Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
454 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualhamdulillam zei:
Ah, dat zegt genoeg 🙂. Ik neem terug wat ik zei over zelfreflectie. Je zoekt blijkbaar een gebrek aan respect in anderen om dat van jou wat dragelijker te maken, maar dat is een gokje: ben overigens geen psycholoog 🤷🏻‍♂️
Ik vind het ook niet leuk, dat doordrammen, maar feit is gewoon dat ik niet respectloos was en dat jij mij toch aanspreekt alsof ik dat wel was…

Er is gezegd wat gezegd kan worden, als jij deze simpele situatie niet juist kunt overzien… Prima, maar dan weet ik hoe ik het de volgende keer beter kan aanpakken.
Klik om te vergroten...
Ik zit in Frankrijk even wat mee te lezen en van me niet inhoudelijk met de hele discussie bemoeien. Maar de manier waarop je hier onze meest ervaren moderator aanspreekt kan echt niet door de beugel. Bij deze een officiële waarschuwing.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Daar geloof ik niets van. Hoe meer virussen in een host zijn om te repliceren, hoe meer mutaties. Bij vaccinatie zijn er minder, dus statistisch minder kans dat een nieuwe gevaarlijkere mutatie de kop op steekt.
Klik om te vergroten...

Dat zou je denken.


Ongevoelige variant
,,Sterker nog, als een vaccin tegen een bepaalde variant niet werkt, blijft alleen die versie van het virus zich verspreiden onder de mensen, en zal die ongevoelige variant uiteindelijk dominant kunnen worden in de gevaccineerde bevolking”, zegt Walk.

,,Dit gebeurt vooral als je vaccineert terwijl er veel virus rondgaat, je creëert een ideale omstandigheid voor nieuwe mutaties”, vult Mulder aan.


www.bd.nl

Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet

NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
www.bd.nl www.bd.nl
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
,,Sterker nog, als een vaccin tegen een bepaalde variant niet werkt, blijft alleen die versie van het virus zich verspreiden onder de mensen, en zal die ongevoelige variant uiteindelijk dominant kunnen worden in de gevaccineerde bevolking”, zegt Walk.
Klik om te vergroten...

Dat is super logisch. Maar het woordje ALS is heel belangrijk in die zin. ALS zo een ontstaat. En hoe minder virusdeeltjes in hosts zitten, hoe minder kans zo'n mutatie ontstaat. Ik vrees wel nog altijd dat zo een variant gaat komen, maar het is niet zo dat vaccinaties die kans gaan vergroten.
Rivalrie zei:
,,Dit gebeurt vooral als je vaccineert terwijl er veel virus rondgaat, je creëert een ideale omstandigheid voor nieuwe mutaties”, vult Mulder aan.
Klik om te vergroten...
Als dat zo is, dan is nooit een goed moment. Want er gaan er altijd veel in het rond. In de zomer bij ons duidelijker minder, net zoals vorig jaar, maar dit is ook de periode dat de meeste willigen een spuitje krijgen dus is dat dan niet ideaal? :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Dat zou je denken.


Ongevoelige variant
,,Sterker nog, als een vaccin tegen een bepaalde variant niet werkt, blijft alleen die versie van het virus zich verspreiden onder de mensen, en zal die ongevoelige variant uiteindelijk dominant kunnen worden in de gevaccineerde bevolking”, zegt Walk.

,,Dit gebeurt vooral als je vaccineert terwijl er veel virus rondgaat, je creëert een ideale omstandigheid voor nieuwe mutaties”, vult Mulder aan.


www.bd.nl

Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet

NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
www.bd.nl www.bd.nl
Klik om te vergroten...
Dit artikel is mainstream media. Die liegen toch altijd...?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Dit artikel is mainstream media. Die liegen toch altijd...?
Klik om te vergroten...
Is dat zo? Doe niet zo wappie :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Is dat zo? Doe niet zo wappie :tongueout:
Klik om te vergroten...
Het was een geintje! De meesten in dit topic geloven mainstream niet, tenzij er iets in staat dan in hun straatje past. 😜
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Het was een geintje! De meesten in dit topic geloven mainstream niet, tenzij er iets in staat dan in hun straatje past. 😜
Klik om te vergroten...
Is dat zo? Of is dat een aanname ? :wink:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
In België is nu een Colombiaanse variant. Te vroeg om conclusies te trekken, maar hij lijkt dodelijker dan de Delta variant.

www.vrt.be

Zeven gevaccineerde bewoners woonzorgcentrum Zaventem overleden na uitbraak Colombiaanse coronavariant | VRT NWS Nieuws

In een woonzorgcentrum in Zaventem zijn in twee weken tijd zeven bewoners overleden na een uitbraak van een nieuwe variant van het coronavirus. Dat heeft VRT NWS vernomen. Alle gestorven bewoners waren volledig gevaccineerd tegen het coronavirus. Ze werden besmet met de zogenoemde Colombiaanse...
www.vrt.be www.vrt.be
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik proef de paranoia weer goed in de lucht. Ik hoop dat ik mijn 3de en 4de vakantie nog kan uitvoeren. Eerst maar eens terug naar nederland voor mijn 2de prikkie
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ik proef de paranoia weer goed in de lucht. Ik hoop dat ik mijn 3de en 4de vakantie nog kan uitvoeren. Eerst maar eens terug naar nederland voor mijn 2de prikkie
Klik om te vergroten...
Met de auto heb je nergens last van :wink:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De meeste plekken op de wereld zijn onbewoonbaar. Of je moet zelfvoorzienend leven, dat zou eventueel kunnen.

wil je een plek bewoonbaar maken, dan krijg je daar weer een een concentratie van mens. Dan ben je weer terug bij af

spreiden dus. Ik zie dat niet echt als een goede oplossing.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Daar zit geen logica in. Hoezo meer mensen door minder consumeren? Gewoon minder consumeren EN minder kids fokken.
Klik om te vergroten...
Dit ben ik met je eens maar is makkelijker gezegt dan gedaan. Er zijn zoveel mensen op aarde en je kunt niet zeggen dat ze allemaal geen kinderen meer mogen nemen. Ik wil zelf wel kinderen in de toekomst namelijk.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Dat wil dat helemaal niet zeggen toch?
Ik vind idd dat er op de wereld niet teveel mensen zijn maar ik zeg nergens dat ik dan vind dat er meer mensen mogen komen. Juist niet als je goed terug leest in andere reacties. Er bestaat ook nog genoeg mensen naast teveel of te weinig.

Edit: ook heb ik nergens gezegd dat er plaats OVER is. Wel genoeg plaats.
Klik om te vergroten...
Je zei dit:

"De wereld is nog lang niet vol maar we moeten er anders mee omgaan."

Nog lang niet vol = er kunnen er nog veel meer bij. Niet "er zijn er juist genoeg" 't Is niet alsof ik woorden in je mond gelegd heb.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heerlijk in Frankrijk. 50% van de covid certificaten blijkt nep. Je kunt ze gewoon online kopen :tongueout:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/195236344/corona-certificaat-massaal-vervalst-in-frankrijk
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ze hebben gezegd vaccinatie nooit te verplichten, maar ja dat zegt niet zoveel komende van pathologische leugenaars.
Klik om te vergroten...
ricorieks zei:
verplichten mischien niet ,maar je gaat zeker uitgesloten worden voor een hoop dingen,,
Klik om te vergroten...

Ik heb nu voor de derde keer een brief gehad dat ik mijn vaccinatie kan ophalen.
Hoezo opdringerig?
Hebben andere dit ook gehad?

Het is nu al zo dat er een feestje is waar ik niet heen kan in thuishaven..
Kwam ook met een vriendin bij een cafe waar je een code moet scannen?
Ik zeg wij blijven buiten zitten en ik heb geen code. Toen was er niks aan de hand maar ja begin het nu al te merken.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Heerlijk in Frankrijk. 50% van de covid certificaten blijkt nep. Je kunt ze gewoon online kopen :tongueout:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/195236344/corona-certificaat-massaal-vervalst-in-frankrijk
Klik om te vergroten...
Op telegram worden ze ook in Nederland massaal aangeboden.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Op telegram worden ze ook in Nederland massaal aangeboden.
Klik om te vergroten...
Die wil ik wel hebben!
Thanks voor de info..
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jumping Jack zei:
Die wil ik wel hebben!
Thanks voor de info..
Klik om te vergroten...
Je wilt de boete niet betalen als ze je erop betrappen.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Je wilt de boete niet betalen als ze je erop betrappen.
Klik om te vergroten...
Ik maak mij in deze tijd meer druk om mijn vrijheid en mensenrechten dan een boete.......
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jumping Jack zei:
Ik maak mij in deze tijd meer druk om mijn vrijheid en mensenrechten dan een boete.......
Klik om te vergroten...
Door een vals document te kopen? Sorry dat ik de logica even niet volg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...148149150151152...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."