Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
419 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Steeds vaker komen mensen te overlijden na vaccinatie.

m.noordhollandsdagblad.nl

Anna Maria (63) overlijdt aan longembolie na prik met AstraZeneca. Haar partner: ’Ik had eerder moeten gaan, ik ben kwetsbaar, zij was kerngezond’

Ze mankeerde niets. Ze was een gezonde vrouw, levenslustig en energiek. Volkomen onvermoed overleed de Alkmaarse Anna Maria Mazereeuw-Velt (63) aan een longembolie na vaccinatie met AstraZeneca. Haar familie blijft achter, verslagen en vol vragen.
m.noordhollandsdagblad.nl m.noordhollandsdagblad.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Hoezo zouden we dat hierdoor gaan voelen? Ik vind het prima dat iedereen getest wordt, wel of niet gevaccineerd, kleine moeite. Voorkomt gedoe en protest dat zou ontstaan als er duidelijk onderscheid gemaakt zou worden. Maar dit staat volkomen los van de reden waarom ik me laat vaccineren; dat heb ik toch niet gedaan omdat ik graag een voorkeursbehandeling wens te krijgen, of iets dergelijks. Ik zie dus niet echt in waarom en waaraan ’wij’ nu zouden moeten merken dat we in de maling genomen zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb het over mensen die wilden feesten en dan toch maar naar de overheid luisterden die zei dat je door te vaccineren weer zou kunnen feesten (dansen met Janssen). Voor iedereen die het nog niet besefte: je overheid is totaal niet te vertrouwen. Als de overheid iets zegt, kun je bijna beter het totaal tegenovergestelde doen.

Maar uiteraard, dit staat los van je eigen wens om te vaccineren of niet. Heb het puur over dat onze overheid totaal niet is te vertrouwen, geleid wordt door pathologische leugenaars en al 1,5 jaar het tegenovergestelde doet van wat ze eerder zeggen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Ik zeg het al vanaf het begin van de vaccinaties. Blijkbaar zijn journalisten niet op onderzoek uit gegaan.

Bekijk bijlage 26559


10% van de ziekenhuis opnames zijn van volledig gevaccineerden. De prikken blijken tevens zeer kort te werken, in tegenstelling tot natuurlijke besmetting.

Anderhalf jaar na mijn besmetting heb ik nog steeds antistoffen volgens de test.
Klik om te vergroten...
Vaccinaties zorgen voor een lagere hoeveelheid virus in je lichaam.

Als je dan het virus doorgeeft, is dat een lagere lading dan zonder vaccin. Dat is dezelfde reden waarom je als gevaccineerde, als je eventueel toch COVID krijgt, je er minder last van hebt: je hebt per saldo minder virus in je lichaam.

En maar 10% van de ziekenhuisopnamen zijn gevaccineerden? Het vaccin zou volgens jou toch niet werken? Waarom dan zo'n extreem laag percentage gevaccineerden in het ziekenhuis vergeleken met niet-gevaccineerden?

Dat geeft toch juist aan dat de vaccinaties bijzonder goed werken?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Proxima zei:
Vaccinaties zorgen voor een lagere hoeveelheid virus in je lichaam.

Als je dan het virus doorgeeft, is dat een lagere lading dan zonder vaccin. Dat is dezelfde reden waarom je als gevaccineerde, als je eventueel toch COVID krijgt, je er minder last van hebt: je hebt per saldo minder virus in je lichaam.

En maar 10% van de ziekenhuisopnamen zijn gevaccineerden? Het vaccin zou volgens jou toch niet werken? Waarom dan zo'n extreem laag percentage gevaccineerden in het ziekenhuis vergeleken met niet-gevaccineerden?

Dat geeft toch juist aan dat de vaccinaties bijzonder goed werken?
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb je les nodig in lezen :)
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Volgens mij heb je les nodig in lezen :)
Klik om te vergroten...
Nou, leg maar eens uit dan in plaats van een loze opmerking te plaatsen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Laat mensen ook maar voelen dat ze in de maling zijn genomen en je niets meer zou moeten geloven van wat de overheid zegt dat je zou moeten doen.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik best denigrerend overkomen eigenlijk. Je schept verdeeldheid met dit soort gedachtes en uitspraken. Alsof elke gevaccineerde “blind doet wat de overheid zegt”.

Edit: en ook al zouden er mensen zijn die wel helemaal naar de pijpen van de overheid dansen, hoef je er toch niet wakker van te liggen? Is hun eigen besluit. Respecteer dat van anderen.
Neemt niet weg dat ik een vaccinatie nemen alleen om te kunnen feesten of te reizen een stomme reden vind die getuigd van zwakte als je eerst had besloten het niet te doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Dit vind ik best denigrerend overkomen eigenlijk. Je schept verdeeldheid met dit soort gedachtes en uitspraken. Alsof elke gevaccineerde “blind doet wat de overheid zegt”.
Klik om te vergroten...
Ik leg het notabene hierboven nog uit.

Niet iedereen die vaccineert. Mensen die puur vaccineren omdat de overheid dingen beloofd. De overheid doet constant het tegenovergestelde van wat ze zeggen.

Geen verdeeldheid, we hebben hier een gezamenlijke vijand.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik leg het notabene hierboven nog uit.

Niet iedereen die vaccineert. Mensen die puur vaccineren omdat de overheid dingen beloofd. De overheid doet constant het tegenovergestelde van wat ze zeggen.

Geen verdeeldheid, we hebben hier een gezamenlijke vijand.
Klik om te vergroten...
Ik had de post ook al weer ge-edit ondertussen.. 😜
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
we hebben hier een gezamenlijke vijand.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen vijanden hoor. Dat laat ik niet toe in mijn brein.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Ik heb geen vijanden hoor. Dat laat ik niet toe in mijn brein.
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit, ze hebben de oorlog aan jou (en ons) verklaart. Ik heb liever ook geen vijanden, maar eenieder die tegen vrijheid is en voor een dystopische test- en controle maatschappij, maakt zichzelf een vijand van mij.

De Dunne zei:
Neemt niet weg dat ik een vaccinatie nemen alleen om te kunnen feesten of te reizen een stomme reden vind die getuigd van zwakte als je eerst had besloten het niet te doen.
Klik om te vergroten...
Niet alleen stom, je werkt mee aan de samenleving die ze proberen te creëren hier. Vraag me echt af hoe mensen hier over 10 jaar op terugkijken als deze test- en controle maatschappij de standaard is geworden en ons nog veel meer vrijheden af zijn gepakt (China-light? Social credit systeem?). Een ieder die eraan meewerkte is deels verantwoordelijk. "Ich habe es nicht gewusst" is er niet bij. En ik en velen met mij zullen niet vergeten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Zal jij een hoop vijanden hebben.
Ik zie het echt anders, oorlog verklaren, dystopisch, het klinkt allemaal zo zwart en negatief. Als ik het zo zou voelen als jij zou ik dood ongelukkig zijn. Imo laat je die gevoelens en gedachtes zelf toe op die manier. Je maakt het jezelf zo zwaar zo lijkt me.
Dat staat wel los van je mening en inzichten en jou als persoon hoor, daar heb ik niets tegen! Iedereen mag en moet kunnen denken en zeggen wat hij/zij wil. Ook buiten Corona om.
Klik om te vergroten...
Ik zie het anders. Ik zie iedereen als naïef die niet zien wat hier over ons uitgerold wordt.

En bovenal:

Know your enemy.

Het is niet dat ik constant wakker lig hierover hoor. Ik neem mijn tijd om hierover na te denken en ik neem mijn tijd om dit allemaal lekker los te laten. Veel vijanden heb ik zeker niet. Maar de zware criminelen en verraders in onze overheid en media zijn mijn vrienden niet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Maakt niet uit, ze hebben de oorlog aan jou (en ons) verklaart. Ik heb liever ook geen vijanden, maar eenieder die tegen vrijheid is en voor een dystopische test- en controle maatschappij, maakt zichzelf een vijand van mij.
Klik om te vergroten...
Zal jij een hoop vijanden hebben.
Ik zie het echt anders, oorlog verklaren, dystopisch, het klinkt allemaal zo zwart en negatief. Als ik het zo zou voelen als jij zou ik dood ongelukkig zijn. Imo laat je die gevoelens en gedachtes zelf toe op die manier. Je maakt het jezelf zo zwaar zo lijkt me.

Dat staat wel los van je mening en inzichten en jou als persoon hoor, daar heb ik niets tegen! Iedereen mag en moet kunnen denken en zeggen wat hij/zij wil. Ook buiten Corona om.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik zie het anders. Ik zie iedereen als naïef die niet zien wat hier over ons uitgerold wordt
Klik om te vergroten...
Dit vind ik ook weer vrij denigrerend naar anderen. Dat zou betekenen dat jij eigenlijk “neerkijkt” op anders denkenden en je aanneemt dat wat jij denkt de enige waarheid is. Dat is veroordelen imo.
Mindless zei:
Ik neem mijn tijd om hierover na te denken en ik neem mijn tijd om dit allemaal lekker los te laten.
Klik om te vergroten...
Ik heb er al meer als genoeg over nagedacht. Als ik dat steeds blijf doen dan word ik er ongelukkig en negatief van zonder dat het mij iets brengt. Maar dat geldt voor mij als persoon en is voor iedereen anders. Ik word echt depri van dingen als ik er teveel mee bezig blijf. Over wat dan ook. Op een gegeven moment kap ik er dan mee omdat ik me belemmerd en tegengehouden voel. Snap je?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Dit vind ik ook weer vrij denigrerend naar anderen. Dat zou betekenen dat jij eigenlijk “neerkijkt” op anders denkenden en je aanneemt dat wat jij denkt de enige waarheid is. Dat is veroordelen imo.
Klik om te vergroten...
Zonder verdere conclusies te trekken, begrijp ik gewoon niet hoe mensen niet kunnen zien wat hier gebeurd. Als jij daar denigrerend van wilt maken, dat moet jij weten. Zo bedoel ik het niet.

De Dunne zei:
Ik heb er al meer als genoeg over nagedacht. Als ik dat steeds blijf doen dan word ik er ongelukkig en negatief van zonder dat het mij iets brengt. Maar dat geldt voor mij als persoon en is voor iedereen anders. Ik word echt depri van dingen als ik er teveel mee bezig blijf. Over wat dan ook. Op een gegeven moment kap ik er dan mee omdat ik me belemmerd en tegengehouden voel. Snap je?
Klik om te vergroten...
Ik ook, daarom ben ik er niet meer lang mee bezig achter elkaar. Even wat over kijken, maar dan ook weer wegleggen en met positievere dingen bezig houden. Maar ik vind het alsnog belangrijk om te zien wat hier gebeurd. Mijn ouders bijvoorbeeld willen het allemaal ook niet zien, die willen liever doen alsof het allemaal oké is. Dit is denk ik ons probleem in Nederland. We willen het niet zien, en daarom kan het gebeuren. Ik geef je gelijk dat het heel deprimerend kan zijn om over na te denken, maar imo is dat geen reden om het dan maar te negeren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Zo bedoel ik het niet.
Klik om te vergroten...
Excuses dan! Het komt dan zo op mij over.

Mindless zei:
Mijn ouders bijvoorbeeld willen het allemaal ook niet zien
Klik om te vergroten...
Ik zie dat anders: het is niet dat zij (of anderen) het niet “willen zien” , zij ZIEN het waarschijnlijk anders als jij en dat moet je dan respecteren imo.
Andersom zullen zij (en de anderen) denken dat jij “het” niet wil zien. Snap je wat ik bedoel?
Niks naar jou persoonlijk he! Ik zelf vind het gewoon erg moeilijk omdat ik me echt makkelijk in anderen hun denkwijze kan verplaatsen en dus niet mijn eigen ideeën als volledige waarheid zie. En als dat onverhoopt wel eens zo zou zijn kan ik het laten varen en denken: naja moeten zij zelf weten, eigen keuze. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat jij en ook zeker anderen daar anders in staan.
Mindless zei:
Dit is denk ik ons probleem in Nederland. We willen het niet zien,
Klik om te vergroten...
Volgens velen is er geen “iets” en dan laten mensen helemaal niks gebeuren want in hun optiek gaat er niks gebeuren. (Shit, dit is vast niet te snappen maar ik ben niet zogoed in iets verwoorden).
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
De gevaren van gevaccineerden blijven aanwezig. Geen verplichting tot testen en zelfs na positief testen kunnen zij gewoon overal naartoe.

Ik pleit er nog steeds voor om dezelfde regels te hanteren voor gevaccineerden als niet gevaccineerden.


www.volkskrant.nl

Gevaccineerde die positief test houdt zijn groene vinkje

Wie eenmaal zijn vaccinatiebewijs heeft opgevraagd in de CoronaCheck-app, houdt het groene vinkje, ook als hij positief is getest. Met die QR-code kan hij vervolgens op vakantie of een evenement bezoeken, terwijl hij besmet is met corona.
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me wel zo logisch ja, gelukkig staat dit in hetzelfde artikel:
Het ministerie van Volksgezondheid is op de hoogte van deze tekortkoming in het systeem en beraadt zich op maatregelen
Klik om te vergroten...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alakazam zei:
Dat lijkt me wel zo logisch ja, gelukkig staat dit in hetzelfde artikel:
Klik om te vergroten...
De tekortkoming is in principe dat er geen testplicht is voor gevaccineerden. Zoals al vaak aangegeven kunnen zij terwijl zij besmet zijn overal naar binnen.

Ben je het hiermee eens?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Inderdaad, zonder media en internet zou corona voor bijna niemand een significante rol spelen in hun leven.

En wat er sowieso niet zou zijn, is die wereldwijde angstpsychose, die door een bewust bombardement van constante negatieve informatie in leven gehouden moet worden.

De realiteit van corona zonder media en internet zou zijn dat mensen misschien een paar, vaak via via, mensen zouden kennen die het hebben en er meer klachten van hebben, maar de meeste mensen zouden geen of weinig ernstige klachten hebben, waardoor deze niet zouden opvallen.

Het is sowieso niet een pandemie waar de lijken zich bij wijze van spreken opstapelen op straat, dus heel zichtbaar is het allemaal niet. Het moet ons constant herhaaldelijk verteld worden hoe ernstig het allemaal is en dat zou grotendeels wegvallen zonder media en internet.
Klik om te vergroten...

Vorig jaar waren er toch echt landen waar de lijken zich behoorlijk letterlijk opstapelden op straat, een voorbeeld daarvan was Italië.

Ik vind het pijnlijk voor de mensen die iemand zijn verloren aan Corona (ik ken er zelf enkele) dat het door sommigen blijft afgedaan worden als iets niet significants dat overdreven wordt. Vertel dat deze mensen maar eens. Het zijn er genoeg die er flinke mentale en fysieke tikken door hebben opgelopen, en/of nog aan het revalideren zijn. Veel en veel meer mensen dan diegenen die schade hebben door het vaccin (ook al is dat óók vreselijk voor de weinige mensen die die pech hebben), maar ja, we vallen met zijn allen in herhaling, dus ik voeg weinig nuttigs toe momenteel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Er zijn opzettelijke angstcampagnes :tearsofjoy:

Dat is bijvoorbeeld in Duitsland aan het licht gekomen, dat ze planden om het erger te laten lijken dan het is om mensen te beïnvloeden.

nos.nl

'Duits ministerie schakelde wetenschappers in om corona-angst op te wekken'

Dat schrijft Die Welt. De krant heeft een mailwisseling in handen gekregen tussen wetenschappers en het ministerie van Binnenlandse Zaken.
nos.nl nos.nl

En dat heeft bijvoorbeeld die Belgische van Dissel, Marc van Ranst, uitgelegd, hoe je het beste de populatie manipuleert om ze te laten doen wat je wilt. Specifiek over corona. Er zijn overal angstcampagnes in dit hele corona ding.

Als dat geen angstcampagnes zijn... En dit gebeurt overal in de wereld. En dan hebben we het nog niet over de media die constant bezig is alles zo erg mogelijk te laten lijken.
Klik om te vergroten...

Dit had ik ook gelezen en gezien en vind ik schandalig. De overheid roept met dit soort acties het wantrouwen in een bepaalde mate over zichzelf af. Dat is een kwalijke zet, zulke angstcampagnes zijn niet goed te praten en doen meer kwaad dan goed. Dat ben ik volledig met je eens. Dit neemt niet weg dat niet alles Eén Grote Angstcampagne is. Daarover verschillen we duidelijk van mening.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Screenshot_20210501-201042_Chrome.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."