Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gaan we om met Coronatopics?

Hoe gaan we om met Coronatopics?

273 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
True, maar je bent wel erg snel op je pik getrapt.
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet wat ik lees en zit nog maar op de tweede pagina, huichelaarij ten top dit
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ik vind het gewoon niet grappig. Zeker niet omdat ik het heb over treiter gedrag en dit hier gewoon verder gaat.

Wanneer iemand die getreiterd wordt of zo ervaart en aangeeft dan maak je niet dit soort grappen.
Klik om te vergroten...
true
maar er zijn er erger bij op dat gebied dan de lieve zanza, hij liep maar mee met de echte rotte appel. mss wou hij wel net die aant lachen maken
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn voorkeur zou zijn dat dit topic wordt afgesloten en enkel de poll open blijft, iedereen die zich geroepen voelde heeft zijn zegje gedaan en schijnbaar is het nodig om nu hier discussies te gaan voeren.

We kunnen bijna stellen dat de poll niet nodig is en het wél beter is om het maar gewoon te sluiten 😂.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even aan iedereen hier: echt beledigd worden is iets anders als je beledigd voelen. De ene voelt zich eerder beledigd dan een ander. Ik kan bv heel makkelijk lachend denken: wat een bekrompen sukkel… Anderen kunnen dat misschien niet.

Tegenwoordig hebben vele hier (en buiten df) veel te lange tenen en denken veel snel dat iets beledigend of als aanval bedoel is.
Je kan niet bepalen wat er in je leven gebeurd maar wel hoe je ermee omgaat.

*einde preek*
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Even aan iedereen hier: echt beledigd worden is iets anders als je beledigd voelen. De ene voelt zich eerder beledigd dan een ander. Ik kan bv heel makkelijk lachend denken: wat een bekrompen sukkel… Anderen kunnen dat misschien niet.

Tegenwoordig hebben vele hier (en buiten df) veel te lange tenen en denken veel snel dat iets beledigend of als aanval bedoel is.
Je kan niet bepalen wat er in je leven gebeurd maar wel hoe je ermee omgaat.

*einde preek*
Klik om te vergroten...
Sorry, wat heeft dit met het topic te maken ? ,:P
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Sorry, wat heeft dit met het topic te maken ? ,:P
Klik om te vergroten...
Als je dag niet snapt…?
Lees maar terug. Het ging al over lange tenen en wel of niet beledigingen.
En ik sprak IEDEREEN aan he, niet alleen jou.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
blue eyes zei:
true
maar er zijn er erger bij op dat gebied dan de lieve zanza, hij liep maar mee met de echte rotte appel. mss wou hij wel net die aant lachen maken
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hiermee als ik vragen mag?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Als je dag niet snapt…?
Lees maar terug. Het ging al over lange tenen en wel of niet beledigingen.
En ik sprak IEDEREEN aan he, niet alleen jou.
Klik om te vergroten...
Als je een topic over tenen wilt, dan kun je beter een topic over tenen maken :wink: of je plaatst het in het sokken topic.... ??
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Wat bedoel je hiermee als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
dat ik in jou niemand zie die met opzet mensen zou kwetsen ot tergend plagen
iemand anders was bepaalde sferen aan het scheppen

hij is voor mij zelfs het vermelden niet meer waard

naar meermaals een uitgestoken hand van mij of gebaar ter vriendschap heeft hij er telkenmale in gespuwd, gerocheld, gefluimd en er nog eens grijnzend met zijn pinkje
in gedraaid

terwijl ik verbouwereerd van het spektakel een lang piepend scheetje liet ...

sorry das de lange versie, ik had je eentje gegeven opt randje van het tekenfilmindiaans samengevat , excuses

hopelijk schept dit duidelijkheid

schept het meer verwardheid dan ist ook ok

jij bent gewoon ok man , goede ziel !
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
blue eyes zei:
dat ik in jou niemand zie die met opzet mensen zou kwetsen ot tergend plagen
Klik om te vergroten...
Klopt
blue eyes zei:
terwijl ik verbouwereerd van het spektakel een lang piepend scheetje liet ...
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
blue eyes zei:
hopelijk schept dit duidelijkheid
Klik om te vergroten...
Ja hoor:thumbsup2:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi @Rivalrie ,

ik zou hier inhoudelijk op kunnen reageren maar ik kies er even voor om me in te houden omdat deze discussie eigenlijk niet de intentie van dit topic was en ik geen zin heb mezelf een waarschuwing te moeten geven voor off-topic gelul…

In ieder geval leuk om te zien dat het ons hier lukt respectvol met elkaar te discussiëren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
okay... de intentie van dit topic is het ophalen van jullie mening over hoe we om moeten gaan met Corona als onderwerp. Toch wil ik even inhoudelijk reageren op de reactie van Rivalrie. Er is uiteindelijk niet zoveel mis met een inhoudelijke discussie zolang deze op een normale manier gevoerd kan worden, zoals nu volgens mij het geval is.

Rivalrie zei:
In de analyse wordt een vergelijking gemaakt tussen 0 bescherming en bescherming van een vaccin.
Klik om te vergroten...
Eens

Rivalrie zei:
Onder ongevaccineerden is de meerderheid beschermd via natuurlijke besmetting. Uit m'n hoofd is zo'n 85% van de ongevaccineerden een keer besmet geweest.
Klik om te vergroten...
Heb je daar data van?

Rivalrie zei:
Kijk je naar natuurlijke besmetting/bescherming dan krijg je heel andere resultaten en dan blijken vaccin niet erg effectief te zijn.
Klik om te vergroten...
Ten eerste bedankt voor het delen van dat onderzoek. Volgens mij stel je een terecht punt dat natuurlijke infectie voor goede (mogelijk betere of bredere bescherming) biedt dan het vaccin. Daar ben ik bekend mee en ga ik ook niet betwisten. Wat wel duidelijk is, is dat gevaccineerden die ook nog een infectie hebben doorlopen nog beter beschermd zijn dan niet gevaccineerden die een infectie hebben doorlopen.

Maar als je er even logisch naar kijkt kleven er een hoop nadelen aan immuniteit opbouwen door natuurlijke infectie. Namelijk dat mensen die geinfecteerd raken zonder vaccin een 20 keer zo grote kans hebben om ernstig ziek te worden of dood te gaan. Het overlijden even daargelaten, levert dat dus een enorme druk op op de toch al overbelaste zorg in Nederland. De relevante vraag is dus niet of een natuurlijke infectie effectief is in het genereren van immuniteit (dat is ie namelijk) maar wat de "kosten" (financieel, in gezondheid en belasting voor de zorg) zijn van deze natuurlijke 'onbeschermde' infecties.

Rivalrie zei:
en dan blijken vaccin niet erg effectief te zijn.
Klik om te vergroten...
Dit is dus weer te kort door de bocht.

Mijn mening (geen feit dus) is dat je goede onderzoeken refereert maar daar de verkeerde conclusies uit trekt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Namelijk dat mensen die geinfecteerd raken zonder vaccin een 20 keer zo grote kans hebben om ernstig ziek te worden of dood te gaan.
Klik om te vergroten...
Voor depaalde groepen ben ik dat zeker met je eens. Ik heb het al vaker aangegeven, ik ben helemaal niet tegen vaccineren. Sterker nog, ik denk dat het verstandig is dat bepaalde groepen zich laten vaccineren. Ik vind echter dat je jonge mensen niet hetzelfde moet behandelen als bijvoorbeeld oude mensen.

Wat betreft dat percentage van 85% is het een simpel rekensommetje dat ik zelf gemaakt heb (in mijn hoofd) op basis van de data van sanquin. Wellicht zijn er bronnen voor maar die heb ik niet gezocht.

Sanquin heeft gerapporteerd dat ongeveer 97% beschermd is. Dit bleek uit analyse van het gedoneerde bloed. Volgens de overheid is ongeveer 85% gevaccineerd. 15% is dus niet gevaccineerd en daarvan is 3% niet beschermd. Voor de duidelijkheid, dit zijn dus gewoon schattingen en ik heb geen rekenmachine gebruikt :tongueout:
H
Hêlêl ben ShaḥarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Optie 1.
We wijzigen niets en staan alles toe.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is 11 tegen 11. Wie geeft de doorslag?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Het is 11 tegen 11. Wie geeft de doorslag?
Klik om te vergroten...
Het is het is ook echt het ene uiterste of het andere uiterste 😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is dat zo?
H
Hêlêl ben ShaḥarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Het is 11 tegen 11. Wie geeft de doorslag?
Klik om te vergroten...

Iedereen die niet gestemd heeft, dit waren maar 36 leden.

De rest boeit het niet, dus hoeft er niks verandert te worden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Is dat zo?
Klik om te vergroten...
Nee we doen het anders, ik ga mijn stem niet wijzigen. Het blijft 11. Ik ben geen lul.
H
Hêlêl ben ShaḥarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Nee we doen het anders, ik ga mijn stem niet wijzigen. Het blijft 11. Ik ben geen lul.
Klik om te vergroten...

Dus je bent een lul als je naar anderen mensen luistert en je standpunt veranderd omdat je nadenkt.

Interessant.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."