Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik vind het zwaar a-relaxed en mijn drugsgebruik verandert zeker niet. Wel de locatie waar ik het gebruik en dat is thuis. Daar kan ik roken, staat de witte wijn koud, is de wc schoon... Dan maar geen grote feesten. Thuisfeestjes gaan de komende jaren steeds populairder worden imo"
"Zou kunnen dat je ADHD hebt? Mensen met ADHD worden rustig en helder met amfetamines. Zelf heb ik ook ADHD en kan heel sloom/moe worden als ik mijn medicatie Ritalin/methylfenidaat neem."
"Beste mensen, Ik post af en toe, maar lees voornamelijk mee. Ik weet dat ik een probleem heb met GHB. Het geeft mij een geweldig gevoel, maar dit terzijde. Op een gegeven moment ben ik lichamelijk afhankelijk geworden, maar thuis was het sowieso niet aanspreekbaar (het "mocht" niet) en zaterdagavond kwam mijn vriend erachter dat ik had gebruikt omdat ik out was gegegaan. In zijn hoofd had ik verraad gepleegd en hij heeft mij uit mijn GHB roes geslagen. Hardhandig. Wat dit met mij heeft gedaan hoef ik GHB-gebruikers die hun roes uit kunnen slapen niet te vertellen. Nu heb ik een aantal jaren geleden dingen meegemaakt op GHB en als ik nu out ga, schijn ik de gebeurtenissen opnieuw te beleven. Met andere woorden: ik verzet me tegen het out gaan, echt heel heftig, ik schreeuw "Nee, nee" en mensen die mij op een foute manier proberen te helpen (schelden, mij beetpakken, enzovoorts) versterken dit gevoel. Ik ga vechten, voel me bedreigd. Dit weet ik omdat er "goedbedoelde" fimpjes zijn gemaakt. Zondagmorgen heb ik hulp gezocht. Dokterstelefoon, Parnassia/Riagg, familie, Detox afdeling, waar ook de Bijrijder bij betrokken is, de Drugsinfolijn gebeld... NIEMAND wist wat ze met mij aanmoesten. Ik kon opgenomen worden in de detox, een librium pil krijgen en that's it. Ik heb dit geweigerd omdat ik graag door deskundigen geholpen wil worden. Maar die zijn er niet. Op dit moment heb ik heftige afkickverschijnselen. Ik zit bij mijn ouders, die geen idee hebben wat ze moeten doen. Mijn laatste restje GHB is weggegooid. Kalmeringspillen die ik besteld had voor detox niet toereikend, "mag" ik geen alcohol voor "mijn eigen bestwil " en heb inderdaad moeite met ademhalen. Mijn hart slaat afwisselend op hol of ik word zo zwak dat ik door mijn benen zak. Ja ik weet wat ik nu nodig heb... Maar het is er niet. Hulp zal ik niet meer zoeken. Dat heb ik al vaker geprobeerd de laatste jaren. Zijn de hulpverleners echt zo blind? Hoeveel mensen zullen er in de toekomst sterven door foute behandeling of door geen voorlichting meer te geven, zoals de regering graag ziet. Ik zie wel wat er gaat gebeuren de komende uren... En ik lees dat mij nog heel wat te wachten kan staan. Ik hoop dat men heel snel de ogen zal openen, maar vrees dat het voor veel mensen, zoals ik, te laat kan zijn."
"Waarom post je nog in dit topic 3970? Volgens mij heb je zelf een probleem met GHB Als mensen hun ervaring, frustratie, woede of wat dan ook kwijt willen, laat dat dan. En nogmaals: En door mensen als hierboven blijven steeds meer verslaafden "in de kast". Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen. Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen en nodig hebben, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere 'alles in de hand hebbende users'die vervelende opmerkingen maken. http://ghbvh.hyves.nl/ Klik om te vergroten..."
"Deranged zei: Het is tolerance. Klik om te vergroten... Bedankt voor de tolerantie"
"Net als iedere liefhebber van drugs, heb ook ik "my drug of choice" en dat is GHB. Waarom? Ik voel me echt geweldig als ik wat GHB heb genomen en belangrijker: relaxed. In het verleden heb ik een probleem gehad met "doseren", dat wil zeggen: ik was veel te inhalig en wachtte niet lang genoeg tot de volgende dosis. Gevolg: overdosering. Mijn vriend heeft een paar keer, urenlang op mij moeten letten, zodat ik niet tegen de deur, meubels of wat dan ook aan zou stoten. En ik heb wel eens een kleine teen gebroken . 2 keer heeft hij bewust mijn ouders gebeld en ze verteld dat ik out was gegaan op GHB, met alle gevolgen van dien Daar heb ik echt van geleerd en zou nu heel goed opletten dat ik me aan de dosis hou en de tijd ertussen. In de tijd dat ik mijn dosis aan het vinden was, heb ik mezelf 1 keer overgedoseerd in het "openbaar" d.w.z. we waren met goede vrienden een weekend in een huisje. De mensen hebben gezien en gemerkt dat ik te veel had genomen, maar maakte er verder geen punt van... Dat kan iedereen overkomen tenslotte... GHB gebruikte ik alleen als ik met mijn vriend was. Omdat hij GHB voor zichzelf niks vindt, gebruikte ik het alleen en als ik iets nam, dan zei ik het tegen hem. Ik ken genoeg mensen die drugs zonder medeweten van hun partner of vrienden nemen en dat is een slechte zaak! Maar... Door deze voorvallen heeft mijn vriend mij verboden om GHB te gebruiken. Hij heeft daar allemaal (waan?)beelden over, o.a. dat ik vreemd zou gaan als ik het weer zou gebruiken. Maar nu komt het... Zelf blowt hij... Snuift sinds kort Ritalin en neemt zo nu en dan een slaappil omdat hij door de Ritalin niet kan slapen. We hebben te vaak de discussie wat erger is: GHB-gebruik of wat hij doet? In zijn ogen is GHB het ergst. Wat vinden jullie?"
"Flugeltje zei: Juist, ik gebruik veel ghb, mss wel teveel wat goed voor me is, maar lichamelijke afhankelijkheid zal me nooit in zijn greep houden Klik om te vergroten... Dat dacht ik ook."
"Soma zei: Zie, nu doe je alsof alle GHB gebruikers hier sowieso ooit zwaar verslaafd gaan geraken aan dat spul en dat ze jouw belastingscentjes gaan moeten gebruiken om af te kicken. Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog eens: de meeste mensen hier weten wel waar ze mee bezig zijn en laten het waarschijnlijk nooit zo ver komen als jouw dochter. Klik om te vergroten... Wat een kortzichtigheid! En je kunt natuurlijk lezen wat je wilt lezen in een post. Heb je alle posts over GHB verslaving goed gelezen? Dan zie je ook dat er meer en meer GHB verslaafden zijn. En er is niks mis met een ouder die een kind heeft verloren aan deze gemene drug, die jongeren en (jong)volwassenen wil waarschuwen. Volgens mij is dit het enige forum waar mensen informatie kunnen vinden over GHB verslaving en dan komen users zoals jij langs om te rellen en schoppen. Pffff... En dat met iemand met "Open your mind" als avatar."
"En door mensen als Soma blijven steeds meer verslaafden "in de kast". Kan me voorstellen dat je wel drie keer nadenkt om hier mee te posten, of je verhaal kwijt te willen/kunnen. Ik heb een besloten Hyves gemaakt voor mensen die problemen hebben met/verslaafd zijn aan GHB. Mensen die hulp vragen, hun verhaal kwijt willen, etc. zonder zich te hoeven verdedigen tegenover andere "alles in de hand hebbende users" die vervelende opmerkingen maken. http://ghbvh.hyves.nl/"
"Zucht... Jullie missen het punt geloof ik. Dit is een topic over GHB + afkicken + dood. Kritiek geven op mensen die hun ervaring kwijt willen, hulp vragen of wat dan ook, is gewoon not done. Op geen enkel forum. Als jullie je ergeren aan dit soort mensen, waarom post je dan in een topic als deze? Ik ben nu ook bezig met afkicken en heb veel aan dit forum gehad, maar het nodigt niet uit om te posten. Ik heb ook mijn verhaal hier geschreven, dat is heel moeilijk geloof mij. En ik had graag een verslag gemaakt van het hele proces om zo mensen die hetzelfde meemaken of mee zullen maken er iets aan hebben. Maar als er voortdurend "eigen schuld, dikke bult" wordt geroepen... Sja. Ik lees al een hele tijd mee in het GHB topic waarin de sfeer van *jubel jubel* naar "Help!" is omgeslagen. En waarom? Omdat er blijkbaar meer mensen zijn die lichamelijk afhankelijk zijn geworden. Maar ik ga weer verder met afkicken"