Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gaan we om met Coronatopics?

Hoe gaan we om met Coronatopics?

273 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
WhySoSerious is overduidelijk een dubbelaccount.

Ik snap al dat "dit is een DRUGSforum" mensen niet. Willen jullie ook alle andere topics weg dan die geen drugs zijn?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Hoewel we het allemaal anders zouden willen heeft Corona nog steeds een behoorlijk bepalende rol in ons dagelijks leven en in de maatschappij en gezien de toenemende aantallen wat betreft besmettingen en de toenemende ziekenhuisopnames durf ik zomaar geheel zonder bronnen te voorspellen dat die rol komende winter absoluut niet kleiner of minder bepalend zal worden. Het verbieden van coronapraat op een forum waar ongeveer alles besproken kan (en zal) worden lijkt me dan ook niet wenselijk.

Zoals iemand al aankaartte is het topic verplaatsen naar Onzin ook niet persé een goed idee: dan is het niet meer aan regels gebonden en voor we het weten zwerven we ergens tussen de babybloeddrinkende elite die huist onder de Pizzahut en de Intergalactische Federatie die de uitverkorenen komt halen voor het opstarten van een nieuwe wereld. Disclaimer: ik verdiep mij bijzonder weinig in bovenstaande materie, dus mocht de genoemde elite huisvesten onder een andere fastfoodketen of er een andere onjuistheid in staan, mijn welgemeende excuses.

Bij het sluiten van het coronatopic zonder corona als gespreksonderwerp te verbieden zal de inhoud van het topic zich verplaatsen naar andere topics betreffende onzin, het leven en alles wat ons verder bezig houdt. Afgezien van dat het me best grappig lijkt als mensen hun vaccins vermelden in 'Welke drugs gebruik je nu?' en nog grappiger als tegenstanders van vaccineren dan denken te moeten inzetten op harmreduction, lijkt dat me niet ten goede komen van de sfeer. Een wildgroei aan coronatopics evenmin.

Er van uitgaande dat we allemaal volwassenen zijn en ook als zodanig met elkaar om kunnen gaan, zou mijn voorstel zijn om een nieuw algemeen coronatopic te openen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De openingspost van dat topic kan gebruikt worden om ten eerste duidelijk te maken wat de doelstelling is van het topic en ten tweede om een aantal regels op te stellen. Een opzetje daarvoor treft u hier onder aan, waarbij rekening gehouden dient te worden met het feit dat dit naar mijn mening een goede invulling zou zijn.

Doelstelling:
- Het delen van informatie: voorzien van bronvermelding, welke zoveel mogelijk is gecheckt op betrouwbaarheid, juistheid en feitelijkheid. Check hierbij ook of wat je deelt niet zodanig is gefragmenteerd dat wat er weergegeven wordt niet meer is wat de schrijver of de spreker heeft bedoeld te schrijven of te zeggen;
- Het delen van meningen: eenieder heeft het recht op zijn mening en deze mag ook gedeeld worden. Maar wees je ervan bewust dat je mening geen feitelijkheid is, en dus ook geen waarheid hoeft te zijn. Ernstig gekleurde of gefragmenteerde berichten hebben de neiging meer mening dan feit te zijn. Maak duidelijk onderscheid tussen het delen van informatie en het delen van een mening.
- Het delen van gevoelens: corona en de impact daarvan op ons leven roepen bij ons allemaal gevoelens en emoties op. Boosheid, machteloosheid, depressie, eenzaamheid, verdriet. Die emoties mogen er allemaal zijn en tot op bepaalde hoogte ook worden geventileerd op het forum. Wat mijn inziens goed is om ons te beseffen is dat bovengenoemde emoties (en ik mis er vast nog wel een paar) slechts een topje van de ijsberg zijn. Zakken we door die emotie heen, komen we denk ik allemaal bij angst. Angst voor iets dat veel groter is dan wij, iets dat zich niet zomaar laat beteugelen, angst voor vaccinatie, angst voor de ondergang van de wereld, zeg het maar.

Voorbeeld van het maken van onderscheid tussen bovenstaande zaken:
De Stentor meldt dat de politiek op Urk een statement wil maken tegen de Coronapas. Diverse partijen hebben een motie ingediend bij het college van B&W, met als doel dat die dit signaal krachtig overbrengt aan het demissionair kabinet. Ondanks dat de burgemeester op Urk eerder zei niet zou controleren op de QR-codes, stelt hij nu dat ze het met de oplopende besmettingen wel in de gaten houden (feit). Naar mijn mening is het prima dat partijen uit een gemeentebestuur een statement willen maken, maar dienen zij ondertussen gewoon de regels uit te voeren die door het kabinet zijn overeengekomen. Urk zou hierop geen uitzondering moeten maken. Dat lokale politiek zijn eigen regels denkt te kunnen maken vind ik eng, want waar houdt dat op (gevoel)?

Bovenstaande is overigens niet per se mijn mening of gevoel, slechts een voorbeeld op basis van een random nieuwsbericht.

Uiteraard zijn grijze gebieden nooit helemaal uit te vlakken zijn, er zullen immers mensen zijn die Willem Engel een betrouwbare bron vinden en alles wat Forum voor Democratie uitkraamt als waarheid zien, mensen die mainstream media wantrouwen, soms past men vertroebelt door een erg sterke mening de feiten een beetje aan, fragmenten uit Even tot Hier zijn niet perse bronnen die je in een onderzoeksverslag zou gebruiken maar wel érg vermakelijk en verfrissend, etc. Dat zijn dingen waarover discussie mogelijk is en ook gevoerd moet mogen worden. Ga daarbij respectvol met elkaar om, hou het op de bal en durf je fouten toe te geven.

Naast bovenstaande lijkt het me top om in de openingspost de uitgangspunten van de staf te vermelden zoals @Eik in de openingspost van dit topic heeft gedaan. Hoewel sommigen hier een andere mening over hebben, zijn dit wel de uitgangspunten waar we volgens de mainstream media, onderzoeksresultaten en na twee jaar corona vanuit mogen gaan. Ik neem tenminste aan dat Eik deze punten niet zomaar uit de lucht gegrepen heeft, maar deze heeft gecheckt op waarheidsgehalte, ondanks dat de bronvermelding hiervan ontbreekt :wink:

Indien er gekozen wordt een nieuw algemeen coronatopic te openen, wil ik me best opwerpen om een pareltje van een openingspost te bouwen of hierbij te helpen (geheel kosteloos, een eervolle vermelding is voldoende!).

Hopende u niet teleurgesteld te hebben in zowel lengte alsook inhoud van mijn bijdrage verblijf ik,

hoogachtend,
Bekijk bijlage 32218

Mevrouw Pløp
Klik om te vergroten...
@iPlucky

Deze! 😎
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk persoonlijk dat het beter is om 1 topic over COVID op het forum te houden. Het handhaven van een ban op COVID posts lijkt me best intensief voor het moderators team en niet bevorderlijk voor de sfeer op DF.

Wellicht kunnen we het moderator team helpen door aan een ieder die het in een ander topic over COVID heeft, erop te wijzen dat dit alleen mag in het enige daarvoor bestaande topic:

Vaccin tegen het Coronavirus

Wie is er van plan om zich te laten vaccineren en wie niet? En waarom wel/niet? Ben je er bang voor? Vertrouw je het vaccin blindelings? Ben je ervoor/tegen? Schiet maar raak! Geef jou mening hierover.
drugsforum.nl drugsforum.nl

Op die manier kom je niet de hele tijd in andere threads dat COVID-gebazel tegen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
De naam vivaldie alleen al doet mij denken aan een goedkoop roemeens circus met gescheurde vlaggen en een tent die op instorten staat. Net zoals de vivaldie regering dus.
Klik om te vergroten...
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Proxima zei:
Ik denk persoonlijk dat het beter is om 1 topic over COVID op het forum te houden. Het handhaven van een ban op COVID posts lijkt me best intensief voor het moderators team en niet bevorderlijk voor de sfeer op DF.

Wellicht kunnen we het moderator team helpen door aan een ieder die het in een ander topic over COVID heeft, erop te wijzen dat dit alleen mag in het enige daarvoor bestaande topic:

Vaccin tegen het Coronavirus

Wie is er van plan om zich te laten vaccineren en wie niet? En waarom wel/niet? Ben je er bang voor? Vertrouw je het vaccin blindelings? Ben je ervoor/tegen? Schiet maar raak! Geef jou mening hierover.
drugsforum.nl drugsforum.nl

Op die manier kom je niet de hele tijd in andere threads dat COVID-gebazel tegen.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het mee eens, maar het lijkt erop dat dat niet gaat gebeuren aan de stemmen te zien..

En als het geval is dat je een ban krijgt als je over corona begint, ontvang ik die graag. Ik vind namelijk dat je vrij moet kunnen zijn om over dingen te kunnen praten, en als ik een ban zou krijgen als ik over corona begin dan is dat maar zo.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sluiten en verbieden om hier aparte topics over te openen. De overheid en media zorgen er al genoeg voor dat er vijandige verdeeldheid is ontstaan. Als burgermaatschappij zouden we samen sterk moeten zijn en niet verdeeld worden door marionetten die zich machtig voelen. Het zorgt uiteindelijk er voor dat men elkaar aanvalt, uitscheld of verder.
Dit is mijn mening :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mensen bannen die over Corona beginnen?

Nee jongens, the jig is up, 1 April duurt nog even dus laat de pranks nog maar even liggen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Misschien omdat het beeld wat ie schetst van jezelf niet helemaal klopt met het beeld wat we graag van je willen zien.

steigerend piemeletje… waar ben ik in terecht gekomen? 🤣
Klik om te vergroten...
Dat zou ook nog eens goed kunnen ja! We hadden net zo'n mooi droombeeld van hoe @Mevrouw Pløp er uit zou zien, sierlijk rijdend op haar glorieuze paard door de bossen met takken op ooghoogte, haren in de wind, ogen die diepgang en wijsheid stralen, en dan opeens komt dat steigerende piemeltje in beeld... 😆
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke oke ik ben door de mand gevallen.

Ik heb helemaal geen piemeltje 🥺
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Oke oke ik ben door de mand gevallen.

Ik heb helemaal geen piemeltje 🥺
Klik om te vergroten...
Yeah! Droombeeld is meteen weer terug. 🥰
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Proxima zei:
Yeah! Droombeeld is meteen weer terug. 🥰
Klik om te vergroten...
Ik durf nu nooit meer met iemand van het forum af te spreken.!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Ik durf nu nooit meer met iemand van het forum af te spreken.!
Klik om te vergroten...

🤩😁
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Ik heb helemaal geen piemeltje 🥺
Klik om te vergroten...

Wees blij, piemels zijn helemaal niet leuk… 😂😂😂


Nu mis ik @queerman…. 😢
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Wees blij, piemels zijn helemaal niet leuk… 😂😂😂
Klik om te vergroten...
Welles! Soms. Al een maand of zes niet 🧐
De Dunne zei:
Nu mis ik @queerman…. 😢
Klik om te vergroten...
Same!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."