Zo goed als al mijn vrienden gebruiken zelf ook, in ieder geval xtc en wiet, en me beste vrienden gebruiken ook van alles. Overigens vind ik dat xtc gebruik in Nederland als taboe echt verdwijnt. Toen ik het voor het eerst gebruikte ( September 2013 ) was het nog bijzonder als je het gedaan had, tegenwoordig kijken mensen amper meer op.
Over mijn familie, bij blowen kon ik het niet lang verbergen, ze vinden toch wat kruimels, vloetjes of ruiken het een keertje. Blij waren ze niet maar zolang het op school goed ging werd het soort van gedoogd totdat ze me een keer betrapte voor het slapen gaan, dat vonden ze wel erg.
Me zus gebruikt ook en samen hadden we men ouders wel verteld dat we wel eens xtc deden, maar ik denk dat ze dat zelf ook wel wisten, aangezien we wel heel vaak naar die feesten gingen. Ik woon nu op mezelf en laatst kwamen me ouders op bezoek maar was vergeten op te ruimen, toen vonden ze wel wiet, hasj en xtc, maar we hebben het awkward weggelachen en nooit meer over gehad. Ik denk dat men ouders het allemaal niet precies willen weten wat ik doe, en zolang het met de studie allemaal goed gaat wordt het dus soort van gedoogd.
Als mensen er naar vragen lieg ik nooit over mijn gebruik, dit is nu eenmaal wie ik nu ben, en als ze het niet accepteren, doei

, genoeg mensen die het wel doen
![:)]()