Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe reageert jouw omgeving op jouw gebruik?

Hoe reageert jouw omgeving op jouw gebruik?

56 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sublimo zei:
Dat is al een begin, wie weet wat er volgt... :wink:
Klik om te vergroten...

Ach ik heb er op zich niet zoveel problemen mee, uiteindelijk zal ik wel mensen tegenkomen die er ook wel eens zin in hebben.

Voor de rest ik pak het allemaal toch, daar heeft niemand invloed op :tearsofjoy: . Heb al wel keertje gecandyflipped met een vriend van me (goh was me dat fucking pret) en met anderen dan weer keta... Lsd tripjes... Eentje doet er ook coke maar dat doe ikzelf niet.

DUS :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan komt het allemaal wel inorde :grin:

Coke is ook een van de weinige dingen die ik niet doe :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skirre zei:
Vrienden gebruiken ook en degene die niet gebruiken accepteren het gewoon. Mijn familie weet er al helemaal niks van en waarschuwt me iedere keer weer als ik naar een festival ga.

Een meid waar ik al enige tijd mee bezig ben weet niks van mijn gebruik af maar ik zou het haar graag vertellen... Zij is heel eerlijk tegen mij en ze denkt ook alles van mij te weten maar ik ben bang dat ze het niet goedkeurt en ik haar kwijt raak...
Klik om te vergroten...
En hoe denk je dat dat gaat als je wel iets vasts hebt? :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan je beter zo vroeg mogelijk bij zijn anders heb je dingen voor haar voorgehouden. Gewoon voorzichtig en geportioneerd brengen :wink: Of stoppen met drugsgebruik, ook een optie :P

Mijn omgeving vind het allemaal wel prima. Mijn familie weet ervan (niet in details), en die weet dat ik het al jaren af en toe doe. Ze zien dat ik nog steeds prima functioneer in het dagelijks leven en een goede baan heb dus doen ze daar niet moeilijk over.

Vrienden gebruiken ook of negeren het. Ik heb wel eens een aanvaring met vrienden gehad erover maar dat is allemaal netjes uitgesproken. Vaak komt het niet accepteren uit ontwetendheid. Als je ze kennis laat maken met hoe het werkt is het zo erg niet meer...
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 19, zij over een paar weken 18. ik denk dat zij er een enorm probleem van gaat maken :flushed: En een paar vrienden van me hebben al twee jaar een vaste relatie en daarvan weet de vriendin het ook niet maar het begint aardig op mijn schuldgevoel te werken.

Als ook een aantal feestjes heeft gehad kan ik er misschien iets makkelijker over beginnen.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, ikzelf vergeet soms dat het voor de meesten gewoon heel ver van hun bed is, drugs gebruiken. Soms hoor ik mensen al diep geschokt over blowen praten en dan schrik ik weer eventjes wakker.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja dit herken ik wel ik ben soms echt te open er in. Moet daar een beetje mee oppassen.

straatmadelief zei:
Ja, ikzelf vergeet soms dat het voor de meesten gewoon heel ver van hun bed is, drugs gebruiken. Soms hoor ik mensen al diep geschokt over blowen praten en dan schrik ik weer eventjes wakker.
Klik om te vergroten...
b
bagger313Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo goed als al mijn vrienden gebruiken zelf ook, in ieder geval xtc en wiet, en me beste vrienden gebruiken ook van alles. Overigens vind ik dat xtc gebruik in Nederland als taboe echt verdwijnt. Toen ik het voor het eerst gebruikte ( September 2013 ) was het nog bijzonder als je het gedaan had, tegenwoordig kijken mensen amper meer op.

Over mijn familie, bij blowen kon ik het niet lang verbergen, ze vinden toch wat kruimels, vloetjes of ruiken het een keertje. Blij waren ze niet maar zolang het op school goed ging werd het soort van gedoogd totdat ze me een keer betrapte voor het slapen gaan, dat vonden ze wel erg.

Me zus gebruikt ook en samen hadden we men ouders wel verteld dat we wel eens xtc deden, maar ik denk dat ze dat zelf ook wel wisten, aangezien we wel heel vaak naar die feesten gingen. Ik woon nu op mezelf en laatst kwamen me ouders op bezoek maar was vergeten op te ruimen, toen vonden ze wel wiet, hasj en xtc, maar we hebben het awkward weggelachen en nooit meer over gehad. Ik denk dat men ouders het allemaal niet precies willen weten wat ik doe, en zolang het met de studie allemaal goed gaat wordt het dus soort van gedoogd.

Als mensen er naar vragen lieg ik nooit over mijn gebruik, dit is nu eenmaal wie ik nu ben, en als ze het niet accepteren, doei :wave: :wave: , genoeg mensen die het wel doen :)
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
bobsacamano zei:
Ja dit herken ik wel ik ben soms echt te open er in. Moet daar een beetje mee oppassen.

straatmadelief zei:
Ja, ikzelf vergeet soms dat het voor de meesten gewoon heel ver van hun bed is, drugs gebruiken. Soms hoor ik mensen al diep geschokt over blowen praten en dan schrik ik weer eventjes wakker.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Dat heb/had ik ook wel ja, komt vaak terloops ter sprake, en de reactie bepaalt wat ik dan verder zeg erover, maar vond dat best vaak bleek dat die anderen ook niet vies waren van drugs :wink: En geloofde vroeger wel in 'soort zoekt soort' mensen die anti-drugs waren werden niet vrienden van me.
Mn ouders en verdere familie weten nix, en dat blijft ook zo, zie het nut niet om het te zeggen. Mn vriend en zijn vrienden gebruiken ook om de zoveel tijd, maar is gelukkig niet een relatie gebaseerd op drugsgebruik :)
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pa en ma weten alleen van m'n xtc en een beetje van m'n wiet gebruik, vinden ze niet leuk, maar ze zeggen dat ze me niet tegen kunnen houden en ze vinden dat ik het wel verstandig gebruik en daar zijn ze blij om.
M'n huisgenoten gebruiken zelf ook het een en ander, dus vaak doen we het samen en dat is altijd wel gezellig :P
Vrienden vinden het wel okay, niet echt voor of tegen zolang ik het binnen de perken houd.
Mensen van school zijn vaak nieuwsgierig over hoe het nou eigenlijk allemaal is, waar je dat spul vandaan haalt, wat het nou precies met je doet enzovoort.
D
DhrBKJNLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn moeder heeft mij laatst betrapt, maar gaat er wel chill mee om.
Me broer weet het die doet het zelf ook
al me vrienden weten het
collega's weten het

eigenlijk weet iedereen het wel van me :mrgreen:

maar iedereen heeft er vrede mee ze maken er gelukkig geen big issue van :tearsofjoy:



~BKJN
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
^
Nothing but the truth
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Hoe reageert jou omgeving op jou gebruik?

Goeie vrienden weten het, gebruiken ook altijd samen.
Collega weten het niet .... houden zo :wink: Heel sommige weten wel dat ik eens wat geprobeerd heb in mijn jongere jaren, en dat weet ik dan ook andersom van hun
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Al mijn vrienden gebruiken drugs. Mijn vader en moeder weten alles van mijn gebruik en keuren dit een beetje af, ze weten dat ik er goed mee omga. Voor de rest van de wereld hou ik het verborgen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha dat is die kerel van "Inside LSD" he op jouw avatar? :tearsofjoy:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beanhead zei:
Sublimo zei:
Dat is al een begin, wie weet wat er volgt... :wink:
Klik om te vergroten...

Ach ik heb er op zich niet zoveel problemen mee, uiteindelijk zal ik wel mensen tegenkomen die er ook wel eens zin in hebben.

Voor de rest ik pak het allemaal toch, daar heeft niemand invloed op :tearsofjoy: . Heb al wel keertje gecandyflipped met een vriend van me (goh was me dat fucking pret) en met anderen dan weer keta... Lsd tripjes... Eentje doet er ook coke maar dat doe ikzelf niet.

DUS :grin:
Klik om te vergroten...
Dan wordt er toch nog redelijk wat drugs gebruikt in je omgeving. :P
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Haha dat is die kerel van "Inside LSD" he op jouw avatar? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ja, soms kom je een gezicht tegen die een simpele, perfecte geluksuitstraling heeft. Die man heeft dat.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Arthur King zei:
KoxBox zei:
Haha dat is die kerel van "Inside LSD" he op jouw avatar? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ja, soms kom je een gezicht tegen die een simpele, perfecte geluksuitstraling heeft. Die man heeft dat.
Klik om te vergroten...

Dat is een feit, hij zat daar zo vredig te trippen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sublimo zei:
cropp zei:
Mijn ``vriendin`` blowt, drinkt, gebruikt paddo`s en lsd maar verder niets, gister vroeg ik aan haar, ``als we zaterdag naar die dubstep gaan, en ik piebel ergens wat drugs vandaan, vind je dat dan vervelend? Als je dat vervelend vind moet je het zeggen, want dan is dat meteen de doorslaggevende factor om het gezellig op een zuipen te zetten en van alle voorbij zwevende chemicaliën af te blijven...``

Zegt ze:`` meestal als je wat gebruikt merk ik het toch niet, dus doe wat je zelf lekker vind``

Die additude houden we er in denk ik :grin:
Klik om te vergroten...

Ja, daar heb je geen slechte aan :P
Klik om te vergroten...
Paddo-en en trippen is ook echt chill om te doen met je vriendin, terwijl ik het niet zou willen zien als ze zou snuiven...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn ``vriendin`` blowt, drinkt, gebruikt paddo`s en lsd maar verder niets, gister vroeg ik aan haar, ``als we zaterdag naar die dubstep gaan, en ik piebel ergens wat drugs vandaan, vind je dat dan vervelend? Als je dat vervelend vind moet je het zeggen, want dan is dat meteen de doorslaggevende factor om het gezellig op een zuipen te zetten en van alle voorbij zwevende chemicaliën af te blijven...``

Zegt ze:`` meestal als je wat gebruikt merk ik het toch niet, dus doe wat je zelf lekker vind``

Die additude houden we er in denk ik :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."