Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitme

Ritme

45 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn ritme is ook helemaal weg. Ik blijf telkens wakker tot 4-5 uur. Moet ik wel wat aan doen want maandag heb ik om 9:00 uur een tentamen :(
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
We hebben allemaal een bepaald ritme, en er zijn hier vast en zeker ook mensen die wel eens uit ritme raken.
Zelf werk ik in diensten en ik merk dat ik het laatste half jaar ofzo vaak totaal uit ritme ben. Om 1 uur nog klaar wakker, terwijl ik om 7u op de werkvloer moet staan bijvoorbeeld. Dat komt dan omdat ik vaak de dag vantevoren het weer 5 uur oid heb gemaakt.

Hoe komen de mensen die hier uit ritme zijn/waren weer in het ritme? :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Door voor jezelf een nieuw ritme op te leggen en je daar aan te houden, in het begin is dat moeilijk en lig je veel wakker maar uiteindelijk ben je zo moe dat je toch slaapt. Dan draait je ritme vanzelf langzaam weer om.

Een kwestie van doorzetten/volhouden. :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik probeer mezelf momenteel te dwingen tot een ritme, aangezien ik een compleet gebrek aan ritme heb. Tot nu toe lukt het nog niet helemaal.. Maar je moet natuurlijk ook niet te veel tegelijk willen :grin: Het probleem zit hem erin dat ik mijn wekker uitdruk in mijn slaap, zonder het dus ook echt door te hebben. En aangezien ik niet echt dingen heb waar ik op tijd voor moet zijn is het ook niet echt erg, dus dat helpt ook niet bijster veel.. Als ik dus wel een keer iets heb waar ik heen moet, lig ik meestal de hele nacht wakker, omdat ik dus gewoon bang ben om door mn wekker te slapen. Nu probeer ik dus een ritme te krijgen in dag besteding en sporten en misschien dat het daarna ooit nog wel een keer gaat lukken met een slaapritme. :beer:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doordat ik eerst onregelmatig moest werken had ik een ritme waarin ik om 3 uur ging slapen en om 10 uur wakker werd. Nu ga ik om half 10 naar bed, om half 12 slaap ik, en om half 7 ga ik eruit. Jeuh!
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nooit echt issues mee gehad. Toen ik naar school ging sliep ik om 12 en om 7 eruit. Toen ik klaar was met school ging ik om 3 naar bed en kwam ik er om tien uit. Als ik weer moest werken ging ik om 12-1u naar bed en kwam ik er om 7-8u uit..

Ik heb dus nooit echt een probleem gehad met mijn ritme. Als het opeens omgeslagen moet worden dan heb ik wel een paar dagen wat meer last van niet in slaap kunnen geraken maar dat trekt snel bij. En ik ben altijd na 7u slapen prima uitgerust. Hoe langer ik in bed blijf liggen, hoe belabberder ik me voel.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb vaste werktijden dus van ma tot vrij heb ik een vast ritme. (7u opstaan, rond 12u naar bed). Meestal ga ik vrijdag rond 2u naar bed en sta ik 11u op. En zaterdag en zondag zijn mn ritmeloze dagen.

Ik eet ook op vaste tijden.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
cropp zei:
Ik leef ook praktisch zonder ritme, ook niet qua eten of zo...
Klik om te vergroten...

Dito.

Ik heb de afgelopen week elke dag een afspraak gehad dus ik moest voor mijn doen erg vroeg op. Nou heeft dit me echt gesloopt eigenlijk, ik voel de wallen onder me ogen trekken als of er een ton aan hangt maar ik ben nu wel 2 uurtjes eerder moe. Nog zo'n 6 uur te gaan :grin:.

Maar om elke dag vroeg op te staan en dan vervolgens niks te doen, dus gewoon thuis te zitten. Nee, daarmee kan ik mijn ritme niet herstellen. Uiteindelijk flipt m'n ritme dan en na een dag of 2 ben ik weer terug bij waar ik begon. 8 uur 's ochtends bed tijd dus.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik leef ook praktisch zonder ritme, ook niet qua eten of zo...

Is niet gezond maar soms wel handig, ik heb mijn zus wel eens vet veel last zien hebben van een jetlag, terwijl ik nergens last van had.

Ik heb ook gemerkt dat ik een nacht over kan slaan zonder drugs te gebruiken en zonder de dag er na er minder op te functioneren, zo ervaar ik dat zelf tenminste...
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn ritme is elke week weer anders. De ene week slaap ik rond 10u, omdat ik om 6u op moet de dag erop. De volgende week ga ik pas rond 2u naar bed, omdat ik pas om 10u op moet staan.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ritme? Wat is dat? :(
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
DrippTone zei:
Ritme? Wat is dat? :(
Klik om te vergroten...

iets wat andere mensen hebben. is niet fabelhaft dus maak je niet druk dat je het niet hebt :rock:



:P
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nacht doorhalen en dan op tijd slapen
Blowen tot je slaapt
GHB nemen om in slaap te vallen
licht-donkertritme
Sporten&de zon op zoeken
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dione zei:
DrippTone zei:
Ritme? Wat is dat? :(
Klik om te vergroten...

iets wat andere mensen hebben. is niet fabelhaft dus maak je niet druk dat je het niet hebt :rock:



:P
Klik om te vergroten...

Oh gelukkig maar. :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gelukkig heb ik weinig slaap nodig. Nog meer mensen van die geluksvogels?
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, al sinds ik jong ben. Ik was op de basisschool helemaal leip van lezen, en was nooit moe als ik naar bed moest, op een gegeven moment trokken mn ouders gewoon de stoppen voor de zolderverdieping eruit dat ik geen licht had. Maarja toen lag ik nog in het donker wakker.

Toen ik eenmaal ging blowen toen ik een jaar of 14 was verdween dat, hahaha.
Maar nu telkens als ik probeer te stoppen met blowen, zoals nu ook weer het geval is, (vallen en opstaan uiteraard) is het gewoon weer raak.

Op zich ben ik overdag niet moe dan, maar de eerste paar uren 's ochtends en de laatste paar uren 's avonds zit ik er meestal over in.

En toen ik bij de banketbakkerij werkte op een blauwe maandag, diensten van 10 uur die vaak tot 12 uur uitliepen en dan moest je binnen een week soms 'ochtend en soms avonddienst. Dat heb ik ook maar heel even volgehouden.

-edit het feit dat ik een tijd speed zwaar misbruikt heb heeft er ook niet aan bijgedragen, maar ik kan in principe met weinig slaap, dan moet ik wel 6 wekkers zetten en 'sochtends beginnen met een dubbele espresso, maar dat gaat nu behoorlijk.

Voeding schijnt erg veel uit te maken, maar als student met mijn eigen appartementje. Ik kook niet vaak voor mezelf ofzo, weinig voldoening. Plus het feit dat ik 's ochtends al over mijn nek ga als ik aan een boterham denk... Is mijn eetpatroon ook allesbehalve optimaal te noemen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
Gelukkig heb ik weinig slaap nodig. Nog meer mensen van die geluksvogels?
Klik om te vergroten...
Dan heb ik je echt geluk ja. Ik ben echt verslaafd aan slapen en heb echt wel 8 uur nodig wil ik fit zijn en goed voor de dag komen. Maar vaak kom ik hier helaas niet aan, en slaap ik in het weekend 10 uur :grin:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
Gelukkig heb ik weinig slaap nodig. Nog meer mensen van die geluksvogels?
Klik om te vergroten...
4-5 uurtjes is meestal genoeg voor mij.In de winter slaap ik wel iets langer.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik moet er iedere dag 7 uur uit en ik probeer de laatste tijd om rond een uur of 11/12 in m'n bed te liggen. Nu ik niet meer blow is m'n ritme wel een beetje verstoord maar dat komt aardig snel weer terug. Ik het weekend ken ik het woord helaas niet.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben nu ook bezig met mijn ritme aan het verschuiven. Wil eigenlijk gewoon elke dag om 9:30 uur wakker kunnen worden. Eerst was dit rond 13:00 uur dus er moet nog wel wat gebeuren. Maar ik was vandaag om 10:00 uur wakker dus het gaat de goede kant op.

Nu nog op tijd naar bed gaan...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."