Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest pijnlijke fysieke ervaring

Meest pijnlijke fysieke ervaring

71 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Heb je dan niet ook een gigantische afkeer van licht en geluid? Ik kan echt niet naar mn telefoon kijken tijdens een aanval. Alle gordijnen dicht en oordoppen in en plat liggen. De tramadol en diazepam werkt dan als pijnbestrijder en kalmering.

En de mensen die het 'hoofdpijn' noemen schiet ik dood, trouwens...

Bless me dat ik er al een halfjaar geen last van heb gehad gelukkig...
Klik om te vergroten...
Mijn telefoon staat op de meest donkere stand. Zowel donkere modus als beeldscherm helderheid. Lig op de slaapkamer met alles pot dicht… Ik verveel me kapot dus pak af en toe mijn tel erbij. Maar echt bevorderlijk is het niet nee. Maar heb de hele ochtend/begin middag al geslapen.

Bleh. Pijnstillers en Dia werken nu ook wel Ć­etsje.

Ik kon niet eens uit het raam kijken vanmorgen. Kreeg meteen steken in m’n hoofd en geluid was een draaaama.

Ik hoop voor je dat het zo blijft! Want wat een gekut is dit.

Heb echt veel moeten overgeven en janken vandaag omdat ik mezelf gewoon geen houding meer wist te geven.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Mijn telefoon staat op de meest donkere stand. Zowel donkere modus als beeldscherm helderheid. Lig op de slaapkamer met alles pot dicht… Ik verveel me kapot dus pak af en toe mijn tel erbij. Maar echt bevorderlijk is het niet nee. Maar heb de hele ochtend/begin middag al geslapen.

Bleh. Pijnstillers en Dia werken nu ook wel Ć­etsje.

Ik kon niet eens uit het raam kijken vanmorgen. Kreeg meteen steken in m’n hoofd en geluid was een draaaama.

Ik hoop voor je dat het zo blijft! Want wat een gekut is dit.

Heb echt veel moeten overgeven en janken vandaag omdat ik mezelf gewoon geen houding meer wist te geven.
Klik om te vergroten...
Wel eens in overleg met de huisarts gekeken naar medicijnen uit de triptanen familie, zoals sumatriptan (immigran, merknaam)? Anders zou ik daar eens met je ha over praten.

Werkt bij velen erg goed. Helaas werd ik daar kotsmisselijk van.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Wel eens in overleg met de huisarts gekeken naar medicijnen uit de triptanen familie, zoals sumatriptan (immigran, merknaam)? Anders zou ik daar eens met je ha over praten.

Werkt bij velen erg goed. Helaas werd ik daar kotsmisselijk van.
Klik om te vergroten...
Ik ga maandag bellen voor een afspraak. En alle mogelijke opties bespreken. Had vandaag echt de kracht er niet voor.

Blyat ging me net masseren en alles zit zó ontzettend vast in mijn nek, schouders dat dat denk ik de trigger is voor de migraine. Ik heb een staand en intensief beroep waarbij je constant in een houding staat, wat niet echt bevorderlijk is voor je postuur. Al probeer ik altijd goed alles aan te passen zodat mijn houding zo goed mogelijk is.

Misschien eens in de zoveel tijd alles even los laten maken. Het lijkt wel alsof de migraine door alle spanning in mijn lijf komt.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Wel eens in overleg met de huisarts gekeken naar medicijnen uit de triptanen familie, zoals sumatriptan (immigran, merknaam)? Anders zou ik daar eens met je ha over praten.

Werkt bij velen erg goed. Helaas werd ik daar kotsmisselijk van.
Klik om te vergroten...

Spyro zei:
Ik ga maandag bellen voor een afspraak. En alle mogelijke opties bespreken. Had vandaag echt de kracht er niet voor.

Blyat ging me net masseren en alles zit zó ontzettend vast in mijn nek, schouders dat dat denk ik de trigger is voor de migraine. Ik heb een staand en intensief beroep waarbij je constant in een houding staat, wat niet echt bevorderlijk is voor je postuur. Al probeer ik altijd goed alles aan te passen zodat mijn houding zo goed mogelijk is.

Misschien eens in de zoveel tijd alles even los laten maken. Het lijkt wel alsof de migraine door alle spanning in mijn lijf komt.
Klik om te vergroten...
Of candesartan als je frequent aanvallen hebt (weet niet precies de definitie van frequent). Ik had ongeveer elke twee weken een aanval van twee dagen. Het gaat de aanvallen in veel gevallen tegen (of je aanval is milder) maar het werkt vooral preventief :) is officieel een bloeddrukverlager. Maar hiervoor is wellicht een bezoek aan de neuroloog nodig, weet niet of de HA dit ook voorschrijft. Een ding is zeker; migraine is mega kut
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
HappyMind zei:
Of candesartan als je frequent aanvallen hebt (weet niet precies de definitie van frequent). Ik had ongeveer elke twee weken een aanval van twee dagen. Het gaat de aanvallen in veel gevallen tegen (of je aanval is milder) maar het werkt vooral preventief :) is officieel een bloeddrukverlager. Maar hiervoor is wellicht een bezoek aan de neuroloog nodig, weet niet of de HA dit ook voorschrijft. Een ding is zeker; migraine is mega kut
Klik om te vergroten...
Toen ik nog aan de pil zat, had ik het iedere week 3 dagen.

Ben nu bijna een halfjaar gestopt en was bijna helemaal migraine-loos. Dit is de eerste keer dat ik weer zo’n heftige aanval heb…

Alles zal hormonaal nog wel door de war zijn. Ga het gewoon allemaal benoemen bij de arts.

Thanks voor de info en tips. šŸ’™
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Dat is een zin die vrijwel niks zegt
Klik om te vergroten...
Voor mij wel.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
nierstenen aanval.. alsof er een mes in je buik zit te raggen

1 voordeel, kreeg uiteindelijk morfine ingespoten
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is je meest pijnlijke fysieke ervaring? Op een hockeybal in mijn eitjes na toch wel een gebroken voet. Die voel ik nog.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een 5 cm afgebroken en verbrijzelde elleboog waar ik 2.5 uur mee mocht wachten op de eerste hulp want ze dachten dat het niks was maar als je elleboog in je tricep zit dan is 2.5 uur vrij lang.

2 jaar later nog steeds pijntjes en hij is deels metaal das wel cool.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
Een 5 cm afgebroken en verbrijzelde elleboog waar ik 2.5 uur mee mocht wachten op de eerste hulp want ze dachten dat het niks was maar als je elleboog in je tricep zit dan is 2.5 uur vrij lang.

2 jaar later nog steeds pijntjes en hij is deels metaal das wel cool.
Klik om te vergroten...
Je elleboog in je triceps? Wat?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Door m'n knieƫn gaan
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Memento zei:
tepelpiercings
Klik om te vergroten...
Je werd toch niet gedwongen
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Middenoorontsteking, obstipatie of oorstretch van 1 naar 3mm. Tandpijn kan ook heftig zijn.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
K-kramps
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
K-kramps
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of je kinderen hebt gebaard maar is het vergelijkbaar met weeƫn?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Ik weet niet of je kinderen hebt gebaard maar is het vergelijkbaar met weeƫn?
Klik om te vergroten...
Nee. Ik weet wel zeker dat dit erger is. Nou ja, ā€œergerā€ is niet te bepalen maar met k-kramps lig je gewoon 24 uur tot (meerdere) dagen alleen maar op de grond te kruipen/spartelen van de pijn. Ik dacht oprecht dat ik dood ging.

Dan klinkt een wee best aangenaam
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Dan klinkt een wee best aangenaam
Klik om te vergroten...
Er is een reden dat vrouwen bevallen en niet mannen. Wij kunnen dat helemaal niet. Wij zouden het aan elkaar doorvertellen, een bespreking organiseren en de boel dicht laten naaien.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gemberthee zei:
Oja en wil je als man weten hoe persweeƫn voelen, dan kwam geloof ik nierstenen wel erg in de buurt :wink:
Klik om te vergroten...
Is te doen, al zou ik niet willen ruilen.
Een steentje uitplassen of een mens, doe dan maar de steen.
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Na een frontale aanrijding aan 90km/u twee weken lang ontzettende stekende pijn tussen mijn ribben. Elke keer ik inademde kreunde ik van de pijn. Pak 15k ademen per dag x 14. Ontzettend gekreun toen op het tweede verdiep met boven en onder mij twee mannen.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vond een besnijdenis erg onprettig
Ik zou het zo niet nog een keertje doen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."