#1
In de documentaire Cowspiracy wordt daar ook over gesproken als ik mij niet vergis.
Eerder in de discussie is dit wel ter sprake gekomen hoor.Weet je wat ik mis in deze discussie over veganisme?
De ecologische footprint.
Waarom gaat het altijd over dieren welzijn terwijl het welzijn van de planeet feitelijk veel belangrijker is. Zonder planeet geen dieren, zonder planeet geen veganisten.
Biologisch vlees is duur ja, maar kun je dan niet wat minder vlees gaan eten en dan wel biologisch kopen? Deed ik eerst ook (voordat ik vegetarisch at). Biologisch is niet alleen beter voor de dieren, maar was imo ook veel lekkerder. Bij kip bijvoorbeeld is er een groot verschil.
Oh! Nu ben ik extra benieuwd. Er is uberhaupt geen vegan worst, dus ik denk dat dat gewoon heel moeilijk vegan na te maken is. Stamppot neem ik nu meestal met vegaspekjes, ook lekker (:Deze week geprobeerd. Ruikt van afstandje heel goed. Knap gedaan wat dat betreft. Maar ik vond het niet lekker helaas. Het stemt extra treurig dat ze op de verpakking zetten dat ze hier 7 jaar aan gewerkt hebben. En ik heb ook nog echt geprobeerd om het niet te vergelijken met the real deal. Ik dacht: ik ga dit op zijn eigen waarde beoordelen.
1 van de 2 worstjes opgegeten. Daarna voelde het ook niet gezond in mijn maag. Ik eet veel liever stamppot zuurkool zonder die 'worst'. Dan maar scheutje extra boter voor de smaak![]()
@ZERO- vanaf vandaag ook vegetarische unox 'worst'. Weet niet of het ook vegan is: https://www.ad.nl/economie/unox-lanceert-vegetarische-versie-van-beroemde-rookworst~a75d0b48/
De voors en tegens moeten toch gewoon genoemd kunnen worden? Het is aan een ieder om te bepalen welke argumenten die zwaarder vind wegen uiteindelijk. Ze leggen er amper nadruk op trouwens, ten opzichte van de argumenten tegen vlees eten. Maar bovendien denk ik juist dat door te benoemen dat vlees eten ook plezier geeft je meer mensen aanspreekt die niet tegen vlees eten zijn en zo verbind je ook juist meer mensen met elkaar.maar ik vind dat slechte redenen en meer wanhopige pogingen om nog wat goeds op te noemen bij vlees. Tegenover de veel zwaarder wegende nadelen is het al helemaal pover.
Wel een beetje vreemd dat ze als goed punt van vlees noemen dat het ons reptielenbrein tevreden stelt. Dit is een goed iets?Ik ken de onderzoeken erachter niet, maar komt dit er niet op neer dat onze primitieve hersenen gestimuleerd worden door vlees eten?
'It creates joy' .
Don't worry, ik ben niet fel tegen vlees eten (heb zelfs laatst weer een paar stukjes kipfilet gehad omdat ik er zin in had), maar ik vind dat slechte redenen en meer wanhopige pogingen om nog wat goeds op te noemen bij vlees. Tegenover de veel zwaarder wegende nadelen is het al helemaal pover.
Biologisch eten is bullshit, je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat dat echt biologisch is. Het biologische vlees waarbij het écht biologisch én milieu vriendelijk is, is nog niet te verkrijgen in deze tijd. Dan moet er eerst enorm veel ego worden kwijt geraakt wat mensen hebben lol.
Zo had ik er nog niet naar gekeken.De voors en tegens moeten toch gewoon genoemd kunnen worden? Het is aan een ieder om te bepalen welke argumenten die zwaarder vind wegen uiteindelijk. Ze leggen er amper nadruk op trouwens, ten opzichte van de argumenten tegen vlees eten. Maar bovendien denk ik juist dat door te benoemen dat vlees eten ook plezier geeft je meer mensen aanspreekt die niet tegen vlees eten zijn en zo verbind je ook juist meer mensen met elkaar.
Ook een goed punt.Wat wel zo is (schijnt te zijn) is dat wanneer je een verslaving echt wilt tackelen je voor jezelf een alternatief moet bieden dat niet alleen de 'nieuwere' hersendelen tevreden stelt maar vooral ook die dieper gelegen delen. Want met een wegkwijnend/ontevreden 'oerbrein' die niet in zijn behoefte wordt voorzien is het niet een goede lange termijn strategie. Dit ff los van vlees eten, maar in het algemeen is het reptielenbrein in elk geval iets dat (liefdevolle) aandacht verdient als je structurele gedragsveranderingen teweeg wil brengen.
Mensen die geen vlees eten bekommeren zich denk ik meer om de dieren die wel echt bestaan.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."