#1
Ik begrijp alle moeilijkdoenerij ook niet.
Als je in een risicogroep valt, dan neem je het vaccin (als je wilt). Als je niet in een risicogroep valt en dus een hele kleine kans hebt om ernstig ziek te worden of eraan dood te gaan, dan neem je het vaccin niet. En als je om 1 of andere reden ondanks de cijfers toch nog denkt dat Corona vreselijk gevaarlijk is, dan neem je het vaccin ook, voor je eigen gemoedsrust.
Maar de hele tijd dat gepush dat we Γ‘llemaal gevaccineerd moeten worden moet eens afgelopen zijn. Als je gevaccineerd bent, ben je beschermd, klaar. Ga niet anderen een schuldgevoel proberen aan te praten dat ze het niet voor anderen doen, want die anderen kunnen zelf ervoor kiezen gevaccineerd te worden. Wees blij dat je ΓΌberhaupt de optie hebt om te vaccineren en probeer niet het hele leven (van anderen ook) te controleren. Het leven is gevaarlijk (gegarandeerd uiteindelijk dodelijk zelfs) en zal dat ook altijd blijven.
Je vergeet volgens mij in deze redenatie dat de kans dat er gevaarlijke(re) mutaties van het virus ontstaan (waar huidige vaccins mogelijk dan niet meer goed tegen werken) groter wordt naar gelang er overall meer coronabesmettingen zijn. En dat aantal besmettingen kun je dus terugdringen door zo snel zoveel mogelijk mensen te vaccineren.
ππ