Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiefde die nooit helemaal overgaat.

Liefde die nooit helemaal overgaat.

71 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een heel helder beeld van de toekomst, en het verleden heeft bewezen dat mijn toekomst beeld best relevant is, en het gaat niet alleen om een toekomstbeeld, maar ook om een plan...

Wat wil je bereiken, waar leef je naar toe, dat is ook een toekomstbeeld, je kunt niet iedere dag een beetje aanrommelen...

plus: het verleden was mooi, en ik heb tijd genoeg, dus kan ik het best een beetje koesteren...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tripper zei:
W.F.L. zei:
Jaaa ik probeer maar niet aan morgen te denken.. :rolleyes:

Lukt niet altijd even goed trouwens :grin: Zoals nu :openmouth:
Klik om te vergroten...

Goeie tip voor je. Ga op een stoel zitten of op de bank liggen. Focus op het niets en probeer dit voor 10 of 20 min vast te houden. Zodra je jezelf erop betrapt dat je weer ergens aan denkt, focus dan weer op niets. Je zal zien dat je na de meditatie minder aan denkt aan morgen. Probeer daarna zoveel mogelijk aan het nu te denken.
Klik om te vergroten...
Op niets focussen is zo goed als onmogelijk, alleen ervaren meditators kunnen dat. Focus op je ademhaling. En dan niet die van net en ook die komt, gewoon de adem die er NU is.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Tripper zei:
W.F.L. zei:
Jaaa ik probeer maar niet aan morgen te denken.. :rolleyes:

Lukt niet altijd even goed trouwens :grin: Zoals nu :openmouth:
Klik om te vergroten...

Goeie tip voor je. Ga op een stoel zitten of op de bank liggen. Focus op het niets en probeer dit voor 10 of 20 min vast te houden. Zodra je jezelf erop betrapt dat je weer ergens aan denkt, focus dan weer op niets. Je zal zien dat je na de meditatie minder aan denkt aan morgen. Probeer daarna zoveel mogelijk aan het nu te denken.
Klik om te vergroten...
Op niets focussen is zo goed als onmogelijk, alleen ervaren meditators kunnen dat. Focus op je ademhaling. En dan niet die van net en ook die komt, gewoon de adem die er NU is.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel focus op een punt en ervoor zorgen dat er geen gedachte komt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hoofd vrij houden van gedachten is juist focussen op niets, maar dat kan bij jullie ook anders werken, natuurlijk...
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het allereerste meisje met wie ik echt een serieuze verkering heb gehad en waar ik ook tot over mijn oren verliefd op was, is het enige meisje waar ik heel af en toe door een bepaalde associatie (bijvoorbeeld een geur of vooral bepaalde muzieknummers) weer helemaal verliefd op kan worden voor die dag. Dan voel ik me weer net als toen ik 16 was.

Ze gaat trouwens mee naar KoRn mijn eerste liefde. We hebben elkaar al 4 jaar niet gezien, maar we houden allebei nog steeds van KoRn en we hebben allebei een relatie die niet van KoRn houden en die niet mee willen. Dat wordt echt een wazige dag. Als het net zo goed voelt als vroeger dan ga ik daar zeker naar handelen.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrippTone zei:
Wat is jullie ervaring? Heb je een ex waarvan je nog steeds houd? Gaat dat ooit nog over of is dat voor altijd?
Klik om te vergroten...
Kan heel lang blijven hoor :wink: Mijn eerste vriendinnetje, van ehhm ondertussen 16 jaar geleden. Zie ik nog steeds soms, houd ik ook nog steeds van. Maar het is geen goed idee dat we 'echt' iets krijgen, dat werkt dan weer niet, waarschijnlijk. Ik heb er dus geen last van, maar geniet gewoon van het gevoel.

En zo lang als dit al duurt en dat het soms nog steeds zo heftig is als toen het net over was geeft voor mij toch wel aan dat dit toch wel altijd een deel van mij zal uitmaken. Mijn liefde voor haar.
Klik om te vergroten...
Die intensiteit slijt wel hoor, zeker. Maar de liefde kan best blijven. Mooi als het dan lukt om te accepteren dat het is zoals het is, en te genieten van de liefde...

Soms vraag ik me af of ik niet gewoon ziek in me hoofd ben.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel gezond klinken hoor :wink: en als je de andere reacties leest, je bent echt niet de enige. Zoals iemand anders ook al zei: je bent niet voor niks ooit op die persoon gevallen. Dat de liefde niet altijd de vorm van een relatie kan krijgen, tja, thats life. Maar er zijn gelukkig heel veel andere vormen voor liefde...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn ex slaapt hier nog heeeeeeeel soms, na een personeelsfeest meestal. Dahm wat is dat moeilijk. Had ik maar de kracht om te zeggen dat ze het gewoon maar niet meer moet doen :( Zij met mij tussen vier muren, en de gedachte dat het bijna raak was (samen wonen dan) maakt het er niet gemakkelijker op. Meestal kan ik het een plek geven, heel soms heb ik het daar wel lastig mee. Tsja echte liefde reost niet
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen het uitging met mijn ex, heb ik me nog anderhalf jaar zwaar kut er over gevoeld. Daarna ging dat pijnlijke gevoel weg, probeerden we een vriendschap die niet lukte waarna we volledig onze eigen levensgang gingen. Recentelijk, zij momenteel in Spanje met eigen relatieperikelen, ik in Nederland met een nieuwe vriendin, merkten we beiden los van elkaar dat we de laatste tijd weer met enige heimwee terug denken aan de leuke dingen samen en daardoor hebben we toch weer wat meer contact gekregen. Tot een relatie of seks zal dat nooit leiden maar het is toch fijn om te merken dat een deel van die intense band die je in een relatie kan krijgen, nog niet weg is en misschien wel nooit weg zal gaan. Ergens zal er altijd iets unieks tussen ons blijven bestaan en dat is een fijne gedachte.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#9
DeepPurple zei:
Ergens zal er altijd iets unieks tussen ons blijven bestaan en dat is een fijne gedachte.
Klik om te vergroten...
*knikt instemmend*
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kan bevriend zijn met een ex wel?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#11
beter van niet
ik doe er tot nu toe niet aan in ieder geval
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Kan bevriend zijn met een ex wel?
Klik om te vergroten...
Dreuge zei:
beter van niet
Klik om te vergroten...

Tuurlijk wel, waarom niet. Mijn beste vriendinnen zijn ex-en :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."