Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar komt het Corona virus vandaan?

Waar komt het Corona virus vandaan?

215 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik verbaas me.
En niet zo'n beetje ook.

Wij zijn toch mensen, met een beetje verstand?!

Wie werkelijk gelooft, dat 5G een oorzaak van Covid zou zijn, wel, deze moet toch echt naar de dokter! Ondanks Covid!
Toe nou toch.
Wie verzint zoiets.

En masten in de brand gaan steken, dat kan natuurlijk echt niet. Nee .
Het recht in eigen hand nemen, dit doet een normaal mens niet, ook al is het recht soms ver te zoeken.
Duss. Ophouden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Allereerst: vrijheid van meningsuiting.
En bezie deze zaak.
De wijze van handelen daar. De waarheid, ver, heel ver te zoeken!
Niet Alleen van de Partij, Politbureau, nee.
Alleen deze markten al.
Al eens gezien, hoe daar de honden ter verkoop voor de pot bestemd, klaarliggen?! Als je dit ziet, dan slaap je een nacht niet...
Ik heb heeel nare zaken aanschouwd.
Wat mensen elkaar kunnen aandoen.
En nu dit. Onbeschaafd, en niet, nooit goed te praten. Nee.

En dan nog afvragen, waar de hele ellende vandaan komt?
Wat voor benaming verdient dit!
Dit , dit ontstemt mij in zeer hoge mate.
Dat moet je hier maar eens proberen zo.
Als de overheid daar niks aan zou doen, wel, dan doe IK dat. En wel heeeel erg snel, plus afdoende, dat kan ik verzekeren!
Ik kan je zeggen, dat ik voor o.a. dit soort praktijken nog heel andere benamingen heb, maar, ik houd me in.

Ik blijf daarom achter mijn woorden staan .
Voor 1000%!
Waarvan akte!
Klik om te vergroten...
Vrijheid van meningsuiting is geen excuus om woorden als chink of nigger te gebruiken. Ik had je hoger zitten, erg jammer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Buu zei:
Het zijn gewoon schapen die elkaar volgen. Bij 3 en 4G had je precies hetzelfde. We willen allemaal sneller en een stabiel netwerk.
Klik om te vergroten...
Er zijn zoveel mensen die geen sneller netwerk hoeven. Ik ook niet. Ik gebruik nog niet eens 3 of 4G. :tonguewink:

In veel landen worden er bomen gekapt om de dekking van 5G te verbeteren. Dan denk ik echt, waar zijn we nou helemaal mee bezig?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat de meeste mensen 5g willen.... zeker op drukke plekken. Waarom is thuis internet anders ook steeds sneller geworden. Hadden we toch ook zo een telefoonlijn internet kunnen houden ipv glasvezel?:)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Vrijheid van meningsuiting is geen excuus om woorden als chink of nigger te gebruiken
Klik om te vergroten...
We hebben in Nederland verschillende wetten die soms met elkaar conflicteren. Zo hebben we wetgeving die vrijheid van meningsuiting regelt en wetgeving die moet voorkomen dat we mensen discrimineren. Deze kunnen soms strijdig met elkaar zijn. In dergelijke gevallen kan een rechter bepalen welke wet in een bepaalde casus prioriteit krijgt.

Voor hier op het forum lijkt het me goed als iedereen vrij is om zijn mening te geven maar dat we discriminatie en discriminerende termen vermijden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
We hebben in Nederland verschillende wetten die soms met elkaar conflicteren. Zo hebben we wetgeving die vrijheid van meningsuiting regelt en wetgeving die moet voorkomen dat we mensen discrimineren. Deze kunnen soms strijdig met elkaar zijn. In dergelijke gevallen kan een rechter bepalen welke wet in een bepaalde casus prioriteit krijgt.

Voor hier op het forum lijkt het me goed als iedereen vrij is om zijn mening te geven maar dat we discriminatie en discriminerende termen vermijden.
Klik om te vergroten...
Mee eens. Daarom vind ik het gebruik van het woord chink niet okay. Ik heb zelf namelijk vrienden en familie met Aziatische roots. En zij en ik nemen ernstige aanstoot aan deze term.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Mee eens. Daarom vind ik het gebruik van het woord chink niet okay. Ik heb zelf namelijk vrienden en familie met Aziatische roots. En zij en ik nemen ernstige aanstoot aan deze term.
Klik om te vergroten...

Eens, ik vind dit ook geen nette term. Ik zal er als mod in het vervolg wat meer op proberen te letten, vind het soms wat lastig wanneer we moeten ingrijpen en wanneer niet. Zoals Eik hierboven zegt, discriminerende benamingen zijn niet wenselijk, in RL niet en niet hier op het forum.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het woord “Chink” ook niet zo gelukkig maar ben het verder inhoudelijk wel eens met @Legio Patria Nostra dat China voor een groot deel verantwoordelijk is voor deze uitbraak.

Ik vind het met name storend dat China nu nog steeds die fucking “wetmarkets” niet heeft verboden. Echt onbegrijpelijk. Daar kan ik me echt boos over maken!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
In Japan is er nu 2e corona golf bezig die zwaarder is dan de 1ste.
Zo zie ik het nog gebeuren hier in België.

www.hln.be

Te snel maatregelen opgeheven: deel van Japan krijgt zwaardere golf van coronavirus te verwerken

Een deel van Japan krijgt met een tweede én zwaardere golf van het coronavirus af te rekenen. Volgens experts had die vermeden kunnen worden als de maatregelen niet zo snel opgeheven zouden geweest zijn.
www.hln.be www.hln.be
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Daar kunnen wij alleen maar van leren! Word tijd dat ik m'n vliegtickets voor m'n vakantie naar Kroatië eind juli ga omboeken 😥
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voila, geachte @ Eik, en anderen, het volk, Wat zulke misstanden van de eerste graad blijft toelaten, daar van zeg ik:
De naam Chinks, is volkomen op zijn plaats.
Zo denk ik erover.

Bye the way,
Het woord " nigger" vind ik van een heel andere orde, en zal ik sowieso niet gebruiken.
Maar van de in het geding zijnde benaming,
Die ligt in casu de handelwijze op de markten die ik aangegeven heb, vind ik terecht. Absoluut.

Ik neem er dan ook nog geen letter, geen komma van terug.
In weze heb ik voor dat soort wantoestanden nog heel wat andere benamingen in de pijplijn zitten, maar deze houd ik ( met grote moeite) nog voor me.
Dat zou verkeerd kunnen zijn.

Terug naar dat land,
Laten we ook maar meewegen, dat er veel, heel veel angstvallig wordt verzwegen.
Nóg steeds. Jazeker.
Voorts is het bekend, dat qua properheid, ook al nogal wat scheelt daar.
En van slechte hygiëne, wat krijg je dan....
Juist.
Van regelrechte zeer grove, stuitende dierenmishandeling, daarover mag ik, en wil ik, iets kunnen zeggen.
Da t dit dan " niet zo aardig" kan zijn, soit.
Temeer, omdat daar ook terzake de vermoedelijk daarvandaan afkomstige hele Covid ellende, niets aan gedaan wordt.
Onbegrijpelijk. En totaal verkeerd.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Voila, geachte @ Eik, dat volk, Wat zulke misstanden van de eerste graad blijft toelaten, daar van zeg ik:
De naam Chinks, is volkomen op zijn plaats.
Zo denk ik erover.
Ik neem er dan ook nog geen letter, geen komma van terug.
In weze heb ik voor dat soort zaken nog heel wat andere benamingen in de pijplijn zitten, maar deze houd ik ( met grote moeite) nog voor me.
Laten we ook maar meewegen, dat er veel, heel veel angstvallig wordt verzwegen.
Nóg steeds. Jazeker.
Voorts is het bekend, dat qua properheid, ook al nogal wat scheelt daar.
En van slechte hygiëne, wat krijg je dan....
Juist.
Klik om te vergroten...
Is er een reden dat je een hekel aan Aziatische mensen hebt? Trauma wellicht ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb gezegd, wat ik over de kwestie vind.
Verder vind ik het welletjes.
Daarom zeg ik er verder niets meer over.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Legio Patria Nostra zei:
Het woord " nigger" vind ik van een heel andere orde, en zal ik sowieso niet gebruiken.
Klik om te vergroten...
Chink en nigger hebben dezelfde lading voor de bevolkingsgroepen waar ze tegen gebruikt worden. Sorry maar ik vind dit echt vrij kansloos van je.

Tuurlijk is China het land waar het vandaan komt maar om dan met racistische scheldwoorden te gaan gooien. Enorm triest.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
Ik heb gezegd, wat ik over de kwestie vind.
Verder vind ik het welletjes.
Daarom zeg ik er verder niets meer over.
Klik om te vergroten...
Ik gok dat je geen Aziatische mensen kent. Jammer dit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verkeerde inzet en dus misgegokt.
De roulettetafel gaf 23 Rood, en geen zwart.
Dus: inzet verloren.

Toch dan nog even:

Er zijn heel veel verschillende Aziatische landen, en bevolkingen.
Ik heb daar mensen van gekend, en mee door de modder gekropen.
Honger geleden, rantsoenen mee moeten verdelen. Met 15 man een pakket bedoeld voor 10 man.
Daar leer je van!
En vanv die modder?
Toen werden we allemaal zwart.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is nog onzeker waar het virus vandaan is gekomen, maar volgens een onafhankelijke journalist;

Media ignores history of accidental lab releases of biohazards in COVID-19 coverage

"Many dismiss possibility that COVID-19 might have come from a lab – but they may be unaware of the frequency of potential pandemic pathogens escaping from Laboratories.

Most of the media is treating the idea that the COVID-19 pandemic might have been the result of a lab escape as a wild and reckless accusation. Yet there is a long and extensive history of Potential Pandemic Pathogens (PPPs) escaping from labs all over the world. H1NI flu, for example, is now considered to have been a lab escape, as was the UK’s Foot and Mouth disease (FMD) virus outbreak of 2007. Most of these escape events and their consequences are virtually unknown outside of their specialist fields, however. This article provides an overview."

“It is hardly reassuring that despite stepwise technical improvements in containment facilities and increased policy demands for biosecurity procedures in the handling of dangerous pathogens, that escapes of these pathogens regularly occur and cause outbreaks in the general environment. Looking at the problem pragmatically, question is not if such escapes will happen in the future, but rather what the pathogen may be and how such an escape will be contained, if indeed it can be contained at all."

Media ignores history of accidental lab releases of biohazards in COVID-19 coverage

Many dismiss possibility that COVID-19 might have come from a lab – but they may be unaware of the frequency of potential pandemic pathogens escaping from laboratories
gmwatch.org gmwatch.org
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tja mensen die experimenteren met dodelijke virussen, wat kan er mogelijk misgaan?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
i disagree, niet met alles maar: Er is niks aan de hand ga de straat op , Nope, er is wel degelijk iets aan de hand.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Wat een rampzalig laag niveau. En dan heb ik het niet over de grammatica en spelling.

Juist door lekker door te gaan met alles is de kans erg groot dat er teveel mensen tegelijk besmet raken. En dan raken de IC's overbelast. Het is nu wel duidelijk dat niet alleen bejaarden in de risicogroep horen.

Dit zijn dezelfde soort mensen die als zij of een familielid het wel krijgen en ernstig ziek raken gaan zeiken op de bezuinigingen in de zorg.

Levensgevaarlijk, dit soort zelf verklaarde experts op social media, helemaal als ze ook nog eens de hersencapaciteit van een pinda hebben.

Het grootste non-argument is nog wel dat van andere ziektes meer mensen per dag dood gaan. Daar schieten echt de tranen van in mijn ogen. Natuurlijk, er gaan elke dag mensen dood, maar het dodental van het coronavirus neemt in een steeds rapper tempo toe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."