Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe reageert jouw omgeving op jouw gebruik?

Hoe reageert jouw omgeving op jouw gebruik?

56 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Hoe reageert jou omgeving op jou gebruik?

Goeie vrienden weten het, gebruiken ook altijd samen.
Collega weten het niet .... houden zo :wink: Heel sommige weten wel dat ik eens wat geprobeerd heb in mijn jongere jaren, en dat weet ik dan ook andersom van hun
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo mensen :)

Ik heb al een topic aangemaakt over relaties en drugs, waar ik zeer fijne reacties op had, dankjulliewel :)

Nu zou ik graag willen weten hoe jullie omgeving (ouders, familie, vrienden, school enz...) reageert op jullie drugsgebruik?
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Hoe reageert jou omgeving op jou gebruik?

twee weken geleden heb ik een ongeluk gehad, uren op t randje van de dood gebalanseert, had met mijn cokekop en alcohol ruit doorgeslagen, slagaders en zenuwen door. Mijn ouders waren opgeroepen door het ziekenhuis. De artsen hebben verteld dat ik met drugs onder invloed ongeluk heb gehad. Mijn ouders dachten dat ik clean was, dat was ook zo, voor mijn laatste periode had ik 4 jaar niks gedaan. Ze hebben mij een laatste kans gegeven. mijn vrienden, tja... ik heb gebruikers en niet gebruikers... wat laatste betreft... niet ruimdenkend. Zijn veel vooroordelen. Snappen niet dat het een verrijking kan zijn. Ik heb ook geen spijt van de dingen die ik gedaan heb. Wel van t feit dat ik deze keer te ver ben gegaan. Binnen grenzen moet t kunnen. Ik kan dat nu niet aan. Dus daarom is mijn leven nu drugsvrij. Dit is het me niet waard...
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al mijn vrienden gebruiken drugs. Mijn vader en moeder weten alles van mijn gebruik en keuren dit een beetje af, ze weten dat ik er goed mee omga. Voor de rest van de wereld hou ik het verborgen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Hoe reageert jou omgeving op jou gebruik?

Het is redelijk heftig wat je hebt meegemaakt, fijn om te horen dat je er een les uit hebt geleerd :) Dat is uiteindelijk het enigste wat telt.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Hoe reageert jou omgeving op jou gebruik?

Redelijk begrijpend. :P

Het verschilt per persoon, dat wel.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
^
Nothing but the truth
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
cropp zei:
Mijn ``vriendin`` blowt, drinkt, gebruikt paddo`s en lsd maar verder niets, gister vroeg ik aan haar, ``als we zaterdag naar die dubstep gaan, en ik piebel ergens wat drugs vandaan, vind je dat dan vervelend? Als je dat vervelend vind moet je het zeggen, want dan is dat meteen de doorslaggevende factor om het gezellig op een zuipen te zetten en van alle voorbij zwevende chemicaliën af te blijven...``

Zegt ze:`` meestal als je wat gebruikt merk ik het toch niet, dus doe wat je zelf lekker vind``

Die additude houden we er in denk ik :grin:
Klik om te vergroten...

Ja, daar heb je geen slechte aan :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt me trouwens helemaal niet goed als al je vrienden drugs gebruiken, het is wel fijn als je elkaar kent voor je begon met drugs, maar als je in contact komt door de drugs en dat het enigste raakvlak is weet ik het eigenlijk niet. Samen drugs gebruiken schept dan misschien een band, aan de andere kant werkt het ook best afbottend en je kunt niet echt zeggen dat je iemand echt kent als je elkaar alleen ziet wanneer iedereen onder invloed is, feesten enzo.. Dat kan wel leuk zijn maar dat noem ik geen echte vriendschap. Wat niet wegneemt dat ik ook fijne mensen ontmoet heb die ik ook nuchter wil zien. :) Maar dan moeten er echt wat meer raakvlakken zijn dan enkel en alleen drugs.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Het lijkt me trouwens helemaal niet goed als al je vrienden drugs gebruiken, het is wel fijn als je elkaar kent voor je begon met drugs, maar als je in contact komt door de drugs en dat het enigste raakvlak is weet ik het eigenlijk niet. Samen drugs gebruiken schept dan misschien een band, aan de andere kant werkt het ook best afbottend en je kunt niet echt zeggen dat je iemand echt kent als je elkaar alleen ziet wanneer iedereen onder invloed is, feesten enzo.. Dat kan wel leuk zijn maar dat noem ik geen echte vriendschap. Wat niet wegneemt dat ik ook fijne mensen ontmoet heb die ik ook nuchter wil zien. :) Maar dan moeten er echt wat meer raakvlakken zijn dan enkel en alleen drugs.
Klik om te vergroten...


QFT!
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze staan me met spandoeken aan te moedigen..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tripper zei:
Ze staan me met spandoeken aan te moedigen..
Klik om te vergroten...

Dat zou me nu eens fijn lijken :tearsofjoy:
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn vader weet dat ik een paar keer paddo's heb gedaan en hij was er niet blij mee. De eerste keer niet, de tweede keer niet en de derde keer dat ik het vertelde nog steeds niet. Ik zal dan ook voorlopig niets zeggen over coke en xtc gebruik. Mijn moeder weet ik dat ik één keer paddo's heb gedaan en zij was er ook niet blij mee en haar heb ik het maar niet nog een keer gezegd, ze wil nog wel eens dingen gaan denken.

Zo goed als al mijn vrienden weten dat ik zowel soft- als harddrugs gebruik of heb gebruikt. Sommigen gebruiken zelf en zij boeit het niet veel, ook niet hoe vaak ik het doe. De vrienden die niet gebruiken maar het wel weten vinden het ook niet erg. Hoewel zij wel eens een opmerking maken als ik het wat vaker doe. Denk hierbij aan dingen: "je gebruikt het wel steeds vaker 'casual eh'?

Van mijn collega's weten ze bijna allemaal wel dat ik wel eens coke doe, dat lag niet helemaal in de planning dat zoveel dat weten maar de meesten zeggen er niets van. Van xtc of paddo's weten een paar van het gebruik en die hebben het er eigenlijk nooit echt over. Prima zo.
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik gebruik drugs met een bepaalde vriendengroep .. hun weten alles :grin: en mijn andere vrienden enz weten van nix .. :P me pa weet ook alles die doet zelf ook vrolijk mee :grin: als ik iets nieuws wil gebruiken legt hij me altijd alles uit hahah
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Iedereen met wie ik gebruik die heeft er natuurlijk geen mening over. :-P
Een paar van me vrienden die niet gebruiken weten het van mij en die vinden het geen probleem.
Of ja, 1 vriendin van me zou liever hebben van niet, want ze vindt het een beetje gevaarlijk. Ik vind het wel lief dat ze zich zorgen maakt, maar ik leg elke keer wel uit dat ik zorg dat het allemaal veilig verloopt.
Maar verder hebben ze er dus geen probleem mee, dat komt vooral omdat ik geen veel-gebruiker ben denk ik.

En verder weten weinig mensen het van mij, want ik weet dat veel mensen dat veel mensen het een afknapper zijn in mijn omgeving. Ik ben door mijn ouders ook heel anti-drugs opgevoed, dus het zal wel een tijdje duren voordat ik het hun vertel.
w
washa_Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bijna iedereen die ik ken weet dat ik wiet rook heb ook mijn familie ze zeggen zolang het bij dat blijft ( wat het ook zal blijven ) hebben ze er geen problemen mee maar vanaf dat ze merken dat ik meer doe gaan ze me aan geven bij de politie hebben ze me duidelijk laten weten:tongueout:.
eerst was ik bang het hen te vertellen maar nu ik het gezegd heb ben ik echt wel blij dat ik het hen verteld heb. nu moet ik mijn wiet niet heel de tijd verstoppen:tongueout:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Hoe reageert jou omgeving op jou gebruik?

W.F.L. zei:
Mijn ouders weten dat ik vanalles gebruikt heb, ze vinden het niet goed, ze verkeren in het ongewisse, want ze weten toch dat ik rotzooi neem als ik dat wil. Moet me er alleen niet meer op laten betrappen. M'n broer weet het ook, die boeit het niet zo. En tja, m'n beste maatje gebruikt ook drugs, ik zie veel mensen onder invloed, ik heb ook vrienden die geen drugs gebruiken, die zie ik dan nuchter, maar niet erg vaak. Die weten ook wel dat ik gebruik, ik maak er tegen de meeste mensen geen geheim van, behalve familie. Meestal hang ik 's weekends toch wel uit m'n plaat rond op een of ander feest of een of andere stad. :grin:
Klik om te vergroten...

Identiek hetzelfde hier!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een oud topic :P Maar wel interessant. Meeste van mijn vrienden gebruiken zelf ook. De meeste vrienden die niet gebruiken reageren geïnteresseerd en anderen vinden het weer niet zo boeiend. Maar vertel het niet echt iedereen, toch niet zo iets wat je zomaar in het wilde weg aan mensen verkondigd.
Mijn moeder, oudste broer en oudste schoonzusje weten dat ik wel eens xtc gedaan heb. Mijn moeder heb ik uitgelegd dat ik voorzichtig en verantwoordelijk doe en ze vindt het in principe prima zo lang ik het maar laat testen en zo. Mijn schoonzusje snapte wel dat ik een beetje experimenteer en mijn broer zei 'oh ja? grappig'. :')
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ouders mogen niets weten, toen ik werd gepakt met blowen was het al oorlog in huis. Toen een aantal maanden later pep, snuifbullet, pil en sealtjes werden gevonden op mijn kamer waren ze al helemaal laaiend. Ik weet dat als ik nog 1x word gepakt ik mag vertrekken thuis. Lachen. Als ze op de hoogte zijn van mijn huidige drugsgebruik kan ik net zo goed nu m'n koffers al pakken. Mijn broer gebruikt als enige harddrug XTC, en is hier vrij terughoudend in. Mijn neefje gebruikt ook wel, maar ik heb soms wel eens het gevoel echt de opper-gebruiker van de familie te zijn.

Mijn vrienden daarentegen maakt het niet zoveel uit, vrijwel iedereen met wie ik intensief omga gebruikt. Ik heb echter wel vrienden die vrij gematigd gebruiken, ze blowen wel veel maar pakken iets minder harddrugs. Voor hun houd ik het echter ook wel een beetje verborgen, want wat niet weet wat niet deert. :wave:
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn familie weet van niks, wel dat ik wel eens heb geblowd maar dat is in de meeste kringen ook wel normaal. Ze zouden erg bezorgd zijn denk ik.
Mijn vrienden weten het wel, ik verkeer wel in kringen waarin het normaal is om wat drugs te gebruiken.. Maar als ze horen soms hoe vaak en zo, dan zijn ze ook wel eens bezorgd..

Ik kwam afgelopen zomer mijn nicht tegen op een (vrij burgerlijk) festival terwijl ik aan de xtc was. Xtc valt natuurlijk niet te verbergen en aan mij zie je het nog beter dan aan de meeste anderen. Ook zij reageerde een beetje bezorgd en ergens voelde ik ook wel afkeuring. Dat is iets wat ik heel vaak voel als ik op de drugs ben en mensen het aan me zien. Het lijkt wel alsof mensen je dan ineens heel anders behandelen.
Ik vond het ook wel vervelend om zo een familielid tegen te komen. Ik hoop dat ze haar mond een beetje houdt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."