Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiefde die nooit helemaal overgaat.

Liefde die nooit helemaal overgaat.

71 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is jullie ervaring? Heb je een ex waarvan je nog steeds houd? Gaat dat ooit nog over of is dat voor altijd?

Ik voel nog zo danig veel liefde voor een ex van mij dat ik er van tijd tot tijd nog best veel moeite mee heb dat het uit is.

Een soort van misplaatst liefdes verdriet wat zo nu en dan eens terug komt als je er weer aan denkt.

En zo lang als dit al duurt en dat het soms nog steeds zo heftig is als toen het net over was geeft voor mij toch wel aan dat dit toch wel altijd een deel van mij zal uitmaken. Mijn liefde voor haar.

Sinds dien kan ik ook niet zeggen dat ik 'echt' verliefd ben geweest, wel relaties gehad maar geen van allen zo speciaal.

Soms vraag ik me af of ik niet gewoon ziek in me hoofd ben. Maar ergens geloof ik toch dat er wel iemand komt waarvan ik net zoveel kan houden als van dat meisje.
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#2
DrippTone zei:
Sinds dien kan ik ook niet zeggen dat ik 'echt' verliefd ben geweest, wel relaties gehad maar geen van allen zo speciaal.
Klik om te vergroten...

Ook last van, somewhere along the line heb ik mezelf ervan overtuigd dat als je écht van diegene houdt, je niets meer moet willen dan dat diegene gelukkig wordt. En als dat niet met jou is... so be it.

Alleen wel lastig om iemand te vinden die haar dan kan "vervangen" aangezien zo iemand een zodanig grote rol speelt (heeft gespeeld) in je leven kan het moeilijk zijn diegene aan de kant te zetten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben verliefder dan ooit tevoren. So nee, geen last van.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook geen last van, helaas, je staat er alleen voor jongen :(
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat heb je toch altijd wel als het serieus is?

Ik heb wel een ex waarvan ik zeker weet dat ik er probleemloos 80 mee word, maarja...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ik ook! Zeker omdat ik ook haar familie heb leren kennen en begravenis van haar opa heb mee gemaakt... Ze valt ook op meisjes, 1 van de redenen dat het uitgegaan is.... Ze heeft een jaar nadat het uit was nog gezegd: Als ik wat ouder ben blablabla..... Ze vond zichzelf gewoon nog te jong voor iets serieus (ze was 21 en ik toen 20)

Laats smste ik haar in een drnoken bui en ze belde meteen op.... Dan sta je wel even te kijken: Shit.... Ze is/wil mij dus ook niet echt vergeten en houd nog van me????

Ze heeft mijn leven ook behoorlijk o de kop gezet en heb (toen ze eenkeer niet thuis kwam snachts) mijn hand tegen de muur geslagen en gebroken....

Daardoor 3 maanden niet kunnen werken en totaal de kluts kwijt en ben eigenlijk pas nu(meer dan een jaar later) een beetje over haar heen en stel me ook weer open voor andere meisjes....

Maar zal nooit meer mijn hele hart kunnen geven denk ik....
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel herkenbaar dripptone. Ik geef ook nog heel veel om een ex van mij. Ben wel zover dat ik nu vriendschappeljk met haar kan omgaan. Tip: begin niet meer met zoenen met haar oid, dat kan je nl kapot maken. Is mij destijds eens gebeurd. Wat gewoon een gezellig bij klets avondje leek is veranderd in een droom ... die maar voor even duurde, en dan is de klap twee keer zo hard.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herkenbaar. Ik mis m'n ex ook nog, maar ik denk dat dat niet meer dan normaal is. Je bent er namelijk op een dag smoorverliefd op geworden, en dat is met een rede: die persoon was voor jou de ware, en het zal dus echt niet alleen maar kommer en kwel zijn. Maar soms zijn er gewoon nadelen die zo in de weg staan dat een normale relatie niet meer mogelijk is. Dat is dan erg jammer, maar dan houdt het op... Dan kun je iemand wel als een gek gaan missen...
Gewoon even wachten, met de tijd wordt het minder erg :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
KapiteinPinda zei:
Je bent er namelijk op een dag smoorverliefd op geworden, en dat is met een rede: die persoon was voor jou de ware
Klik om te vergroten...

Nou.. Tuurlijk denk je dat op zo'n moment en verliefd word je niet zonder reden, maar ik stel me daar toch wat vragen bij als je een aantal jaar later iemand tegenkomt die nóg leuker is :P

Of denken jullie: "Mijn ex was toch wel veel leuker.."? :confused:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ Pinda, dit is niet van vorige maand maar van 6 jaar geleden. Hoeveel tijd moet daar overheen gaan dan?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb ik tot 2x toe gehad en ik dacht ook dat het nooit meer over zou gaan, maar de jaren zijn verstreken, inmiddels ben ik gesetteld en getrouwd met een hele fijne vent en dat gevoel naar die twee exen toe, heb ik niet meer gehad.

De tijd heelt wonden, het is echt waar! :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Enorm veel last van x.x;
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat blijkt. Maar is het normaal om er na zo lang nog steeds moeite mee te hebben?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
DrippTone zei:
@ Pinda, dit is niet van vorige maand maar van 6 jaar geleden. Hoeveel tijd moet daar overheen gaan dan?
Klik om te vergroten...

Echte liefde roest nooit kerel
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
DrippTone zei:
Dat blijkt. Maar is het normaal om er na zo lang nog steeds moeite mee te hebben?
Klik om te vergroten...

Als dat niet normaal is ben ik abnormaal.
Als er echt liefde was denk ik dat dat normaal is
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zes jaar is wel extreem lang. Maar ik heb met het kwijtraken van een liefde toch ook flink last gehad. De voicemail op afstand afluisteren was net uitgevonden en die heb ik toch zeker wel een jaar dagelijks afgeluisterd. :openmouth: Haar voicemail dan.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#17
verneukeratief zei:
Zes jaar is wel extreem lang. Maar ik heb met het kwijtraken van een liefde toch ook flink last gehad. De voicemail op afstand afluisteren was net uitgevonden en die heb ik toch zeker wel een jaar dagelijks afgeluisterd. :openmouth: Haar voicemail dan.
Klik om te vergroten...

Met zo'n dingen kwets je jezelf toch enkel harder? Als het gedaan is tussen mij en 'n liefde verwijder ik meteen alle bewijs van existance van die persoon. Hoewel ik nooit 'n ex heb gehad die eigenlijk het downe gevoel waard was. Ik ben extreem veeleisend denk ik. En kan ie 't niet aan, tsjah...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Liefde die nooit helemaal overgaat stopt er vanzelf mee als je zelf eindelijk een keer vergaat of staat gewoon al die tijd stiekem paraat voor het op een dag spontaan als de vurige bliksem op iets of iemand inslaat die vervolgens fictief verlamd uit een trucage rolstoel opstaat en er met veel rokend kabaal en vuur een vonk overslaat die stiekem eigenlijk al enige tijd onderliggend bestaat waarna deze keer vervolgens niets meer ineens ontstaat waarbij iemand maar beter heel snel al zijn shit en additionele bezittingen aan jou afstaat voor het er met verdekt opgestelde ontkenningen ineens gruwelijk hard panisch op los slaat en net zolang doorgaat tot het amper nog iets van je gezicht of ballen overlaat.
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ Deranged: Wat een lange zin. :P

@ Dripptone: Ik ken het ja. Ik zit ook al 4 jaar lang met zo'n "liefde die nooit helemaal over gaat".
En het ergste is dat ik er nooit wat mee heb gedaan. :(
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#20
Irezz zei:
verneukeratief zei:
Zes jaar is wel extreem lang. Maar ik heb met het kwijtraken van een liefde toch ook flink last gehad. De voicemail op afstand afluisteren was net uitgevonden en die heb ik toch zeker wel een jaar dagelijks afgeluisterd. :openmouth: Haar voicemail dan.
Klik om te vergroten...

Met zo'n dingen kwets je jezelf toch enkel harder? Als het gedaan is tussen mij en 'n liefde verwijder ik meteen alle bewijs van existance van die persoon. Hoewel ik nooit 'n ex heb gehad die eigenlijk het downe gevoel waard was. Ik ben extreem veeleisend denk ik. En kan ie 't niet aan, tsjah...
Klik om te vergroten...

Het is niet de meest praktische methode om snel over een geliefde heen te raken inderdaad. Iedere x weer een keiharde klap in je bek als ik haar nieuwe vriend op de voicemail hoorde.
Gelukkig ben ik in de loop der jaren met vallen en opstaan ´een stuk beter´ geworden in het afsluiten van liefdes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."