"Zeepaardje zei:
We gingen weer roken, buiten vond ik nog een beetje onwennig, de kleuren waren helderder, diepte was er niet meer. M ging lekker op de buitenwereld, ze zag de omgeving van gebouwen, bomen en auto's als een schilderij. We liepen terug naar binnen en onze vriend was met zijn lage stem aan het neuriën door de galmende hal van mijn appartementencomplex. Het voelde alsof het plafond mee bewoog op zijn geluidsgolven.
Klik om te vergroten...
Voor mijn gevoel wordt de wereld altijd een poppenkast, met kamertjes waarin ieder compartiment zijn eigen stemmingen en gevoel heeft. Of bij wat meer prikkels voelt het als een kermis of pretpark, overal wat te beleven en alles is vet.
Zeepaardje zei:
Op het plafond zag ik de schaduw van mijn klamboe. Hierin zag ik een lichaam hangend in een net onderwater. Ik zag het als een metafoor van mijzelf. Vast, hangend, in een net. In de zwaarte en diepte van de zee. Het voelde niet oncomfortabel maar het was een visualisatie van juist de comfortabelheid die ik heb gevonden in mijn pijn. Ja doei, dat wil ik niet, het belemmerd me, lanceer dat net maar naar boven, de lucht in, daar waar ik kan zweven en dat de kans op vallen me niet meer bang maakt. Dat is dan maar zo, het hoort er bij. Vallen en opstaan.
Klik om te vergroten...
Prachtig hoe acceptatie en loslaten ineens zo makkelijk gaat en de metaforische gevoelens zo visueel worden. Al je zintuigen en je gevoelens worden zo onmogelijk bijzonder aan elkaar verbonden. Deze vorm van vrijheid voelen is zo mooi.
Zeepaardje zei:
'de truffels zijn lief voor me' zei M ineens....
Klik om te vergroten...
Wow, deze was raak, de tranen kwamen in mijn ooghoeken toen ik deze las, zo mooi. Ik zie de truffels ook altijd als een 'persoon' of 'entiteit' waar je kennis mee moet maken, bevriend mee raakt en als je 'elkaar' snapt, ze het je allemaal gunt. Maar ook als een connectie met de natuur die van je houdt. Of het is de liefde van je zelf, voor jezelf, die je jezelf op dat moment gunt. Het kan in verschillende vormen komen, maar allemaal zo mooi en puur, alsof alles voor je gemaakt is om van je te houden. En zoals hierboven al gezegd in hele bijzondere metaforische zintuiglijke verbanden.
Zeepaardje zei:
Ondertussen hoorde ik onze tripsitters praten, onze twee vriendinnen waren samen aan het gamen, en de vriend zei ineens
'als je een wens het universum instuurt, wees dan niet te specifiek, dit verkleind de kans op vervulling omdat je gericht bent op te gedetailleerde verwachtingen. Het universum kan via vele wegen je wens beantwoorden, maar dan moet je hier wel voor open staan.'
M en ik voelde dit op dat moment in ons ziel, alles klopte daar aan en we waren onder de indruk over zijn wijsheid. 'JA' zeiden we tegen hem. Waarop hij antwoordde dat hij het boek 'hulp uit het universum' aan het lezen was.
Hij kwam bij ons zitten en ging een stukje voorlezen. Er kwam een anekdote in voor. Ik ging mee in het verhaal en visualiseerde het alsof ik naar een film keek. Op de achtergrond stond een meditatie muziekje aan met ambience geluiden van vogels. Alles was compleet. Zijn stem was de perfecte narrator en ik kon nog uren luisteren.
Klik om te vergroten...
Zo'n tripsitter moet ik ook hebben, wat een prachtige toevoeging moet dat zijn, die kan je goed diep helpen gaan."
In: Gelukzalige fijne trip met 14g Atlantis truffels
1-1-2024