#1
* Of was ik al zo'n persoon dat zo over de maatschappij nadacht en daardoor psychedelica op mijn pad is gekomen?
Ik was al zo en ik denk ver voor de meesten hier. Het is nu meer geaccepteerd. Toch pas via dit forum sinds enkele jaren interesse erin gekregen. Tot op heden is het helaas door allerlei omstandigheden nog niet echt van gekomen. Ik denk dat het nut kan hebben bij het accepteren van bepaalde dingen in mijn leven en wellicht dat ik iets in mezelf vindt of losmaak wat me verder op weg kan helpen. Echter komen de antwoorden en inzichten wat het beste voor me is meestal vanzelf. Zolang ik tenminste helder blijf. Vluchtgedrag heeft tot nog toe voldoende daarbij gewerkt. Misschien komt het er nooit meer van. Nu met Corona en wat er nog komen gaat, wordt het denk ik lastiger. De focus verschuift waarschijnlijk.
In een caravan/chalet wonen is heel moeilijk in NL ook al heeft de EU het na jaren uiteindelijk toegestaan. NL blijft dwars liggen ondanks een groot woningtekort. Menig gepensioneerde zou het denk ik willen. Ook veel immigranten of seizoenarbeiders zitten in recreatiewoningen. Meestal via huisjesmelkers. Permanent wonen is op veel plekken niet toegestaan of het wordt (nog) gedoogd. Na toestemming moesten parken veel investeren in bereikbaarheid voor hulpdiensten en moest alles voldoen aan de geldende regels en voorschriften, zoals straatverlichting, riool en elektra. Ook heeft het gevolgen voor de gemeente zelf. Er moeten dan voorzieningen komen binnen een bepaalde afstand, zoals een supermarkt, school en de dokter. Tevens stijgt dan ineens het aantal inwoners en heeft dat invloed op overheidssubsidies en de budgetten. In Noord-Holland is een vooralsnog gedoogd park wat in het nieuws is geweest afgelopen jaren. Ik weet niet hoe het er nu voor staat daar.
Over nagedacht meer aan vechtsport te gaan doen en je vriendin mee te nemen? Ik deed onlangs weer wat oefeningen buiten en werd helemaal blij. Buiten vind ik dat altijd veel leuker. Ik kreeg er extra energie van en een frisse blik.
