Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Er staan zoveel feitelijke onjuistheden en logische fouten in dat het pijn doet aan mijn ogen.
"Er sterven dagelijks meer mensen aan andere ziektes" hoe is dat een argument, hoe is het eerlijk om corona (1 ziekte) te vergelijken met "de som van doden van alle andere ziektes"?! 2 maten en gewichten. En we zijn nog maar net begonnen aan de parabool (buiten China en Italië), dus wacht maar af.
"We krijgen het allemaal" fout, als er een geneesmiddel of vaccin is gaan er veel zijn die het nooit gaan krijgen. Ook als blijkt dat voldoende mensen immuun worden gaan velen het nooit krijgen omdat immune mensen het niet spreiden.
"Maar zij gaan ook dood als je ze aansteekt met een normale griep" nee corona is 3 keer dodelijker dan influenza. Factor 3, dat is erg veel!
"Er gebeurt je niks als je niet zwak bent" fout, er liggen mensen op intensieve zonder medische voorgeschiedenis en die niet roken enzovoort. Permanente longschade mogelijk.
En om de vraag van het topic te beantwoorden: het virus is heel waarschijnlijk op natuurlijke wijze ontstaan en dat in China, en heeft snel verspreid omdat de Chinese overheid een cover-up wou proberen in de hoop dat niemand het zou weten in plaats van actief te proberen het virus te stoppen en daardoor toe te geven dat er in China een virus ontstaan is. Dus denk allemaal 2x, of nee meer, oneindig keer na voordat je rechten afgeeft aan overheid in de naam van "veiligheid" (die je uiteindelijk niet krijgt - Chinezen hebben weinig rechten. Zijn ze veiliger dan bij ons? Nee, integendeel).