Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar komt het Corona virus vandaan?

Waar komt het Corona virus vandaan?

215 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar komt dit virus vandaan...
Ik denk zelf:
Opzettelijk ergens losgelaten. Of:
Spontaan door de natuur zelf ontworpen, want de aarde is overbevolkt.
SARS kon men nog in bedwang krijgen.
Dit virus, nota bene een zelfde soort als Sars, loopt volkomen verkeerd...typisch, nietwaar.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Waar komt dit virus vandaan...
Ik denk zelf:
Opzettelijk ergens losgelaten. Of:
Spontaan door de natuur zelf ontworpen, want de aarde is overbevolkt.
SARS kon men nog in bedwang krijgen.
Dit virus, nota bene een zelfde soort als Sars, loopt volkomen verkeerd...typisch, nietwaar.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook opzettelijk!
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
i disagree, niet met alles maar: Er is niks aan de hand ga de straat op , Nope, er is wel degelijk iets aan de hand.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Wat een rampzalig laag niveau. En dan heb ik het niet over de grammatica en spelling.

Juist door lekker door te gaan met alles is de kans erg groot dat er teveel mensen tegelijk besmet raken. En dan raken de IC's overbelast. Het is nu wel duidelijk dat niet alleen bejaarden in de risicogroep horen.

Dit zijn dezelfde soort mensen die als zij of een familielid het wel krijgen en ernstig ziek raken gaan zeiken op de bezuinigingen in de zorg.

Levensgevaarlijk, dit soort zelf verklaarde experts op social media, helemaal als ze ook nog eens de hersencapaciteit van een pinda hebben.

Het grootste non-argument is nog wel dat van andere ziektes meer mensen per dag dood gaan. Daar schieten echt de tranen van in mijn ogen. Natuurlijk, er gaan elke dag mensen dood, maar het dodental van het coronavirus neemt in een steeds rapper tempo toe.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Italië, daar is te zien wat er gebeurt als je de regels in de wind slaat.
Vele, vele doden.
Ik heb enkele Italiaanse kennissen, en deze hebben mij dit gezegd .
Ze blijven niet binnen.
Ziedaar.
Nee. I disagree.
Dat verhaaltje is een voorbeeld van burgerlijke ongehoorzaamheid.
Niks meer. Niks minder.
De grammatica is pseudo bulgaars_ Nederlands...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
Hoe kan je het hier mee eens zijn vraag ik me af?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...

Er staan zoveel feitelijke onjuistheden en logische fouten in dat het pijn doet aan mijn ogen.
"Er sterven dagelijks meer mensen aan andere ziektes" hoe is dat een argument, hoe is het eerlijk om corona (1 ziekte) te vergelijken met "de som van doden van alle andere ziektes"?! 2 maten en gewichten. En we zijn nog maar net begonnen aan de parabool (buiten China en Italië), dus wacht maar af.
"We krijgen het allemaal" fout, als er een geneesmiddel of vaccin is gaan er veel zijn die het nooit gaan krijgen. Ook als blijkt dat voldoende mensen immuun worden gaan velen het nooit krijgen omdat immune mensen het niet spreiden.
"Maar zij gaan ook dood als je ze aansteekt met een normale griep" nee corona is 3 keer dodelijker dan influenza. Factor 3, dat is erg veel!
"Er gebeurt je niks als je niet zwak bent" fout, er liggen mensen op intensieve zonder medische voorgeschiedenis en die niet roken enzovoort. Permanente longschade mogelijk.

En om de vraag van het topic te beantwoorden: het virus is heel waarschijnlijk op natuurlijke wijze ontstaan en dat in China, en heeft snel verspreid omdat de Chinese overheid een cover-up wou proberen in de hoop dat niemand het zou weten in plaats van actief te proberen het virus te stoppen en daardoor toe te geven dat er in China een virus ontstaan is. Dus denk allemaal 2x, of nee meer, oneindig keer na voordat je rechten afgeeft aan overheid in de naam van "veiligheid" (die je uiteindelijk niet krijgt - Chinezen hebben weinig rechten. Zijn ze veiliger dan bij ons? Nee, integendeel).
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
Achterlijk bericht. Hoe dom is die persoon..... lekkere de ziekenhuizen overbelasten zodat een groot deel dood gaat.....
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggangđź’Ż zei:
Hoe kan je het hier mee eens zijn vraag ik me af?
Klik om te vergroten...
Misschien had ik beter neer kunnen zetten dat ik het met bepaalde dingen eens ben! We laten ons wel he-le-maal gek maken. Ik val tussen de personen die er nuchter over denkt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
barbieornot? zei:
Misschien had ik beter neer kunnen zetten dat ik het met bepaalde dingen eens ben! We laten ons wel he-le-maal gek maken. Ik val tussen de personen die er nuchter over denkt.
Klik om te vergroten...
Cerberus zei:
Er staan zoveel feitelijke onjuistheden en logische fouten in dat het pijn doet aan mijn ogen.
"Er sterven dagelijks meer mensen aan andere ziektes" hoe is dat een argument, hoe is het eerlijk om corona (1 ziekte) te vergelijken met "de som van doden van alle andere ziektes"?! 2 maten en gewichten. En we zijn nog maar net begonnen aan de parabool (buiten China en Italië), dus wacht maar af.
"We krijgen het allemaal" fout, als er een geneesmiddel of vaccin is gaan er veel zijn die het nooit gaan krijgen. Ook als blijkt dat voldoende mensen immuun worden gaan velen het nooit krijgen omdat immune mensen het niet spreiden.
"Maar zij gaan ook dood als je ze aansteekt met een normale griep" nee corona is 3 keer dodelijker dan influenza. Factor 3, dat is erg veel!
"Er gebeurt je niks als je niet zwak bent" fout, er liggen mensen op intensieve zonder medische voorgeschiedenis en die niet roken enzovoort. Permanente longschade mogelijk.

En om de vraag van het topic te beantwoorden: het virus is heel waarschijnlijk op natuurlijke wijze ontstaan en dat in China, en heeft snel verspreid omdat de Chinese overheid een cover-up wou proberen in de hoop dat niemand het zou weten in plaats van actief te proberen het virus te stoppen en daardoor toe te geven dat er in China een virus ontstaan is. Dus denk allemaal 2x, of nee meer, oneindig keer na voordat je rechten afgeeft aan overheid in de naam van "veiligheid" (die je uiteindelijk niet krijgt - Chinezen hebben weinig rechten. Zijn ze veiliger dan bij ons? Nee, integendeel).
Klik om te vergroten...
Meer valt er niet over te zeggen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
barbieornot? zei:
Misschien had ik beter neer kunnen zetten dat ik het met bepaalde dingen eens ben!
Klik om te vergroten...

Ik ben ook niet in paniek hoor!
Zo als ik het zie was er in dec 2019 al duidelijk dat er een ernstig virus was dat zich razend snel ging verspreiden.
Er werd maanden niks gedaan.
Ik nam het toen wel serieus.
Maar mensen gingen gewoon op vakantie naar zwaar besmette gebieden en konden bij schiphol gewoon doorlopen...
Nu maanden later wanneer het te laat is paniek?
Fuck dat en ik doe rustig aan maar doe gewoon wat ik moet doen.
Nu blijkt de virus dus dagen lang te kunnen overlevrn op plastic? En je kan meerdere keren besmet raken?

Paniek had 3 maanden geleden gemoeten niet nu!
Als mijn tijd is gekomen dan is het gekomen.

Paar maanden te laat in grijpen...
🤷‍♂️
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Ik ben ook niet in paniek hoor!
Zo als ik het zie was er in dec 2019 al duidelijk dat er een ernstig virus was dat zich razend snel ging verspreiden.
Er werd maanden niks gedaan.
Ik nam het toen wel serieus.
Maar mensen gingen gewoon op vakantie naar zwaar besmette gebieden en konden bij schiphol gewoon doorlopen...
Nu maanden later wanneer het te laat is paniek?
Fuck dat en ik doe rustig aan maar doe gewoon wat ik moet doen.
Nu blijkt de virus dus dagen lang te kunnen overlevrn op plastic? En je kan meerdere keren besmet raken?

Paniek had 3 maanden geleden gemoeten niet nu!
Als mijn tijd is gekomen dan is het gekomen.

Paar maanden te laat in grijpen...
🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Volgens mij blijken apen na 1x ziek te zijn geweest van het virus, immuun te zijn voor het virus. Ik kreeg zelf niet de indruk dat het bij mensen anders zou zijn. Zijn er bronnen beschikbaar dat mensen vaker ziek worden? Denk dat de wetenschap er nog niet helemaal uit is hoe dit werkt....
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, misschien dat niet IEDEREEN antilichamen aanmaakt, maar er zijn er wel die het doen, want op basis van die antilichamen proberen ze nu vaccins te ontwikkelen. Dat groepsimmuniteit niet kan werken is even onmogelijk te zeggen als dat het wel werkt op dit ogenblik.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggangđź’Ż zei:
Meer valt er niet over te zeggen.
Klik om te vergroten...
Weet je wat me opvalt pik. Als iemand zijn/haar mening deelt, wil jij PERSE dat diegene jou mening volgt. Dat kan toch niet. Iedereen heeft z’n eigen mening en z’n eigen gedachtes over iets!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
barbieornot? zei:
Weet je wat me opvalt pik. Als iemand zijn/haar mening deelt, wil jij PERSE dat diegene jou mening volgt. Dat kan toch niet. Iedereen heeft z’n eigen mening en z’n eigen gedachtes over iets!
Klik om te vergroten...

Dat weet iedereen langzamerhand wel...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
barbieornot? zei:
Weet je wat me opvalt pik. Als iemand zijn/haar mening deelt, wil jij PERSE dat diegene jou mening volgt. Dat kan toch niet. Iedereen heeft z’n eigen mening en z’n eigen gedachtes over iets!
Klik om te vergroten...
Dit gaat om een mening gebaseerd op foutieve feiten. Dus simpelweg onjuiste informatie. Eigen gedachtes zijn prima maar dat screenshot wat jij gepost hebt staat vol met klinkklare onzin. Een mening gebaseerd op onzin is nog steeds onzin.

Ik wil je alleen maar laten zien dat je zulke repost onzin op Facebook niet moet geloven of in ieder geval controleren of het klopt.

Grappig ook dat je niet in gaat op de feiten maar mij wel persoonlijk aanvalt.
Revolutionair zei:
Dat weet iedereen langzamerhand wel...
Klik om te vergroten...
Bedankt voor deze waardevolle bijdrage.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganggangđź’Ż zei:
Dit gaat om een mening gebaseerd op foutieve feiten. Dus simpelweg onjuiste informatie. Eigen gedachtes zijn prima maar dat screenshot wat jij gepost hebt staat vol met klinkklare onzin. Een mening gebaseerd op onzin is nog steeds onzin.

Grappig ook dat je daar niet op in gaat maar mij wel persoonlijk aanvalt.

Bedankt voor deze waardevolle bijdrage.
Klik om te vergroten...
Het is toch zijn mening? Het is toch hoe hij erover denkt. Dat mag toch? JIJ vind het onzin en weet ik het allemaal. We kunnen niet allemaal zoals jou denken en ook niet zoals hem of zoals mij.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
barbieornot? zei:
Het is toch zijn mening? Het is toch hoe hij erover denkt. Dat mag toch? JIJ vind het onzin en weet ik het allemaal. We kunnen niet allemaal zoals jou denken en ook niet zoals hem of zoals mij.
Klik om te vergroten...
Denk dat hij bedoeld te zeggen; je kan vinden dat de maan vierkant is, maar hij is rond. Een mening hebben dat hij vierkant is, slaat dus op basis vannde feiten nergens op.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
barbieornot? zei:
Het is toch zijn mening? Het is toch hoe hij erover denkt. Dat mag toch? JIJ vind het onzin en weet ik het allemaal. We kunnen niet allemaal zoals jou denken en ook niet zoals hem of zoals mij.
Klik om te vergroten...
Het is hoe hij er over denkt. Maar zijn manier van denken is onjuist, omdat hij niet over de juiste informatie beschikt (of gewoon niet al te snugger is). Hij brengt zijn hersenspinsels naar voren als waarheid en roept mensen op om hem te volgen in zijn discutabele acties. Dat is geen mening maar onzin verspreiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...67891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."