Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
453 weergaven
18-5-2026
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualhamdulillam zei:
Een drug die massaal door jongeren misbruikt wordt en daarbij permanente schade aanricht verbieden heeft toch echt andere gevolgen dan het verplichten van een vaccin voor een blijvend muterend virus (@Buu vandaar de onzekerheid over de effectiviteit).
Klik om te vergroten...
Dat heeft niks met het vaccin an sich te maken? Het vaccin zelf is uiterst effectief. Als iedereen in de gehele wereld gevaccineerd zou zijn vanaf vandaag zou het virus vrijwel geen kans hebben om te muteren, daarnaast lijkt er sowieso een soort van maximum op de hoeveelheid mutaties te zitten - waarbij het vaccin bij de huidige mutaties prima werken.

Dus once again. De vaccins zijn uiterst effectief en er wordt je niks verplicht.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Ik heb een opleiding analist biotechnology gedaan en ik heb voor big farma gewerkt. Ik weet hoe het vaccin werkt en ik zie er zelf niet zo veel lange termijn risico in.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik overigens respect voor, ik weet niet wat voor werk je hebt uitgevoerd maar je hebt hoe dan ook bijgedragen aan het verbeteren van medische hulpverlening. Ik weet zelf ook aardig hoe het vaccin werkt en zie er ook niet direct risico’s in die het leven op aarde laat instorten… Maar wat ik al probeerde te zeggen, het gaat niet om dit ene Corona vaccin, maar de overheid toestemming geven om voor onlogische redenen mensen onder dwang een spuit te laten nemen, dát vind ik link… Kijk naar alle andere zooi die de regering heeft uitgehaald, Rutte is massaal aan de schandpaal genageld (voor 2 weken, maar goed) omdat hij bewust de transparantie binnen de overheid probeerde te ondermijnen, toeslagen affaire, Pieter Omtzicht’s functie als kritisch kamerlid bewust willen ontzeggen… Waarom vertrouwen jullie de overheid met zo’n basale vrijheid? Ik snap het als het om ebola ging ofzo, vaccineer je niet ga je lekker dood… Maar dit vind ik moeilijk om bij te komen met mijn hoofd.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Buu zei:
Dat heeft niks met het vaccin an sich te maken? Het vaccin zelf is uiterst effectief. Als iedereen in de gehele wereld gevaccineerd zou zijn vanaf vandaag zou het virus vrijwel geen kans hebben om te muteren, daarnaast lijkt er sowieso een soort van maximum op de hoeveelheid mutaties te zitten - waarbij het vaccin bij de huidige mutaties prima werken.

Dus once again. De vaccins zijn uiterst effectief en er wordt je niks verplicht.
Klik om te vergroten...
De huidige vaccinaties zorgen voor een minder heftig ziekteverloop. Alsnog kun je het oplopen en verspreiden. Over muteren in een gevaccineerd lichaam is nog niks bekend.

tot zover de effectiviteit
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Daar heb ik overigens respect voor, ik weet niet wat voor werk je hebt uitgevoerd maar je hebt hoe dan ook bijgedragen aan het verbeteren van medische hulpverlening. Ik weet zelf ook aardig hoe het vaccin werkt en zie er ook niet direct risico’s in die het leven op aarde laat instorten… Maar wat ik al probeerde te zeggen, het gaat niet om dit ene Corona vaccin, maar de overheid toestemming geven om voor onlogische redenen mensen onder dwang een spuit te laten nemen, dát vind ik link… Kijk naar alle andere zooi die de regering heeft uitgehaald, Rutte is massaal aan de schandpaal genageld (voor 2 weken, maar goed) omdat hij bewust de transparantie binnen de overheid probeerde te ondermijnen, toeslagen affaire, Pieter Omtzicht’s functie als kritisch kamerlid bewust willen ontzeggen… Waarom vertrouwen jullie de overheid met zo’n basale vrijheid? Ik snap het als het om ebola ging ofzo, vaccineer je niet ga je lekker dood… Maar dit vind ik moeilijk om bij te komen met mijn hoofd.
Klik om te vergroten...
Overige reden wat betreft wantrouwen van de overheid heb ik geen mening over, en ook geen zin om over te discussieren. Maar ik snap niet zo goed waarom je begint met roepen dat de vaccins niet effectief zijn gevolgd door een of ander wazig verhaal. Hou het gewoon bij feiten in plaats van onderbuik gevoel en feitelijke onwaarheden de wereld in te helpen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#5
skunkopaat zei:
De huidige vaccinaties zorgen voor een minder heftig ziekteverloop. Alsnog kun je het oplopen en verspreiden. Over muteren in een gevaccineerd lichaam is nog niks bekend.

tot zover de effectiviteit
Klik om te vergroten...
Je kan het verspreiden ja, maar je houdt een stuk minder virusdeeltjes bij, wat op zijn beurt weer bijdraagt bij het minder muteren en verspreiden.

Tot zover de effectiviet.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buu zei:
Je kan het verspreiden ja, maar je houdt een stuk minder virusdeeltjes bij, wat op zijn beurt weer bijdraagt bij het minder muteren.

Tot zover de effectiviet.
Klik om te vergroten...
Dat kan je dan toch niet uiterst effectief noemen?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
Dus once again. De vaccins zijn uiterst effectief en er wordt je niks verplicht.
Klik om te vergroten...
Je hebt de discussie niet gevolgd 🤷🏻‍♂ We hadden het over de mogelijkheid van een verplichting, zoals daarover in Duitsland wordt gesproken.
De vaccins zijn uiterst effectief, maar je hebt straks 3 prikken nodig? En dan booster-dosissen blijven halen? Behandel dit meer als de griep en vaccineer kwetsbare mensen, en eventueel mensen die het graag willen. Maar geen vrijheden afnemen als iemand een moeilijke afweging heeft gemaakt en besloten om zich niet te laten vaccineren, dat doen ze met de griep ook niet en die zijn we over de tijd heen ook beter gaan tolereren (voor Corona geldt exact deze voorspelling).
Mij laten vaccineren heeft totaal geen meerwaarde.
Buu zei:
Als iedereen in de gehele wereld gevaccineerd zou zijn vanaf vandaag zou het virus vrijwel geen kans hebben om te muteren, daarnaast lijkt er sowieso een soort van maximum op de hoeveelheid mutaties te zitten - waarbij het vaccin bij de huidige mutaties prima werken.
Klik om te vergroten...
Mooi streven. Wanneer denk jij? 2030? Ontwikkelingslanden zijn als vuil aan de kant geschoven voor o.a. McAmericans met morbide obesitas die onverhoopt overleden aan een virale infectie. Het einde is echt nog lang niet in zit hoor.
En over dat maximum heb ik nog nooit gehoord, heb je een specifieke bron die het goed uitlegt? Anders zoek ik het zelf even op 🙂
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
skunkopaat zei:
De huidige vaccinaties zorgen voor een minder heftig ziekteverloop. Alsnog kun je het oplopen en verspreiden. Over muteren in een gevaccineerd lichaam is nog niks bekend.

tot zover de effectiviteit
Klik om te vergroten...
Met vaccinatie heb je een stuk lagere virus load in je lichaam.

Dit betekend het volgende:
1. Significant minder kans om COVID te krijgen.
2. Indien je toch COVID krijgt dan zijn er significant minder complicaties.
3. Met een lagere virus load ben je minder lang besmettelijk.

Dat er nu ondanks zoveel positieve testen zo weinig mensen in het ziekenhuis belanden en nog minder op de IC geeft aan hoe bijzonder effectief de vaccinaties werken.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flualhamdulillam zei:
Een drug die massaal door jongeren misbruikt wordt en daarbij permanente schade aanricht verbieden heeft toch echt andere gevolgen dan het verplichten van een vaccin voor een blijvend muterend virus (@Buu vandaar de onzekerheid over de effectiviteit).
Klik om te vergroten...

Ik ben die jongeren niet. Waarom word het mij dan ook verboden?

Dat kun je omkeren met corona vaccins.

Ik ben die zwakke oma niet, waarom word het mij dan gedwongen?


Het komt in mijn ogen op hetzelfde neer
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Buu zei:
Maar ik snap niet zo goed waarom je begint met roepen dat de vaccins niet effectief zijn gevolgd door een of ander wazig verhaal.
Klik om te vergroten...
Hou toch op man… Van het RIVM:
Eén tot twee weken na de eerste vaccinatie met Pfizer of Moderna is 90% van de mensen beschermd tegen corona. We weten nog niet precies hoe lang de bescherming duurt. Na een aantal weken nemen de antistoffen af en is de bescherming wat minder goed
Klik om te vergroten...
Uhmmm, is dat geen onzekerheid?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Proxima zei:
Met vaccinatie heb je een stuk lagere virus load in je lichaam.

Dit betekend het volgende:
1. Significant minder kans om COVID te krijgen.
2. Indien je toch COVID krijgt dan zijn er significant minder complicaties.
3. Met een lagere virus load ben je minder lang besmettelijk.

Dat er nu ondanks zoveel positieve testen zo weinig mensen in het ziekenhuis belanden en nog minder op de IC geeft aan hoe bijzonder effectief de vaccinaties werken.
Klik om te vergroten...
Het dalen van ziekenhuisopnames was voor het massale vaccineren ook zo. Ik vraag me af of dat aan de vaccinaties te wijten is.

Ik ben het zeker eens met punt 2, maar heb je een betrouwbare bron die je punten ondersteunt? (Uit interesse, niet uit betweterigheid ofzo)
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Ik ben die jongeren niet. Waarom word het mij dan ook verboden?
Klik om te vergroten...
Drugs is een andere discussie, het klakkeloos verbieden van allerlei stoffen en straks zelfs stofgroepen vind ik ook een slechte ontwikkeling…
Martinus zei:
Dat kun je omkeren met corona vaccins.
Klik om te vergroten...
Slechte vergelijking. De consequenties van een verplichte spuit zijn niet te vergelijken met het van de markt halen van een research chemical met enorm misbruikpotentieel. Ook voor jou als ‘niet-jongere’ overigens…
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
skunkopaat zei:
Ik ben het zeker eens met punt 2, maar heb je een betrouwbare bron die je punten ondersteunt? (Uit interesse, niet uit betweterigheid ofzo)
Klik om te vergroten...
Stel jezelf voor op een airsoft-spel. Hoeveel pijn je ervaart is afhankelijk van het aantal kogels waarmee je geraakt wordt. Als je met een hoge viral load geïnfecteerd raakt, heeft het virus een voordeel, hij kan zich sneller in grotere aantallen verspreiden en het lichaam aanvallen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Stel jezelf voor op een airsoft-spel. Hoeveel pijn je ervaart is afhankelijk van het aantal kogels waarmee je geraakt wordt. Als je met een hoge viral load geïnfecteerd raakt, heeft het virus een voordeel, hij kan zich sneller in grotere aantallen verspreiden en het lichaam aanvallen.
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik, maar een bron waarin duidelijk wordt dat dit door de vaccins komt. Een percentage of iets bij een test- en controle groep of noem maar op
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
skunkopaat zei:
Het dalen van ziekenhuisopnames was voor het massale vaccineren ook zo. Ik vraag me af of dat aan de vaccinaties te wijten is.
Klik om te vergroten...
Effectiviteit van de avondklok is ook nooit bewezen 🤷🏻‍♂️ Al die inconsistentie wekt bij sommige mensen argwaan op, ik kan me daar voor een groot deel in vinden. Geld draait zo’n enorme rol, en het is belangenverstrengeling is echt een reëel probleem, waar we in de Nederlands politiek meermaals mee te maken hebben gehad.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Drugs is een andere discussie, het klakkeloos verbieden van allerlei stoffen en straks zelfs stofgroepen vind ik ook een slechte ontwikkeling…

Slechte vergelijking. De consequenties van een verplichte spuit zijn niet te vergelijken met het van de markt halen van een research chemical met enorm misbruikpotentieel. Ook voor jou als ‘niet-jongere’ overigens…
Klik om te vergroten...

Het gaat mij niet om de concequenties. Het gaat mij om dat in bijde gevallen je vrijheid om iets te doen word belemmerd.

Voor jou is de corona vrijheid belangrijker, voor mij de 3mmc vrijheid.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
skunkopaat zei:
Dat begrijp ik, maar een bron waarin duidelijk wordt dat dit door de vaccins komt. Een percentage of iets bij een test- en controle groep of noem maar op
Klik om te vergroten...
Een onderzoek naar de effectiviteit (in het beperken van viral load) is makkelijk gevonden lijkt me?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
Voor jou is de corona vrijheid belangrijker, voor mij de 3mmc vrijheid.
Klik om te vergroten...
Laatste keer dat ik het herhaal hoor, sorry… Het gaat niet om ‘Corona vrijheid’… Dit is waarom ik zei dat je er oppervlakkiger naar kijkt, jij kijkt niet verder dan Corona. Maar de beslissingen die nu worden gemaakt gaan de mate van vrijheid in de toekomst bepalen. Maar ja, als ik het niet verkeerd heb ben je al wat ouder dan de meesten hier (sorry als ik dat verkeerd heb haha), misschien dat je daardoor wat minder oog hebt voor de consequenties op de langere termijn. Dit is vaker terug te zien, wereldwijd. Brexit-voor- en tegenstanders waren ongelofelijk goed te scheiden aan de hand van leeftijd. Jongere mensen vreesden voor hun toekomstperspectief, oudere mensen zijn vaak conservatiever en ‘stugger’ als ik het zo mag noemen. Al wil ik jou echt niet per se conservatief noemen, opkomen voor de rechten van 3-MMC gebruikers 👌🏻👌🏻
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kittekatty zei:
Vol,interesse lees ik jullie argumenten, en verhitte discussies .
Februari 2020 dacht ik, dit moeder aarde die ons wakker schud, de rellen in steden, mensen massa's met kooplust .etc.
Ik dacht heel naief, dit gaat ons samen brengen en we gaan samen alles doen om corona te verslaan.
ik heb om mij heen enkele mensen zien afglijden van topfit naar in bed, en uurtje er uit ( net als ik al 5 jaar )
Vacanatie moet vrij blijven, maar dan is dat een keuze .
zoveel mensen anti vax en muilkorf schreeuwen , schapen,.. wakkker worden.
Het is voor bedacht en niet echt....
Oke.. oke...en wat is je oplossing ...????
Hoe sparen we levens , ?? En dan is het vaak stil.
Ik wordt er verdrietig van. Ik het huilend schaap. Zonder iq en mening omdat mijn mening niet aansluit bij de andere groep.
Verdeeldheid heerst. Wijzen naar elkaar, de regering, ziekenhuizen. Etc...
Ik vrees dat alles nooit meer normaal wordt en dat vind ik heel angstig.
Wij zijn niet elkaars vijand, corona is de vijand. Tijd zal leren wat het meeste geholpen heeft . En dan deel ik weer mijn mening ...ooit
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd. Er is inderdaad maar 1 kamp en dat is anti covid.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#20

Deze past ook mooi bij corona.
Maar hoe inspireer je mensen om uit hun comfort zone te komen?

Door te strijden tegen angst wakker je het alleen maar aan lijkt me.
Ik denk dat je verzetten tegen corona maatregelen niet perse de juiste weg is, maar niks doen is dat ook niet.

Ik had gehoopt dat het vaccineren een boel angst zou stillen. Maar het lijkt er nog niet echt beter onder te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...147148149150151...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."