Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
558 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Weet je? Als het zo gaat, laat dan maar.
Ik heb het echt gelezen hoor. Aannames.. Jij moet gelijk hebben he? Bij deze: je hebt gelijk hoor.
Fijne dag!
Klik om te vergroten...
Volgens mij zou jij ook niet meer in dit topic komen. Jouw woorden, mij boeit het niet…
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Waarom heb je toch altijd het gevoel dat er iets te winnen valt ? Een mening of een discussie is geen wedstrijd.

Ik deel mijn mening en jij deelt jouw mening. Ik probeer te kijken naar feiten en als ik iets zie dat gewoon niet klopt dan zeg ik dat.
Klik om te vergroten...
Weer aannames.. “Waarom heb je altijd het gevoel dat er iets te winnen valt?” Je weet nu ook al wat ik voel. Ken je Jomanda nog?
Je hebt gelijk!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rotjoch zei:
We zitten allemaal in die tweestrijd van er niet over willen praten en er wel over willen praten.
Klik om te vergroten...
Can’t relate. Ik zou zeggen, bij twijfel niet doen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Jouw woorden, mij boeit het niet…
Klik om te vergroten...
Blijkbaar wel hahaha.

Lama weer. Ik ben alweer klaar mee. Elke keer hetzelfde liedje in topics als deze.
idd, beter blijf ik hier weg. Nadeel is dat er zoveel onzin word uitgekraamd hier soms dat ik het lastig vind er niets van te zeggen.

Ik ga nog beter mijn best doen me er niet meer mee te bemoeien. Heeft geen nut, vermoeiend, nutteloos.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Blijkbaar wel hahaha.

Lama weer. Ik ben alweer klaar mee. Elke keer hetzelfde liedje in topics als deze.
idd, beter blijf ik hier weg. Nadeel is dat er zoveel onzin word uitgekraamd hier soms dat ik het lastig vind er niets van te zeggen.

Ik ga nog beter mijn best doen me er niet meer mee te bemoeien. Heeft geen nut, vermoeiend, nutteloos.
Klik om te vergroten...
Snap je frustratie, maar je kan er zoveel aandacht aan geven als je zelf wilt 😊 (voordeel van online een gesprek voeren 😂).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Druktemaker zei:
Snap je frustratie, maar je kan er zoveel aandacht aan geven als je zelf wilt 😊 (voordeel van online een gesprek voeren 😂).
Klik om te vergroten...
True!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Weer aannames.. “Waarom heb je altijd het gevoel dat er iets te winnen valt?” Je weet nu ook al wat ik voel. Ken je Jomanda nog?
Je hebt gelijk!
Klik om te vergroten...
Je zegt dat ik altijd gelijk moet hebben. Dan valt er toch iets te winnen?

Waarom zou ik anders altijd gelijk willen hebben volgens jou?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Je zegt dat ik altijd gelijk moet hebben. Dan valt er toch iets te winnen?

Waarom zou ik anders altijd gelijk willen hebben volgens jou?
Klik om te vergroten...
Dit wordt een welles - nietes spelletje, zijn we die leeftijd niet gepasseerd? 😜
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Nadeel is dat er zoveel onzin word uitgekraamd hier soms dat ik het lastig vind er niets van te zeggen.
Klik om te vergroten...
Ik snap het, dat is echt precies wat het voor heel veel mensen zo verleidelijk maakt. Ik heb ook vaak de neiging om er wat van te zeggen als ik onzin lees op het internet. Maar ik heb hier op dit forum toch eindelijk geleerd dat het ‘t vaak niet waard is, en dat mensen laaaang niet altijd mijn visie nodig hebben om iets op juistheid te beoordelen.

Zeker over Corona bestaat zo veel onduidelijkheid en twijfel. Dat maakt het dat iemand iets kan uitkramen wat jij en ik idioot vinden klinken, maar we kunnen het niet ontkrachten op een andere basis dan: ‘dit klinkt krankzinnig’. Hoe kut het ook is, meer kan je er niet mee. Daarom, beter maar laten gaan en hopen dat iedereen hun eigen gezonde verstand gebruikt (mits aanwezig hahaha).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Je zegt dat ik altijd gelijk moet hebben. Dan valt er toch iets te winnen?

Waarom zou ik anders altijd gelijk willen hebben volgens jou?
Klik om te vergroten...

Druktemaker zei:
Dit wordt een welles - nietes spelletje, zijn we die leeftijd niet gepasseerd? 😜
Klik om te vergroten...

Flualhamdulillam zei:
Ik snap het, dat is echt precies wat het voor heel veel mensen zo verleidelijk maakt. Ik heb ook vaak de neiging om er wat van te zeggen als ik onzin lees op het internet. Maar ik heb hier op dit forum toch eindelijk geleerd dat het ‘t vaak niet waard is, en dat mensen laaaang niet altijd mijn visie nodig hebben om iets op juistheid te beoordelen.

Zeker over Corona bestaat zo veel onduidelijkheid en twijfel. Dat maakt het dat iemand iets kan uitkramen wat jij en ik idioot vinden klinken, maar we kunnen het niet ontkrachten op een andere basis dan: ‘dit klinkt krankzinnig’. Hoe kut het ook is, meer kan je er niet mee. Daarom, beter maar laten gaan en hopen dat iedereen hun eigen gezonde verstand gebruikt (mits aanwezig hahaha).
Klik om te vergroten...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Druktemaker zei:
Dit wordt een welles - nietes spelletje, zijn we die leeftijd niet gepasseerd? 😜
Klik om te vergroten...
Klopt :)
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stel je voor:

Je bent bestuurslid bij een bedrijf die als decennia lang heel veel kan verdienen door onderzoek te doen en producten te verkopen die een immens positief effect hebben op volksgezondheid en daarmee een veel hogere levensstandaard creëeren. Maar… Je komt erachter dat het bedrijf, en daarmee ook jij als bestuurslid, 10, 20, 30 of nog wel meer keer zo veel kan verdienen op jaarbasis!

Het enige wat je ervoor zou moeten doen: mensen een klein beetje misleiden door ze een product aan te bieden en ze ervan te overtuigen dat ze het nodig hebben. Mensen kunnen het product wel ergens voor gebruiken, het is zeker geen kwakzalverij, maar het sluit eigenlijk niet helemaal aan op de behoefte van de klant. Maar dat moet je ze niet vertellen. Sterker nog, ga eens op gesprek bij mensen die jouw product kunnen verkopen, misleid hen, financier wellicht de dingen waar ze naar verlangen… Dan verkopen ze jouw product vast met liefde. Laat hen mensen dan niet vertellen dat er andere, veiligere en goedkopere manieren zijn om die klanten van hun behoefte te voorzien. Je wilt immers jouw product verkopen, jíj wilt mensen helpen. Met het geld wat je verdient kan je overigens nog veel meer mensen helpen, meer onderzoek doen, meer producten ontwikkelen…

Had jij het gedaan? Jij misschien niet, maar het is gebeurd, het gebeurd nog steeds en het betreft (honderden) miljarden.

En als je erachter kwam dat je een 100-voud van die jaarwinst kan verdienen door mensen nog iétsjes meer te misleiden. Laat ze denken dat ze niet zonder jouw product kunnen, omdat ze in gevaar zijn. Laat ze schuldig voelen, oefen maatschappelijke druk uit op mensen die jouw product niet willen gebruiken. Óf, gooi wat geld naar beleidsmakers zodat zij het simpelweg verplichten. Dat komt goed uit, want je product kan moeilijk middels logica en gezond verstand aan iedereen verkocht worden…

Nahhh, dat zou toch niemand doen?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rotjoch zei:
Is dit nou wat ze gekkies noemen?
Klik om te vergroten...
ja.
maar schelden heeft nooit wat opgelost.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Stel je voor:

Je bent bestuurslid bij een bedrijf die als decennia lang heel veel kan verdienen door onderzoek te doen en producten te verkopen die een immens positief effect hebben op volksgezondheid en daarmee een veel hogere levensstandaard creëeren. Maar… Je komt erachter dat het bedrijf, en daarmee ook jij als bestuurslid, 10, 20, 30 of nog wel meer keer zo veel kan verdienen op jaarbasis!

Het enige wat je ervoor zou moeten doen: mensen een klein beetje misleiden door ze een product aan te bieden en ze ervan te overtuigen dat ze het nodig hebben. Mensen kunnen het product wel ergens voor gebruiken, het is zeker geen kwakzalverij, maar het sluit eigenlijk niet helemaal aan op de behoefte van de klant. Maar dat moet je ze niet vertellen. Sterker nog, ga eens op gesprek bij mensen die jouw product kunnen verkopen, misleid hen, financier wellicht de dingen waar ze naar verlangen… Dan verkopen ze jouw product vast met liefde. Laat hen mensen dan niet vertellen dat er andere, veiligere en goedkopere manieren zijn om die klanten van hun behoefte te voorzien. Je wilt immers jouw product verkopen, jíj wilt mensen helpen. Met het geld wat je verdient kan je overigens nog veel meer mensen helpen, meer onderzoek doen, meer producten ontwikkelen…

Had jij het gedaan? Jij misschien niet, maar het is gebeurd, het gebeurd nog steeds en het betreft (honderden) miljarden.

En als je erachter kwam dat je een 100-voud van die jaarwinst kan verdienen door mensen nog iétsjes meer te misleiden. Laat ze denken dat ze niet zonder jouw product kunnen, omdat ze in gevaar zijn. Laat ze schuldig voelen, oefen maatschappelijke druk uit op mensen die jouw product niet willen gebruiken. Óf, gooi wat geld naar beleidsmakers zodat zij het simpelweg verplichten. Dat komt goed uit, want je product kan moeilijk middels logica en gezond verstand aan iedereen verkocht worden…

Nahhh, dat zou toch niemand doen?
Klik om te vergroten...
De vaccin producenten zijn integer en hebben het beste met mensen voor..... 😂

Ondertussen bij Pfizer:

20211021_120509.jpg
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
De vaccin producenten zijn integer en hebben het beste met mensen voor..... 😂

Ondertussen bij Pfizer:

Bekijk bijlage 31111
Klik om te vergroten...
Ik geloof dat in Amerika een herstel van Corona nogsteeds niet geldig is als bewijs van immuniteit… Je moét in veel Staten vaccineren, of een bizar bedrag betalen voor testen. Of je wordt simpelweg ontslagen en buitengesloten van de maatschappij.

Wie is daarvoor verantwoordelijk? Wie gelooft nou dat dat allemaal zuivere koek is? 😰
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Ik geloof dat in Amerika een herstel van Corona nogsteeds niet geldig is als bewijs van immuniteit… Je moét in veel Staten vaccineren, of een bizar bedrag betalen voor testen. Of je wordt simpelweg ontslagen en buitengesloten van de maatschappij.
Klik om te vergroten...
Dit stuk is feitelijk met terecht voorstelbare kritiek.

Flualhamdulillam zei:
Wie is daarvoor verantwoordelijk?
Klik om te vergroten...
De Gouverneurs en congressen van die federale Staten.
(PS Ik zie wel dat dit i.c.m. je volgende zin een retorische vraag is... Dus een mening waar je mensen van wil overtuigen, en geen vraag....)

Flualhamdulillam zei:
Wie gelooft nou dat dat allemaal zuivere koek is? 😰
Klik om te vergroten...
Dit klinkt een beetje achterdochtig en ben je me kwijt.

Prima mening om tegen verplichte vaccinaties te zijn, of tegen verplichtte testen (wel of niet tegen hoge eigen kosten);
Dwang door dreiging met ontslag en buitengesloten worden, mag je zeker afwijzen.

Absoluut respecteer ik het, als je de wens hebt om niet tegen je wil welke medische handeling dan ook te ondergaan.

Dat kun je onderbouwen, en daar kun je een discussie over voeren. Kritisch en scherp, zoals het heurt.
Op basis van achterdocht en termen als 'zuivere koffie' (!) is een gesprek niet echt mogelijk.

Misschien een te vergaande vergelijking met de kinderopvangtoeslag-affaire met daarvan nu in het verlengde de ontdekking dat er daardoor zeer waarschijnlijk kinderen - onterecht - uit huis zijn geplaatst:

- Onderschat nooit de stommiteit van mensen, inclusief onze bestuurders;
- Hun beginnende Alzheimer die plaatselijk optreed als je fouten hebt gemaakt ('geen actieve herinnering' hebben);
- Noch de neiging om weg te lopen voor hun Verantwoordelijkheid en dat o.a. te doen door zich dommer voor te doen dan te zijn (of uit gewoon luiheid);
- En vooral mensen op te zoeken die het met jou eens zijn;
- Terwijl je niet meer luistert naar een minderheid, die niet de meeste stemmen hebben maar wel inhoudelijk gelijk kunnen hebben.

En met wat er mis gaat rondom de aanpak van Corona, heeft zover ik het zie dezelfde trekken.
Veel te politiek en veel te veel uit angst voor de kiezers, in plaats van eerlijk een gesprek en discussie aan te gaan op de inhoud.

Hopelijk doen wij het hier een stukje beter dan in Den Haag.

Peace.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
QueerMan zei:
Op basis van achterdocht en termen als 'zuivere koffie' (!) is een gesprek niet echt mogelijk.
Klik om te vergroten...
Hahaha shit, ik maakte die fout laatst al eerder.

Ik baseer me niet puur op achterdocht. En Nederland doet het zeker niet beter. Hoeveel belasting betalen veel grote -in Nederland gevestigde- multinationals? Gedoe met de afschaffing dividendbelasting vergeten?

Geld = macht. Grote bedrijven hebben geld, ik vind je naïef als je denkt dat bedrijven daar geen misbruik van maken. Al helemaal als voorbeelden waarin precies dát gebeurd is, makkelijk te vinden zijn.


QueerMan zei:
- Onderschat nooit de stommiteit van mensen, inclusief onze bestuurders;
Klik om te vergroten...
Jij onderschat hoe slim en geniepig mensen kunnen zijn.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Hahaha shit, ik maakte die fout laatst al eerder.

Ik baseer me niet puur op achterdocht. En Nederland doet het zeker niet beter. Hoeveel belasting betalen veel grote -in Nederland gevestigde- multinationals? Gedoe met de afschaffing dividendbelasting vergeten?

Geld = macht. Grote bedrijven hebben geld, ik vind je naïef als je denkt dat bedrijven daar geen misbruik van maken. Al helemaal als voorbeelden waarin precies dát gebeurd is, makkelijk te vinden zijn.



Jij onderschat hoe slim en geniepig mensen kunnen zijn.
Klik om te vergroten...

Ik deel je kritiek helemaal!

En die dingen zijn gewoon bekend, de besluiten worden openlijk genomen door de regering en door Tweede en Eerste kamer.
Dat er aan de voorkant gelobbyd wordt, weten we ook allemaal.
Noem die grote bedrijven zakken-vullers, belastingontduikers, halve criminelen en grote boeven en ik ben het ook met je eens.

Nederland staat bekend als een land waar multinationals zich kunnen vestigen om maar zo min mogelijk belasting te betalen.

Misschien dan slim als bevolking van dit land, om wat minder op de rechtse partijen te stemmen die hun oren laten hangen naar die directeuren.
Wat er gebeurt is blijkbaar volgens de wet.
Wil je dat anders hebben, moet je politieke partijen hebben die eerlijker spelregels willen opnemen in die wetten.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
QueerMan zei:
En die dingen zijn gewoon bekend, de besluiten worden openlijk genomen door de regering en door Tweede en Eerste kamer.
Klik om te vergroten...
Het besluit is openbaar, maar het motief is een lulverhaal!
QueerMan zei:
Wil je dat anders hebben, moet je politieke partijen hebben die eerlijker spelregels willen opnemen in die wetten.
Klik om te vergroten...
Vertel dat mensen die vorige verkiezingen gewoon OPNIEUW VVD hebben gestemd… Daar kan ik echt niet bij met m’n hoofd 😂
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
Vertel dat mensen die vorige verkiezingen gewoon OPNIEUW VVD hebben gestemd… Daar kan ik echt niet bij met m’n hoofd 😂
Klik om te vergroten...

Ik lul me de blaren op me tong man...
Teveel mensen denken dat ze rijk zijn of dat ze rijk kunnen worden, en stemmen alleen maar om zo min mogelijk belasting te hoeven betalen.

Komen ze in de bijstand, dan hoor je ze klagen dat het toch zooo erg is in Nederland... Wat het ook is.
Maar dat hadden ze zich ook eerder kunnen bedenken in plaats van in het 'lulverhaal' (goeie woordkeus van je) te trappen.

Ik twijfel of het nou een soort masoschisme is en dat de mensen het fijn vinden om gebruikt te worden, of dat ze alleen maar egoïstisch zijn waardaar anderen ook meer aan zichzelf denken en er zo een neerwaartse spiraal ontstaat.

Nog effe en we zijn precies de VS. Twee procent is super-rijk, en tussendoor slapen mensen op straat, zijn afhankelijk van voedselhulp en aalmoezen, of verkopen hun lichaam of gaan de criminaliteit in om maar gewoon een beetje te kunnen bestaan.
Triest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...9596979899...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."