Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
149 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Een eik heeft niet veel nodig. Ja, water en zonlicht. Dat kan vanuit een winterslaap wel geregeld worden.
Klik om te vergroten...
En @Mevrouw Pløp is van zichzelf al zo'n zonnetje! Moet goed komen!!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Een eik heeft niet veel nodig. Ja, water en zonlicht. Dat kan vanuit een winterslaap wel geregeld worden.
Klik om te vergroten...
IMG_20211126_142858.jpg
Gelukkig ben ik zelfs in winterslaap een zonnetje.

Eik zei:
Hey ho eens even bomen hebben ook heel veel knuffels en leuke liedjes nodig om groot en sterk te worden…

liedjes zoals deze doen het wel goed;
Klik om te vergroten...
❤️❤️ Het beste liedje

Telt voor kleine lepel spelen ook als knuffels?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Goed, Zanza is dus voor jou Ljuv. @Eik, wat is er voor jou nodig?
Klik om te vergroten...
Aha! HET "Corona-topic" is dus eigenlijk een verkapte dating topic?

Iedereen die door deze honeypot wordt aangetrokken en zich vervolgens alsnog netjes weet te gedragen komt dan in aanmerking voor een gezellige date? 😄
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke jongens. @Proxima heeft ons door...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ontken álles.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iedereen snel zn username en avatar veranderen. Heeft niemand het verder door.

Zie je. Ik had toch gezegd dat ik na de ochtend alleen maar wartaal uit kon slaan?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
In België denken ze dat het virus na 23u volop besmettingen maakt. En als je met niet meer dan 6 mensen aan een tafel zit in een volzet etablissement maakt het virus geen kans. Wel sluiten om 23u dit weekend, want op de superdrukke zaterdag en zondagmiddag gaat er geen kat lunchen of met familie tafelen 🙋‍♂️? Het nachtleven op slot, daar staan de dancings/discotheken dan met hun 1000 aangekochte zelftesten van de genomen maatregelen 7 dagen terug 🤦‍♂️. Een event met veel mensen mag je niet organiseren, een trouw met veel mensen daarentegen vormt geen probleem. Met zijn allen trouwen dus en een dik huwelijksfeestje geven 🤷‍♂️. Ik kom er niet bij. Zijn ze zich bewust van de achterlijke maatregelen? Hebben ze een politiek agenda om bepaalde sectoren kapot te maken? Of zijn ze gewoon zo dom dat ze niet weten hoe ze moeten handelen tijdens een pandemie?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Zijn ze zich bewust van de achterlijke maatregelen? Hebben ze een politiek agenda om bepaalde sectoren kapot te maken? Of zijn ze gewoon zo dom dat ze niet weten hoe ze moeten handelen tijdens een pandemie?
Klik om te vergroten...
Dit vraag ik me ook allemaal af…
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kleine persoonlijke update… na een eerste negatieve test blijkt de tweede (5 dagen na de test van mijn dochter) wel positief voor mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw vallen de klachten mee… ik ben wel redelijk ziek aan het worden. Ik zal naar verwachting de komende dagen niet veel online zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Kleine persoonlijke update… na een eerste negatieve test blijkt de tweede (5 dagen na de test van mijn dochter) wel positief voor mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw vallen de klachten mee… ik ben wel redelijk ziek aan het worden. Ik zal naar verwachting de komende dagen niet veel online zijn.
Klik om te vergroten...
Beterschap allemaal! 🥰
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Kleine persoonlijke update… na een eerste negatieve test blijkt de tweede (5 dagen na de test van mijn dochter) wel positief voor mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw vallen de klachten mee… ik ben wel redelijk ziek aan het worden. Ik zal naar verwachting de komende dagen niet veel online zijn.
Klik om te vergroten...

Ik wist niet dat bomen nu ook al Corona kunnen krijgen. 🥺

Nee, effe serieus, echt klote Eikje. (Wilde Eikeltje zeggen maar da’s ook weer zoiets.) Veel digitale fruitschalen en beterschapsbloemetjes opgestuurd vanaf hier! 🥰🍎🍐🍋🍓🍇🍉🍌🍈🍒🥭🍍🥑🍅🥝🍑🍅🍏🥭💐🌺🌷🌹🥰

Om maar even in de klefheidsvibe van dit topic te blijven, maar het was wel heel gemeend! 😘
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Wilde Eikeltje zeggen maar da’s ook weer zoiets.
Klik om te vergroten...
Haha, ondanks de situatie.. ik had m gewoon gemaakt haha
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Kleine persoonlijke update… na een eerste negatieve test blijkt de tweede (5 dagen na de test van mijn dochter) wel positief voor mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw vallen de klachten mee… ik ben wel redelijk ziek aan het worden. Ik zal naar verwachting de komende dagen niet veel online zijn.
Klik om te vergroten...

Dat valt tegen Eik! Hopelijk word het niet erger dan het al is en herstellen jullie beiden snel. Veel sterkte en beterschap!
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja laten we ons best doen om de sfeer hier goed te houden!
Mensen zijn overal tegen elkaar aan t schreeuwen zonder echt te luisteren , het valt ook niet mee om te blijven praten. Mijn beste vriendin en ik zijn het totaal niet eens over Corona maar we proberen t ook al is t moeilijk
Soms denk ik dat ik het kan bevatten maar meestal niet , het is heel eng voor mensen als hun wereld zo ineens totaal op zn kop staat. Angstig zoeken ze een zondebok want dat is het makkelijkst met de vinger wijzen.
Eerlijk naar jezelf kijken is voor veel te moeilijk en confronterend
We stellen niks voor met al onze kennis en technologie legt de mensheid het altijd af tegen verwoestende natuurkrachten

mijn gedachten in een notendopje

Hou vol lieve mensen de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst
:kissingheart:
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Kleine persoonlijke update… na een eerste negatieve test blijkt de tweede (5 dagen na de test van mijn dochter) wel positief voor mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw vallen de klachten mee… ik ben wel redelijk ziek aan het worden. Ik zal naar verwachting de komende dagen niet veel online zijn.
Klik om te vergroten...
Beterschap!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vraag me af, of ook maar één minuut lang nagedacht is of die donderduivelse mondkapjes werkelijk effect sorteren.
Iemand die niest jaagt minstens 6 meter ver de aërosolen al of niet van het virus voorzien naar buiten. Dus de 1,5 meters, ik geloof daar niet in. Net zomin als die kapjes, ik kan het woord al niet eens meer uit mijn strot geslagen krijgen.
Wat helpt er dan wel? Of: een beetje?
Dat zou vaccineren kunnen zijn, zo ook het zoveel mogelijk uit de weg gaan van contacten met onbekenden.
De facto: zoveel mogelijk thuis blijven.
( hetgeen ik dus doe naast vaccinatie)

Is het cru om te zeggen dat diegenen, die niet gevaccineerd willen worden hetgeen hun goed recht is overigens, achteraan in de rij vwb ziekenhuis opnames gaan staan? Als gevolg van deze keuze?
Deze mening hoor ik nog weleens....wat vinden we daarvan?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik maak me niet zo zorgen. Zou me net meer zorgen maken als het negatief is want dat zou betekenen dat ik plots zwakker geworden ben qua immuunsysteem. Ik ben normaal nooit echt ziek, op de occasionele buikgriep na die een halve dag duurt. Ik wens jou ook veel beterschap!
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Is het cru om te zeggen dat diegenen, die niet gevaccineerd willen worden hetgeen hun goed recht is overigens, achteraan in de rij vwb ziekenhuis opnames gaan staan? Als gevolg van deze keuze?
Deze mening hoor ik nog weleens....wat vinden we daarvan?
Klik om te vergroten...
Belachelijk natuurlijk en zou nooit mogen gebeuren!
Moeten we rokers dan ook een mindere kans geven omdat roken slecht is en ze hier zelf voor kiezen?

Bizar dat dit überhaupt ter spraken moet komen. Het is gewoon een consequentie van een jarenlang wanbeleid door het kabinet. En de burgers (die in dit geval niet gevaccineerd zijn) zouden hier de dupe van moeten worden?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Ik vraag me af, of ook maar één minuut lang nagedacht is of die donderduivelse mondkapjes werkelijk effect sorteren.
Iemand die niest jaagt minstens 6 meter ver de aërosolen al of niet van het virus voorzien naar buiten. Dus de 1,5 meters, ik geloof daar niet in. Net zomin als die kapjes, ik kan het woord al niet eens meer uit mijn strot geslagen krijgen.
Wat helpt er dan wel? Of: een beetje?
Dat zou vaccineren kunnen zijn, zo ook het zoveel mogelijk uit de weg gaan van contacten met onbekenden.
De facto: zoveel mogelijk thuis blijven.
( hetgeen ik dus doe naast vaccinatie)
Klik om te vergroten...
Wat ik gehoord heb is een mondkapje niet bewezen effectief, het is alleen ingezet omdat burgers zo bang waren.
De Zandman zei:
Is het cru om te zeggen dat diegenen, die niet gevaccineerd willen worden hetgeen hun goed recht is overigens, achteraan in de rij vwb ziekenhuis opnames gaan staan? Als gevolg van deze keuze?
Deze mening hoor ik nog weleens....wat vinden we daarvan?
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Ik ben niet gevaccineerd, en als ik wel corona krijg en ernstig ziek word laat ik mij niet opnemen. Ik heb zelf de keus gemaakt geen vaccin te nemen, dus ik moet dan ook de nadelen accepteren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lieve forumleden,

Of je het nu wilt of niet, Corona speelt op dit moment een grote rol in onze maatschappij en dus ook op ons forum. Sinds het begin van de pandemie heeft het onderwerp geleid tot felle discussie en verdeeldheid op ons forum. De roep om de negatieve sfeer rond dit thema de kanaliseren en in te dammen werd steeds sterker en blijkt ook heel duidelijk uit de poll waarbij we jullie mening hebben gevraagd:

Hoe gaan we om met Coronatopics?

De verkiezing kan nog alle kanten op. Opletten voor coalities 🤷‍♂️. Alleen Vivaldie coalitie is kut
drugsforum.nl drugsforum.nl

Als modteam willen we tegemoet komen aan jullie wens om het drugsforum weer een drugsforum en niet een corona-forum te laten zijn. Vandaar ook dat we de mogelijkheden voor het bespreken van Corona gaan beperken tot 1 topic. Wil je Corona bespreken dan kun je vanaf nu enkel hier terecht, wil je Corona ontwijken dan hoef je enkel dit topic te vermijden. We hebben ook het totaal verbieden van Corona als onderwerp overwogen omdat hier veel vraag naar is maar vinden dat we dan teveel censuur toepassen en te weinig rekening houden met dat deel van de leden die wel elk onderwerp bespreekbaar wilt houden. Op basis van de poll en de discussie onder de moderators komen we tot de volgende nieuwe regels omtrent Corona:

1) Corona (en alles wat daarmee te maken) inhoudelijk bespreken is enkel toegestaan in dit topic;
2) Bestaande Coronatopics worden gesloten, nieuwe maken is niet toegestaan;
3) Binnen dit topic:
* ben je vrij om je mening te geven, ook als deze impopulair is
* is een felle discussie okay... respectloos gedrag niet
* is spam niet toegestaan
* probeer je bij te dragen aan het behouden van een positieve sfeer
4) We zijn in principe tegen censuur maar we maken voor 1 onderwerp een uitzondering: de vergelijking maken dat ongevaccineerden in dezelfde situatie zitten als de joden in de Holocaust. Dit is een dusdanig verwerpelijk en onterecht standpunt dat we deze niet gaan toestaan op het forum. Als je die vergelijking toch wilt maken kun je een ban verwachten.

We hebben, naar eer en geweten, ons best gedaan om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan alle diverse wensen en meningen. We begrijpen dat we niet iedereen helemaal tevreden kunnen stellen maar hopen dat jullie onze keuzes begrijpen.

Heel veel liefde,
Namens het hele moderator-team
Eik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."