Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
421 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
De bevolking slikt duizend keer meer dan ik ooit had durven denken.
Klik om te vergroten...
😕 Het slikt wel veel ja. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat men machteloos wordt tegenover de overheid.

En met dat scenario, bedoel ik een deel van de bevolking wat slaaf is… Dat is nog wel eventjes in de toekomst, niet?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
😕 Het slikt wel veel ja. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat men machteloos wordt tegenover de overheid.

En met dat scenario, bedoel ik een deel van de bevolking wat slaaf is… Dat is nog wel eventjes in de toekomst, niet?
Klik om te vergroten...
Heb je gezien hoe anders we collectief inmiddels denken over dingen ten opzichte van voor maart 2020? In korte tijd zijn mensen zo anders gaan denken. Hoe kan de wereld er over 1 jaar uitzien? 3 jaar, 5 jaar? Met deze bevolking? Ik hou mijn hart vast.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Voor die anus-schimmel kan je ze niet verantwoordelijk houden nee, daar hadden ze geen weet over (mits dit zou blijken uit onderzoek natuurlijk, misschien wisten ze er namelijk wel van).
De effecten van toegevoegde suikers (met name een hoog fructose-gehalte) op de volksgezondheid is echter duidelijk. De voedingsindustrie staat er al decennia lang om bekend onderzoek wat duidt op de gevaren van toegevoegde voedingsmiddelen (denk suiker, transvetten, nitraten etc.) tegen te werken. Dat is goed te zien aan de nog altijd stuiterende publieke opinie over deze voedingsmiddelen. Die opinie wordt namelijk gevormd door wat de voedingsindustrie naar buiten brengt middels hun producten en advertenties en de onderzoeken die ze financieren.

McDonalds weet wat het verkoopt, en doet bewust mensen verslaafd maken aan hun producten. Ik vind dat onethisch en van mij mogen ze daar verantwoordelijk voor gesteld worden.
Klik om te vergroten...

Maar waar trek je dan een grens. Er zijn zo ontzettend veel zaken waar mensen in groten getale verslaafd aan raken. De lijst is onuitputtelijk. Ik ben het wel met je eens dat dergelijke uit de hand gelopen massale fastfoodketens onder de loep mogen worden genomen hoor, om een steeds dikker wordende bevolking tegen zichzelf te beschermen. Preventie enzo. Maar hoe? En hoe ver je daar in moet gaan? Is Piet Friet, de lokale snackbar om de hoek, die soortgelijke producten verkoopt dan ook onethisch? Is het bestaan van PornHub onethisch omdat sommige mensen 24/24 obsessief aan hun leuter trekken en hun baan of sociale leven verliezen? Is Apple verantwoordelijk voor het feit dat ik hele dagen verzaak met scrollen op mijn telefoon terwijl ik deadlines moet halen? Tuurlijk, soms is het meer obvious. Dat je van roken longkanker krijgt is duidelijk. Daar was actie vanuit de overheid noodzakelijk en gewenst. Maar… tja. Vaak is het dus niet zo duidelijk. In geval van het Corona-vaccin is het van het virus alvast veel duidelijker wat het kan aanrichten dan van het vaccin.

Ik neem dagelijks Wellbutrin tegen depressie. Een relatief veilig medicijn maar sporadisch krijgt ergens op de aardbol een pechvogel een acute hartstilstand na het gebruik van dit middel en overlijdt. It happens. En wie weet blijkt op lange termijn nog uit nieuw onderzoek dat mijn levensverwachting nu een paar jaar minder is. De gevolgen van depressie zijn echter zo enorm kut en verwoestend op alle fronten (ik was zelf 15 kg afgevallen tijdens de acute fase en sliep al tijden nauwelijks, twee jaar later ben ik nog steeds herstellende van die helse ellende) dat ik die minieme kans op een hartstilstand graag voor lief neem. Als ik dat pechnummer zou zijn, nou, dat zou best wel een beetje klote wezen (en dan zou mijn familie waarschijnlijk ook tegen iedereen vertellen wat een rotzooi Wellbutrin is, want zo werkt dat emotioneel). Maar het is nu eenmaal zo dat als je een substantie, drugs, medicijn, whatever, neemt dat je daarmee een drie kilometer lange bijsluiter aan mogelijke bijwerkingen voor lief neemt, die variëren van irritant tot gruwelijk.

Of het bestrijden of voorkomen van een kwaal de risico’s waard is moet iedereen voor zichzelf weten. Wil je dat niet, prima. Maar het wordt gewoon wel een beetje een ander verhaal als de aandoening geen onbesmettelijke kwaal zoals depressie is, of slechts een irritant jeukende anus-schimmel, maar een onvoorspelbare klootzak van een virus dat zich over de hele planeet verspreidt en mensenlevens ruïneert. Dan gaat zo’n beslissing niet meer alleen over jezelf.

Mag je alsnog de keuze zelf maken om het niet te doen, maar dan heeft de overheid het recht om anderen in publieke gelegenheden op een bepaalde manier tegen jou en je mogelijke besmetting te beschermen (door dus meer te testen, etc.). Okay, weer een hoop herhaling… Nu hou ik me weer even stil voor vandaag hoor jongens. :)

Genoeg over anussen enzo.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Heb je gezien hoe anders we collectief inmiddels denken over dingen ten opzichte van voor maart 2020? In korte tijd zijn mensen zo anders gaan denken. Hoe kan de wereld er over 1 jaar uitzien? 3 jaar, 5 jaar? Met deze bevolking? Ik hou mijn hart vast.
Klik om te vergroten...
Hmm nee ben ik me niet van bewust eigenlijk. Tuurlijk denken we anders dan voor maart 2020, er gebeuren immers ook hele andere dingen. Is er voor de rest zo veel veranderd aan de collectieve denkwijze?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Bekijk bijlage 26915
Klik om te vergroten...

Dat zeggen de Jomanda-achtige mediums ook als je vraagt waarom alleen zij geesten zien en al het andere plebs niet. :wink: Je ziet het pas als je ervoor openstaat.

Ja, hallo.

(Filmpje nog niet gezien.)
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Is Piet Friet, de lokale snackbar om de hoek, die soortgelijke producten verkoopt dan ook onethisch? Is het bestaan van PornHub onethisch omdat sommige mensen 24/24 obsessief aan hun leuter trekken en hun baan of sociale leven verliezen? Is Apple verantwoordelijk voor het feit dat ik hele dagen verzaak met scrollen op mijn telefoon terwijl ik deadlines moet halen?
Klik om te vergroten...
Als die partijen bewust middelen inzetten om consumenten afhankelijk te maken van hun producten, allemaal ja. De grens zou ik dan ook daar trekken. Piet kan zelf zijn friet snijden uit aardappels, en serveren met alleen zout: helemaal prima. Maar zodra hij zijn drankjes aanvult met zout en caffeïne en maskeert met suiker (zoals Coca Cola doet) terwijl hij weet dat dit alleen maar meer uitdroogt en de vraag naar grotere porties laat stijgen (kijk naar Amerika, we hebben allemaal ‘Supersize Me’ wel gezien denk ik)… Dan mag hij van mij zijn kraampje sluiten.
En je hebt helemaal gelijk, de lijst is haast oneindig… Maar 1 ding is zeker, het zijn bijna exclusief de toevoeging van additieven die de boosdoener zijn. Daar kan een oplossing in schuilen. Of simpelweg informatie voorziening! We moeten meer leren over het belang van onze gezondheid en de invloed van voeding daarop, vanaf een jonge leeftijd.

Dat ouders hun kinderen met suikerwater en zoete koek naar school sturen zegt daarover genoeg… Informatievoorziening faalt.

Roze Olifant zei:
Mag je alsnog de keuze zelf maken om het niet te doen, maar dan heeft de overheid het recht om anderen in publieke gelegenheden op een bepaalde manier tegen jou en je mogelijke besmetting te beschermen (door dus meer te testen, etc.).
Klik om te vergroten...
Klinkt een beetje als het preventief fouilleren van Marokkaanse Nederlanders omdat deze statistisch gezien een hoger risico op criminaliteit met zich mee brengen?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Mag je alsnog de keuze zelf maken om het niet te doen, maar dan heeft de overheid het recht om anderen in publieke gelegenheden op een bepaalde manier tegen jou en je mogelijke besmetting te beschermen (door dus meer te testen, etc.).
Klik om te vergroten...
Maar... cafés, restaurants, concerten, festivals, ... zijn helemaal niet publiek, maar privé.
Het openbaar vervoer ofzo, dat is publiek.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Het is niet dat er gezwegen wordt over de mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Voor zover die bekend zijn, zijn die gewoon terug te vinden.

Zelfde geldt voor McDonald’s voer, voor zover ze geweten zijn meldt men de gevolgen en gevaren van obesitas, maar het volledige korte- en langetermijn risicoprofiel van obesitas is echter nog niet bekend en doorlopend aan onderzoek onderhevig. Misschien blijkt over een paar jaar wel dat wereldwijd een klein percentage mensen levenslang ondraaglijk jeukende anus-schimmel krijgt na het regelmatig eten van Big Macs. Maakt dat McDonald’s een brute barbaar?
Klik om te vergroten...
Goede vraag. In principe is elk bedrijf dat niet duurzaam is, barbaristisch bezig. Fastfood is volgens mij nooit duurzaam.

Het verbruik van onze aarde gaat sneller en sneller en zal uiteindelijk ons eigen einde betekenen.

www.ad.nl

Earth Overshoot Day: vandaag heeft de mens alle grondstoffen opgebruikt die de aarde dit jaar maakt

Vandaag is het Earth Overshoot Day. Dat betekent dat de mensheid wereldwijd tussen 1 januari en vandaag evenveel grondstoffen heeft verbruikt, als de aarde in één jaar kan produceren. Na een dip in het verbruik vorig jaar, door de coronacrisis, zitten we weer bijna op het niveau van 2019. Toen...
www.ad.nl www.ad.nl
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Het verbruik van onze aarde gaat sneller en sneller en zal uiteindelijk ons eigen einde betekenen.
Klik om te vergroten...
Als we door gaan zoals nu en dezelfde stijgende behoeftes houden is dat einde onvermijdelijk. Daarom vind ik het geen slecht idee om uit te bereiden naar de rest van ons sterrenstelsel!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Heb je gezien hoe anders we collectief inmiddels denken over dingen ten opzichte van voor maart 2020
Klik om te vergroten...
Het feit dat ik asociaal genoemd word op dit forum omdat ik mijn ouders een knuffel geef, zegt mij veel over de huidige maatschappij. Het is namelijk niet 1 persoon die zo denkt, nee het is een groot deel van de bevolking.

Ik knuffel mijn ouders en kinderen liever vaak en dat ik dan jong sterf, dan nooit meer knuffelen en oud word.

Dit is slechts 1 voorbeeld van hoe de maatschappij in mijn ogen ongezond aan het veranderen is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Als we door gaan zoals nu en dezelfde stijgende behoeftes houden is dat einde onvermijdelijk. Daarom vind ik het geen slecht idee om uit te bereiden naar de rest van ons sterrenstelsel!
Klik om te vergroten...
Oke, maar van wie is mars of de maan dan? Elon Musk heeft aangegeven mars te willen coloniseren en wellicht is hij daar ook het beste toe in staat op dit moment. Is hij dan de baas van Mars?

Zou het niet beter zijn om de focus op onze planeet te leggen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Het feit dat ik asociaal genoemd word op dit forum omdat ik mijn ouders een knuffel geef, zegt mij veel over de huidige maatschappij. Het is namelijk niet 1 persoon die zo denkt, nee het is een groot deel van de bevolking.

Ik knuffel mijn ouders en kinderen liever vaak en dat ik dan jong sterf, dan nooit meer knuffelen en oud word.

Dit is slechts 1 voorbeeld van hoe de maatschappij in mijn ogen ongezond aan het veranderen is.
Klik om te vergroten...
Zo eens.

Maar hier ligt dus het fundamentele verschil in denken bij mensen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Oke, maar van wie is mars of de maan dan? Elon Musk heeft aangegeven mars te willen coloniseren en wellicht is hij daar ook het beste toe in staat op dit moment. Is hij dan de baas van Mars?
Klik om te vergroten...

Niet van heel Mars, wel van die kolonie.

Rivalrie zei:
Zou het niet beter zijn om de focus op onze planeet te leggen?
Klik om te vergroten...

Ik zie niet waarom het een het ander uitsluit.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Zo eens.

Maar hier ligt dus het fundamentele verschil in denken bij mensen.
Klik om te vergroten...
Ja exact. Hier heb ik best veel moeite mee. Ik ben namelijk van mening dat de kwaliteit van leven bovenaan zou moeten staan op je prioriteiten lijst en niet de duur van je leven.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cerberus zei:
Ik zie niet waarom het een het ander uitsluit.
Klik om te vergroten...
Mijn angst is dat er teveel resources gaan naar de space missies en daardoor op aarde nog meer verbruikt moet worden om dit reizen te bekostigen.

In mijn ogen versneld het koloniseren van de ruimte, het einde van een leefbare aarde.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar een gekoloniseerde ruimte kan dan weer een hele hoop nieuwe resources beschikbaar maken. Korte termijn meer resources verbruiken om lange termijn meer resources te hebben dan als de ruimtemissies niet uitgevoerd werden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Ja exact. Hier heb ik best veel moeite mee. Ik ben namelijk van mening dat de kwaliteit van leven bovenaan zou moeten staan op je prioriteiten lijst en niet de duur van je leven.
Klik om te vergroten...
Het is toch apart dat dit voor zoveel mensen niet de prioriteit is. Dat zag ik echt niet aankomen voor dit alles.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Ik knuffel mijn ouders en kinderen liever vaak en dat ik dan jong sterf, dan nooit meer knuffelen en oud word.
Klik om te vergroten...

Je hebt volkomen gelijk!


hart.png
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oehoeboeroe zei:
Je hebt volkomen gelijk!


Bekijk bijlage 26926
Klik om te vergroten...
Screenshot_20210730-231305_Chrome.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij is het een regelrechte psychopaat die weet hoe enigszins als mens over te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."