#1
Ze kunnen het bij zich dragen, niet verspreiden.vindt het wel grappig dat onze honden en katten niet gevaccineerd worden aangezien ze het virus ook bij zich kunnen dragen
Ze kunnen het bij zich dragen, niet verspreiden.vindt het wel grappig dat onze honden en katten niet gevaccineerd worden aangezien ze het virus ook bij zich kunnen dragen
hoe krijgen ze het dan in eerste instantie? via mens of dier?Ze kunnen het bij zich dragen, niet verspreiden.
Via mens, met uitzondering het geval van nertsenhoe krijgen ze het dan in eerste instantie? via mens of dier?
wist ik niet ,ben eigenlijk ook niet zo bezig met covid ,zolang de rijke landen de armere landen niet helpen en de wereld geen 1 gezamenlijke aanpak heeftVia mens, met uitzondering het geval van nertsen
Zou moeten werken! Alleen is in de praktijk 14 niet genoeg om zeker te zijn, vrees ik.ben benieuwd als de hele wereld 14 dagen in quarantaine gaat op het zelfde moment en de rijkere landen voedsel pakketen mee betalen voor de armee landen om de 14 dagen door te komen,...
daarna weer allle grenzen dicht en landen helpen om de laatste patiënten beter te krijgen...
al zou het 3 weken zijn of een maandZou moeten werken! Alleen is in de praktijk 14 niet genoeg om zeker te zijn, vrees ik.
Ook is iedereen daadwerkelijk in quarantaine plaatsen niet echt een reeële ofwel verstandige optie 😋al zou het 3 weken zijn of een maand
maar dat gaat tog nooit gebeuren als een land als nederland ze eigen problemen al niet kan oplossen en altijd maar een paar maanden achterloopt op landen waar het wel beter gaat door bepaalde maatregelen..
Jaa dat zal vooral het klimaat zijn waaraan dat te danken is, en of een lagere bevolkingsdichtheid. Wij hebben het overigens ook zo gemaakt dat we met veel meer rekening moeten houden, tov bijvoorbeeld een corrupt derdewereldlandzelfs in een aantal derde wereld landen gaat het al 10x beter dan hier
en die verschillen erna eruit latenZulke wereldwijde samenwerking zou wel een mooie bedoening zijn, even alle verschillen opzij en ruimte voor wederzijdsbegrip.
ben in afrika en z amerika geweest in covid tijd en iedereen houdt zich super aan mondkapjes en 1.5 mtr afstand in winkel bus en zelfs op straatJaa dat zal vooral het klimaat zijn waaraan dat te danken is, en of een lagere bevolkingsdichtheid. Wij hebben het overigens ook zo gemaakt dat we met veel meer rekening moeten houden, tov bijvoorbeeld een corrupt derdewereldland
Ah dat kan best! Maar denk ook aan rond welke tijd je die reizen hebt gemaakt, want in het eerste deel hebben Nederlanders zich ook best keurig gedragen in mijn ervaringben in afrika en z amerika geweest in covid tijd en iedereen houdt zich super aan mondkapjes en 1.5 mtr afstand in winkel bus en zelfs op straat
als ik hier de supermarkt inliep liepen er 20 mensen op een vierkante meter bewijs van spreken .
Ja, opzij gaan is zo’n kleine moeite, niks om over te rollenbollen hahaha. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe op die te korte afstand gewezen wordt, ik zou het niet storend vinden als iemand en vriendelijk vraagt. Alleen in de supermarkt heb ik een aantal keren gezien dat mensen direct uit hun slof schieten als iemand ook maar heel eventjes in buurt komt, alsof dàt daadwerkelijk iets doorslaggevends is in het ontstaan van een besmetting…en spreek eens iemand aan hier of die een beetje meer afstand wil houden ..nou dat wordt rollen bollen...
Bedankt voor uw brief, ik kan u mededelen dat u hiermee hebt gesolliciteerd naar de functie 'mijn maatje'. Standplaats: Op de barricaden. Uren: vrij in te delen. De collega's zijn fantastisch, de verdiensten ietwat teleurstellend.Klopt. Ik ben pro-vaccinatie en alles overwegend, ook pro lockdown- en andere maatregelen.
De discussie rond de standpunten van Baarsma en Helsloot (BH) en Big Dipper (BD) draait nu deels in een cirkeltje:
BH en BD zijn tegen coronabeleid met lockdown want <BH-argumenten>. Ik stel dat Geen Lockdown soortgelijke schade toebrengt. Jij stelt dat Lockdown slecht is want <BH-argumenten>. Daar kan ik dan weer mijn eigen argumenten tegen inbrengen maar die staan er al en ze hebben je de eerste keer ook niet overtuigd...
Twee dingen wil ik nog wat over kwijt: 80+ sterfte en 97% milde klachten.
80+ sterfte
Er leven in Nederland iets minder dan 1 miljoen mensen van 80 of ouder. Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in. Het concept is van dezelfde orde als het idee om klimaatverandering tegen te gaan door de wereldbevolking te laten krimpen. Op papier lijkt het misschien een redelijk voorstel, totdat je er getallen aan hangt. Als je door bevolkingskrimp iets aan het klimaat wilt doen, moet je van een paar miljard mensen af zien te komen. Met 450 holocausts ben je er wel zo'n beetje. Als je 80+ sterfte als niet-relevant wenst te beschouwen, sorteer je voor op jarenlang tienduizenden extra coronadoden, net zolang tot de algemene levensverwachting voldoende is gedaald.
De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.
97% milde klachten
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht wat daar onder wordt verstaan: 'milde klachten'. 'Milde klachten' is kennelijk iets heel anders dan 'niets aan de hand'. Als je 1,5 week hondsberoerd bent, en dan nog 2 maanden nodig hebt om je weer helemaal het mannetje te voelen... had je dan milde klachten? We weten dat ±20% long covid krijgt. Dus valt maandenlang niet kunnen werken vanwege long covid dan ook onder 'milde klachten'? Het lijkt er wel op. https://www.rivm.nl/weblog/long-covid-grip-op-aantallen-en-risicofactoren-in-nederland (dit is ook de bron waar je gisteren naar vroeg).
Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.
Media en alternatieve media
De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.
Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd neem ik aan, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?

Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:Dat effect werkt twee kanten op mijn beste
Wat wil je, officiële IQ testen overleggen?
De negatieve neven effecten van de vaccins en de maatregelen overstijgen die van van covid.
Mensen missen 'the bigger picture' en zien niet wat voor krachten e op de achtergrond spelen.
'Onze kinderen' zullen hiervan de dupe zijn.
Ik ben er niet op uit m'n gelijk te behalen, helaas zal de tijd het wel uitwijzen.
Voor diegene die twijfelen, investeer wat tijd en onderzoek..
Ik heb nog geen informatie die ik gepost heb aangehaald noch weerlegd zien worden.
Getallen spreken.
Zie de berekeningen in dit filmpje en vertel me hoe de maatregelen een 'overall' gunstiger effect hebben op de samenleving.
Covid sucks.. maar het wordt verkeerd aangepakt.. en de motieven zijn niet alleen positief of zelfs naïef.
'Follow the money'
en als mensen zoveel geld hebben dat geld er niet meer toe doet is macht en controle 'the next best thing'
Ik laat jullie achter. me de boodschap, liefde.
Take Care.
In lockdown kunnen bedrijven ook niet voorruit.Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:
1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
Verwaarloosbaar gezien de leeftijdcategorie waarin de meeste mensen overlijden. 80+2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
3.2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.
Uhm… Kijk, als een mens heeel veel verjaardagsfeestjes heeft gevierd, kunnen ze langzamerhand wat minder goed horen, zien en worden sneller een stuk erger ziekjes. Om je te beschermen tegen boefjes die je ziek maken hebben we een leger met soldaatjes en bouwvakkers die tegen de slechterikken vechten en dingetjes die kapot zijn geraakt repareren. Als je ouder wordt blijven er steeds minder soldaatjes over en kunnen de boefjes sneller winnen. De bouwvakkers kunnen ook minder werken omdat ze al helemaal uitgeput zijn door al dat werken.Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."