Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
152 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
ricorieks zei:
vindt het wel grappig dat onze honden en katten niet gevaccineerd worden aangezien ze het virus ook bij zich kunnen dragen
Klik om te vergroten...
Ze kunnen het bij zich dragen, niet verspreiden.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Ze kunnen het bij zich dragen, niet verspreiden.
Klik om te vergroten...
hoe krijgen ze het dan in eerste instantie? via mens of dier?
en was het bij die nertsen anders dan honden katten kwa verspreiding op dier mens?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
ricorieks zei:
hoe krijgen ze het dan in eerste instantie? via mens of dier?
Klik om te vergroten...
Via mens, met uitzondering het geval van nertsen
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Via mens, met uitzondering het geval van nertsen
Klik om te vergroten...
wist ik niet ,ben eigenlijk ook niet zo bezig met covid ,zolang de rijke landen de armere landen niet helpen en de wereld geen 1 gezamenlijke aanpak heeft
ziet de toekomst er in mijn ogen treurig uit...
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#5
ben benieuwd als de hele wereld 14 dagen in quarantaine gaat op het zelfde moment en de rijkere landen voedsel pakketen mee betalen voor de armee landen om de 14 dagen door te komen,...
daarna weer allle grenzen dicht en landen helpen om de laatste patiënten beter te krijgen...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
ricorieks zei:
ben benieuwd als de hele wereld 14 dagen in quarantaine gaat op het zelfde moment en de rijkere landen voedsel pakketen mee betalen voor de armee landen om de 14 dagen door te komen,...
daarna weer allle grenzen dicht en landen helpen om de laatste patiënten beter te krijgen...
Klik om te vergroten...
Zou moeten werken! Alleen is in de praktijk 14 niet genoeg om zeker te zijn, vrees ik.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flualhamdulillam zei:
Zou moeten werken! Alleen is in de praktijk 14 niet genoeg om zeker te zijn, vrees ik.
Klik om te vergroten...
al zou het 3 weken zijn of een maand
maar dat gaat tog nooit gebeuren als een land als nederland ze eigen problemen al niet kan oplossen en altijd maar een paar maanden achterloopt op landen waar het wel beter gaat door bepaalde maatregelen..
zelfs in een aantal derde wereld landen gaat het al 10x beter dan hier
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
al zou het 3 weken zijn of een maand
maar dat gaat tog nooit gebeuren als een land als nederland ze eigen problemen al niet kan oplossen en altijd maar een paar maanden achterloopt op landen waar het wel beter gaat door bepaalde maatregelen..
Klik om te vergroten...
Ook is iedereen daadwerkelijk in quarantaine plaatsen niet echt een reeële ofwel verstandige optie 😋
Zulke wereldwijde samenwerking zou wel een mooie bedoening zijn, even alle verschillen opzij en ruimte voor wederzijdsbegrip.
ricorieks zei:
zelfs in een aantal derde wereld landen gaat het al 10x beter dan hier
Klik om te vergroten...
Jaa dat zal vooral het klimaat zijn waaraan dat te danken is, en of een lagere bevolkingsdichtheid. Wij hebben het overigens ook zo gemaakt dat we met veel meer rekening moeten houden, tov bijvoorbeeld een corrupt derdewereldland
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flualhamdulillam zei:
Zulke wereldwijde samenwerking zou wel een mooie bedoening zijn, even alle verschillen opzij en ruimte voor wederzijdsbegrip.
Klik om te vergroten...
en die verschillen erna eruit laten
Flualhamdulillam zei:
Jaa dat zal vooral het klimaat zijn waaraan dat te danken is, en of een lagere bevolkingsdichtheid. Wij hebben het overigens ook zo gemaakt dat we met veel meer rekening moeten houden, tov bijvoorbeeld een corrupt derdewereldland
Klik om te vergroten...
ben in afrika en z amerika geweest in covid tijd en iedereen houdt zich super aan mondkapjes en 1.5 mtr afstand in winkel bus en zelfs op straat
als ik hier de supermarkt inliep liepen er 20 mensen op een vierkante meter bewijs van spreken .
en spreek eens iemand aan hier of die een beetje meer afstand wil houden ..nou dat wordt rollen bollen...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
ben in afrika en z amerika geweest in covid tijd en iedereen houdt zich super aan mondkapjes en 1.5 mtr afstand in winkel bus en zelfs op straat
als ik hier de supermarkt inliep liepen er 20 mensen op een vierkante meter bewijs van spreken .
Klik om te vergroten...
Ah dat kan best! Maar denk ook aan rond welke tijd je die reizen hebt gemaakt, want in het eerste deel hebben Nederlanders zich ook best keurig gedragen in mijn ervaring
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
en spreek eens iemand aan hier of die een beetje meer afstand wil houden ..nou dat wordt rollen bollen...
Klik om te vergroten...
Ja, opzij gaan is zo’n kleine moeite, niks om over te rollenbollen hahaha. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe op die te korte afstand gewezen wordt, ik zou het niet storend vinden als iemand en vriendelijk vraagt. Alleen in de supermarkt heb ik een aantal keren gezien dat mensen direct uit hun slof schieten als iemand ook maar heel eventjes in buurt komt, alsof dàt daadwerkelijk iets doorslaggevends is in het ontstaan van een besmetting…
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
En dat gaat weer hand in hand met het Dunning-Kruger effect:

Bekijk bijlage 34623
Klik om te vergroten...

Dat effect werkt twee kanten op mijn beste :wink:

Wat wil je, officiële IQ testen overleggen?

De negatieve neven effecten van de vaccins en de maatregelen overstijgen die van van covid.
Mensen missen 'the bigger picture' en zien niet wat voor krachten e op de achtergrond spelen.
'Onze kinderen' zullen hiervan de dupe zijn.
Ik ben er niet op uit m'n gelijk te behalen, helaas zal de tijd het wel uitwijzen.

Voor diegene die twijfelen, investeer wat tijd en onderzoek..
Ik heb nog geen informatie die ik gepost heb aangehaald noch weerlegd zien worden.
Getallen spreken.
Zie de berekeningen in dit filmpje en vertel me hoe de maatregelen een 'overall' gunstiger effect hebben op de samenleving.
Covid sucks.. maar het wordt verkeerd aangepakt.. en de motieven zijn niet alleen positief of zelfs naïef.
'Follow the money'
en als mensen zoveel geld hebben dat geld er niet meer toe doet is macht en controle 'the next best thing'



Ik laat jullie achter. me de boodschap, liefde.

Take Care.

d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#13
... en dit is ook wel een mooie aanvulling. The 5 laws of stupidity: https://en.wikipedia.org/wiki/Carlo_M._Cipolla
  1. Always and inevitably, everyone underestimates the number of stupid individuals in circulation.
  2. The probability that a certain person (will) be stupid is independent of any other characteristic of that person.
  3. A stupid person is a person who causes losses to another person or to a group of persons while himself deriving no gain and even possibly incurring losses.
  4. Non-stupid people always underestimate the damaging power of stupid individuals. In particular, non-stupid people constantly forget that at all times and places, and under any circumstances, to deal and/or associate with stupid people always turns out to be a costly mistake.
  5. A stupid person is the most dangerous type of person.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
debkb zei:
Klopt. Ik ben pro-vaccinatie en alles overwegend, ook pro lockdown- en andere maatregelen.

De discussie rond de standpunten van Baarsma en Helsloot (BH) en Big Dipper (BD) draait nu deels in een cirkeltje:
BH en BD zijn tegen coronabeleid met lockdown want <BH-argumenten>. Ik stel dat Geen Lockdown soortgelijke schade toebrengt. Jij stelt dat Lockdown slecht is want <BH-argumenten>. Daar kan ik dan weer mijn eigen argumenten tegen inbrengen maar die staan er al en ze hebben je de eerste keer ook niet overtuigd...

Twee dingen wil ik nog wat over kwijt: 80+ sterfte en 97% milde klachten.

80+ sterfte
Er leven in Nederland iets minder dan 1 miljoen mensen van 80 of ouder. Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in. Het concept is van dezelfde orde als het idee om klimaatverandering tegen te gaan door de wereldbevolking te laten krimpen. Op papier lijkt het misschien een redelijk voorstel, totdat je er getallen aan hangt. Als je door bevolkingskrimp iets aan het klimaat wilt doen, moet je van een paar miljard mensen af zien te komen. Met 450 holocausts ben je er wel zo'n beetje. Als je 80+ sterfte als niet-relevant wenst te beschouwen, sorteer je voor op jarenlang tienduizenden extra coronadoden, net zolang tot de algemene levensverwachting voldoende is gedaald.

De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.

97% milde klachten
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht wat daar onder wordt verstaan: 'milde klachten'. 'Milde klachten' is kennelijk iets heel anders dan 'niets aan de hand'. Als je 1,5 week hondsberoerd bent, en dan nog 2 maanden nodig hebt om je weer helemaal het mannetje te voelen... had je dan milde klachten? We weten dat ±20% long covid krijgt. Dus valt maandenlang niet kunnen werken vanwege long covid dan ook onder 'milde klachten'? Het lijkt er wel op. https://www.rivm.nl/weblog/long-covid-grip-op-aantallen-en-risicofactoren-in-nederland (dit is ook de bron waar je gisteren naar vroeg).

Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.

Media en alternatieve media
De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.

Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd neem ik aan, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor uw brief, ik kan u mededelen dat u hiermee hebt gesolliciteerd naar de functie 'mijn maatje'. Standplaats: Op de barricaden. Uren: vrij in te delen. De collega's zijn fantastisch, de verdiensten ietwat teleurstellend.

Ohja, u bent ook aangenomen!

Met vriendelijke groet,
Plop.png
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#15
Big Dipper zei:
Dat effect werkt twee kanten op mijn beste :wink:

Wat wil je, officiële IQ testen overleggen?

De negatieve neven effecten van de vaccins en de maatregelen overstijgen die van van covid.
Mensen missen 'the bigger picture' en zien niet wat voor krachten e op de achtergrond spelen.
'Onze kinderen' zullen hiervan de dupe zijn.
Ik ben er niet op uit m'n gelijk te behalen, helaas zal de tijd het wel uitwijzen.

Voor diegene die twijfelen, investeer wat tijd en onderzoek..
Ik heb nog geen informatie die ik gepost heb aangehaald noch weerlegd zien worden.
Getallen spreken.
Zie de berekeningen in dit filmpje en vertel me hoe de maatregelen een 'overall' gunstiger effect hebben op de samenleving.
Covid sucks.. maar het wordt verkeerd aangepakt.. en de motieven zijn niet alleen positief of zelfs naïef.
'Follow the money'
en als mensen zoveel geld hebben dat geld er niet meer toe doet is macht en controle 'the next best thing'

Ik laat jullie achter. me de boodschap, liefde.

Take Care.
Klik om te vergroten...
Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:

1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Okay, we sparren.
Dus als ik je goed begrijp ben je po-vaccinatie op basis van de bovenstaande punten?

Ten eerste heb ik niet gezegd dat ik tegen helemaal vaccines ben
maar die dienen dan wel doeltreffend en effectief ingezet te worden.

debkb zei:
Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:

1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
Klik om te vergroten...
In lockdown kunnen bedrijven ook niet voorruit.
Het gegeven is dat nog steeds 97% ( of meer ) van de bevolking geen tot lichte klachten ervaart.
en met de Omicron variant nog minder blijkt al uit data.
debkb zei:
2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
Klik om te vergroten...
Verwaarloosbaar gezien de leeftijdcategorie waarin de meeste mensen overlijden. 80+
Toename van mentale klachten ( en verslaving wellicht ) piekt onder de jeugd als gevolg van de lockdowns.
Daar zijn genoeg indicaties van.
Over het KD effect gesproken. Het IQ van de jeugd blijkt door de lockdowns met 20% gedaald.
Geweldige film: https://www.imdb.com/title/tt0387808/

debkb zei:
2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.
Klik om te vergroten...
3.
Aanname? Heb je daar een aanknopingspunt voor dat ik kan inzien of bekijken?
Er is ook een aanname dat veel mensen gelijksoortige langdurige na effecten hebben van de vaccines.
Ik raad je aan om de podcast in een m'n bovenstaande posts te bekijken met één van de uitvinders van het mrna vaccin.
Hij is zelf gevaccineerd en heeft twee keer covid gehad.

Preventieve middelen, de mensen die ervoor pleiten en eigenlijk iedereen met een andere optiek tov de globale regerende orde
worden stelselmatig geridiculiseerd en van platformen verbannen.
Kritisch journalisme lijkt bijna niet meer te bestaan.
Dus ik zeg, neem niet alles wat op de mainstream media verkondigd wordt klakkeloos aan.
Het is op zijn minst eenzijdig
en is vaak een verlengstuk van de regering.
Er is genoeg bewijs dat dié niet altijd het beste met je voor heeft.
Als je nu denkt: "Oh ja, is dat zo?"
dan stel ik voor dat je gebeurtenissen uit het verleden en hoe mensen toen handelden projecteert op deze mensen
want het zijn maar mensen
met evt een scholing op het vlak waar ze minister van zijn
maar dus vaak niet.
Ze hebben Ego's
Ze zijn Dom, of Slim, Naïef, Beïnvloedbaar etc.
Kortom het zijn maar mensen zoals alle knakkers om je heen.
En ze doen maar wat hen goed lijkt
op basis van alle factoren die aan ze trekken.
Ja, het cynismse druipt er vanaf.
Helaas is dat de staat waarin de wereld verkeert.
De menselijke staat 'an sich'
Gelukkig is er ook een hoop positiviteit
al is het vaak zo dat de positieve mensen minder agressief handelen dan de negatieve die minder scrupules hebben
en zelfs weinig tot geen geweten.
Dat noopt me te zeggen dat het vreselijk is hoe sommige mensen lijden als gevolg van covid
toch staat het in schril contrast tegen alle andere dingen waar mensen allemaal aan kunnen lijden en sterven.

nb. Er is ook het soort mensen dat dingen als 'Flat Earth' aanhangt.
Tja, daarvoor kun je alleen maar bidden denk ik,
tot God 😅

✌️
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klopt. Ik ben pro-vaccinatie en alles overwegend, ook pro lockdown- en andere maatregelen.

De discussie rond de standpunten van Baarsma en Helsloot (BH) en Big Dipper (BD) draait nu deels in een cirkeltje:
BH en BD zijn tegen coronabeleid met lockdown want <BH-argumenten>. Ik stel dat Geen Lockdown soortgelijke schade toebrengt. Jij stelt dat Lockdown slecht is want <BH-argumenten>. Daar kan ik dan weer mijn eigen argumenten tegen inbrengen maar die staan er al en ze hebben je de eerste keer ook niet overtuigd...

Twee dingen wil ik nog wat over kwijt: 80+ sterfte en 97% milde klachten.

80+ sterfte
Er leven in Nederland iets minder dan 1 miljoen mensen van 80 of ouder. Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in. Het concept is van dezelfde orde als het idee om klimaatverandering tegen te gaan door de wereldbevolking te laten krimpen. Op papier lijkt het misschien een redelijk voorstel, totdat je er getallen aan hangt. Als je door bevolkingskrimp iets aan het klimaat wilt doen, moet je van een paar miljard mensen af zien te komen. Met 450 holocausts ben je er wel zo'n beetje. Als je 80+ sterfte als niet-relevant wenst te beschouwen, sorteer je voor op jarenlang tienduizenden extra coronadoden, net zolang tot de algemene levensverwachting voldoende is gedaald.

De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.

97% milde klachten
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht wat daar onder wordt verstaan: 'milde klachten'. 'Milde klachten' is kennelijk iets heel anders dan 'niets aan de hand'. Als je 1,5 week hondsberoerd bent, en dan nog 2 maanden nodig hebt om je weer helemaal het mannetje te voelen... had je dan milde klachten? We weten dat ±20% long covid krijgt. Dus valt maandenlang niet kunnen werken vanwege long covid dan ook onder 'milde klachten'? Het lijkt er wel op. https://www.rivm.nl/weblog/long-covid-grip-op-aantallen-en-risicofactoren-in-nederland (dit is ook de bron waar je gisteren naar vroeg).

Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.

Media en alternatieve media
De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.

Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd neem ik aan, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
debkb zei:
Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in.
Klik om te vergroten...
Uhm… Kijk, als een mens heeel veel verjaardagsfeestjes heeft gevierd, kunnen ze langzamerhand wat minder goed horen, zien en worden sneller een stuk erger ziekjes. Om je te beschermen tegen boefjes die je ziek maken hebben we een leger met soldaatjes en bouwvakkers die tegen de slechterikken vechten en dingetjes die kapot zijn geraakt repareren. Als je ouder wordt blijven er steeds minder soldaatjes over en kunnen de boefjes sneller winnen. De bouwvakkers kunnen ook minder werken omdat ze al helemaal uitgeput zijn door al dat werken.
Ook papa en mama worden zoals opa en oma, en jij ook! Maar daar hoef je niet bang voor te zijn, dat hoort bij het leven.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, combo van griep en bronchitis is ook hoe ik het aan de dokter omschreef.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mmm hoor net dat ze de winkels om 17.00 willen gaan sluiten… Totaal geen nut en wanneer moeten werkenden dan boodschappen doen?
Man man pffff

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."