Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
449 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Zo eens.

Maar hier ligt dus het fundamentele verschil in denken bij mensen.
Klik om te vergroten...
Ja exact. Hier heb ik best veel moeite mee. Ik ben namelijk van mening dat de kwaliteit van leven bovenaan zou moeten staan op je prioriteiten lijst en niet de duur van je leven.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Ik zie niet waarom het een het ander uitsluit.
Klik om te vergroten...
Mijn angst is dat er teveel resources gaan naar de space missies en daardoor op aarde nog meer verbruikt moet worden om dit reizen te bekostigen.

In mijn ogen versneld het koloniseren van de ruimte, het einde van een leefbare aarde.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar een gekoloniseerde ruimte kan dan weer een hele hoop nieuwe resources beschikbaar maken. Korte termijn meer resources verbruiken om lange termijn meer resources te hebben dan als de ruimtemissies niet uitgevoerd werden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Ja exact. Hier heb ik best veel moeite mee. Ik ben namelijk van mening dat de kwaliteit van leven bovenaan zou moeten staan op je prioriteiten lijst en niet de duur van je leven.
Klik om te vergroten...
Het is toch apart dat dit voor zoveel mensen niet de prioriteit is. Dat zag ik echt niet aankomen voor dit alles.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Ik knuffel mijn ouders en kinderen liever vaak en dat ik dan jong sterf, dan nooit meer knuffelen en oud word.
Klik om te vergroten...

Je hebt volkomen gelijk!


hart.png
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oehoeboeroe zei:
Je hebt volkomen gelijk!


Bekijk bijlage 26926
Klik om te vergroten...
Screenshot_20210730-231305_Chrome.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oehoeboeroe zei:
Je hebt volkomen gelijk!


Bekijk bijlage 26926
Klik om te vergroten...

Precies! Als je bijvoorbeeld denkt dat het beter is om dranghekken neer te zetten tussen bejaarden en hun eigen kinderen, dan familie bij elkaar te laten zijn,

Luister je dan wel echt naar je hart?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Dit is slechts 1 voorbeeld van hoe de maatschappij in mijn ogen ongezond aan het veranderen is.
Klik om te vergroten...
Maar die verandering gaat gepaard met een uitzonderlijke situatie. Ik mag hopen dat de maatschappij zich aanpast als de omstandigheden daarom vragen! Maar die veranderingen zijn tijdelijk lijkt mij, voor zolang de maatregelen duren. En die duren (gok ik!) niet oneindig. Maar ik heb ergens ook een donkergrijs vermoeden dat ik daar terug op moet komen….
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Mijn angst is dat er teveel resources gaan naar de space missies en daardoor op aarde nog meer verbruikt moet worden om dit reizen te bekostigen.
Klik om te vergroten...
Vind ik een goed punt! We kunnen namelijk miljarden steken in het bewoonbaar maken van Mars, maar het is misschien handiger om eerst te kijken hoe we de aarde beter bewoonbaard kunnen maken!
Maarja de resources op aarde zijn beperkt, dus moeten we zoals @Cerberus ook zei echt wel dringend opzoek naar meer, vooral als de technologische ontwikkeling zo sterk blijft stijgen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Zo eens.

Maar hier ligt dus het fundamentele verschil in denken bij mensen.
Klik om te vergroten...

Bijna ieder mens wil zijn ouders of andere naasten kunnen knuffelen. En de meeste mensen verkiezen kwaliteit van leven boven kwantiteit. We willen allemaal nabijheid, contact. Ik zie het fundamentele verschil in denken en prioriteiten waarover je het hebt niet direct, maar misschien begrijp ik het verkeerd.

Ik vond het heel onnatuurlijk om afstand te moeten houden van m’n ouders en voor hen was het nog lastiger. Het was/is een tijdelijke situatie in het belang van een hoger doel. Ik zou het mezelf niet vergeven hebben als ik mijn ouders per ongeluk had besmet. En dit kwam gevoelsmatig nog eens extra dichtbij toen de vader van een bekende (leeftijd mijn ouders) plots overleed aan Corona. En de week daarop iemand van onze afdeling op het werk, ook zelfde leeftijd.

Het was natuurlijk een tijd moeilijk dat afstandelijke met directe naasten maar inmiddels gaan we zoals velen nu alweer wat losser om met het contact. Ja, ik weet dat ook gevaccineerden het virus kunnen doorgeven, weliswaar met lagere virus load. Maar kansen zijn kleiner. En tja, sommige sociale restricties zijn ook niet haalbaar om tot in de eeuwigheid streng vol te houden. M’n moeder begint me vaak al te knuffelen voor ik het door heb. :wink: Ik zie ook weer gewoon vrienden en collega’s en familie in RL. Blijft natuurlijk opletten, met het oog op vals veiligheidsgevoel, maar dat echte geforceerde is er echt wel af qua maatregelen, nu iedereen gevaccineerd is. (Niet iedereen natuurlijk, maar ik ken zelf toevallig niemand persoonlijk die de vaccinatie geweigerd heeft.)

Het is i.m.o. niet fair als je naar aanleiding van de afgelopen heftige tijden zou constateren dat mensen die de regels strikt wilden naleven kwaliteit van leven niet prioriteerden. We wilden juist allemaal zo snel mogelijk terug naar een kwalitatiever leven, met onze naasten gezond en wel nabij, en daarvoor moest het aantal besmettingen omlaag.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Klinkt een beetje als het preventief fouilleren van Marokkaanse Nederlanders omdat deze statistisch gezien een hoger risico op criminaliteit met zich mee brengen?
Klik om te vergroten...

Nah, vind dat toch wat anders. Iedereen krijgt de concrete keuze wel/niet vaccineren. Indien niet, prima, maar dan zijn er wat extra voorzorgsmaatregelen nodig. Preventief fouilleren van alle leden van een bepaalde bevolkingsgroep omdat statistieken gemiddeld een hogere kans op delicten laten zien vind ik toch wel een paar bruggen verder.

Verder eens met het eerste stuk je reactie (hier niet in de quote). :)

Truste DF mensjes!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
We wilden juist allemaal zo snel mogelijk terug naar een kwalitatiever leven, en daarvoor moest het aantal besmettingen omlaag.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit beeld persoonlijk nog niet echt in zicht, maar ik snap dat het voor jou al een hoop scheelt als je je ouders weer kan omhelzen.
Roze Olifant zei:
Ik zie het fundamentele verschil in denken en prioriteit waarover je het hebt niet direct, maar misschien begrijp ik het verkeerd.
Klik om te vergroten...
Jij zou het jezelf niet kunnen vergeven als je jouw ouders perongeluk zou besmetten met Corona… Dat is een best wel obvious verschil in denken en prioriteit met (in ieder geval mijzelf) sommigen hier. Met sommige mensen in mijn omgeving was gewoon duidelijk: ik ga geen afstand van jou nemen voor een risico zó klein… Als je dan ziek wordt, balen, maar dat is dan maar zo in ruil voor een beetje een normale omgang met mijn vrienden en familie. Het scheelt dan ook wel dat ik weinig contact heb met de leeftijdsgroep die écht gevaar loopt.

Ik snap niet waarom mensen nu zo paranoïde doen met Corona en mensen mogelijk besmetten… Als je lichte klachten van mogelijk een griepje hebt, ging je je voorheen ook niet door allerlei bochten wringen met een mondkapje aan toe om de ouderen in de supermarkt te beschermen… Ik ben benieuwd hoeveel bloed wij allemaal wel niet aan ons handen hebben, zonder dat we het weten. Dat hoort er eenmaal bij, zorg goed voor jezelf en dan haal je het lang genoeg om een voldaan leven te lijden.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Nah, vind dat toch wat anders. Iedereen krijgt de concrete keuze wel/niet vaccineren. Indien niet, prima, maar dan zijn er wat extra voorzorgsmaatregelen nodig. Preventief fouilleren van alle leden van een bepaalde bevolkingsgroep omdat statistieken gemiddeld een hogere kans op delicten laten zien vind ik toch wel een paar bruggen verder.
Klik om te vergroten...
Je bepaald natuurlijk niet zelf in welke bevolkingsgroep je geboren wordt, dag klopt. Maar in hoeverre bepaal ik mijn mening ik heb over het vaccinatieplan? Daar heb ik geen invloed op hoor, andere mensen moeten mij daar maar van overtuigen. Daarbuiten hebben alle ervaringen die ik heb opgedaan over de jaren heen invloed op deze keuze, en zo heeft iedereen andere ervaringen en opvattingen. Je mag nooit benadeeld worden voor je keuze een vaccin niet te nemen, evenals je niet benadeeld mag worden op je etniciteit.

‘Je hebt een keuze, en als je niet kiest wat wij het liefst willen, moet je op de blaren zitten.’ Dat is wat er dan aan de gang is, en dat vind ik niet OK.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Ik heb dit beeld persoonlijk nog niet echt in zicht, maar ik snap dat het voor jou al een hoop scheelt als je je ouders weer kan omhelzen.

Jij zou het jezelf niet kunnen vergeven als je jouw ouders perongeluk zou besmetten met Corona… Dat is een best wel obvious verschil in denken en prioriteit met (in ieder geval mijzelf) sommigen hier. Met sommige mensen in mijn omgeving was gewoon duidelijk: ik ga geen afstand van jou nemen voor een risico zó klein… Als je dan ziek wordt, balen, maar dat is dan maar zo in ruil voor een beetje een normale omgang met mijn vrienden en familie. Het scheelt dan ook wel dat ik weinig contact heb met de leeftijdsgroep die écht gevaar loopt.

Ik snap niet waarom mensen nu zo paranoïde doen met Corona en mensen mogelijk besmetten… Als je lichte klachten van mogelijk een griepje hebt, ging je je voorheen ook niet door allerlei bochten wringen met een mondkapje aan toe om de ouderen in de supermarkt te beschermen… Ik ben benieuwd hoeveel bloed wij allemaal wel niet aan ons handen hebben, zonder dat we het weten. Dat hoort er eenmaal bij, zorg goed voor jezelf en dan haal je het lang genoeg om een voldaan leven te lijden.
Klik om te vergroten...

Tja, oké, begrijp wat je bedoelt. Ik heb dus mensen in mijn redelijk dichtbije omgeving die overleden zijn aan Corona. En mijn ouders zijn de allerjongsten niet meer. Tuurlijk kruipt er dan een bepaalde angst in je, er was nog weinig bekend over het virus - behalve dat er genoeg mensen toch flink ernstig ziek van werden.

Dat ik de regels ook zo goed mogelijk naleefde met vrienden in die eerste tijden was vooral uit angst het zelf te krijgen zonder het heel erg duidelijk te merken en het dan onwetend aan iemand door te geven die ouder of kwetsbaarder is.

M.b.t. je laatste stuk, ik zou ook vroeger niet snel met griepklachten totaal onbevangen een drukke ruimte als een supermarkt ingegaan zijn. Of het OV. Zelfs met verkoudheid bleef ik als het even kon thuis werken om liever geen collega’s te besmetten. Geen mondkapjes enzo, dat niet natuurlijk. :wink: Die zag ik altijd alleen maar in de krant, dat was Azië, far far away. Dingen veranderen.

Maar goed. Nu echt. Welterusten Flual! :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Je bepaald natuurlijk niet zelf in welke bevolkingsgroep je geboren wordt, dag klopt. Maar in hoeverre bepaal ik mijn mening ik heb over het vaccinatieplan? Daar heb ik geen invloed op hoor, andere mensen moeten mij daar maar van overtuigen. Daarbuiten hebben alle ervaringen die ik heb opgedaan over de jaren heen invloed op deze keuze, en zo heeft iedereen andere ervaringen en opvattingen. Je mag nooit benadeeld worden voor je keuze een vaccin niet te nemen, evenals je niet benadeeld mag worden op je etniciteit.

‘Je hebt een keuze, en als je niet kiest wat wij het liefst willen, moet je op de blaren zitten.’ Dat is wat er dan aan de gang is, en dat vind ik niet OK.
Klik om te vergroten...

Ik vind benadelen en groot woord. Je bent ten gevolge van die eigen keuze nou eenmaal wat riskanter voor de gezondheid van anderen. Van mij hoeft niemand benadeeld te worden in de zin van het ontzeggen van toegang tot feestjes en dergelijke. Maar een extra controle of test om maar iets te noemen vind ik reasonable. Tenslotte kun je in theorie ook anderen benadelen als gevolg van de keuze je niet te laten vaccineren.

Apart hiervan is iedereen voor mij gelijk. Voorbeelden zoals die Dunne vanmiddag aanhaalde over het geven van extra vakantiedagen aan gevaccineerden vind ik absoluut niet oké, zoals ik ook al had gezegd.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
edit: Dus nogmaals, het gaat niet om ‘het spuitje’. Maar volgens mij denk je er een beetje te oppervlakkig over, geen probleem maar dan is dat duidelijk.
Klik om te vergroten...

Oeeeehhh ,😂🤣 zo das wel een tikkie arrogant en egocentrisch. Alsof jou perspectief beter is dan de mijne.

Mindless zei:
Het is heel simpel. Ik ga liever dood dan een slaaf van de heersende macht te worden. Wat dat betreft vereenzelvig ik me met de slogan die we hier hebben:
Klik om te vergroten...

Als je de prik neem heb je je vrijheid weer. Het enige wat je in de weg staat is je ego.

Je ben zelf zo spiritueel, maar tegelijkertijd wil je sterven voor je ego.
En dat terwijl het maar een illusie is. Een stem in je hoofd.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Oeeeehhh ,😂🤣 zo das wel een tikkie arrogant en egocentrisch. Alsof jou perspectief beter is dan de mijne.
Klik om te vergroten...
Wowow, die conclusie trek jij… Ik heb nooit gezegd dat mijn perspectief ‘beter’ is dan die van jou. Sterker nog,
Flualhamdulillam zei:
volgens mij denk je er een beetje te oppervlakkig over, geen probleem
Klik om te vergroten...

Oppervlakkig vind ik het wel. Niks met arrogantie of egoïsme te maken, jij kijkt naar mijn idee (zoals te lezen in je reacties) niet verder dan ‘het spuitje’.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
Als je de prik neem heb je je vrijheid weer. Het enige wat je in de weg staat is je ego.

Je ben zelf zo spiritueel, maar tegelijkertijd wil je sterven voor je ego.
En dat terwijl het maar een illusie is. Een stem in je hoofd.
Klik om te vergroten...
@Mindless hier zou ik helemaal je energie niet aan besteden 🤣
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ja, ik vind iemand oppervlakkig noemen en dan zeggen dat het geen probleem is een beetje raar.

Ik zit net zo hard als jou 2 jaar na te denken wat ik moet vinden van corona. En mijn conclusie dat er iets over vinden nutteloos is. Wie ben ik om te weten wat correct is.

Ik spreek jullie alleen tegen omdat ik jullie extreem vind.

Das ook maar mijn mening.

Laat jezelf in leven. Je kan altijd nog vrij je mening uiten hier xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben van plan om te blijven leven. Ik heb mensen om voor te leven. Die belangrijk zijn voor me en waar ik van hou. Daarnaast waardeer ik dit leven/bestaan.

Maar stel dat het zo ver zou komen dat ze ongevaccineerden uit hun huizen halen om onder dwang te vaccineren of in een soort kamp te zetten, dan prefereer ik het dat ze een pistool tegen mijn hoofd zetten en de trekker overhalen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...149150151152153...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."