaus zei:
Angramar Temenos zei:
Coke overdose je niet zo snel op. Blijvende gebruikers GHB overdosen vroeger of later, je kunt het niet verantwoordelijk gebruiken. Het kan gewoon niet.
Klik om te vergroten...

De verslavende factor, lichamelijke schade etc die je van coke over houd is toch wel een STUK erger als dat bij GHB. Weet je wel hoe lang en overdreven veel je GHB moet gebruiken om een lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. Bij coke voel je direct na een lijntje al een crave voor meer. Ja ok je kan overdoseren met GHB maar zoals jij claimde Coke gerookt te hebben kan je ook flink overdoseren hoor.

Het is geen gif. Het is jaren gebruikt als een redelijk succesvol anesthesiemiddel.

Dat wilt nogsteeds niet zeggen dat het een "veilig" goedje is, maar je doet er een beetje TE overdreven over, vergelijken me meth en heroine, bleh.

Anyway @ TS als je er al zo vaak problemen mee hebt moet je misschien wat meer letten op je eigen gebruik, ik denk niet dat je perse moet stoppen maar je moet sowieso er voor zorgen dat je niet meer overdoseert :) Zoals je al zelf zei :)

Wat je vriend zegt over vreemd gaan kan je ook opvatten als slecht verwoordde bezorgdheid in mijn ogen
Klik om te vergroten...

Die crave, als je goed bent voorgelicht geeft je een soort alarmbel, bij mij tenminste wel. GHB sluipt er echt stiekem in, als een gifspin. En dan voel je de angel als het te laat is.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#18
muah...je hebt daarmee misschien wel een klein punt, maar met coke voel je die crave meteen...als je je hebt ingelezen weet je inderdaad dat dat normaal is, en als je verstandig bent neem je dus niet te veel. bij ghb geldt eigenlijk hetzelfde, maar dat gaat over een langere termijn...als je je goed hebt ingelezen in ghb weet je dat het lichamelijk erg verslavend kan zijn en dan weet je dus ook wanneer je even een pauze moet nemen. het risico is zeker niet groter dan bij coke juist omdat het geleidelijker gaat...je hebt meer tijd om erover na te denken.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
nicolai zei:
meer ghb gebruikers dan ghb doden
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je dat wel van alle drugs kunt zeggen...
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#20
my point exactly

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."