Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEetpatroon

Eetpatroon

79 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanmorgen 3 boterhammen met pure hagelslag en een flinke plak ontbijtkoek

Rond half 3 een tosti kaas met bruin brood

Nu 2 pannekoeken met kaas en een kleintje met kaneel en slagroom

Straks rond half 9 nog 3 frikandellen
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik eet wel elke dag sowieso 1 stuk fruit, heel vaak 2. Meestal een appel en een banaan.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan eet jij behoorlijk gezond petrovic. Woon je nog bij papa en mama he?
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
luchtigtoetje zei:
nou daar komt ie. 1 boterham is voor mij 2 op elkaar met beleg ertussen. vandaag:


Voor ik weg ging, thuis dus: 2 boterhammen met chocolade vlokken.
Onderweg: banaan
Als ik aankom: 1 boterham tonijn en een appel
Om 10 uur: 2 boterhammen tonijn
12 uur: meestal eet ik warm tussen de middag maar vandaag heb ik 2 broodjes gezond op (zonder mayo)
2 uur: 2 boterhammen pindakaas en gevulde speculaas
4 uur: 2 boterhammen
Onderweg naar huis: Sultana
Avond: Gebakken aardappeltjes met Tilapia (vis) en spruiten.
Straks: stokbrood met kruideboter!
Daarna: iets ongezonds :grin:


nou valt best mee eigenijk haha :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Hoe krijg je dat allemaal binnen :confused:
Klik om te vergroten...

opbouwen. en ik heb een redelijk zwaar beroep, ik verbruik ook veel. Daarnaast is mijn stofwisseling supersnel. En ik moet veel eten anders val ik af en ik ben al onder gewicht.


dus ja. ff oefenen, maar uiteindelijk lukt het wel. Oh en tussendoor heb ik gewoon honger.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
's Ochtends vroeg: 1 boterham en een kiwi
Zo rond 12 uur: een boterhammetje of 6-7
's Avonds: een flink bord warm eten (meestal aardappel/pasta/rijst, wat vlees en heel veel groente)
Snoep eigenlijk nooit tussendoor..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dreuge zei:
Casplantje. zei:
kiwi
Klik om te vergroten...

krijg je aften van
Klik om te vergroten...
Ik niet. En ik eet die dingen dagelijks.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
Dreuge zei:
Casplantje. zei:
kiwi
Klik om te vergroten...

krijg je aften van
Klik om te vergroten...
Ik niet. En ik eet die dingen dagelijks.
Klik om te vergroten...

Ik heb d'r ook nooit iets van gemerkt, hoor. En ik begin eveneens al jaren trouw mijn dag ermee.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik vroeg wakker ben eet ik meestal iets kleins. Mandarijntje, vla, 1 boterham of wat brinta of zo (1 van die dingen dus, niet allemaal tegelijk :P). Heb 's ochtends totaal geen honger.. Als ik wat later wakker ben (wat meestal zo is) dan is mijn ontbijt tegelijkertijd ook mijn lunch. Afhankelijk van mijn honger eet ik 2 of 3 boterhammen, altijd zoet beleg/pindakaas of een enkele keer kaas/kip kerrie salade. Dan 's avonds gewoon warm eten. Als we aardappelen eten neem ik daar 2 van of zo. 2 opschep lepels groente. Half stukje vlees. Nooit vis. Als het iets anders is dan aardappelen/groente/vlees dan heb ik meestal iets van 3 a 4 opschep lepels aan eten op m'n bord liggen :P En dan soms een toetje (vla/kwark/ijs/fruit) En dan 's avonds rond een uur of half 12 krijg ik honger en eet ik meestal nog 3 boterhammen. Qua tussendoortjes eet ik de ene dag niets en de andere dag ben ik non stop aan het snoepen.

Vandaag heb ik op de hele dag dit gegeten:

Ontbijt/Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
Tussendoortje: taart
Avondeten: 3 opschep lepels nasi, met 1 saté stokje, kroepoek, atjar
Tussendoortje: taart (m'n vader is jarig, normaal eet ik helaas niet 2 keer per dag taart :P)
Nacht snack: 2 boterhammen met pindakaas, 1 doosje smarties en 2 maoam snoepjes
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier wordt toch best wel goed gezond gegeten onder de DF leden :grin:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
sow jij bent ook een goeie eter jeff.
wat is jou ervaring met havermout? Draai je er lekker op door gedurende een groot deel van de dag?
Klik om te vergroten...
Mwa, zit nu op 120gr koolhydraten per dag, en draai het best als ik ong. 250gr koolhydraten eet (ben nu aan het vermageren, heb een buikje over gehouden aan mijn eet-junkfood-en-drink-whiskey gedrag)

Elke koolhydraat is goed, zolang het maar complex is (& lage GI); zilvervliesrijst, havermout, bambix, brinta, volkoren producten..
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Dan eet jij behoorlijk gezond petrovic. Woon je nog bij papa en mama he?
Klik om te vergroten...
Haha, ja. Maar dat zal niet veel verschil maken, een maaltijd koken kan ik wel.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik opsta (9-10u) 1 boterham, niet zozeer voor de honger maar om spijsvertering een schop te geven. Ergens op de dag wanneer mijn maag knort nog een boterham. Dit is meestal met jam of met filet americain. In de zomer vervang ik dat graag door kaas met komkommer.

Daarna avondeten, dat verschilt van aardappel en groenten (we eten er nooit vlees bij) tot macaroni/spaghetti en soms gewoon pizza als we slechte zin hebben.

Omdat we meestal tot 2-3u wakker blijven eten we 's avonds vaak nog een boterham.

Verder hebben we nooit snoep of fris in huis. Ik drink alleen maar water, mijn vriend haalt wel regelmatig bier in huis maar daar drink ik niet van. De keren dat ik eens een blikje ice tea meeneem of een klein zakje chips dan is het feest. :rock: Fruit eten we veel te weinig, dat is iets waar we nog op moeten letten. Verder is onze koelkast enzo erg saai en leeg qua inhoud.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Brood/broodjes in de ochtend, krentenbollen in de middag en 's avonds zo gevarieerd mogelijk warm eten.

Als tussendoortjes soms wat fruit.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#14
2 boterhammen 's ochtends, 's middags haal ik 2 italiaanse bollen met slaatje, als ik thuis kom vaak nog 1/2 boterhammen en dan avondeten (maakt mijn moeder :sunglasses: )

En tussendoor chemische snoepjes of lekkere koekjes :hearteyes: !
's Avonds nog wat nootjes of nog een boterham ofzo.
Bijna nooit fruit, vind het wel lekker maar houd niet van dat gepel enzo.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Xeloc zei:
Bijna nooit fruit, vind het wel lekker maar houd niet van dat gepel enzo.
Klik om te vergroten...

Die verse sappen @ AH zijn een goede, lekkere & makkelijke vervanger :

F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja inderdaad, die zijn heerlijk als vervanger voor fruit. Morgen ook weer eens kopen. Want ik eet ook echt veel te weinig fruit.

Ik begin de dag, meestal als ik om 6.40u op moet, ook wel eens met brinta pap.
Makkelijk naar binnen te krijgen en ik krijg er genoeg energie van
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Per dag minstens: - 200gr fruit
- 250gr groente

(bron: gezondheidsraad)
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Krachts- en vechtsporter hier.. Naast een strak trainingschema heb ik ook een vrij strak eetpatroon.

Ontbijt: 100 tot 150 gram brinta of havermout met een isolaat whey-shake (+magere melk).
Tussendoor (vaak pre-workout - krachttraining): Banaan (+pre-workout product)
Lunch: 6 (meergranen)boterhammen, 6 eieren (3 dooiers). Af en toe smiddags al rijst (100 tot 150 gram) met vis (bijv. 100gram panga).
Tussendoor: Wat nootjes (pinda's of cashews) en isolaat whey-shake.
Avondeten: Standaard, bron van koolhydraten (pasta, aardappelen, rijst oid), flinke portie groente en 100 tot 150 gram vlees (kip, rund of vis).
Tussendoor (twee ker week voor training): Whey-shake (+banaan)
Voor het slapen gaan nog 400gram magere kwark.
:sunglasses:

Ben niet altijd even netjes, eet zo nu en dan ook wel eens wat anders of iets minder, of soms iets meer. Idee is dat ik gewoon een goede lading koolhydraten binnenkrijg en +-1.5gram proteïne binnen krijg per kilo lichaamsgewicht. Weeg nu 95kg, probeer nu 100 te bereiken :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
1,5? Voor krachtsporters moet je toch minimaal 1,8xlichaamsgewicht= uitkomst in grammen per dag, nemen om voldoende eiwitten binnen te krijgen...Zeker als je cut en/of anabolen gebruikt.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb geen vast eetpatroon. De ene dag eet ik ontzettend weinig, alleen ontbijt en diner. Terwijl ik me de dag erop met alles volprop en blijf snacken. Vandaag is zo'n dag. Alhoewel het bijna nooit snoep is. Als ik snack is het chips, blokjes kaas, soep of iets anders hartigs.

Een normale schooldag ziet er vaak zo uit:
Als ik net wakker ben heb ik nergens zin in, maar eet ik iets kleins om op gang te komen. Dit is dan een beetje vla of een paar plakjes kaas ofzo. Eenmaal op het station aangekomen heb ik wel honger en haal ik standaard bij de Broodzaak een pistoletje met kaas. Op school eet ik weinig tot niks, want ik vind het niet te vreten daar en ik ben te lui om 's ochtends brood te smeren. In de pauze haal ik vaak een broodje bij een supermarkt of als ik vroeg uit ben op het station iets. Thuis eet ik niks tot het avondeten. Ik probeer zo gezond te eten met zoveel mogelijk groente, maar het is nooit veel. Voorbeeld: na een halve pizza zit ik vol. Soms eet ik later 's avonds nog iets kleins, broodje of chips ofzo.

Tering, eigenlijk eet ik verdomd weinig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."