Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe reageert jouw omgeving op jouw gebruik?

Hoe reageert jouw omgeving op jouw gebruik?

56 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Hoe reageert jou omgeving op jou gebruik?

W.F.L. zei:
Mijn ouders weten dat ik vanalles gebruikt heb, ze vinden het niet goed, ze verkeren in het ongewisse, want ze weten toch dat ik rotzooi neem als ik dat wil. Moet me er alleen niet meer op laten betrappen. M'n broer weet het ook, die boeit het niet zo. En tja, m'n beste maatje gebruikt ook drugs, ik zie veel mensen onder invloed, ik heb ook vrienden die geen drugs gebruiken, die zie ik dan nuchter, maar niet erg vaak. Die weten ook wel dat ik gebruik, ik maak er tegen de meeste mensen geen geheim van, behalve familie. Meestal hang ik 's weekends toch wel uit m'n plaat rond op een of ander feest of een of andere stad. :grin:
Klik om te vergroten...

Identiek hetzelfde hier!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een oud topic :P Maar wel interessant. Meeste van mijn vrienden gebruiken zelf ook. De meeste vrienden die niet gebruiken reageren geïnteresseerd en anderen vinden het weer niet zo boeiend. Maar vertel het niet echt iedereen, toch niet zo iets wat je zomaar in het wilde weg aan mensen verkondigd.
Mijn moeder, oudste broer en oudste schoonzusje weten dat ik wel eens xtc gedaan heb. Mijn moeder heb ik uitgelegd dat ik voorzichtig en verantwoordelijk doe en ze vindt het in principe prima zo lang ik het maar laat testen en zo. Mijn schoonzusje snapte wel dat ik een beetje experimenteer en mijn broer zei 'oh ja? grappig'. :')
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ouders mogen niets weten, toen ik werd gepakt met blowen was het al oorlog in huis. Toen een aantal maanden later pep, snuifbullet, pil en sealtjes werden gevonden op mijn kamer waren ze al helemaal laaiend. Ik weet dat als ik nog 1x word gepakt ik mag vertrekken thuis. Lachen. Als ze op de hoogte zijn van mijn huidige drugsgebruik kan ik net zo goed nu m'n koffers al pakken. Mijn broer gebruikt als enige harddrug XTC, en is hier vrij terughoudend in. Mijn neefje gebruikt ook wel, maar ik heb soms wel eens het gevoel echt de opper-gebruiker van de familie te zijn.

Mijn vrienden daarentegen maakt het niet zoveel uit, vrijwel iedereen met wie ik intensief omga gebruikt. Ik heb echter wel vrienden die vrij gematigd gebruiken, ze blowen wel veel maar pakken iets minder harddrugs. Voor hun houd ik het echter ook wel een beetje verborgen, want wat niet weet wat niet deert. :wave:
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn familie weet van niks, wel dat ik wel eens heb geblowd maar dat is in de meeste kringen ook wel normaal. Ze zouden erg bezorgd zijn denk ik.
Mijn vrienden weten het wel, ik verkeer wel in kringen waarin het normaal is om wat drugs te gebruiken.. Maar als ze horen soms hoe vaak en zo, dan zijn ze ook wel eens bezorgd..

Ik kwam afgelopen zomer mijn nicht tegen op een (vrij burgerlijk) festival terwijl ik aan de xtc was. Xtc valt natuurlijk niet te verbergen en aan mij zie je het nog beter dan aan de meeste anderen. Ook zij reageerde een beetje bezorgd en ergens voelde ik ook wel afkeuring. Dat is iets wat ik heel vaak voel als ik op de drugs ben en mensen het aan me zien. Het lijkt wel alsof mensen je dan ineens heel anders behandelen.
Ik vond het ook wel vervelend om zo een familielid tegen te komen. Ik hoop dat ze haar mond een beetje houdt.
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Samen met een vriendin zijn wij de enige die gebruiken (enkel wiet en xtc), de rest uit onze omgeving weet hier niks van. Ouders niet, familie niet en onze andere vriendinnen niet, enkel een paar jongens die we tijdens het stappen hebben ontmoet. Kwestie van tijd tot het wordt ontdekt maargoed, zoals hier al wordt gezegd er zijn zo veel vooroordelen dat we ons die reputatie niet op de hals willen halen. Onze reputatie is voor de rest namelijk nogal heel braaf; voorbeeldige leerlingen, goede relatie met ouders en zorgen nooit voor problemen
v
vanwyngardenLid
01-01-2024, 00:00
#6
"Dat had ik nou nooooit van jou verwacht!" Elke keer weer, haha. Mijn vader vindt het overigens wel prima zolang ik maar voorzichtig doe.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn Familie weet echt niks en dat houd ik liever zo. Ik ben gewoon een volwassen gast. Het gaat goed met me heb een erg goeie baan en verdien prima. Ook sociaal ben ik druk. Dus ze zullen het ook niet gauw van me denken. Maar ik wil ze er niet mee belasten. Mijn moeder weet het verschil niet tussen wiet en xtc en van wiet ga je al dood :P Dus die denken meteen dat ik onder een brug lig met een naald in mijn arm.

Qua vrienden is het een stuk simpeler al mijn vrienden weten dat ik gebruik. Ze gebruiken ook allemaal zelf. De één wat meer dan de ander maar niemand is onschuldig. Soms zijn ze nieuwsgierig naar iets en dan vragen ze me om wat advies. Ik ben wel de enige die zich heel erg in leest.

Dan heb ik nog een meisje leren kennen waar ik af en toe samen mee gebruik. Dat is ook wel erg leuk. Ze is een vriendin van me met wat extra's
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vrienden gebruiken ook en degene die niet gebruiken accepteren het gewoon. Mijn familie weet er al helemaal niks van en waarschuwt me iedere keer weer als ik naar een festival ga.

Een meid waar ik al enige tijd mee bezig ben weet niks van mijn gebruik af maar ik zou het haar graag vertellen... Zij is heel eerlijk tegen mij en ze denkt ook alles van mij te weten maar ik ben bang dat ze het niet goedkeurt en ik haar kwijt raak...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Skirre zei:
Vrienden gebruiken ook en degene die niet gebruiken accepteren het gewoon. Mijn familie weet er al helemaal niks van en waarschuwt me iedere keer weer als ik naar een festival ga.

Een meid waar ik al enige tijd mee bezig ben weet niks van mijn gebruik af maar ik zou het haar graag vertellen... Zij is heel eerlijk tegen mij en ze denkt ook alles van mij te weten maar ik ben bang dat ze het niet goedkeurt en ik haar kwijt raak...
Klik om te vergroten...
En hoe denk je dat dat gaat als je wel iets vasts hebt? :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kan je beter zo vroeg mogelijk bij zijn anders heb je dingen voor haar voorgehouden. Gewoon voorzichtig en geportioneerd brengen :wink: Of stoppen met drugsgebruik, ook een optie :P

Mijn omgeving vind het allemaal wel prima. Mijn familie weet ervan (niet in details), en die weet dat ik het al jaren af en toe doe. Ze zien dat ik nog steeds prima functioneer in het dagelijks leven en een goede baan heb dus doen ze daar niet moeilijk over.

Vrienden gebruiken ook of negeren het. Ik heb wel eens een aanvaring met vrienden gehad erover maar dat is allemaal netjes uitgesproken. Vaak komt het niet accepteren uit ontwetendheid. Als je ze kennis laat maken met hoe het werkt is het zo erg niet meer...
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben 19, zij over een paar weken 18. ik denk dat zij er een enorm probleem van gaat maken :flushed: En een paar vrienden van me hebben al twee jaar een vaste relatie en daarvan weet de vriendin het ook niet maar het begint aardig op mijn schuldgevoel te werken.

Als ook een aantal feestjes heeft gehad kan ik er misschien iets makkelijker over beginnen.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, ikzelf vergeet soms dat het voor de meesten gewoon heel ver van hun bed is, drugs gebruiken. Soms hoor ik mensen al diep geschokt over blowen praten en dan schrik ik weer eventjes wakker.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja dit herken ik wel ik ben soms echt te open er in. Moet daar een beetje mee oppassen.

straatmadelief zei:
Ja, ikzelf vergeet soms dat het voor de meesten gewoon heel ver van hun bed is, drugs gebruiken. Soms hoor ik mensen al diep geschokt over blowen praten en dan schrik ik weer eventjes wakker.
Klik om te vergroten...
b
bagger313Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo goed als al mijn vrienden gebruiken zelf ook, in ieder geval xtc en wiet, en me beste vrienden gebruiken ook van alles. Overigens vind ik dat xtc gebruik in Nederland als taboe echt verdwijnt. Toen ik het voor het eerst gebruikte ( September 2013 ) was het nog bijzonder als je het gedaan had, tegenwoordig kijken mensen amper meer op.

Over mijn familie, bij blowen kon ik het niet lang verbergen, ze vinden toch wat kruimels, vloetjes of ruiken het een keertje. Blij waren ze niet maar zolang het op school goed ging werd het soort van gedoogd totdat ze me een keer betrapte voor het slapen gaan, dat vonden ze wel erg.

Me zus gebruikt ook en samen hadden we men ouders wel verteld dat we wel eens xtc deden, maar ik denk dat ze dat zelf ook wel wisten, aangezien we wel heel vaak naar die feesten gingen. Ik woon nu op mezelf en laatst kwamen me ouders op bezoek maar was vergeten op te ruimen, toen vonden ze wel wiet, hasj en xtc, maar we hebben het awkward weggelachen en nooit meer over gehad. Ik denk dat men ouders het allemaal niet precies willen weten wat ik doe, en zolang het met de studie allemaal goed gaat wordt het dus soort van gedoogd.

Als mensen er naar vragen lieg ik nooit over mijn gebruik, dit is nu eenmaal wie ik nu ben, en als ze het niet accepteren, doei :wave: :wave: , genoeg mensen die het wel doen :)
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#15
bobsacamano zei:
Ja dit herken ik wel ik ben soms echt te open er in. Moet daar een beetje mee oppassen.

straatmadelief zei:
Ja, ikzelf vergeet soms dat het voor de meesten gewoon heel ver van hun bed is, drugs gebruiken. Soms hoor ik mensen al diep geschokt over blowen praten en dan schrik ik weer eventjes wakker.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Dat heb/had ik ook wel ja, komt vaak terloops ter sprake, en de reactie bepaalt wat ik dan verder zeg erover, maar vond dat best vaak bleek dat die anderen ook niet vies waren van drugs :wink: En geloofde vroeger wel in 'soort zoekt soort' mensen die anti-drugs waren werden niet vrienden van me.
Mn ouders en verdere familie weten nix, en dat blijft ook zo, zie het nut niet om het te zeggen. Mn vriend en zijn vrienden gebruiken ook om de zoveel tijd, maar is gelukkig niet een relatie gebaseerd op drugsgebruik :)
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pa en ma weten alleen van m'n xtc en een beetje van m'n wiet gebruik, vinden ze niet leuk, maar ze zeggen dat ze me niet tegen kunnen houden en ze vinden dat ik het wel verstandig gebruik en daar zijn ze blij om.
M'n huisgenoten gebruiken zelf ook het een en ander, dus vaak doen we het samen en dat is altijd wel gezellig :P
Vrienden vinden het wel okay, niet echt voor of tegen zolang ik het binnen de perken houd.
Mensen van school zijn vaak nieuwsgierig over hoe het nou eigenlijk allemaal is, waar je dat spul vandaan haalt, wat het nou precies met je doet enzovoort.
D
DhrBKJNLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn moeder heeft mij laatst betrapt, maar gaat er wel chill mee om.
Me broer weet het die doet het zelf ook
al me vrienden weten het
collega's weten het

eigenlijk weet iedereen het wel van me :mrgreen:

maar iedereen heeft er vrede mee ze maken er gelukkig geen big issue van :tearsofjoy:



~BKJN

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."