#1
Lol veganist worden voor de aandacht, hallo die (doorgaans negatieve) aandacht weegt echt niet op tegen het gemis van geitenkaas en feta ![:joycat:]()
Geitenkaas en feta zijn twee dingen die ik heeeeel goed kan missen... iiieewww hahahahaLol veganist worden voor de aandacht, hallo die (doorgaans negatieve) aandacht weegt echt niet op tegen het gemis van geitenkaas en feta![]()
Het is immers niet goedkoop, want veel van de veganistische voeding is erg bewerkt. Om het niet alleen lekker maar ook nog voedzaam te maken ondergaan bijv. sojabonen heel veel productiestappen. Voor oa supermarkten heel fijn, want dan kunnen ze er meer aan verdienen. Die hoor je dus ook niet klagen daarover.
Ik las dat het bij de meeste veganisten ca. 5 jaar duurt voordat ze klachten krijgen. Er zijn er bij die het veel langer volhouden, maar hoe en in welke hoedanigheid hoor je meestal niks over.
Wat dan met de verhalen van inmiddels (diehard) ex-veganisten die uiteindelijk zodanige klachten kregen dat ze genoodzaakt waren te stoppen daarmee en een eenvoudige en snelle oplossing daarvoor vonden, nl. het weer eten van dierlijke producten!
Voor elke geplukte plant sterven er duizenden insecten.![]()
Vind je het te ver gaan voor jezelf, of vind je het ook te er gaan als een ander dat doet?
Dat zal het zijn.@Mindless
Misschien komt het doordat ik niet om ga met mensen die pesten?
Of iemand is gewoon erg enthousiast over hoe goed zijn/haar lichaam reageert op een nieuw dieet/nieuwe leefstijl en wil dat graag delen.Wat @Matty420 betreft, hij suggereert dat iedereen zich lichamelijk/geestelijk beter/fitter en weet ik allemaal nog meer voelt als die eenmaal vegetarier zijn en dat klopt gewoonweg niet.
''Vlees en vis eten, ik kan het iedereen aanraden! Je voelt je zoo veel beter dan waneer je je daar van onthoudt bla bla bla'' Dat zeggen mensen die geen vegetarier zijn echt nooit. Die niet nee. En dat bedoel ik dus.
Dat gebeurd veel denk ik ja, maar voor de tweede keer: mijn punt is dat de intentie oprecht kan zijn. Dat men geen superioriteitscomplex heeft, maar (misschien aanvankelijk) goede resultaten ziet door een vegetarisch/vegan dieet en dat graag wil delen met anderen.Misschien is het gewoon jezelf dingen wijs proberen te maken om het langer vol te kunnen houden, zo'n leven als vegetarier?
Het kan ook zo zijn dat een vegetarisch/vegan dieet tijdelijk goed is voor iemand. Elke keer na vlees eten een opgeblazen gevoel hebben, problemen met naar de wc gaan, etc. is nou niet bepaald je gezond voelen. Een tijd lang vegetarisch/vegan eten kan dan mogelijk je lichaam de tijd geven om te herstellen, net zoals bijvoorbeeld een (water-)vast dat kan doen.Want het is gewoon een feit dat je lichaam het veel beter doet als je zo gevarieerd mogelijk eet dus met af en toe een stukkie vlees, vis en een eitje op zijn tijd en dergelijke. Dan heb je ook geen supplementen nodig voor het aanvullen van tekorten en dergelijke.
Dat je er een beter gevoel over hebt als je geen dieren meer eet kan ik me wel voorstellen hoor! Maar dat je er lichamelijk beter van zou worden is gewoon bull!
@Mindless
Misschien komt het doordat ik niet om ga met mensen die pesten?
Wat @Matty420 betreft, hij suggereert dat iedereen zich lichamelijk/geestelijk beter/fitter en weet ik allemaal nog meer voelt als die eenmaal vegetarier zijn en dat klopt gewoonweg niet.
''Vlees en vis eten, ik kan het iedereen aanraden! Je voelt je zoo veel beter dan waneer je je daar van onthoudt bla bla bla'' Dat zeggen mensen die geen vegetarier zijn echt nooit. Die niet nee. En dat bedoel ik dus.
@Matty420
Excuzes moi madam!
Maar de wetenschap is het toch echt met me eens hoor. En ik neem aan dat ook jij de tekorten die je krijgt door dat eenzijdig voedingspatroon weer aanvult met enkele supplementen (en zo niet zou ik daar maar eens snel mee beginnen!)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."