Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
554 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ik begrijp alle moeilijkdoenerij ook niet.

Als je in een risicogroep valt, dan neem je het vaccin (als je wilt). Als je niet in een risicogroep valt en dus een hele kleine kans hebt om ernstig ziek te worden of eraan dood te gaan, dan neem je het vaccin niet. En als je om 1 of andere reden ondanks de cijfers toch nog denkt dat Corona vreselijk gevaarlijk is, dan neem je het vaccin ook, voor je eigen gemoedsrust.

Maar de hele tijd dat gepush dat we Γ‘llemaal gevaccineerd moeten worden moet eens afgelopen zijn. Als je gevaccineerd bent, ben je beschermd, klaar. Ga niet anderen een schuldgevoel proberen aan te praten dat ze het niet voor anderen doen, want die anderen kunnen zelf ervoor kiezen gevaccineerd te worden. Wees blij dat je ΓΌberhaupt de optie hebt om te vaccineren en probeer niet het hele leven (van anderen ook) te controleren. Het leven is gevaarlijk (gegarandeerd uiteindelijk dodelijk zelfs :wink: ) en zal dat ook altijd blijven.
Klik om te vergroten...

Je vergeet volgens mij in deze redenatie dat de kans dat er gevaarlijke(re) mutaties van het virus ontstaan (waar huidige vaccins mogelijk dan niet meer goed tegen werken) groter wordt naar gelang er overall meer coronabesmettingen zijn. En dat aantal besmettingen kun je dus terugdringen door zo snel zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Nee, het 1 sluit het ander niet uit maar het serieus nemen van een ziekte als corona betekent in mijn ogen niet dat we een vaccinatiecampagne moeten gaan pushen op de bevolking middels overheid, media, educatie en onderling schuldgevoel proberen aan te praten aan degenen die er geen interesse in hebben.
Klik om te vergroten...

Het was niet mijn intentie om mensen een schuldgevoel aan te praten. Ik gaf alleen aan waarom je als niet gevaccineerde een groter risico bent voor anderen. Ik doe geen uitspraken of je je daar schuldig over moet voelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Je vergeet volgens mij in deze redenatie dat de kans dat er gevaarlijke(re) mutaties van het virus ontstaan (waar huidige vaccins mogelijk dan niet meer goed tegen werken) groter wordt naar gelang er overall meer coronabesmettingen zijn. En dat aantal besmettingen kun je dus terugdringen door zo snel zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
Klik om te vergroten...
Dat kan best zijn, maar moet daarom alles maar zo gepusht worden?

Als iemand echt wil helpen middels die manier, dan doet hij/zij dat toch wel? Er zijn veel meer manieren om goed te doen voor anderen/de aarde. Bij mij werkt al dat gepush juist averechts maar dat ben ik...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Eens dat een kritische houding heel gezond kan zijn. Zeker bij figuren zoals Mark Rutte.

Verder hou ik het even kort want ik ga samen met vrouwlief een jointje roken. Blijft uiteindelijk toch een drugsforum en niet een Corona-forum toch?! πŸ™ƒ
Klik om te vergroten...

Zo kennen je we weer Eik. :wink: Hoop dat het een smakelijk jointje was!

Zou lachen zijn als cannabis (oid) nu ineens hΓ©t (preventieve) medicijn zou blijken tegen alle vormen van Corona, maar helaas is dat ernstige wishful thinking vermoed ik zo. ^^ Zouden de anti-vaxxers/wappies dan weer volkomen vredig in harmonie leven met de domme schapen, in ieder geval op dit forum? πŸ‘πŸπŸ‘ + πŸ‘€πŸ–•πŸ»πŸ¦ πŸ’‰βŒ = :stoned:πŸŒˆπŸ’•

OkΓ© sjappies en flappies (klinkt toch wat vriendelijker dan schapies en wappies), ik ga proberen te slapen. Insomnia much, hoezee.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
5-ReMI-DMT zei:
Corona is, wat je het al eerder zei, ter aarde gekomen met een hele goeie marketing strategie. πŸ˜…
Klik om te vergroten...
Inderdaad bepaalde boodschappen zijn ook duurder geworden ;(
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Inderdaad bepaalde boodschappen zijn ook duurder geworden ;(
Klik om te vergroten...
Dat is helaas bijna bij elke β€œcrisis” zo. Tijdens de banken crisis was dat ook zo. Komt mede door hamstergedrag van de mens waar bedrijven op inspelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
WeAreThe99% zei:
zijn al die wereld leiders vriendjes van mekaar.
Klik om te vergroten...
Hier uit maak ik al op dat het onzin is.
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Inderdaad bepaalde boodschappen zijn ook duurder geworden ;(
Klik om te vergroten...
Boodschappen zijn niet duurder, Het geld word minder waard
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Nachtzuster zei:
Hoe weet je dat die het vaccin hebben gekregen?
Klik om te vergroten...
De jonge heeft wel 10 prikjes gehad... 😧

195813911_10158220464647361_5519204093638003175_n.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
De jonge heeft wel 10 prikjes gehad... 😧

Bekijk bijlage 23540
Klik om te vergroten...
Wat een toonbeeld voor de samenleving hè, die Hugo. Doet het toch maar mooi even en laat ons zien wat het juiste ding is om te doen: vaccineren...

Edit: tenminste, dat is altijd wat ik denk dat er door zijn eigen hoofd heen gaat.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
Hij kent het verschil tussen een griepvirus en een SARS mutatie niet eens. Laat staan dat die dit hele topic heeft gelezen.
Klik om te vergroten...
True, true....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Regelmatig denk ik, als er nou geen internet, social media, youtube,... was? Zou er dan nog zo verdeeld nagedacht worden over het vaccin? Zouden de meesten dan niet gewoon het vaccin nemen zonder nadenken? Heb zo een gevoel dat velen die het vaccin niet willen en corona als vals ofzo beschouwen veel informatie op het internet halen. Ik zie vrienden dan komen met samengeplakte filmjes en fake documentatie waarvan ik denk ben je dan werkelijk zo naief om alles te geloven? Of mensen op het werk die klakkeloos nieuwsberichten geloven dat een sleutel aan je arm blijft plakken na zo een spuit? Waar is het gezond verstand gebleven in deze maatschappij? Realiteitsbesef? Ik heb het niet enkel over anti vax mensen maar ook de tegenpartijen. Lijkt wel of de meerderheid niet voor zichzelf kan beslissen en zich enkel maar laat leiden door media en internet...
Klik om te vergroten...
Dan is het maar goed ook dat dat tegengeluid er is op internet, als anders de meesten het zonder nadenken zouden nemen...

Maar inderdaad, internet zorgt wel voor meer verdeling door meer extreme standpunten en groepsvorming daarin. Ik weet voor mezelf vrij zeker dat ik ook geen vaccin zou nemen als er geen internet was, want ik kan ook zonder internet zien dat de media en overheid de boel zitten te manipuleren en groter maken dan het is, om de 1 of andere reden (ik heb sterke vermoedens maar dat even terzijde). En ik neem geen experimenteel en niet op lange termijn getest vaccin voor een virus dat relatief ongevaarlijk is, terwijl ik in goede gezondheid verkeer met een goed werkend immuunsysteem. Dit komt gewoon voort uit mijn eigen denken en heb ik geen internet community voor nodig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik val trouwens best onder de noemer schaap of ziek als ik de beweringen van de niet vaccinderenden aanhoudt. Ik stem links, denk vooral links, laat me vaccineren en heb een geel vaccinatiebewijs. Nog even en ik ga blaten en ronde keutels poepen... (naja blaten deed ik al volgens enkelen πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ )
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ik val trouwens best onder de noemer schaap of ziek als ik de beweringen van de niet vaccinderenden aanhoudt. Ik stem links, denk vooral links, laat me vaccineren en heb een geel vaccinatiebewijs. Nog even en ik ga blaten en ronde keutels poepen... (naja blaten deed ik al volgens enkelen πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ )
Klik om te vergroten...
En wij de - niet gevaccineerden vallen onder de noemer internet gekkies en wappies volgens de wel - gevaccineerden. πŸ˜„
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Ik val trouwens best onder de noemer schaap of ziek als ik de beweringen van de niet vaccinderenden aanhoudt. Ik stem links, denk vooral links, laat me vaccineren en heb een geel vaccinatiebewijs. Nog even en ik ga blaten en ronde keutels poepen... (naja blaten deed ik al volgens enkelen πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ )
Klik om te vergroten...
Oh ik heb inmiddels ook gewoon geaccepteerd dat ik een wappie ben. Geen probleem mee dat mensen mij als dat zien. :) Als een diep gebrek aan vertrouwen in overheden mij een wappie maakt ben ik een wappie.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blyatman zei:
En wij de - niet gevaccineerden vallen onder de noemer internet gekkies en wappies volgens de wel - gevaccineerden. πŸ˜„
Klik om te vergroten...
Moet je nagaan als een wappie en een schaap kinderen krijgen. Krijg je een blatende ronde keutels poepende wappie met gratis 5g! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Sorry, ben beetje sarcastisch vandaag... 😜
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#17
Proxima zei:
Sorry als dit zo overkwam, ik weet inderdaad dat men destijds over veel delen in het land verrast was door dat griepseizoen.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat COVID letterlijk van een andere orde is, kijk bijvoorbeeld naar hoeveel COVID opnames er zijn geweest over het afgelopen jaar ondanks al onze draconische maatregelen. Wat ik nu het afgelopen jaar heb gezien in de ziekenhuizen, dat heb ik voor COVID echt nog nooit gezien, ondanks al onze heftige maatregelen dus.
Klik om te vergroten...
Werkt u in een ziekenhuis? Anderzijds zou ik niet weten hoe jij aan deze informatie komt. Ook al ben jij een patiΓ«nt dan nog heb je geen zicht over het hele ziekenhuis. Hier in BelgiΓ« zijn meerdere ziekenhuis die zelf een verklaring uitbrachten dat de media overdreef I.V.M overbezetting, zo was het ziekenhuis in Geel bijna leeg terwijl de media rapporteerde dat deze OVERVOL zat.

Ik wil maar zeggen dat je niet alles moet geloven wat de media verspreid en soms een zelf op onderzoek uit moet, veel mensen doen dit niet en volgen de kudde. Ik zeg niet dat COVID geen ernstige ziekte is, dat hoor je me zeker NIET zeggen. De symptomen zijn erger als de gewone griep en er gaan meer mensen dood aan. Maar als dit in contrast is met de (extreme) maatregelen die daarvoor getroffen zijn, stel ik mij toch eerlijke vragen bij.

Is het misschien door die 'draconische' maatregelen dat er juist meer opnames zijn geweest? Want net zoals bij de griep bouwt zich immuniteit op. De korte pijn zeggen we dan. Want veel van de COVID doden hadden achterliggende gezondheidsproblemen, en ook veel zouden aan een gewone griep dood gegaan zijn. Niet allemaal, dat hoor je me niet zeggen, maar toch een groot percentage.

En zoals eerder gezegd mag iedereen zijn eigen mening hebben hierover natuurlijk, ik ga je daar ook niet anders voor bekijken. Gewoon iedereen in zijn waarde laten en rustig laten leven.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor mijn werk kom ik regelmatig in ziekenhuizen over heel Nederland.

Pre-COVID and Post-COVID zijn echt verschillende werelden.

Sinds de vaccinaties zag je dat de gevaccineerde groepen vrij snel minder opgenomen werden, de gemiddelde leeftijd nam opeens sterk af.

Dat is de data waarop ik mijn keuzes maak. *shrugs*
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Regelmatig denk ik, als er nou geen internet, social media, youtube,... was? Zou er dan nog zo verdeeld nagedacht worden over het vaccin? Zouden de meesten dan niet gewoon het vaccin nemen zonder nadenken? Heb zo een gevoel dat velen die het vaccin niet willen en corona als vals ofzo beschouwen veel informatie op het internet halen. Ik zie vrienden dan komen met samengeplakte filmjes en fake documentatie waarvan ik denk ben je dan werkelijk zo naief om alles te geloven? Of mensen op het werk die klakkeloos nieuwsberichten geloven dat een sleutel aan je arm blijft plakken na zo een spuit? Waar is het gezond verstand gebleven in deze maatschappij? Realiteitsbesef? Ik heb het niet enkel over anti vax mensen maar ook de tegenpartijen. Lijkt wel of de meerderheid niet voor zichzelf kan beslissen en zich enkel maar laat leiden door media en internet...
Klik om te vergroten...
Ik geef trouwens toe dat mensen enorm doorschieten in conspiracies en dus allemaal dingen zeggen die niet zijn te staven. Maar aan de andere kant begrijp ik niet dat vele mensen de MSM (mainstream media) nog steeds als 'de stem van waarheid' zien. De stem die altijd vertrouwd kan worden. Je bent in mijn ogen ook naΓ―ef als je dat allemaal zondermeer gelooft. Praktisch alle media is nieuws zo aan het manipuleren dat het hun achterliggende agenda dient. Zoals jij zegt dus, ook de "tegenpartijen".
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#20
Proxima zei:
Voor mijn werk kom ik regelmatig in ziekenhuizen over heel Nederland.

Pre-COVID and Post-COVID zijn echt verschillende werelden.

Sinds de vaccinaties zag je dat de gevaccineerde groepen vrij snel minder opgenomen werden, de gemiddelde leeftijd nam opeens sterk af.

Dat is de data waarop ik mijn keuzes maak. *shrugs*
Klik om te vergroten...

Dit heeft inderdaad met tijdsperiodes enzovoort te maken. Nu ik geloof je wel he, daar niet van.

Ik bekritiseer vooral de overheid om de keuzes die ze hebben gemaakt. Maar ik ben ook niet zo een wappie die door straat gaat lopen en 'The Great Reset' is hier ga roepen. Of liggen rondbazuinen dat de overheid beinvloed word door zionistische joden om de wereld over te nemen en dan nog andere dingen ga lopen rondbazuinen. Dit zijn ook de mensen die de 'anti-zijde' in een slecht daglicht zetten. Terwijl er genoeg mensen op tegen zijn die wel degelijk een conversatie willen aangaan.

Vaccin of niet, mensen moeten doen waar hun achterstaan. Ik geloof gerust dat het vaccin helpt, en dat de opnames nu minderen enzovoort. Bij de griep is dit namelijk precies hetzelfde elk jaar. Ik geloof ook niet dat er chips enzovoort inzitten die met het 5g netwerk zijn verbonden om ons chemisch the brainwashen. Maar ik vind het allemaal gewoon een beetje 'overrated', slechte woordkeuze misschien maar daar komt het op neer. Ik laat mij nooit inΓ«nten tegen de griep dus ook niet tegen corona. Covid is in mijn ogen een zwaardere versie van de griep, ik vertrouw op mijn weerstand. De wetenschap staat ver, veel ziektes die dodelijk zijn kunnen we van zeggen dat ze bijna van de aardbodem verdwenen zijn, maar ik geloof ook dat als we tegen alles medicijnen nodig gaan hebben dat onze weerstand meer en meer achteruit gaan.

Het zijn vooral de ouderen die we proberen te beschermen ok, maar besef ook dat hier ooit een limiet op moet komen, we kunnen niet allemaal voor altijd blijven leven. Overbevolking, vergrijzing is een feit. Dit is cru om te zeggen maar het is gewoon zo, en ja als het iemand van mijn kring is zou ik het ook erg vinden, kapot van zijn. Of misschien moet ik zelf wel dood om de bevolking te minderen. Iedereen gaat gewoon dood als zijn tijd gekomen is. Natuur repareert zichzelf en zo zullen gevaarlijkere en onbestrijdbare virussen uitbreken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...9495969798...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."