Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
147 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Er komt na de 1e vaccin(janssen 1, astra zeneca verdeeld over 2)
Nu een 3e vaccin aan.
Zolang we alle mutaties (wat vaak leid tot aftakkingen tot zelfs virussen op zich) allemaal op de hoop Corona gooien. Kan je al die vaccins ook op 1 hoop gooien.

Ik heb een bron dat dubbel gevaccineerd genoeg antistoffen hebben voor het deltavariant, en corona mutaties die toen stelde.
Die mensen worden niet ziek en zie je ook niet op de UC. Tot nu toe geen cijfers dat ze wel besmettelijk zijn..als dat wel zo was hoor ik het graag. Of geeft dus aan dat je én 100% beschermd bent en niet overdraagt.

Een boosterprik is dus de 2e enting
Wil je niet aannemen dat astra zenuwachtig 1 vaccin is met 2 prikken, voile..
Dan hebben we het over een 3e prik, maar geen vaccin.

Waar haal jij vandaag(oprechte vraag) dat er 3e.4e,.5e vaccins komen?

Heeft de media op YouTube en artikelen van journalisten die niet meer afhankelijk zijn je dit verteld..keer op keer weer?

Ik ben benieuwd naar je antwoord, want dit is imo en:
-Puur speculatief(angst voor de angst werkt altijd goed tegen je vijand (overheid, coronabeleid)
-Enkel jouw mening over een negatief scenario in de toekomst
- we hebben enorm veel expertise maar de tijd niet om...zoals het normaliter gaat...een vaccin te creëren, op proefpersonen (dit moet zeer nauwkeurig en ook met placebo) dan 3 tot 5 jaar wachten(liefst 5) en dan zeggen: dit is hem...deze vaccinatie werkt punt! De laatste of eerste. We zijn er vanaf.


Wat doen we in tussentijd die 3 tot 5 jaar.. normaal doorleven is voor de mens die dodelijk/beschadigd getroffen word geen optie
Ja iemand van 30 met 2 kids of een kind doe doodgaat of op de IC komt maatschappelijk NIET geaccepteerd.

Dan is het al te laat. Voor het virus.en de enting moet 14 dagen tussen zitten.

Bedden opschalen is leuk. Maar een verpleegkundige of arts in 1 of paar maandjes niet.

Wat als mensen dan zeggen...geef mij maar die boosterprik. Die geeft voor nu veel meer bescherming dan mijn enting ervoor.
Moeten we dit dan weigeren?


Vergis je niet dat dit alleen niet enkel een NL kwestie is, maar ook een eu kwestie.

Wil niemand overtuigen, even een kijkje in mijn hoofd met vragen zodat ik daarin vooruit kan
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
maar het doet over het algemeen meer schaad dan goed.
Klik om te vergroten...
Dit is dus gewoon pertinent onjuist. De vaccinaties leiden regelmatige tot milde en in zeer zeldzame gevallen tot ernstige bijwerkingen. Het risico dat een coronabesmetting ernstige effecten heeft is voor zowel alle leeftijden groter dan het risico van het vaccin. De zeer lange termijn effecten zijn uiteraard zowel voor het vaccin en de coronabesmetting nog niet bekend. Maar kortweg beweren dat de vaccins meer schade doen dan goed is gewoon onzin.

Dopemonster zei:
Ik raad iedereen streng af om de boosterprik te nemen,
Klik om te vergroten...
Ik raad juist iedereen aan die booster wel te nemen. Het verkleind de kans op een ernstige ziekteverloop voor zowel de Delta variant als de nieuwe omicron variant en de risico's op ernstige bijwerkingen zijn miniem.

Dopemonster zei:
Hij versprijd zich sneller maar de symptomen en het ziektebeeld zijn te verwaarlozen vergeleken de delta variant.
Klik om te vergroten...
Dit is wel wat kort door de bocht en prematuur. Het is duidelijk dat Omircron veel besmettelijker is dan Delta. De verwachting is inderdaad dat Omicron minder ziekmakend is dan Delta. Maar hoeveel minder ziekmakend is echt nog niet met zekerheid te zeggen. Daar wordt nu veel onderzoek naar gedaan. Laten we hopen dat Omicron inderdaad veel minder ziekmakend is. Dat is goed nieuws voor iedereen. Maar zelfs al is het een stuk minder ziekmakend dan kunnen we op de korte termijn alsnog in de problemen komen door de verwachte gigantische aantallen besmettingen op korte termijn. In Engeland gaan ze uit van mogelijk 1 miljoen besmettingen per dag tegen eind december. Zelfs als Omicron een behoorlijk stuk milder is dan Delta kan dat alsnog een probleem opleveren.

Op de lange termijn is Omicron mogelijk wel goed nieuws. De extra immuniteit die er wereldwijd snel opgebouwd wordt zou een belangrijke bijdrage kunnen leveren om uit deze crisis te komen. Maar ook dat is afhankelijk van heel veel factoren die nu nog niet bekend zijn.

Dopemonster zei:
Stay strong, and more important stay bonded!🙏❤
Klik om te vergroten...
En tot slot ben ik het hier natuurlijk wel mee eens!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Ik raad juist iedereen aan die booster wel te nemen. Het verkleind de kans op een ernstige ziekteverloop voor zowel de Delta variant als de nieuwe omicron variant en de risico's op ernstige bijwerkingen zijn miniem.
Klik om te vergroten...

Boosters werken inderdaad:

"Links antistoffen na 2x Moderna, rechts na booster. Witte balk is werking tegen eerder virus, blauw tegen omicron. De stippellijn is de drempelwaarde waar je (ruim) boven moet zitten":

FG6chJIXMAcIi7_.jpeg
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Proxima zei:
Boosters werken inderdaad:

"Links antistoffen na 2x Moderna, rechts na booster. Witte balk is werking tegen eerder virus, blauw tegen omicron. De stippellijn is de drempelwaarde waar je (ruim) boven moet zitten":

Bekijk bijlage 33842
Klik om te vergroten...
Dit
www.nrc.nl

Zijn de coronavaccins experimenteel en 33 andere actuele vragen over het coronavirus

Vragen en antwoorden: Hoe ziekmakend is Omikron? Wat is een booster en helpt die ook mensen met een verzwakt immuunsysteem? Wie liggen er nu op de IC’s? Dit vragenstuk is voor het laatst bijgewerkt op 19 januari.
www.nrc.nl www.nrc.nl

Het is vechten tegen de bierkaai soms achteraf, maar we vechten wel door.

Het nadeel vind ik dat onder niet gevaccineerde ook kinderen (vanaf geboorte) en kwetsbaren die (nog) geen vaccin nemen..bv te lage afweer(ziekte, chemo) dit geeft een zeer vertekend beeld.

De gevaccineerde die wel op de IC komen zijn merendeel mensen die niet alle entingen hebben gehad. En/of er zat geen 14 dagen tussen (dus wel geënt maar tijdelijk nog niet voldoende beschermd)

Dat is natuurlijk goud voor de (felle) anti-vaxers..
"Zie je wel...inenting is bullshit.je word alsnog ziek"
"Zie je wel. Al die ongevaccineerde en nog niet in code zwart)

Feitelijk vooral onjuist. De schuld ligt hem voor mij vooral.in het gebrek aan uitleg bij de statistieken (wat valt er onder niet gevaccineerd of wel..ik mis een totale nuance naar de link tussen besmetting en zorg hierdoor)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
FB_IMG_1639942942109.jpg
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Don Draper zei:
Anyway, toch besloten om komende week mijn booster shot te zetten. Ben benieuwd.
Klik om te vergroten...
Om verschillende redenen stel ik dit uit. Praktische redenen waar ik beter op een prik kan wachten die in de buurt is dan dat ik er een "dagje uit" van moet maken. (afstand tot de prik locatie en gezien eerdere bijwerkingen niet verstandig)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry… Moest deze even delen.

D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
nieuwe hobbies zoeken
Klik om te vergroten...
piano spelen

zijn maar losse ideetjes
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als rico Verhoeven tegen COVID-19 de ring in zou moeten stappen, wie zou winnen?
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#10
FHAg65cWUAcGCZh.jpeg
Gelukkig is de Great Reset alleen maar verzonnen door 'wappies'....
Brief van juli 2020 aan die heks van een Kaag.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
BraboF zei:
Bekijk bijlage 34018
Gelukkig is de Great Reset alleen maar verzonnen door 'wappies'....
Brief van juli 2020 aan die heks van een Kaag.
Klik om te vergroten...
Ach als het meezit heeft het kabinet voor 2030 een plan om niet zo te falen , hoewel zolang er dezelfde soort mensen zitten misschien als we onze AOW ontvangen 😉
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
Ach als het meezit heeft het kabinet voor 2030 een plan om niet zo te falen , hoewel zolang er dezelfde soort mensen zitten misschien als we onze AOW ontvangen 😉
Klik om te vergroten...
Ha, take a load of this guy. Denkt dat ie we 2030 gaat halen 😄
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
C1A3E698-4D5A-4E52-9D40-1D2D6E8CA268.jpeg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Bekijk bijlage 34046
Klik om te vergroten...
Even googlen had deze vriendelijke vriend gewoon uit de brand kunnen helpen.

Actualiteiten over coronavirus SARS-CoV-2 | RIVM

Het RIVM deelt wekelijks op woensdag de actuele cijfers over het coronavirus SARS (severe acute respiratory syndrome)-CoV-2 in Nederland.
coronadashboard.rijksoverheid.nl coronadashboard.rijksoverheid.nl
Zie kopje 'varianten'.

Het testen op varianten is een veel duurder en langzamer proces, het is dus logisch dat het niet haalbaar is elke positieve test ook aan een variant te koppelen. Niks bedonderd dus, de wereld draait alleen niet om die ene individu. Snap dat dat voor sommigen lastig te begrijpen is, maar het zij zo. De cijfers van de varianten zijn belangrijk voor modellen, voorspellingen en maatregelen, maar niet zo belangrijk voor de individu.

Daarnaast zitten bij de GGD aan de telefoon vooral gewoon studenten, met een telefoonscript. Dat die deze vragen verder niet inhoudelijk kunnen beantwoorden is dus ook al niet zo gek. Jammer dat sommige mensen ook dat gebruiken voor zulk soort stemmingmakerij.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Even googlen had deze vriendelijke vriend gewoon uit de brand kunnen helpen.

Actualiteiten over coronavirus SARS-CoV-2 | RIVM

Het RIVM deelt wekelijks op woensdag de actuele cijfers over het coronavirus SARS (severe acute respiratory syndrome)-CoV-2 in Nederland.
coronadashboard.rijksoverheid.nl coronadashboard.rijksoverheid.nl
Zie kopje 'varianten'.

Het testen op varianten is een veel duurder en langzamer proces, het is dus logisch dat het niet haalbaar is elke positieve test ook aan een variant te koppelen. Niks bedonderd dus, de wereld draait alleen niet om die ene individu. Snap dat dat voor sommigen lastig te begrijpen is, maar het zij zo. De cijfers van de varianten zijn belangrijk voor modellen, voorspellingen en maatregelen, maar niet zo belangrijk voor de individu.

Daarnaast zitten bij de GGD aan de telefoon vooral gewoon studenten, met een telefoonscript. Dat die deze vragen verder niet inhoudelijk kunnen beantwoorden is dus ook al niet zo gek. Jammer dat sommige mensen ook dat gebruiken voor zulk soort stemmingmakerij.
Klik om te vergroten...
Het is biologisch en wetenschappelijk al bewezen dat de tests niet kunnen uitwijzen op welke variant er getest is. De PCR is ook geen covid test. PCR test op niks anders dan verkoudheid virus. Ze kunnen niet aantonen na een test of je Delta of Omicron hebt gehad. Is gewoon een grote kull. Tevens zou GGD, RIVM en OMT gewoon moeten kunnen vertellen welke variant. Grappig dat onafhankelijke onderzoeken dat wel kunnen en onze overheid niet.
Groot toneelspel.
Maar ik ga weer verdwijnen uit dit topic voordat ik mezelf ga opvreten. Dag begon goed en dat ga ik zo houden ook. ☕️
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blyatman zei:
. De PCR is ook geen covid test. PCR test op niks anders dan verkoudheid virus.
Klik om te vergroten...
Dit is niet correct. Met de PCR test en antigen testen wordt getest op het aanwezig zijn van het coronavirus dat covid veroorzaakt en niet op een gewoon verkoudheidsvirus. Het uitgebreidere "sequencing" onderzoek dat nodig is om te achterhalen welke variant er gevonden is, is duurder en wordt in Nederland maar steekproefsgewijs gedaan. Vandaar ook dat dat van de meeste individuen niet bekend is.

Blyatman zei:
Groot toneelspel.
Klik om te vergroten...
Er is dus helemaal geen sprake van een toneelspel maar van een complexe pandemie en een overheid die in Nederland vaak achter de feiten aanloopt door te laat maatregelen te nemen en te laat te vaccineren. Verder is er sprake van heel veel leken die deze complexe materie nog minder goed begrijpen dan onze falende overheid en zeker minder goed dan de betrokken wetenschappers. De man die bovendstaande post heeft geschreven behoort duidelijk tot deze categorie.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
I’m leaving this topic again. Voordat ik hier mijn humeur door laat verpesten en op mijn tandvlees ga zitten door het hoge gehalte indoctrinatie. No hard feelings verder.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
BraboF zei:
Bekijk bijlage 34018
Gelukkig is de Great Reset alleen maar verzonnen door 'wappies'....
Brief van juli 2020 aan die heks van een Kaag.
Klik om te vergroten...
Wat is dit nou weer voor slap gelul... Ten eerste, wappies kunnen toch alleen maar schreeuwen en niet schrijven, dus hadden ze nooit the Great Reset kunnen schrijven, nee (dit was een grapje) Ten tweede, niemand beticht wappies ervan the Great Reset an sich verzonnen te hebben, maar wel dat ze internationale beleidsplannen omdenken naar een groot complot, vanwaar de term complotdenkers. The great reset is een boek waarin het huidige kapitalisme onder de loep wordt genomen door twee mannen van het WEF (die daar uiteraard van profiteren, daar kun je het uwe van vinden) en waarbij aanpassingen worden gesuggereeerd, precies zosls deze NGO al 50 jaar doet. Zoals het ngo's betaamt, schrijven zij ministers en andere politieke of publieke belanghebbende aan. Dat is hoe zij druk uit oefenen op beleid, een van de belangrijkere middelen van een NGO. Niet zo gek dat onze toenmalige minister van buitenlandse zaken werd aangeschreven, dus.
Dit is allemaal ongeveer hetzelfde als dat built back better een term is die al sinds 2004 gebruikt wordt in internationale beleidskunde, vooral in de context van de social development goals, die op hun beurt al sinds de eeuwwisseling "agenda's" opstelt tbv wereldwijde sociale verbeteringen, vanwaar "agenda 2020" en "agenda 2030". Allemaal helemaal niets nieuws of engs dus, als je je iets langer dan sinds 2020 verdiept in internationale beleidskunde en je niet te veel laat leiden door populistische indoctrinerende mensen of media die dit de afgelopen maanden hebben ingezet voor bangmakerij.

Ten derde, wat de heck doet dit in dit topic. Past beter hier vgm https://drugsforum.nl/threads/complottheorien.70464/ Ik vind het een gevaarlijk misleidende post van je, maar als je dan toch post, ken dan in elk geval je eigen complottheorie goed genoeg. Sinds 15 oktober is er echter niets veranderd aan de "status" van ongevaccineerden, dus lijkt het een bullshit complot te zijn.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterke post @ljuv ! Zoals ik het zie zijn er heel veel mensen gefrustreerd door de Coronacrisis, de maatregelen tegen de coronacrisis en het falende overheidsbeleid omtrent de crisis. Daar bovenop komt nog dat we de afgelopen jaren een dominante VVD hebben gehad die vooral goed voor de rijken heeft gezorgd ten koste van de publieke sector en de minder bedeelden in de samenleving. Dat heeft ervoor gezorgd dat de overheid haar taken minder goed kan uitvoeren en mensen slechter onderwijs en zorg krijgen terwijl de kloof tussen arm en rijk groeit.

Als je deze hele situatie combineert met de algoritmes van de nieuwe social-media waarbij mensen enkel te zien krijgen wat ze eerder al interessant/leuk vonden dan krijg je een explosieve cocktail van frustratie en argwaan waarbij mensen gevoed worden in hun complot-wanen. Dat is echt wel een zorgelijke situatie vind ik. Des te meer omdat veel niet-complot denkers ook het vertrouwen in de overheid verliezen. En dat vind ik ook niet zo vreemd met de regering die we de afgelopen jaren hebben gehad en het zwakke, zwabberende coronabeleid wat daarbij hoorde.

Laten we hopen dat de coronacrisis ergens de komende jaren minder heftig gaat worden zodat we elkaaar weer live kunnen zien in plaats van ons steeds verder in te graven in onze eigen mening op digitale platforms...
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#20
debkb zei:
De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', *waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.
Klik om te vergroten...

Aannames en misinterpretaties, je projecteert wat jij denkt dat de motivatie en intenties zijn op 'ons yogamoeders'.
Oftwel weldenkende gekwalificeerde mensen die soms jaren in een specifiek vakgebied werken
en niet zoals de nieuwe minister van Financiën geeneens een diploma boekhouden heeft.
Of de ex minister van Volks(kuch)gezondheid die nul medische achtergrond heeft en zich laat adviseren door het "onafhankelijke" OMT
en zelfs die adviezen nog wel eens in de wind slaat.
Het is gewoon armoede man.
Ik kijk genoeg standaard nieuws of zelfs pro- nieuws om niet in een bubbel te komen zitten.
Zelfs dan druipt het gebrek aan inzicht en helderheid er vanaf.
Kan wel een linkje posten naar een OMT lid dat een futloos praatje houdt op AT5
maar zoals blijkt kijk je alleen wat wil zien.

Je lijkt compleet het zicht op hoe alle puzzelstukjes in elkaar passen en de gevolgen voor de maatschappij en de mens an sich te missen.

*De argumentatie is gewoon zo onlogisch.

Goede zorg voor iedereen graag.

Overheidsbeleid gericht op solidariteit zeg je, oftewel uniformiteit en controle
Je doet net alsof 'wij' de 80+ jarigen weg willen werken.
Het feit dat dat een gevolg zou kunnen zijn van een andere aanpak dan de huidige is wederom een aanname van jou kant.
Dat is het plaatje dat je wordt voorgehouden.
Mrna vaccines blijken overdracht niet tegen te gaan. We kunnen in percentages praten maar, ja of nee? dan is het nee.
Natuurlijke Immuniteit wordt zo weinig aandacht aan besteed.
Krijg je 6 maanden respijt voor.
Kinderen willen vaccineren waarvan er naar schatting al 2/3 besmet zijn geweest is misdadig.
De mrna vaccines zijn verre van veilig, helaas weet ik daar van persoonlijke hand van.
'Complottheorist', nog zo'n dooddoener.
Ik filtreer data waarschijnlijk anders dan jij.
Misschien mis je nog wat jaren op deze planeet en ben je nog niet ervaren, doorgewinterd en zelfs cynisch genoeg om alle aspecten, belangen, krachten etc. goed te kunnen afwegen.
Misschien is het nodig om nog wat meer puzzelstukjes te vergaren om het hele plaatje te kunnen zien?

debkb zei:
Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.\\
Klik om te vergroten...

Oh, spijtig
en typisch.
Dan zijn we uitgepraat toch?
Kheb jou linkjes bekeken.

debkb zei:
Media en alternatieve media
De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.
Klik om te vergroten...

Je leeft in een fantasie wereld.
Er wordt wel degelijk aan supressie van kritisch nieuws en ook passende en goedkopere oplossingen gedaan.
Mensen verliezen hun banen omdat ze een eigen mening hebben.


debkb zei:
Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd *neem ik aan*, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?
Klik om te vergroten...

*Ik denk dat het wel duidelijk is hoe hoe jij tot je standpunten komt.

Verder een goed punt, ik beslis inderdaad zelf wat ik in mijn lijf stop.

Nogmaals, ik ben niet tegen oplossingen
maar dan wel graag de juiste.
Het beleid wat jij aanhangt is kortzichtig en vol belangenverstrengelingen.
Het is niet covid dat de menselijkheid naar de knoppen helpt.


Als je het niet ziet, zie je het gewoon niet
en je wíl niet eens kijken, dus...

✌️😶

1641130413849.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."