#1
Er zullen natuurlijk vrouwen zijn die niet zo zijn, maar er is gewoon data over de redenen waarom vrouwen datingsites/apps gebruiken en dat is overwegend niet om een man te vinden, maar om dus te kijken hoe ze in de markt liggen/om hun ego te boosten. Terwijl mannen dus overwegend wel serieus zijn. Ik zal eens kijken of ik daar wat grafiekjes van kan vinden.Ik herken mezelf hier helemaal niet in (ego willen boosten, kijken hoe je in de markt ligt) en de vrouwen die ik ken waarvan ik weet dat ze tinderen ook niet. Maar ik geloof best wel dat het vaak gebeurt. Als vrouw zijnde heb je het zeker makkelijker op een datingapp/site dan als man zijnde; het mannenoverschot is enorm. Er zijn veel kwetsbare mannen die heel graag affectie willen. Ik vind het schandalig als vrouwen hier misbruik van maken.
Vroeger wel regelmatig getinderd, maar nooit echt serieus. Wat ik eraan overhield waren vaak wel interessante, leuke of komische avonden (mijn vriendinnen lachen nog steeds om sommige dates), ik zou er een half boek mee kunnen vullen :') en soms was het awkward en vrij hopeloos, maar ik heb er eigenlijk geen echt vervelende ervaringen ermee gehad. Het is ook wat je er zelf in zoekt/van verwacht natuurlijk. Ik ging er nooit vanuit dat ik de ware zou vinden via Tinder. Ook ging ik nooit te lang in gesprek via Tinder; meestal zonde van je tijd. Redelijk snel afspreken en dan iets zeer laagdrempeligs en niet te lang. Koffietje of biertje.
De meer serieuze relaties/contacten die ik heb gehad in mijn leven kwam ik niet tegen via Tinder of een andere app, dat zegt voor mij wel dat die 'vleeskeuring', want dat is het gewoon wel, uiteindelijk voor mijzelf niet zo goed werkt. Ik kies dan blijkbaar mannen uit die het niet voor mij zijn. Uiteindelijk is de mens achter de persoon natuurlijk ook gewoon vele malen belangrijker dan het uiterlijk, om het er nog maar niet over te hebben dat foto's vaak niet stroken met de werkelijkheid. Iedereen kiest waarschijnlijk zijn beste foto's uit, maar soms herkende ik iemand in het echt gewoon niet.
Ik heb trouwens in mijn directe vriendengriep wel verschillende geslaagde Tinder-koppels die al jaren gelukkig met elkaar zijn, zelfs kinderen hebben inmiddels. Het kan dus zeker, maar het is best wel een speld in een hooiberg. Heb ook het idee dat de hype er tegenwoordig vanaf is, waardoor het aanbod kleiner is. Maar misschien komt dat ook gewoon omdat ik inmiddels een ouwe taart ben.![]()
Natuurlijk, ben jij (of iedere andere vrouw dit dit leest) niet zo, dan moet je je niet aangesproken voelen.