Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
425 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn nu al berichten dat de huidige vaccins geen nut hebben tegen de nieuwe DELTA variant, ook bouwt het geen sterkere weerstand er tegen op, lekker toch? Geniet maar allemaal van jullie vaccins die nutteloos zijn nu.


Ik heb heb vriendelijk bedankt, en zal dat ook blijven doen in de toekomst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
transient zei:
je hebt liever dat er wat mensen dood gaan door dat ze covid krijgen en zo hopelijk een natuurlijke groepsimmuniteit opbouwen, dan dat iedereen gevacineerd word. weet je zeker dat dit werkt, is het niet zo dat de immuniteit mogenlijk weer uit je lichaam kan gaan?
Klik om te vergroten...
Natuurlijke immuniteit door infectie werkt voor zover ik het heb gehoord net zo goed. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de podcast met arts Evelien Peeters die ik in het Corona Het Nieuwe normaal? topic heb geplaatst.

CuriousExplorer zei:
Net zoals veel mensen hier de lange termijn effecten van RC's aan het testen zijn als ik het zo wat volg.
Klik om te vergroten...
Dat is ook niet slim.

Zelf heb ik met opzet maar een paar RC's gebruikt en dan met name LSD analogen die vrij veilig worden geacht. Ik heb geloof ik zelf verder alleen 6-APB gedaan qua RC's en dat vind ik achteraf ook niet zo slim.

Het probleem met de vaccins is dat áls die een ernstige lange termijn bijwerking hebben, dan kan dit miljarden treffen.

CuriousExplorer zei:
Klopt.
Dus als straks zowat de gehele wereldbevolking uitgeroeid is, is er een positieve kant voor de planeet.
Ik ben altijd optimistisch, zelfs in worst case scenario's.
Klik om te vergroten...
Elk nadeel heb zijn voordeel.

Ik leef liever nog even door middels mijn eigen immuunsysteem.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Natuurlijke immuniteit door infectie werkt voor zover ik het heb gehoord net zo goed. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de podcast met arts Evelien Peeters die ik in het Corona Het Nieuwe normaal? topic heb geplaatst.


Dat is ook niet slim.

Zelf heb ik met opzet maar een paar RC's gebruikt en dan met name LSD analogen die vrij veilig worden geacht. Ik heb geloof ik zelf verder alleen 6-APB gedaan qua RC's en dat vind ik achteraf ook niet zo slim.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde ook niet jou persoonlijk. Jij lijkt me best een verstandige mens, maar ik had het over dat er meerdere mee roepen, die dan wel RC's misbruiken.
Mindless zei:
Het probleem met de vaccins is dat áls die een ernstige lange termijn bijwerking hebben, dan kan dit miljarden treffen.
Klik om te vergroten...
Klopt.
Maar uiteindelijk hebben die miljarden mensen wel zelf mogen kiezen of ze het vaccin wilden of niet.
Niet iedereen is bezig met de wetenschappelijke kant van het vaccin, en nemen het alleen om toch maar op reis te kunnen gaan festivals te kunnen doen.
Tuurlijk zijn dat verkeerde redenen om het vaccin te nemen, maar voor mij voelde het hypocriet tegenover mijzelf.
Vaccin nee, want ja, "te snel" ontwikkeld, maar wel drugs gebruiken. De eventuele gevolgen zijn dan ook volledig mijn last om te dragen.
Mindless zei:
Elk nadeel heb zijn voordeel.
Klik om te vergroten...
Ja, zoals wanneer 80% van de bevolking gevaccineerd is het voor de overige 20% niet moet. Dus hebben degene die geen vaccin willen mensen nodig die het wel nemen,.
Mindless zei:
Ik leef liever nog even door middels mijn eigen immuunsysteem.
Klik om te vergroten...
Maar er is nergens bewezen dat we gaan sterven door het vaccin. Iedereen gaat ervan uit dat het iets "slechts" is, terwijl het misschien een upgrade kan zijn bij bepaalde mensen (minder last van de gewone griep etc...) Maar inderdaad, we zullen pas binnen een aantal jaar (of misschien nooit) weten hoe of wat.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nose Candy zei:
Er zijn nu al berichten dat de huidige vaccins geen nut hebben tegen de nieuwe DELTA variant, ook bouwt het geen sterkere weerstand er tegen op, lekker toch? Geniet maar allemaal van jullie vaccins die nutteloos zijn nu.


Ik heb heb vriendelijk bedankt, en zal dat ook blijven doen in de toekomst.
Klik om te vergroten...
En plots geloven we wel de media?
Als het over het vaccin zelf gaat -- Nonsens.
Als het over de nutteloosheid van het vaccin gaat --- Waarheid.

Zo kun je ook een discussie winnen natuurlijk
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Ik leef liever nog even door middels mijn eigen immuunsysteem.
Klik om te vergroten...

Het vaccin werkt ook in op je eigen immuunsysteem.
Als je zo veel zelfvertrouwen heb waarom ben je dan tegen vaccins? Ben je paranoïde tegenover het weste? Of toch geen zelfvertrouwen?

Nose Candy zei:
Er zijn nu al berichten dat de huidige vaccins geen nut hebben tegen de nieuwe DELTA variant, ook bouwt het geen sterkere weerstand er tegen op, lekker toch? Geniet maar allemaal van jullie vaccins die nutteloos zijn nu.
Klik om te vergroten...

Er zijn ook berichten dat ondanks de besmettingen er minder mensen in het ziekenhuis belanden als gevolg van vaccins.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Ik bedoelde ook niet jou persoonlijk. Jij lijkt me best een verstandige mens, maar ik had het over dat er meerdere mee roepen, die dan wel RC's misbruiken.
Klik om te vergroten...
Er is een zekere hypocrisie maar ik meende ook dat @Cerberus ergens op DF een goede reden gaf waarom de vergelijking niet helemaal opgaat, maar ik kan die helaas niet terugvinden of herinneren wat de reden was.

CuriousExplorer zei:
Klopt.
Maar uiteindelijk hebben die miljarden mensen wel zelf mogen kiezen of ze het vaccin wilden of niet.
Niet iedereen is bezig met de wetenschappelijke kant van het vaccin, en nemen het alleen om toch maar op reis te kunnen gaan festivals te kunnen doen.
Tuurlijk zijn dat verkeerde redenen om het vaccin te nemen, maar voor mij voelde het hypocriet tegenover mijzelf.
Vaccin nee, want ja, "te snel" ontwikkeld, maar wel drugs gebruiken. De eventuele gevolgen zijn dan ook volledig mijn last om te dragen.
Klik om te vergroten...
Niet de minderjarige kinderen waarbij de ouders beslissen. Daarom heb ik daar ook problemen mee.

CuriousExplorer zei:
Ja, zoals wanneer 80% van de bevolking gevaccineerd is het voor de overige 20% niet moet. Dus hebben degene die geen vaccin willen mensen nodig die het wel nemen,.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat gevaccineerden zichzelf in de regel grote helden vinden, maar niet per se. Velen krijgen covid zonder ernstige klachten en bouwen zelf immuniteit op zonder vaccin. Als ik echt dacht dat ik gevaccineerden nodig had, was ik niet zo anti-coronavaccin geweest.

CuriousExplorer zei:
Maar er is nergens bewezen dat we gaan sterven door het vaccin. Iedereen gaat ervan uit dat het iets "slechts" is, terwijl het misschien een upgrade kan zijn bij bepaalde mensen (minder last van de gewone griep etc...) Maar inderdaad, we zullen pas binnen een aantal jaar (of misschien nooit) weten hoe of wat.
Klik om te vergroten...
Ja dat zullen we over een paar jaar weten.

De meningen verschillen er ook gewoon over. Ikzelf geloof niet in dit soort upgrades, de ultieme bron van genezing en upgrades ligt in onszelf, maar dat is mijn zweefkees mening. :wink:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Er is een zekere hypocrisie maar ik meende ook dat @Cerberus ergens op DF een goede reden gaf waarom de vergelijking niet helemaal opgaat, maar ik kan die helaas niet terugvinden of herinneren wat de reden was.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd.
Mindless zei:
Niet de minderjarige kinderen waarbij de ouders beslissen. Daarom heb ik daar ook problemen mee.
Klik om te vergroten...
Worden die verplicht bij jullie dan?
Hier is het vrije keuze, en ik denk niet dat veel ouders hun kind verplichten zich te laten vaccineren als ze dat niet willen. Of het moeten slechte ouders zijn IMO.
Mindless zei:
Ik weet dat gevaccineerden zichzelf in de regel grote helden vinden, maar niet per se. Velen krijgen covid zonder ernstige klachten en bouwen zelf immuniteit op zonder vaccin. Als ik echt dacht dat ik gevaccineerden nodig had, was ik niet zo anti-coronavaccin geweest.
Klik om te vergroten...
Nee. Ik voel mij geen held.
Maar elk nadeel heeft zijn voordeel.
Veel gevaccineerden zorgt dat de mensen die het vaccin niet willen dat ook kunnen zo houden.
Mindless zei:
Ja dat zullen we over een paar jaar weten.

De meningen verschillen er ook gewoon over. Ikzelf geloof niet in dit soort upgrades, de ultieme bron van genezing en upgrades ligt in onszelf, maar dat is mijn zweefkees mening. :wink:
Klik om te vergroten...
Misschien.
Maar dan stel ik mij de vraag waar we hadden gestaan zonder de medische vooruitgang van de laatste 50 jaar.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nose Candy zei:
Er zijn nu al berichten dat de huidige vaccins geen nut hebben tegen de nieuwe DELTA variant, ook bouwt het geen sterkere weerstand er tegen op, lekker toch? Geniet maar allemaal van jullie vaccins die nutteloos zijn nu.
Klik om te vergroten...
Dan heb je onzin gehoord.

Pfizer vaccin geeft namelijk 96% minder kans op ziekenhuisopname bij de delta variant.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Het vaccin werkt ook in op je eigen immuunsysteem.
Als je zo veel zelfvertrouwen heb waarom ben je dan tegen vaccins? Ben je paranoïde tegenover het weste? Of toch geen zelfvertrouwen?



Er zijn ook berichten dat ondanks de besmettingen er minder mensen in het ziekenhuis belanden als gevolg van vaccins.
Klik om te vergroten...

Ik had het over de nieuwe delta variant, waar de vaccins geen effect blijken te hebben.
Die oudere varianten kan mijn immuunsysteem zo ook wel aan.

Ik ben persoonlijk tegen vaccins, maar ik verkondig niet dat jullie er geen moeten zetten? Dat is jullie keus.
Mijn comment hield alleen in dat ik zei dat jullie ervan moesten genieten, nu de delta variant uitbreekt. :)
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#10
Proxima zei:
Dan heb je onzin gehoord.

Pfizer vaccin geeft namelijk 96% minder kans op ziekenhuisopname bij de delta variant.
Klik om te vergroten...
Momentje, ik ga het even opzoeken, Belgische media hebben hier al meerdere berichten over gepost. Je kan gelijk hebben though.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Maar dan stel ik mij de vraag waar we hadden gestaan zonder de medische vooruitgang van de laatste 50 jaar.
Klik om te vergroten...
Uiteraard is medische vooruitgang ook goed. We hadden het denk ik wel een stuk minder nodig gehad als we op de 'juiste' manier leefden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nose Candy zei:
Ik had het over de nieuwe delta variant, waar de vaccins geen effect blijken te hebben.
Klik om te vergroten...

-1

www.nu.nl

Overzicht: zo goed werken de coronavaccins tegen de deltavariant

De deltavariant van het coronavirus was volgens cijfers van het RIVM twee weken geleden verantwoordelijk voor bijna 70 procent van de besmettingen. Dit weten we nu over hoe goed de in Nederland gebruikte coronavaccins tegen deze variant werken.
www.nu.nl www.nu.nl
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Jij misch niet nee..
Maar wat denk je van al het toegenomen huiselijk geweld, kindermishandelingen,sexueel misbruik, depressies en zelfs zelfmoorden, eenzame ouderen..
Dit is allemaal toegenomen met de lockdown.
En niemand die zich daar druk om maakt.
Klik om te vergroten...
ben wel benieuwd of hier ook onderzoeks raporten over te vinden zijn, en in hoevere dit afweegt tegen de gevolgen van geen lockdown.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Jij misch niet nee..
Maar wat denk je van al het toegenomen huiselijk geweld, kindermishandelingen,sexueel misbruik, depressies en zelfs zelfmoorden, eenzame ouderen..
Dit is allemaal toegenomen met de lockdown.
En niemand die zich daar druk om maakt.
Klik om te vergroten...

Maar dit zijn complexe problemen. Om simpelweg dit allemaal onder "veroorzaakt door corona" te vegen is wel lekker makkelijk.

Voor corona waren die kindermishandelaars gewoon normale blije burgers en door corona begonnen ze opeens hun kinderen te slaan?

Als corona de druppel was die de pan liet overlopen. Is het dan niet belangrijker om te kijken naar de reden dat die pan al zo vol zat om mee te beginnen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Maar dit zijn complexe problemen. Om simpelweg dit allemaal onder "veroorzaakt door corona" te vegen is wel lekker makkelijk.

Voor corona waren die kindermishandelaars gewoon normale blije burgers en door corona begonnen ze opeens hun kinderen te slaan?

Als corona de druppel was die de pan liet overlopen. Is het dan niet belangrijker om te kijken naar de reden dat die pan al zo vol zat om mee te beginnen?
Klik om te vergroten...
Je zet "veroorzaakt door corona" tussen haakjes alsof je het citeert terwijl @Syl letterlijk zegt "toegenomen met de lockdown"...

Natuurlijk moet er gekeken worden naar al die afzonderlijke problemen, maar immens veel mensen hebben onnodig geleden onder de buitenproportionele maatregelen. Dit had makkelijk (in ieder geval deels) voorkomen kunnen worden door geen onzinnige maatregelen toe te passen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Maar dit zijn complexe problemen. Om simpelweg dit allemaal onder "veroorzaakt door corona" te vegen is wel lekker makkelijk.

Voor corona waren die kindermishandelaars gewoon normale blije burgers en door corona begonnen ze opeens hun kinderen te slaan?

Als corona de druppel was die de pan liet overlopen. Is het dan niet belangrijker om te kijken naar de reden dat die pan al zo vol zat om mee te beginnen?
Klik om te vergroten...
Syl kaart het onderwerp terecht aan. Dat je het niet ziet betekent niet dat het niet bestaat.

Bij mijn zoontje op school was er een enorme explosie aan geweld toen de lockdown voorbij was. Dit geweld kwam voornamelijk van kinderen uit probleem gezinnen. Deze kids hebben mogelijk enorm moeten lijden... :(


www.rtlnieuws.nl

Ruim 5000 leerlingen 'kwijt', minister Slob roept op om te blijven zoeken

"Het overgrote deel van de kinderen is wél in beeld, maar ieder kind dat niet in beeld is, is er één te veel." Dat zegt onderwijsminister Arie Slob in een reactie op de ruim 5000 kinderen die momenteel onvindbaar zijn op basis- en middelbare scholen.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

www.ad.nl

'Stuur politie af op 500 vermiste schoolkinderen’

De politie en de kinderbescherming moeten uitzoeken wat er is gebeurd met 500 schoolkinderen die vermist zijn geraakt gedurende de coronacrisis. Dat probleem ligt niet alleen bij de school of de leerplichtambtenaar, vindt voorzitter Marc Dullaert van kinderrechtenorganisatie KidsRights.
www.ad.nl www.ad.nl
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
transient zei:
ben wel benieuwd of hier ook onderzoeks raporten over te vinden zijn, en in hoevere dit afweegt tegen de gevolgen van geen lockdown.
Klik om te vergroten...
Martinus zei:
Maar dit zijn complexe problemen. Om simpelweg dit allemaal onder "veroorzaakt door corona" te vegen is wel lekker makkelijk.

Voor corona waren die kindermishandelaars gewoon normale blije burgers en door corona begonnen ze opeens hun kinderen te slaan?

Als corona de druppel was die de pan liet overlopen. Is het dan niet belangrijker om te kijken naar de reden dat die pan al zo vol zat om mee te beginnen?
Klik om te vergroten...
Tuurlijk waren sommige dingen ookal voordat de lockdown kwam.
Maar als mensen meer moeten thuiswerken, verplicht weer meer thuis zitten,werkeloos worden enz.
Dit kan allemaal bijdragen aan een explosie van meer kindermishandeling en huiselijk geweld.
En ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het een ware hel is om ergens te moeten leven waar je je niet veilig voelt.
Er is al paar x op nieuws geweest dat dit geweld is toegenomen sinds de lockdown.
Ben zelf als kind mishandeld door mijn ouders en als volwassene huiselijk geweld meegemaakt.
Onderschat niet wat dit met mensen doet voor de rest van hun leven!!!
En waarom is het erger dat iemand ziek word door corona, dan een kind dat in elkaar geslagen word.
Is niet elk mensenleven even veel waard....?!
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Je zet "veroorzaakt door corona" tussen haakjes alsof je het citeert terwijl @Syl letterlijk zegt "toegenomen met de lockdown"...
Klik om te vergroten...
Is dat niet hetzelfde? de lockdown is een gevolg van de corona uitbraak. dus toegenomen huiselijk geweld enz, is daar direct aan verbonden. dus ja corona is wat dit heeft veroorzaakt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wetende dat er volwassenen en kinderen zijn die tijdens een lockdown geen kant op kunnen.
Die 24/7 leven in ware angst...
De ouder die normaal bv gewoon overdag naar zijn werk ging zodat er ff wat rust in huis was.
Die nu verplicht moeten thuiswerken tijdens een lockdown.
Alles waar je normaal heen kon om er ff tussen uit te kunnen glippen is gesloten.
De avondklok dat je dus niet meer ff blokje om kon gaan om op adem te kunnen komen.
Dit zijn hele heftige situaties en die worden zwaar onderschat.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Screenshot 2020-12-03 at 23.15.59.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2930313233...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."