Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
459 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rotjoch zei:
Ik snap niet helemaal waarom je opleidingsniveau erbij haalt maar de punten uit je link snap ik, zijn logisch.

Ik heb niet echt een hoog genoten opleiding afgerond, maar ben een autistische nerd. Is dat ook goed 🤣
Klik om te vergroten...
Omdat je over het algemeen vanaf HBO niveau leert wat een betrouwbare bron is. Vandaar mijn opmerking.

Ik zag dat je verschillende erkende wetenschappelijke bronnen in twijfel trok en dacht dat je wellicht wel wat tools kon gebruiken.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Exact :) zij doen vooral dit.....

Bekijk bijlage 31901
Klik om te vergroten...
Ik heb nu al 2 keer met jehova’s getuigen echt een goed en lang gesprek/discussie gehad aan de deur over van alles. Ze waren verbazingwekkend respectvol tegenover mijn tegenargumenten en hadden zelf ook hele overtuigende argumenten.

Beide keren heb ik een uur in de deuropening gestaan, en beide keren ging het over van alles in het leven. Voor COVID uitbrak. Dus ik heb alleen maar goede ervaringen met gelovigen. Voor de rest praat ik niet met die lui hoor haha
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Ik denk dat we het topic beter kunnen sluiten. We zijn op het forum niet in staat om op een normale manier informatie met elkaar te delen en daarover te communiceren. Daarnaast heb ik dit topic mijzelf een beetje toegeëigend om een soort logboek bij te houden over dit onderwerp en waar ik vind dat het mis gaat in de maatschappij. Dat de bronnen volgens sommige niet waar zijn klopt overigens niet. Als er iets aangetoond foutiefs tussen staat, heb ik dat altijd aangepast. Helaas is het voor velen lastig om meningen en feiten van elkaar te scheiden.

Johan Cruijff zei ooit: je ziet het pas als je het doorhebt.

Daar wil ik graag mee afsluiten.
Klik om te vergroten...
Als ze dit topic sluiten, gaat het waarschijnlijk in andere topics door over corona, en ik denk dat de meesten daar ook niet blij van worden..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rotjoch zei:
Ik heb nu al 2 keer met jehova’s getuigen echt een goed en lang gesprek/discussie gehad aan de deur over van alles. Ze waren verbazingwekkend respectvol tegenover mijn tegenargumenten en hadden zelf ook hele overtuigende argumenten.

Beide keren heb ik een uur in de deuropening gestaan, en beide keren ging het over van alles in het leven. Voor COVID uitbrak. Dus ik heb alleen maar goede ervaringen met gelovigen. Voor de rest praat ik niet met die lui hoor haha
Klik om te vergroten...
Jaaaaa eens! Zijn ook gewoon mensen met een "mening". Net zo als met alle andere mensen (met mening) valt er met de een beter te praten dan met de ander. Is het altijd waard het te proberen en van elkaar te leren 👌🏻
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Ik vond de vergelijking in dat NOS artikel over het hebben van een rijbewijs en deelnemen aan het verkeer, of he hebben van geen rijbewijs en niet deelnemen aan het verkeer, eigenlijk wel een hele goede, hoe eenvoudig ook.
Klik om te vergroten...
Dit kun je niet vergelijken,punt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rotjoch zei:
Ik denk van niet hoor. van Kudde immuniteit is nog weinig meer te spreken vanwege de effectiviteit van het vaccin. En alsnog kan je COVID krijgen en doorgeven met vaccin, je wordt alleen minder ziek dus het enige wat het doet is de zorg ontlasten. Hoe veel effect het heeft op spreiding is nog vrij onduidelijk en niet met cijfers aan te tonen.

Wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn dan wordt er wel weer wat anders verzonnen, want cijfers gaan weer stijgen. Net als dat het met griep elk jaar doet. Aan griep gingen initieel ook veel mensen dood, veel druk op de zorg, maar toen werd er helemaal niet zo spastisch gedaan als nu. Het is te belachelijk voor woorden welke acties er ondernomen (gaan) worden.

Ik ben overigens niet tegen vaccinatie, maar de argumenten die tot nu toe geleverd zijn kunnen me niet echt overtuigen.

he, nu meng ik me ook weer hier in. LAAT ME MET RUST
Klik om te vergroten...
De zorg ontlasten is op dit moment ook precies het doel van de maatregelen. Zorg opschalen gaat namelijk moeilijk: er was al een tekort aan personeel, en ziekteuitval onder zorgpersoneel is hoog (burn outs bijv). Reguliere zorg afschalen om corona-capaciteit te vergroten kan, maar op een gegeven moment is het op. Besmettingen dus maar laten woekeren en afwachten wanneer men in het ziekenhuis niet meer geholpen kan worden? En wie kiezen we dan die we niet meer helpen?

- de ouderen, want hey, leuk dat je de oorlog nog hebt meegemaakt, het land weer hebt opgebouwd etc, maar het is nu wel een keer klaar, jongeren gaan voor;
- ongevaccineerden, want corona was toch maar een griepje, dus dan hoef je ook geen ziekenhuisbed;
- gevaccineerden, want ja, gewoon daarom;
- volstrekte willekeur, wie het eerst komt wie het eerst maalt?

Ik snap dat veel mensen dan zouden kiezen voor de ouderen. Maar sorry, dan zie ik liever mijn oma, die op haar 13e achterop de fiets wapens smokkelde voor het verzet in het ziekenhuis dan een ongevaccineerde die alleen maar loopt te huilen over maatregelen. Of een gevaccineerde die besmet en wel toch maar ging dansen.

En in de vergelijking met griep: ik heb nog nooit gehoord dat reguliere zorg landelijk afgeschaald moest worden vanwege opnames door de griep, dus ergens gaat die vergelijking flink scheef.

Zorgen voor meer capaciteit in de zorg is op korte termijn gewoon niet haalbaar. Ten eerste kost opleiden tijd, en ten tweede zijn er te weinig mensen die ervoor kiezen. Dienstplicht voor de zorg invoeren dan maar?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Klopt, maar ik zou het niet erg vinden als er iets op verzonnen wordt waardoor het verplicht wordt.
Klik om te vergroten...
Dan kom je niet in mijn huis
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Dienstplicht voor de zorg invoeren dan maar?
Klik om te vergroten...
Oe dit vind ik een interessante vraag👀

Gaat tegen m'n idee van individuele vrijheid in maar toch zou ik hier niet helemaal op tegen zijn ofzo...
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Omdat je over het algemeen vanaf HBO niveau leert wat een betrouwbare bron is. Vandaar mijn opmerking.

Ik zag dat je verschillende erkende wetenschappelijke bronnen in twijfel trok en dacht dat je wellicht wel wat tools kon gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik moest op de ict opleiding leren over bronnen en toepassen bij verslagen. Wikipedia was geen bron, en het moesten kredietwaardige bronnen zijn, het liefst peer reviewed en van betrouwbare websites (dus geen niburu of een of ander fringe platform)

Ik weet niet over welke artikelen je het hebt, maar het lijkt me sterk. Misschien verschillen we van mening over wat een betrouwbare bron is. Volgens de een zijn de Telegraaf of Fox News ook betrouwbare bronnen.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo, ik heb alles teruggelezen. Nu ben ik er ook klaar mee 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Oe dit vind ik een interessante vraag👀

Gaat tegen m'n idee van individuele vrijheid in maar toch zou ik hier niet helemaal op tegen zijn ofzo...
Klik om te vergroten...
Ja dat is dan het dilemma.. Verplichten we iedereen een jaar of 5 (want opleiden kost tijd) in de zorg aan de slag te gaan is dat een grote beperking van vrijheid, maaaaar met een (volgende) pandemie kunnen we dan wel de zorg opschalen zodat iedereen kan blijven dansen 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Ja dat is dan het dilemma.. Verplichten we iedereen een jaar of 5 (want opleiden kost tijd) in de zorg aan de slag te gaan is dat een grote beperking van vrijheid, maaaaar met een (volgende) pandemie kunnen we dan wel de zorg opschalen zodat iedereen kan blijven dansen 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Klik om te vergroten...
Zelfs zonder een volgende pandemie zou dit zo zo zo veel kunnen betekenen voor de zorg... Maar ja wel mensen verplichten te werken, dat blijft toch iets geks.

(alhoewel, imo worden we nu allemaal al verplicht te werken, niet door de overheid maar door een systeem🤷🏻‍♀️)
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Exact :) zij doen vooral dit.....

Bekijk bijlage 31901
Klik om te vergroten...
Dit zegt mij zo niks wat hier mee bedoelt word, maargoed.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
(alhoewel, imo worden we nu allemaal al verplicht te werken, niet door de overheid maar door een systeem🤷🏻‍♀️)
Klik om te vergroten...
Werken zal je op de ene of de andere manier altijd moeten doen. Maar je kunt jezelf soeverein laten verklaren en kompleet off the grid leven, als dat het soort werk is wat je bedoeld.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
@Rotjoch @Proxima

De dunne had (naast mijn tientallen artikelen) ook al een artikel gepost :tongueout:
Klik om te vergroten...
Die studie bevat een belangrijke fout:

De meeste ongevaccineerde personen zijn kinderen.

De studie die ik poste bevat deze fout niet.

l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rotjoch zei:
Werken zal je op de ene of de andere manier altijd moeten doen. Maar je kunt jezelf soeverein laten verklaren en kompleet off the grid leven, als dat het soort werk is wat je bedoeld.
Klik om te vergroten...
Hahaha nee dat was niet wat ik bedoelde. Na een week off the grid zou ik er goed klaar mee zijn 😬 En tuuuuurlijk, niets mis met werken ook. Wel iets mis met een "gedwongen" 40 urige werkweek om überhaupt huur te kunnen betalen en een beetje te leven, of een 2 verdieners model als je überhaupt kinderen wilt... Is ook niet echt vrijheid zoals ik het zie.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Europa werkt aan een voorstel om slachtoffers van coronavaccins te compenseren. Zeer goede ontwikkeling.

www.europarl.europa.eu

ONTWERPRESOLUTIE over de oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19: | B9-0475/2021 | Europees parlement

ONTWERPRESOLUTIE ingediend overeenkomstig artikel 143 van het Reglement over de oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19: - Comirnaty (Pfizer, BioNTech) - COVID-19-vaccin Janssen - Spikevax (Moderna) - Vaxzevria (AstraZeneca)...
www.europarl.europa.eu www.europarl.europa.eu

Screenshot_20211104-195307_Chrome.jpg
Screenshot_20211104-195313_Chrome.jpg
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rotjoch zei:
Niet persoonlijk bedoeld? NIET PERSOONSLIJK BEDOELD?!?! Wie ben jij??!! Mods! Mods! Ban deze vrouw!
Klik om te vergroten...

Ben geen socioloog, maar ruik ik hier een tweespalt in de samenleving? 😅
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Europa werkt aan een voorstel om slachtoffers van coronavaccins te compenseren. Zeer goede ontwikkeling.

www.europarl.europa.eu

ONTWERPRESOLUTIE over de oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19: | B9-0475/2021 | Europees parlement

ONTWERPRESOLUTIE ingediend overeenkomstig artikel 143 van het Reglement over de oprichting van een Europees fonds voor schadeloosstelling van slachtoffers van de vaccins tegen COVID-19: - Comirnaty (Pfizer, BioNTech) - COVID-19-vaccin Janssen - Spikevax (Moderna) - Vaxzevria (AstraZeneca)...
www.europarl.europa.eu www.europarl.europa.eu

Bekijk bijlage 31910
Bekijk bijlage 31911
Klik om te vergroten...
Even wat achtergrond informatie gezocht over dit voorstel.
Zie dat het een ontwerp-resolutie is van een parlementariër Virginie Joron. Als wikipedia klopt, een lid van de Franse partij Rassemblement national (Front National tot juni 2018 ) onder de leiderschap van Mme Le Pen.
In het Europees Parlement neemt de partij deel aan een fractie met o.a. de PVV, het Vlaams Belang en de Duitse AfD.

Thanks @Rivalrie voor het linken naar een publieke bron.

Ik heb een vraagje:
Als er inderdaad ernstige schadelijke bijwerkingen zijn van al deze vaccins, en het aantal doden klopt:
Waarom vind je 't een goed zaak dat er een fonds komt?

Daar hebben de zieken en doden als gevolg van de vaccins, dan toch niks meer aan?

Lijkt me dat een beetje politicus dan nu een definitieve (geen concept) resolutie klaar heeft, die oproept om per direct te stoppen. Of doen ze die ook?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
n8wachT zei:
Ben geen socioloog, maar ruik ik hier een tweespalt in de samenleving? 😅
Klik om te vergroten...
Volgens mij ruik je humor 😜

Als je sociologie had gestudeerd had je dat natuurlijk goed geroken😆

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."