Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEetpatroon

Eetpatroon

79 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sublimo zei:
Ja, oke, daar heb je gelijk in.
Klik om te vergroten...

/ignore rest.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik, als fulltime student, met afwisselend rooster, heb toch duidelijk het strakste eetpatroon hier :smoke:
P
Pascal FMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een redelijk eetpatroon, ik krijg m'n voedingstoffen wel binnen :) . M'n vriendin is dieetist en vult het goed aan, wat ik wardeer :) . Ik sport regelmating(spinningles geven en badminton) en heb een lichaamelijk rdelijk zwaar beroep. Dus ik heb wel het nodig :) Ik heb 5a6 eet momenten per dag. Rond 06:15u, 09:30, 12:30, 14:30, 17:30 en soms 's avonds nog iets lekkers ongezond :grin:

Met dit eetpatroon en met een dieetist als vriendin wil niet zeggen dat ik nooit ongezond eet...veel te lekker :grin: , zoals met heel veel dingen.....geniet met mate :)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb bijna geen eetpatroon, je zou het haast willekeurig kunnen noemen.
's Ochtends drink ik standaard een kop koffie en rook ik een peuk. Als er tijd over is ontbijt ik, soms doe ik dit niet omdat ik of weer te laat uit mn bed kom of de koffie en de peuk nemen mijn honger tijdelijk weg en dan eet ik wat op school.
's Middags is het altijd anders. Meestal wel een broodje op school oid.
's Avonds gewoon avond eten, soms helemaal niets als ik van werk kom en ik gewoon geen zin heb om te eten.

Ik zou haast denken dat ik anorexia krijg haha. Vroeger kon ik fucking veel eten, nu zit ik na een goed bord al vol. Daarnaast ben ik gruwelijk veel afgevallen in een jaar (mijn top was over de 90kg, heb vandaag gewogen met kleding aan: 73 kg). Eten vind ik nog steeds wel lekker (vreetkicks door wiet zijn geniaal), maar soms heb ik er gewoon geen zin in.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Door mijn eetpatroon beginnen steeds vaker regelmatige fastfoodmomentjes te lopen, niet heel handig. Ik ontbijt wel elke dag, dat dan weer wel.
s
sjondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#6
poeh wat ik eet!
uhm brinta of havermout als ontbijt. (met rozijnen en crusley)
dan eet ik over de dag gezien zo'n 6 tot 10 boterhammen. dubbel met kaas/pindakaas/rauwe ham tussendoor dagelijks een stuk fruik.
mijn avondeten bestaat meestal uit een bord met aardappels vlees groente. maar ook zeker eens in de week vis / en pasta/ en rijst.
'savonds begint meestal het ongezonde. bijvoorbeeld. soms als ik om 10uur de coffeeshop uit rol een patatje. of thuis (weer) 6 boterhammen ofzo. gelukkig zelden chips of andere E-nummer bommen.
ik probeer tegenwoordig zo veel mogelijk biologisch te eten omdat het gewoon BETER smaakt en is! verder niet dagelijks maar wel regelmatig een lekker stukkie chocola! :sunglasses:
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is mijn eetpatroon,en dit gaat zo al enkele jaren a d gang,het is echt zo!
Als je gaat horen wat ik eet op 1 week,zou je denken dat ik een anorexia iemand ben.
Ik ben g1 dikkerd en geen smal iemand.

Maar het lukt me gewoon weg niet ,om 3x per dag iets te eten. Laat staan gewoon iets te eten.
Een normaal persoon eet s'morgens iets,(als ik dan iets eet,is het maar 1/2/max.3 sneden brood,of een paar+enkele koude tassen melk),een gewoon pers.eet stevige maaltijd boterhammen met mss 1 potje yoghurt erbij,ik niets/nada/njetski,of,... 2/3 op de 7 dagen.

Middagmaal:confused:oep niet,of weinig iets anders,of zelden ook. Een broodtje gezond dan let hesp en kaas.
En ik smokkel of snoep niets in gans die dagen,want ben al geen snoeper.

S'avonds: soms,heel zelden durf ik een snede brood eten met confituur of laagje choco.
Niet te vettig en zonder boter,icm met koude magere melk(meer dan 1 tas). Ik drink wel graag koude melk,maar ook niet dagelijks.
Of doms ,doms zeg ik erbij,op 1week 2 pizza's eten (s'avonds dan) . En dat is het dan,bijzonder weinig tog?

Als ik dan is voor m'n eigen kook,is het best eenvoudig,hoef soms maar 1 patat/aardappel te schillen en 1 patat/aardappel laten garen :openmouth:

Groenten mag ik ook al niet,ik mag er wel,maar heel weinig :( .
Zoals spruiten,bloemkool,witte,rode kool,enz,... al die gezonde groenten lust ik niet.

Om eerlijk te zijn. Ik eet niet normaal,of zoals moet
Maar als de goesting of eetlust er niet is,vind het raar,maar waar , kan ik het er moeilijk induwen tog.

En dat je zou zeggen dat ik vermager,maar dat is niet het geval.
Maar daarvoor doe ik het niet,ben content wie ik nu ben ja,maar ja dat eetpatroon is me wel wat !





Groetjes Ganja-man :smoke:



Ganja-man :smoke:
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik eet alles wat ik maar voor mijn neus zie eet zelfs uit de vuilnisbak.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Normaal eet ik best gezond. Kook vrijwel elke avond met veel groenten want ik ben vegetariër, eet 's ochtends/'s middags meestal boterhammen, salade, yoghurt/kwark met fruit of havermout met allemaal dingen erin. Beetje afwisselen enzo, van veel brood krijg ik buikpijn en van veel zuivel krijg ik puistjes. Tussendoor eet ik meestal fruit of groente. En verder ben ik een sucker voor ijsjes.

Maar in periodes dat ik veel hardloop eet ik alles op wat er voor mijn neus terecht komt hihi. En eigenlijk kan ik sowieso slecht nee zeggen als mensen mij lekkere dingen aanbieden. Uit mezelf koop ik het dan meestal weer niet. Maar ik voel me wel het fijnst als ik niet te veel goor eten eet, probeer wel minder suiker en dingen met rotzooi erin te eten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganja-man zei:
En dat je zou zeggen dat ik vermager,maar dat is niet het geval.
Maar daarvoor doe ik het niet,ben content wie ik nu ben ja,maar ja dat eetpatroon is me wel wat !
Klik om te vergroten...
Als je weinig eet gaat je lichaam ook op de spaarstand, dus dan verbruik je ook niet zoveel.. Ontbijten is heel lastig maar je kunt jezelf dat wel aanleren. Als je het een tijdje iedere ochtend toch doet, ondanks dat je het moeilijk naar binnen krijgt, raak je er wel aan gewend. Ik ontbijt nu altijd netjes en 's ochtends als ik wakker word heb ik vaak al pijn in mijn maag van de honger. :wink:
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik pak altijd een lijn als ik honger krijg :tearsofjoy:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik eet trouwens echt nooit iets zoets op brood. altijd ham, kipfilet of jonge kaas en dan vaak met sla, augurk, peper en zout er bij. de laatste keer dat ik een boterham met hagelslag ofzo op heb is denk ik 2 jaar geleden :P
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik eet wel elke dag sowieso 1 stuk fruit, heel vaak 2. Meestal een appel en een banaan.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik opsta (9-10u) 1 boterham, niet zozeer voor de honger maar om spijsvertering een schop te geven. Ergens op de dag wanneer mijn maag knort nog een boterham. Dit is meestal met jam of met filet americain. In de zomer vervang ik dat graag door kaas met komkommer.

Daarna avondeten, dat verschilt van aardappel en groenten (we eten er nooit vlees bij) tot macaroni/spaghetti en soms gewoon pizza als we slechte zin hebben.

Omdat we meestal tot 2-3u wakker blijven eten we 's avonds vaak nog een boterham.

Verder hebben we nooit snoep of fris in huis. Ik drink alleen maar water, mijn vriend haalt wel regelmatig bier in huis maar daar drink ik niet van. De keren dat ik eens een blikje ice tea meeneem of een klein zakje chips dan is het feest. :rock: Fruit eten we veel te weinig, dat is iets waar we nog op moeten letten. Verder is onze koelkast enzo erg saai en leeg qua inhoud.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brood/broodjes in de ochtend, krentenbollen in de middag en 's avonds zo gevarieerd mogelijk warm eten.

Als tussendoortjes soms wat fruit.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#16
2 boterhammen 's ochtends, 's middags haal ik 2 italiaanse bollen met slaatje, als ik thuis kom vaak nog 1/2 boterhammen en dan avondeten (maakt mijn moeder :sunglasses: )

En tussendoor chemische snoepjes of lekkere koekjes :hearteyes: !
's Avonds nog wat nootjes of nog een boterham ofzo.
Bijna nooit fruit, vind het wel lekker maar houd niet van dat gepel enzo.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Xeloc zei:
Bijna nooit fruit, vind het wel lekker maar houd niet van dat gepel enzo.
Klik om te vergroten...

Die verse sappen @ AH zijn een goede, lekkere & makkelijke vervanger :

F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja inderdaad, die zijn heerlijk als vervanger voor fruit. Morgen ook weer eens kopen. Want ik eet ook echt veel te weinig fruit.

Ik begin de dag, meestal als ik om 6.40u op moet, ook wel eens met brinta pap.
Makkelijk naar binnen te krijgen en ik krijg er genoeg energie van
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Per dag minstens: - 200gr fruit
- 250gr groente

(bron: gezondheidsraad)
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Krachts- en vechtsporter hier.. Naast een strak trainingschema heb ik ook een vrij strak eetpatroon.

Ontbijt: 100 tot 150 gram brinta of havermout met een isolaat whey-shake (+magere melk).
Tussendoor (vaak pre-workout - krachttraining): Banaan (+pre-workout product)
Lunch: 6 (meergranen)boterhammen, 6 eieren (3 dooiers). Af en toe smiddags al rijst (100 tot 150 gram) met vis (bijv. 100gram panga).
Tussendoor: Wat nootjes (pinda's of cashews) en isolaat whey-shake.
Avondeten: Standaard, bron van koolhydraten (pasta, aardappelen, rijst oid), flinke portie groente en 100 tot 150 gram vlees (kip, rund of vis).
Tussendoor (twee ker week voor training): Whey-shake (+banaan)
Voor het slapen gaan nog 400gram magere kwark.
:sunglasses:

Ben niet altijd even netjes, eet zo nu en dan ook wel eens wat anders of iets minder, of soms iets meer. Idee is dat ik gewoon een goede lading koolhydraten binnenkrijg en +-1.5gram proteïne binnen krijg per kilo lichaamsgewicht. Weeg nu 95kg, probeer nu 100 te bereiken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."