Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
422 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Is Piet Friet, de lokale snackbar om de hoek, die soortgelijke producten verkoopt dan ook onethisch? Is het bestaan van PornHub onethisch omdat sommige mensen 24/24 obsessief aan hun leuter trekken en hun baan of sociale leven verliezen? Is Apple verantwoordelijk voor het feit dat ik hele dagen verzaak met scrollen op mijn telefoon terwijl ik deadlines moet halen?
Klik om te vergroten...
Als die partijen bewust middelen inzetten om consumenten afhankelijk te maken van hun producten, allemaal ja. De grens zou ik dan ook daar trekken. Piet kan zelf zijn friet snijden uit aardappels, en serveren met alleen zout: helemaal prima. Maar zodra hij zijn drankjes aanvult met zout en caffeïne en maskeert met suiker (zoals Coca Cola doet) terwijl hij weet dat dit alleen maar meer uitdroogt en de vraag naar grotere porties laat stijgen (kijk naar Amerika, we hebben allemaal ‘Supersize Me’ wel gezien denk ik)… Dan mag hij van mij zijn kraampje sluiten.
En je hebt helemaal gelijk, de lijst is haast oneindig… Maar 1 ding is zeker, het zijn bijna exclusief de toevoeging van additieven die de boosdoener zijn. Daar kan een oplossing in schuilen. Of simpelweg informatie voorziening! We moeten meer leren over het belang van onze gezondheid en de invloed van voeding daarop, vanaf een jonge leeftijd.

Dat ouders hun kinderen met suikerwater en zoete koek naar school sturen zegt daarover genoeg… Informatievoorziening faalt.

Roze Olifant zei:
Mag je alsnog de keuze zelf maken om het niet te doen, maar dan heeft de overheid het recht om anderen in publieke gelegenheden op een bepaalde manier tegen jou en je mogelijke besmetting te beschermen (door dus meer te testen, etc.).
Klik om te vergroten...
Klinkt een beetje als het preventief fouilleren van Marokkaanse Nederlanders omdat deze statistisch gezien een hoger risico op criminaliteit met zich mee brengen?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Mag je alsnog de keuze zelf maken om het niet te doen, maar dan heeft de overheid het recht om anderen in publieke gelegenheden op een bepaalde manier tegen jou en je mogelijke besmetting te beschermen (door dus meer te testen, etc.).
Klik om te vergroten...
Maar... cafés, restaurants, concerten, festivals, ... zijn helemaal niet publiek, maar privé.
Het openbaar vervoer ofzo, dat is publiek.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Het is niet dat er gezwegen wordt over de mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Voor zover die bekend zijn, zijn die gewoon terug te vinden.

Zelfde geldt voor McDonald’s voer, voor zover ze geweten zijn meldt men de gevolgen en gevaren van obesitas, maar het volledige korte- en langetermijn risicoprofiel van obesitas is echter nog niet bekend en doorlopend aan onderzoek onderhevig. Misschien blijkt over een paar jaar wel dat wereldwijd een klein percentage mensen levenslang ondraaglijk jeukende anus-schimmel krijgt na het regelmatig eten van Big Macs. Maakt dat McDonald’s een brute barbaar?
Klik om te vergroten...
Goede vraag. In principe is elk bedrijf dat niet duurzaam is, barbaristisch bezig. Fastfood is volgens mij nooit duurzaam.

Het verbruik van onze aarde gaat sneller en sneller en zal uiteindelijk ons eigen einde betekenen.

www.ad.nl

Earth Overshoot Day: vandaag heeft de mens alle grondstoffen opgebruikt die de aarde dit jaar maakt

Vandaag is het Earth Overshoot Day. Dat betekent dat de mensheid wereldwijd tussen 1 januari en vandaag evenveel grondstoffen heeft verbruikt, als de aarde in één jaar kan produceren. Na een dip in het verbruik vorig jaar, door de coronacrisis, zitten we weer bijna op het niveau van 2019. Toen...
www.ad.nl www.ad.nl
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Het verbruik van onze aarde gaat sneller en sneller en zal uiteindelijk ons eigen einde betekenen.
Klik om te vergroten...
Als we door gaan zoals nu en dezelfde stijgende behoeftes houden is dat einde onvermijdelijk. Daarom vind ik het geen slecht idee om uit te bereiden naar de rest van ons sterrenstelsel!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Heb je gezien hoe anders we collectief inmiddels denken over dingen ten opzichte van voor maart 2020
Klik om te vergroten...
Het feit dat ik asociaal genoemd word op dit forum omdat ik mijn ouders een knuffel geef, zegt mij veel over de huidige maatschappij. Het is namelijk niet 1 persoon die zo denkt, nee het is een groot deel van de bevolking.

Ik knuffel mijn ouders en kinderen liever vaak en dat ik dan jong sterf, dan nooit meer knuffelen en oud word.

Dit is slechts 1 voorbeeld van hoe de maatschappij in mijn ogen ongezond aan het veranderen is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flualhamdulillam zei:
Als we door gaan zoals nu en dezelfde stijgende behoeftes houden is dat einde onvermijdelijk. Daarom vind ik het geen slecht idee om uit te bereiden naar de rest van ons sterrenstelsel!
Klik om te vergroten...
Oke, maar van wie is mars of de maan dan? Elon Musk heeft aangegeven mars te willen coloniseren en wellicht is hij daar ook het beste toe in staat op dit moment. Is hij dan de baas van Mars?

Zou het niet beter zijn om de focus op onze planeet te leggen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Het feit dat ik asociaal genoemd word op dit forum omdat ik mijn ouders een knuffel geef, zegt mij veel over de huidige maatschappij. Het is namelijk niet 1 persoon die zo denkt, nee het is een groot deel van de bevolking.

Ik knuffel mijn ouders en kinderen liever vaak en dat ik dan jong sterf, dan nooit meer knuffelen en oud word.

Dit is slechts 1 voorbeeld van hoe de maatschappij in mijn ogen ongezond aan het veranderen is.
Klik om te vergroten...
Zo eens.

Maar hier ligt dus het fundamentele verschil in denken bij mensen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Oke, maar van wie is mars of de maan dan? Elon Musk heeft aangegeven mars te willen coloniseren en wellicht is hij daar ook het beste toe in staat op dit moment. Is hij dan de baas van Mars?
Klik om te vergroten...

Niet van heel Mars, wel van die kolonie.

Rivalrie zei:
Zou het niet beter zijn om de focus op onze planeet te leggen?
Klik om te vergroten...

Ik zie niet waarom het een het ander uitsluit.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Zo eens.

Maar hier ligt dus het fundamentele verschil in denken bij mensen.
Klik om te vergroten...
Ja exact. Hier heb ik best veel moeite mee. Ik ben namelijk van mening dat de kwaliteit van leven bovenaan zou moeten staan op je prioriteiten lijst en niet de duur van je leven.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Ik zie niet waarom het een het ander uitsluit.
Klik om te vergroten...
Mijn angst is dat er teveel resources gaan naar de space missies en daardoor op aarde nog meer verbruikt moet worden om dit reizen te bekostigen.

In mijn ogen versneld het koloniseren van de ruimte, het einde van een leefbare aarde.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar een gekoloniseerde ruimte kan dan weer een hele hoop nieuwe resources beschikbaar maken. Korte termijn meer resources verbruiken om lange termijn meer resources te hebben dan als de ruimtemissies niet uitgevoerd werden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Ja exact. Hier heb ik best veel moeite mee. Ik ben namelijk van mening dat de kwaliteit van leven bovenaan zou moeten staan op je prioriteiten lijst en niet de duur van je leven.
Klik om te vergroten...
Het is toch apart dat dit voor zoveel mensen niet de prioriteit is. Dat zag ik echt niet aankomen voor dit alles.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Ik knuffel mijn ouders en kinderen liever vaak en dat ik dan jong sterf, dan nooit meer knuffelen en oud word.
Klik om te vergroten...

Je hebt volkomen gelijk!


hart.png
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oehoeboeroe zei:
Je hebt volkomen gelijk!


Bekijk bijlage 26926
Klik om te vergroten...
Screenshot_20210730-231305_Chrome.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oehoeboeroe zei:
Je hebt volkomen gelijk!


Bekijk bijlage 26926
Klik om te vergroten...

Precies! Als je bijvoorbeeld denkt dat het beter is om dranghekken neer te zetten tussen bejaarden en hun eigen kinderen, dan familie bij elkaar te laten zijn,

Luister je dan wel echt naar je hart?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Dit is slechts 1 voorbeeld van hoe de maatschappij in mijn ogen ongezond aan het veranderen is.
Klik om te vergroten...
Maar die verandering gaat gepaard met een uitzonderlijke situatie. Ik mag hopen dat de maatschappij zich aanpast als de omstandigheden daarom vragen! Maar die veranderingen zijn tijdelijk lijkt mij, voor zolang de maatregelen duren. En die duren (gok ik!) niet oneindig. Maar ik heb ergens ook een donkergrijs vermoeden dat ik daar terug op moet komen….
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Mijn angst is dat er teveel resources gaan naar de space missies en daardoor op aarde nog meer verbruikt moet worden om dit reizen te bekostigen.
Klik om te vergroten...
Vind ik een goed punt! We kunnen namelijk miljarden steken in het bewoonbaar maken van Mars, maar het is misschien handiger om eerst te kijken hoe we de aarde beter bewoonbaard kunnen maken!
Maarja de resources op aarde zijn beperkt, dus moeten we zoals @Cerberus ook zei echt wel dringend opzoek naar meer, vooral als de technologische ontwikkeling zo sterk blijft stijgen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Zo eens.

Maar hier ligt dus het fundamentele verschil in denken bij mensen.
Klik om te vergroten...

Bijna ieder mens wil zijn ouders of andere naasten kunnen knuffelen. En de meeste mensen verkiezen kwaliteit van leven boven kwantiteit. We willen allemaal nabijheid, contact. Ik zie het fundamentele verschil in denken en prioriteiten waarover je het hebt niet direct, maar misschien begrijp ik het verkeerd.

Ik vond het heel onnatuurlijk om afstand te moeten houden van m’n ouders en voor hen was het nog lastiger. Het was/is een tijdelijke situatie in het belang van een hoger doel. Ik zou het mezelf niet vergeven hebben als ik mijn ouders per ongeluk had besmet. En dit kwam gevoelsmatig nog eens extra dichtbij toen de vader van een bekende (leeftijd mijn ouders) plots overleed aan Corona. En de week daarop iemand van onze afdeling op het werk, ook zelfde leeftijd.

Het was natuurlijk een tijd moeilijk dat afstandelijke met directe naasten maar inmiddels gaan we zoals velen nu alweer wat losser om met het contact. Ja, ik weet dat ook gevaccineerden het virus kunnen doorgeven, weliswaar met lagere virus load. Maar kansen zijn kleiner. En tja, sommige sociale restricties zijn ook niet haalbaar om tot in de eeuwigheid streng vol te houden. M’n moeder begint me vaak al te knuffelen voor ik het door heb. :wink: Ik zie ook weer gewoon vrienden en collega’s en familie in RL. Blijft natuurlijk opletten, met het oog op vals veiligheidsgevoel, maar dat echte geforceerde is er echt wel af qua maatregelen, nu iedereen gevaccineerd is. (Niet iedereen natuurlijk, maar ik ken zelf toevallig niemand persoonlijk die de vaccinatie geweigerd heeft.)

Het is i.m.o. niet fair als je naar aanleiding van de afgelopen heftige tijden zou constateren dat mensen die de regels strikt wilden naleven kwaliteit van leven niet prioriteerden. We wilden juist allemaal zo snel mogelijk terug naar een kwalitatiever leven, met onze naasten gezond en wel nabij, en daarvoor moest het aantal besmettingen omlaag.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Martinus zei:
Ja, die heb je je hele leven ook al. Zo werkt dat in een Samenleving. Het wetboek is dik genoeg om iemand mee dood te slaan. Dat zijn allemaal beperkingen van je vrijheid. Als je anargie wenst met het huidige bewustzijns niveau dan gaat de vrijheid van je buurman om te doen en te laten wat hij wil jou vrijheid beperken.
Klik om te vergroten...
Totale anarchie heeft niemand het hier over gehad… En de meeste wetten zijn gebaseerd op logica, om voor veiligheid, gelijkheid en júist vrijheid te zorgen. Verplichte vaccinatie, met een vaccin waarvan de werking (vooral op de langer termijn) in twijfel wordt getrokken en de infectie die het voorkomt voornamelijk milde klachten oplevert, vind ik totaal niet logisch. En dat zou niemand moeten vinden…
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
Ja, die heb je je hele leven ook al. Zo werkt dat in een Samenleving. Het wetboek is dik genoeg om iemand mee dood te slaan. Dat zijn allemaal beperkingen van je vrijheid. Als je anargie wenst met het huidige bewustzijns niveau dan gaat de vrijheid van je buurman om te doen en te laten wat hij wil jou vrijheid beperken.
Klik om te vergroten...
Misschien zou je dit eens kunnen lezen. Het is natuurlijk meer dan slechts een prikje.

kompanje.org

Ontmenselijken voor de gelegenheid

Dehumanisatie is het door mensen ontkennen dat een bepaald ander mens een ‘volwaardig medemens is’. Het ontmenselijken van een ander. De ander is geen gelijkwaardig medemens. Het geeft …
kompanje.org kompanje.org

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2829303132...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."