Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
555 weergaven
18-5-2026
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik schreef altijd en luidskeels verkondigend...die rommel niet in mijn lijf....nu weet ik het niet meer hoor. Ik ga toch proberen van zo vlug mogelijk er eentje te bekomen, teveel slechte berichten van mensen uit mijn omgeving die Covid al kregen en er nu slecht uitkomen. Is écht geen cado die Covid 🥺
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dansen in de kamer zei:
Ik heb morgen mijn 2e prik van Pfizer. Ik ben er toch wel enorm blij mee.
Gevoel van ergens licht aan de tunnel kwa maatregelen, en zodra beiden geprikt weer bij de eenzame oudjes op bezoek.

Natuurlijk alle respect voor alle keuzes in wel of geen vaccin. Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt lijkt mij.
Klik om te vergroten...
Had je direct erna geen reacties ....? Pfizer is wel beter vind ik .
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
KlaasVaak zei:
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?

En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.
Klik om te vergroten...
🤔. 👍
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hija de la luna 1 zei:
Had je direct erna geen reacties ....? Pfizer is wel beter vind ik .
Klik om te vergroten...
Bij zowel de 1e als 2e prik:

Zelfde dag: Niks.
Dag 1: Pijnlijke gevoelige schouder / lamme arm
Dag 2: Zelfde gevoel, maar minder.
Dag 3: ochtend lichte koorts.
Dag 4: nergens last van.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Wat jij 'zonder enige bewijs' noemt is gebaseerd op consensus binnen de medische wetenschap. Degenen die er jaren voor gestudeerd hebben. Ik heb niet de illusie dat mijn mening op dit gebied ook maar iets betekent tegenover die van hen.
Klik om te vergroten...
Beetje erg late reactie maar zag deze nu pas door een recent citaat.

Probleem is dat er ook vele mensen zijn die er jaren voor gestudeerd hebben en tegen het massaal vaccineren met een experimenteel vaccin zijn. Die consensus is er slechts binnen een bepaalde groep, ook al is dat misschien de grootste.

Iedereen maakt uiteindelijk een keuze gebaseerd op gevoel. Dat is menselijk. Je laat je leiden door je gevoel en gaat dan argumenten zoeken waarom dat gevoel juist is. Mensen zijn bovenal emotionele wezens. Je gaat dan bevestiging zoeken van de keuze die je eigenlijk al gemaakt had.

Zo maken velen nu een keuze uit angst. (Ook best begrijpelijk) Die angst bepaald de keuze. Vervolgens moet die keuze gerationaliseerd worden. En dan helpt het dat de consensus in de medische wetenschap is dat het verantwoord is massaal te vaccineren met experimentele vaccins en even te negeren dat er ook veel wetenschappers zijn die het daar totaal mee oneens zijn. En daarnaast om te vergeten dat er druk staat op wetenschappers en medisch personeel om mee te gaan in dit alles. Lonen en banen zijn er van afhankelijk.

Wat wel een feit is: dit is een experimenteel vaccin. Wat je ook beweerd, er is geen jarenlange testfase geweest. Die testfase is nu en eenieder die nu vaccineert is een van de test subjects. Om dan te stellen dat degenen die dit experimentele vaccin weigeren, anderen in gevaar brengen vind ik persoonlijk niet zo netjes. En zeker nu er verhalen zijn van complete uitbraken onder mensen die twee keer gevaccineerd zijn, moet dit vaccin in mijn ogen helemaal niet gepusht worden. Althans, dat is mijn mening erover.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het corona paspoort is er. Je kunt straks nergens meer naartoe als je niet meedoet met dit achterlijke spel.

www.kvk.nl

KVK Coronaloket | KVK

Wij snappen dat er nu veel op je afkomt. Bekijk hier wat je kunt doen en welke regelingen er zijn. Het KVK Coronaloket is telefonisch bereikbaar voor al je ondernemersvragen.
www.kvk.nl www.kvk.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Het corona paspoort is er. Je kunt straks nergens meer naartoe als je niet meedoet met dit achterlijke spel.

www.kvk.nl

KVK Coronaloket | KVK

Wij snappen dat er nu veel op je afkomt. Bekijk hier wat je kunt doen en welke regelingen er zijn. Het KVK Coronaloket is telefonisch bereikbaar voor al je ondernemersvragen.
www.kvk.nl www.kvk.nl
Klik om te vergroten...
Zooo voorspelbaar. Maar alsnog ongelofelijk en diep triest.

Dat wordt voor mij dus een toekomst van overal uitgesloten worden.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Zooo voorspelbaar. Maar alsnog ongelofelijk en diep triest.

Dat wordt voor mij dus een toekomst van overal uitgesloten worden.
Klik om te vergroten...

Ja, mooi zo. Jij tuig. Wie niet braaf is gaat in de hoek. 😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Ja, mooi zo. Jij tuig. Wie niet braaf is gaat in de hoek. 😂
Klik om te vergroten...
Zo'n sfeertje hangt er nu wel.

Dit is mijn Nederland niet meer, dat weet ik wel. Dit is niet hoe het hoort.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Zo'n sfeertje hangt er nu wel.

Dit is mijn Nederland niet meer, dat weet ik wel. Dit is niet hoe het hoort.
Klik om te vergroten...

We zullen het mee maken. Tis software dus vast goed te hacken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Zo'n sfeertje hangt er nu wel.

Dit is mijn Nederland niet meer, dat weet ik wel. Dit is niet hoe het hoort.
Klik om te vergroten...
Mijn eerste gedachte was: waar kan ik een ruitje ingooien? Tweede gedachte: emigreren naar Zweden? Derde gedachte: mijn kinderen mogen straks niet op zwemles, schoolreisje en musea.....

Waarom schrijft de media niet over dit onderwerp?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Mijn eerste gedachte was: waar kan ik een ruitje ingooien? Tweede gedachte: emigreren naar Zweden? Derde gedachte: mijn kinderen mogen straks niet op zwemles, schoolreisje en musea.....

Waarom schrijft de media niet over dit onderwerp?
Klik om te vergroten...
Mijn god wat ben ik blij dat ik geen kinderen in deze wereld heb gebracht.

Maar als ik ze had, had ik soortgelijke ideeën als jij gehad. Voor mezelf kan ik ermee leven dat ik veel van dat soort dingen niet kan doen als niet-gevaccineerde (al kunnen daar straks meer dingen bij komen), maar je eigen kinderen die buitengesloten worden... Dat is écht niet oké. We krijgen dus gewoon echt zo'n samenleving als er nu in Israël is, met twee klassen mensen. Straks Kaag de minister president en ze rollen gewoon lekker Build Back Better over ons uit. En slaafs Nederland ziet het nog stééds niet. Dat is nog het meest ongelofelijke.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
2de dosis moderna vaccin gehad afgelopen woensdag
heel veel last van spierpijn in het begin nu gelukkig niks meer qua bijwerkingen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hiyou zei:
Morgen mijn vaccin.. stress! Ik heb een vraagje daarrond: ik krijg morgen,15/04 dus mn eerste dosis en zou 8/05 een xtc pil nemen. Zou dit kwaad kunnen?
Klik om te vergroten...
Zou het voor de zekerheid maar niet doen! En doe je het wel neem wat minder x ajb. Gewoon zekere voor t onzekere weetjuwel mercii have a nice eve.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mappie88 zei:
Precies. Als ze astra zenica weer beschikbaar zouden stellen voor 60- ken ik heel veel mensen rond de 30 die heel graag willen, inc. ikzelf. Vind het ergens jammer dat die keuze is afgenomen is door Hugo en kameraden.
Klik om te vergroten...
Same here... zou direct in de rij gaan staan... maar helaas krijg ik die mogelijkheid nu niet meer. En dat voor een miniem risico op trombose. De kans dat je Trombose krijgt van een enkele vlucht naar Rome is 100 maal groter en de kans dat je trombose krijgt van de anticonceptiepil is 200 maal groter dan dat je het van AstraZeneca krijgt.

Ik de UK zitten ze weer lekker in de kroeg bier te drinken terwijl de ziekenhuizen weer leeg zijn dankzij AstraZeneca. Echt onbegrijpelijk dat ze daar nu mee stoppen vanwege zo’n miniem risico.

Het uitstellen van vaccineren kost uiteindelijk veel meer doden. Zowel direct door Corona als door uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag is mijn man geprikt
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cerberus zei:
Ik denk het niet, maar ik zou wel terughoudend zijn als je tweede dosis vlak daarna is.
Klik om te vergroten...
Mijn 2de dosis is 20mei, 12 dagen later dus. Lijkt dit oke?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#18
joetsie zei:
Vandaag is mijn man geprikt
Klik om te vergroten...
Hoe is het met hem?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heftig dat veel meer mensen oogproblemen (blind bijv)krijgen en een hartstilstand door pfizer en astrazeneca dan trombose.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Same here... zou direct in de rij gaan staan... maar helaas krijg ik die mogelijkheid nu niet meer. En dat voor een miniem risico op trombose. De kans dat je Trombose krijgt van een enkele vlucht naar Rome is 100 maal groter en de kans dat je trombose krijgt van de anticonceptiepil is 200 maal groter dan dat je het van AstraZeneca krijgt.

Ik de UK zitten ze weer lekker in de kroeg bier te drinken terwijl de ziekenhuizen weer leeg zijn dankzij AstraZeneca. Echt onbegrijpelijk dat ze daar nu mee stoppen vanwege zo’n miniem risico.

Het uitstellen van vaccineren kost uiteindelijk veel meer doden. Zowel direct door Corona als door uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen.
Klik om te vergroten...
Ze zal maar net die gezonde persoon zijn die geen risico loopt voor het virus maar vervolgens dood gaat door het vaccin....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...9394959697...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."