Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"acht.zes zei: Met roken heeft dit (vette prijsstijging) bij mij niet gewerkt, dus ik denk dat dit met alcohol niet veel anders zal zijn. Klik om te vergroten... Ik ben toch wel gevoelig gebleken voor die anti-campagnes. Prijs heeft mij ook niet over de streep getrokken."
"Tja tja, in principe heb ik echt een bloedhekel aan dit soort campagnes, maar ik merk wel dat ik er door beïnvloed raak. En dan niet specifiek deze campage, meer die anti-rook campagnes. Ik lijk het punt te passeren dat ik defintief ga stoppen met roken. Alcohol is eigenlijk nooit een groot probleem geweest bij me, ik kan aardig doordrinken, maar zo kan het ook voorkomen dat ik een paar maanden achterelkaar geen druppel drink. Alcohol vind ik toch meer iets voor de zomer. Voor de aardigheid zal ik aan deze betuttelende uitdaging deelnemen."
"Roze olifant zei: Het lijkt mij persoonlijk een stuk beschamender om kokhalzend iets naar binnen te gaan staan werken wat je duidelijk gewoon smerig vindt, dan om simpelweg ‘nee bedankt’ te zeggen. Je lust geen sterke drank. Accept it. Klik om te vergroten... Nee, want bier is voor baby's."
"Heb hier werkelijk nog nooit van gehoord. Het gaat toch om de aantrekkingskracht die je op elkaar hebt? Heeft wat mij betreft ook vrij weinig met feminisme te maken. Waarom moet men zo in hokjes denken? Je vindt iemand leuk, je vraagt diegene mee uit; hij blij, jij blij, iedereen blij."
"acht.zes zei: Ik heb zelf ADD, kan er een heel boek over schrijven m Klik om te vergroten... Ben wel benieuwd eigenlijk...Heb je het er moeilijk mee gehad?"
"Maar hoe vroeg begon je bijvoorbeeld met blowen? Daar kan je geest ook redelijk verknipt door raken, zeker op vroege leeftijd. Ik herken dat chaotische wat je beschrijft wel, ze hebben me wel eens getest op onderliggende persoonlijkheidsproblematiek. Ik zou eventueel ADD hebben, maar dat wist men dan weer niet zeker enzo... Allemaal gelul imo. Je bent gewoon uniek persoon met een gebruiksaanwijzing. Daar moet je dan maar mee zien te dealen."
"Je zou die documentaire van Kyteman maar eens moeten kijken. Hij heeft een zeer moeilijke jeugd achter de rug, waarin hij merkte dat ie 'anders' was, hij werd gepest en kreeg het label ADHD opgeplakt, maar had wel een enorm muzikaal talent. Zijn ouders hebben hem doelbewust nooit Ritalin toegediend, omdat zij het talent in hem herkenden. Colin (Kyteman) geeft meermaals toe dat hij zeer blij is dat zijn ouders hem nooit hebben volgepompt met een medicijn als Ritalin, omdat hij er zeker van geweest zou zijn dat zijn muzikale talent hierdoor een deuk had opgelopen. Ook had ik een vriendin die ADHD had, en die werd volgepompt met Concerta. Haar eens zo frivole persoonlijkheid werd volledig de kop in gedrukt en er was geen persoonlijkheid meer over. Ook zij is gestopt en achteraf is ze daar enorm blij mee. Ze neemt nu genoegen met het feit dat ze 'afwijkend' gedrag vertoont, en ze voelt zich er gelukkig bij. Ongetwijfeld zijn er een hoop mensen die wel excelleren bij een medicijn."
"Medicatie is gewoon drugs toch? Laten we daar niet te moeilijk over willen doen. Als jij je er goed bij voelt is dat prima. Ik zeg niet dat je het niet moet doen. Ik geloof wel dat het afbreuk doet aan je wezenlijke persoonlijkheid. Tja, mijn mening tegenover de jouwe. Feit is dat ik geen ervaring heb met dit soort middelen en jij wel. Hoewel ik 1 keer Concerta genomen heb en ik er toch ook wel een soort hyperfocus van kreeg. Werd er niet per se gelukkiger van. Maar dit middel kreeg ik dan ook niet voorgeschreven door een psychiater."
"Ja, ik herken dit wel. Voor mij had dit duidelijk te maken met een ongezond leefpatroon en excessief drugsgebruik; in het speciaal MDMA inderdaad. Ik kon zo duizelig worden, dat ik letterlijk moest hurken om mezelf in controle te kunnen houden. Ook had ik momenten dat ik dacht dat ik flauwviel, weet niet of je hier ook last van hebt? Bij mij is het vanzelf weer overgegaan nadat ik besloot te stoppen met het gebruik van drugs."
"Dit had ik vannacht inderdaad moeten doen. Damn. Hoofdpijn."