Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeganism, wat vind jij ervan?

Veganism, wat vind jij ervan?

553 antwoorden
108 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Ware het niet dat de meeste koeien niet kunnen grazen en dus moeten we veel meer eten voor die koeien verbouwen als dat we zelf nodig zouden hebben wanneer we enkel plantaardig zouden eten.

Dus hun hele argument gaat helemaal niet op...
Klik om te vergroten...

Waarom kunnen de meeste koeien niet grazen, denk je?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Albedo zei:
Waarom kunnen de meeste koeien niet grazen, denk je?
Klik om te vergroten...
Omdat ze savonds op mijn bord liggen. :hearteyes:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Het gaat trouwens met alles hard achteruit in Nederland, zowel flora als fauna, op een paar exoten na die het hier wel goed doen.
Klik om te vergroten...
Alles gaat achteruit!!!!! Vroeger was alles beter!!!!
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Onbedoeld effect waarschijnlijk van de groenmensen en dierenliefhebbers, maar toch.
https://nieuws.tpo.nl/2017/03/23/we...ve-onschuldige-kalfjes-moeten-lijden-en-dood/

Vervolg hierop;
https://media.tpo.nl/2017/03/24/bro...h-druk-kalfjes-dood-moeten-graag-melk-drinkt/
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Albedo zei:
Waarom kunnen de meeste koeien niet grazen, denk je?
Klik om te vergroten...
Nou vertel het me is.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Nou vertel het me is.
Klik om te vergroten...
Het land is van de grazers afgenomen voor de intensieve akkerbouw en veeteelt. Allan Savory had het ook daarover in dat filmpje. Ooit zeer vruchtbare grond veranderde in woestijn door jarenlange overexploitatie van monoculturen, slechte technieken, uitputting van de grond, het beschadigen van de grond door overgrazen met teveel dieren, etc.

Waarom heeft bijna niemand het over de kwaliteit van ons voedsel? Daar zou het imo over moeten gaan.
http://medischdossier.org/archief/j...6/waarom-ik-niet-langer-een-veganist-ben.html
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Ik ga het toch zeggen...
Elke keer als ik de titel van dit topic zie lees ik altijd: “vaginisme, wat vind jij daar van?”
Hahahaha sorry hoor, slaat werkelijk nergens op maar nu ik het 20x zo zie moest ik het ff kwijt.. :tearsofjoy::tonguewink:
Klik om te vergroten...

Hahahahaha.

Poep, plas, pies! :tearsofjoy::tonguewink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik ga het toch zeggen...
Elke keer als ik de titel van dit topic zie lees ik altijd: “vaginisme, wat vind jij daar van?”
Hahahaha sorry hoor, slaat werkelijk nergens op maar nu ik het 20x zo zie moest ik het ff kwijt.. :tearsofjoy::tonguewink:
Klik om te vergroten...
Vaginisme is ook iets om hartelijk om te lachen? :confused:

OT: ik ben iets van 2 jaar soortvan vegan en 1,5 jaar of zo helemaal en heb mijn bloedwaardes laten testen bij de dokter EN IK HEB NUL TEKORT hoezee hoezee
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
ZERO- zei:
Vaginisme is ook iets om hartelijk om te lachen? :confused:
Klik om te vergroten...

Niet gelijk die kast op klimmen he! Wel eens van grapjes of sarcasme gehoord? Relaxxxx en snap de context!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Niet gelijk die kast op klimmen he! Wel eens van grapjes of sarcasme gehoord? Relaxxxx en snap de context!
Klik om te vergroten...
Huh nee echt nog nooit van gehoord sarcasme wat is dat????
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Huh nee echt nog nooit van gehoord sarcasme wat is dat????
Klik om te vergroten...
:wink::tonguewink::tonguewink::tearsofjoy:
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ZERO- zei:
OT: ik ben iets van 2 jaar soortvan vegan en 1,5 jaar of zo helemaal en heb mijn bloedwaardes laten testen bij de dokter EN IK HEB NUL TEKORT hoezee hoezee
Klik om te vergroten...

Jeuuuuj! Hier na iets van 3 jaar vegan voer ook een prima bloedtest :handok: Lekker bezig die drugsvegans dus
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Niet gelijk die kast op klimmen he! Wel eens van grapjes of sarcasme gehoord? Relaxxxx en snap de context!
Klik om te vergroten...

Dus jij wil dit scharen onder een grapje of sarcasme? Hoe dan?

Ik vind het keiharde kleuter-humor zonder enige vorm van humor dan wel sarcasme. Maar ey, kan aan mij liggen.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Avīci zei:
Dus jij wil dit scharen onder een grapje of sarcasme? Hoe dan?

Ik vind het keiharde kleuter-humor zonder enige vorm van humor dan wel sarcasme. Maar ey, kan aan mij liggen.
Klik om te vergroten...

Alleen de irritatie ligt bij jezelf, de rest is alleen maar oordeel.

Ik bedoel te zeggen: wijze mensen genieten van het leven zonder het geen eens op te merken.
en wat ben ik dan in dit verhaal? Ik ben een orka, een hele grote modderfucking orka.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iskra zei:
Alleen de irritatie ligt bij jezelf, de rest is alleen maar oordeel.

Ik bedoel te zeggen: wijze mensen genieten van het leven zonder het geen eens op te merken.
en wat ben ik dan in dit verhaal? Ik ben een orka, een hele grote modderfucking orka.
Klik om te vergroten...

Ik irriteer me niet, joh... Ik vond het gewoon weird. Misschien heb ik wel geen goed gevoel voor humor...
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Avīci zei:
Ik irriteer me niet, joh... Ik vond het gewoon weird. Misschien heb ik wel geen goed gevoel voor humor...
Klik om te vergroten...
Het is allemaal ook weird.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het laatste woord is stilte, je zou het bijna vergeten!

Ik ben blij met een ieder die bewust om gaat met zijn of haar invloed op het klimaat. Of dat nu de veganist is die snapt dat soja bonen ook een belasting zijn via massa productie of de vlees eter die zijn vlees af en toe laat staan.
De boer die koeien laat grazen op gras dat geschikt is voor weide vogels.
De consument die de plastic tas in de supermarkt lekker laat liggen en zijn appels los meeneemt.

Geef de ander een beetje ruimte, maar vooral, geef de toekomst ruimte!
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zolang je maar regelmatig bloed laat prikken zou het oké moeten zijn. Had een keer op het nieuws akelige beelden gezien van baby's die niet voldoende vitamine B12 naar binnen kregen omdat hun ouders zo stom waren om hier nooit iets over op te zoeken. Door alleen zulke artikelen naar buiten te brengen zetten ze veganisme zeker in een slecht daglicht. Doe mij maar vegetarisch wanneer ik op mezelf woon, daarna denk ik misschien nog eens na om veganistisch te worden.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Bladiebla
Klik om te vergroten...
Ik ben het natuurlijk helemaal eens met deze blijde boodschap, maar de overbelasting van soja komt voornamelijk doordat het naar veevoer gaat voor melk en vlees. Even detail.

Maar ieder doet z'n ding. En daar staat ook aan gelijk dat je niet ALLES goed kunt doen. Als iedereen maar een beetje doet.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mensen moeten zelf weten hoe ze willen leven.
Vraag me wel af of het duurder is of goedkoper om veganistisch te leven.
Ben zelf wel een voorstander van minder vlees per dag eten max 100gr.
Eieren en melk zie ik geen problemen mee mits de dieren fatsoenlijk worden behandeld. Al is dat natuurlijk subjectief.
Helaas heb ik ook een liefde voor BBQen wat daar natuurlijk haaks opstaat .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."