Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gaan we om met Coronatopics?

Hoe gaan we om met Coronatopics?

273 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„ar zei:
Waar heb je op gestemd?

En @Eik:
Bij welk 'opkomstpercentage' wordt deze volksraadpleging bindend?
Klik om te vergroten...
Ik sta op verplaatsen naar onzin, en had het met 11 - 11 in mijn voordeel kunnen brengen door te stemmen op "niets veranderen"
H
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„arLid
01-01-2024, 00:00
#2
Druktemaker zei:
De poll blijft een week open heeft @Eik al eerder vermeld!
Klik om te vergroten...
Dat is geen antwoord op m'n vraag.

Bepalen de 36 leden die stemden, de koers van deze web-site? Dat was wat ik vroeg.


Dirkjan zei:
Dan ben je echt een penis, ik heb me net heldhaftig weerhouden van mijn impulsen :tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dat moet je ook nooit doen.
Impulsen zijn impulsen, die moet je volgen gorgeous.

Dirkjan zei:
Ik sta op verplaatsen naar onzin, en had het met 11 - 11 in mijn voordeel kunnen brengen door te stemmen op "niets veranderen"
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik van standpunt ga veranderen.
Verplaatsen naar onzin die hap.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„ar zei:
Dat is geen antwoord op m'n vraag.

Bepalen de 36 leden die stemden, de koers van deze web-site? Dat was wat ik vroeg.
Klik om te vergroten...
Als niemand anders in die week reageert wel. Of is jouw voorstel dat er bij iedereen even aangebeld wordt om te vragen of ze misschien even zouden willen stemmen? 😜
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe zouden de mods gaan controleren of er over corona gesproken wordt ? Lijkt mij een dagtaak :tongueout:
H
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„arLid
01-01-2024, 00:00
#5
Druktemaker zei:
Als niemand anders in die week reageert wel. Of is jouw voorstel dat er bij iedereen even aangebeld wordt om te vragen of ze misschien even zouden willen stemmen? 😜
Klik om te vergroten...

Gewoon dit hele topic negeren als minder dan 50 % van de actieve leden heeft gestemd.
En dan niks veranderen.

Wel lastig, want @satan of @Lucifer (ik ben even kwijt welke van de twee) was in 2014 1 dag actief, poste een bericht en staat nog steeds bij de actieve leden.
Voor hetzelfde geld is die dood. Wat kan gebeuren als je je als mij voor doet maar ik zal me lief gedragen, ik ben niet voor niks met sabbatical.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
WhySoSerious?! zei:
Haha, oh oh... nee niet doen. Niet bannen! Dat je mijn opmerking lomp vindt moet je precies zelf weten. Ik heb kort en bondig proberen uit te leggen hoe ik tegenover een dergelijk dictatoriaal toontje sta. Er wordt zogezegd gesuggereerd dat iedereen zogenaamd recht heeft op zijn of haar mening, maar omdat het onderwerp te beladen is wenst meneer er misschien toch een slotje op te gooien, want de wetenschap en politiek zijn in zijn ogen absoluut leidend. Er is in zijn ogen helemaal geen ruimte voor andersdenkenden, ookal impliceert hij van wel. Er moet letterlijk te allen tijde de mogelijkheid zijn om de, in jouw ogen, onintelligente, absurde, infantiele (of whatsoever) meningen te ventileren. Dat sommige types dit proces wensen te verstoren baart mij zorgen en hier ga ik dan ook met gestrekt been in. De boodschap is zo te lezen ook bij jou duidelijk aangekomen. Fijn :)

Wat is er precies in 2 jaar corona gebeurd qua lockdowns, IC-capaciteit (opschaling), in ogenschouw nemende dat 87% van de Nederlanders is gevaccineerd? Nu alle maatregelen weer terugkomen en we bijna een record aantal besmettingen hebben, en de IC's weer vol liggen is het toch logisch je af te vragen waar we in hemelsnaam naartoe gaan? Zou bij 100% vaccinatiegraad het probleem in de kiem zijn gesmoord? Denk je dat werkelijk? Ik denk het niet. Miljarden euro's zijn er als steunpakketen verstrekt, maar deze hadden bijvoorbeeld ook in de zorg gestoken kunnen worden. De Gommers-en van deze wereld zeggen dan dat je niet van het een op het ander moment deskundig personeel kunt opleiden, hij ziet er de urgentie blijkbaar niet zo van in. Maar in ogenschouw nemende dat corona naar alle waarschijnlijkheid nog wel een tijdje onder ons zal blijven, vind ik het absurd, dat vrijwel alle politieke partijen hun kaken op elkaar houden als het hierover gaat. De partijen die zich hier wel over uitspreken worden simpelweg niet serieus genomen. Raar maar waar.

Afin, ik zal mijn toontje niet matigen. Ik vind mensen die anderen wensen te muilkorven omdat dit soort materie niet in hun straatje valt engnekken.
Klik om te vergroten...

Naja, wat jij wil dan. Een zeven-dagen-ban. Vind ik overigens jammer, want in het tweede deel van je reactie leg je jezelf goed uit en maak je een redelijk punt i.m.o. Je had er ook voor kunnen kiezen om het alleen daarop te houden, dan was de sfeer hier wellicht wat prettiger gebleven.

*** Latere uitgebreidere edit: Ik wil hierbij in het algemeen nog even benadrukken dat @Eik weliswaar de plaatser was van deze post, maar beslissingen omtrent gevoeligere onderwerpen worden altijd na zorgvuldig onderling overleg genomen namens het gehele modteam, zoals ook aangegeven was in de OP. Indien we het nodig achten vragen we graag om input van de leden want die waarderen we echt. Zonder leden geen forum. We zijn zelf tenslotte ook slechts leden met een vrijwilligerstaak, niets meer, niets minder. We handelen zoals wij denken dat dit netto het beste resultaat oplevert voor met name de interactie en de algemene ‘vibe’ die er heerst op het forum en ook uitstraalt naar (passieve) lezers. Van het Coronatopic was duidelijk dat het tot conflicten bleef leiden en dat ook verschillende leden hier al langdurig moeite mee hadden. We hebben een hele tijd getwijfeld maar vonden het uiteindelijk toch onze taak iets te moeten ondernemen, al wisten we dat dit een lastige ging worden.

Ik drijf nu af, maar het is niet fair om in dit soort gevallen op één staflid (**meneer**) af te geven, degene die in dit geval de taak op zich genomen heeft om de tekst op te stellen en te plaatsen. Al snap ik dat die urge er misschien is als je het ergens als lid absoluut niet mee eens bent en gefrustreerd raakt, want dit onderwerp blijft veel losmaken.

Ons team bestaat uit een klein maar gevarieerd, en (al zeg ik het zelf) oprecht goedbedoelend groepje mensen met hart voor dit forum, jawohl, **meneren**, **mevrouwen**, en een enkeling die zich misschien niet volledig zwart-wit identiticeert met het man-vrouw-idee. :wink: Aanspreken op nickname komt wat sympathieker over als je het dan toch persoonlijk wil doen - maar als het om een algemene beslissing gaat, benader of beoordeel ons dan als team, don’t shoot the messenger.

En even een schaamteloze toevoeging: don’t shoot me, pleaseeee 🙌 đŸ„ș olifanten zijn bedreigd. Geen idee hoe het zit met roze exemplaren trouwens maar hey, owell, ik gooi dit tranentrekkende gegeven maar even in de strijd, voor wat extra sentiment. :wink:

Einde speech: wij doen ons best en zijn ons terdege van bewust dat het nooit voor iedereen naar zijn zin zal en kan zijn, maar herhaaldelijk respectloos of op vervelende, neerbuigende toon reageren op onze pogingen en acties is niet oké en kan tot sancties leiden. Dat staat verder los van het punt wat inhoudelijk wordt gemaakt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Hoe zouden de mods gaan controleren of er over corona gesproken wordt ? Lijkt mij een dagtaak :tongueout:
Klik om te vergroten...
Knipsel.PNG
H
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„arLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 32241
Klik om te vergroten...
Waarom ben je nog geen Mod?
Moet jij je zelf daarvoor aanmelden of kunnen wij je nomineren?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„ar zei:
Waarom ben je nog geen Mod?
Moet jij je zelf daarvoor aanmelden of kunnen wij je nomineren?
Klik om te vergroten...
Ik mod? Oh please. Je komt net aangeschoven, maar als je mij wat langer zou kennen snap je ĂŒberhaupt niet dat mijn ouders mij ooit eten hebben gegeven.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 32241
Klik om te vergroten...
Kan ook onder de noemer covid-19 of griep of vaccin of lockdown of QR of qrpas of hugodeqrankzinnige of paternotteiseenlul....

Hoe check je dit ? Ga je elke dag elk mogelijk woord intikken in de doek functie?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Ik mod? Oh please. Je komt net aangeschoven, maar als je mij wat langer zou kennen snap je ĂŒberhaupt niet dat mijn ouders mij ooit eten hebben gegeven.
Klik om te vergroten...
Ik vraag mij ten zeerste af of hij net is aangeschoven.. 🧐
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Ik mod? Oh please. Je komt net aangeschoven, maar als je mij wat langer zou kennen snap je ĂŒberhaupt niet dat mijn ouders mij ooit eten hebben gegeven.
Klik om te vergroten...
Ben het niet vaak eens met je maar nu wel. Waarom hebben je ouders je eigenlijk eten gegeven?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Kan ook onder de noemer covid-19 of griep of vaccin of lockdown of QR of qrpas of hugodeqrankzinnige of paternotteiseenlul....

Hoe check je dit ? Ga je elke dag elk mogelijk woord intikken in de doek functie?
Klik om te vergroten...
Ja precies dit, mensen gebruiken genoeg verschillende manieren om het te benoemen. Of moet iedereen elkaar gaan rapporteren om het kleinste dingetje rondom corona? 😅
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#14
heerlijk dit , me even inlezen, misschien kan ik de bepalende stem wel geven
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
blue eyes zei:
heerlijk dit , me eveninlezen, misschien kan ik de bepalende stem wel geven
Klik om te vergroten...
Om te jennen gewoon je stem plaatsen waar het niet uit maakt 😏
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Kan ook onder de noemer covid-19 of griep of vaccin of lockdown of QR of qrpas of hugodeqrankzinnige of paternotteiseenlul....

Hoe check je dit ? Ga je elke dag elk mogelijk woord intikken in de doek functie?
Klik om te vergroten...
Ja, het was meer een grapje, je hebt gelijk want dit is totaal niet te controleren.
Rivalrie zei:
Ben het niet vaak eens met je maar nu wel. Waarom hebben je ouders je eigenlijk eten gegeven?
Klik om te vergroten...
Ik kan het ze niet vragen want ze zijn dood maar als ik zelf een gokje mag wagen:

gebrek aan fantasie.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
blue eyes zei:
heerlijk dit , me even inlezen, misschien kan ik de bepalende stem wel geven
Klik om te vergroten...
Stel je voor dat Blue Eyes dit soort tactieken ook in het echte leven toepast. Dat hij helemaal op het einde de tip of balance kan geven en de politiek naar zijn hand kan krijgen.

hij is gehaaid hoor ☝
H
HĂȘlĂȘl ben Shaáž„arLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tussenstand van de peiling is:

1. * We sluiten de bestaande coronatopics en verbieden Corona als gespreksonderwerp. Stemmen: 11 - 30,6%
2. * We wijzigen niets en staan alles toe. Stemmen: 10 - 27,8%
3. * We verplaatsen het Coronavaccin topic naar het "onzin" subforum. Stemmen: 9 - 25,0%
4. * We sluiten de bestaande coronatopics en verbieden nieuwe coronatopics. Stemmen: 4 - 11,1%
5. * We sluiten het Coronavaccintopic maar laten verder alles toe. Stemmen: 2 - 5,6%

De eerste drie liggen nu nek-aan-nek.

The suspense is killing.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Ik kan het ze niet vragen want ze zijn dood maar als ik zeg een gokje mag wagen:
Klik om te vergroten...
Oh shit :( door corona ? Kan mij niet eens voorstellen hoe het is om je ouders te verliezen...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Oh shit :( door corona ? Kan mij niet eens voorstellen hoe het is om je ouders te verliezen...
Klik om te vergroten...
Nee niet door Corona. Vader door drinken (2002) en moeder door roken (2020).

En nu weer door met “De Laatste der Coronianen” ☝.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."