Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
144 weergaven
18-5-2026
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tijdloos zei:
www.rtvoost.nl

Thierry Baudet twijfelt aan bestaan dinosaurussen, Dinoland Zwolle nodigt hem uit

Dinoland Zwolle heeft Kamerlid en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet twee vrijkaarten gestuurd om met eigen ogen het bestaan van dinosaurussen te komen zien. Baudet sprak deze week op Twitter zijn twijfels uit over het bestaan van dinosaurussen.
www.rtvoost.nl www.rtvoost.nl

Dan geloof je dit ook vast. Wat een idioot
Klik om te vergroten...
Wat heeft mijn post over het twijfelen van het bestaan voor dinos te maken? Volgensmij staat ook in de regels dat het topic over corona moet gaan en niet over andere zaken 😉
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651
Klik om te vergroten...
Niet gevaccineerd én weigert je te laten testen*, twee keuzes dus. Een wereld van verschil met jodenvervolging, wat gaat om afkomst. Een feit waar je geen keuze in hebt gehad en ook geen afstand van kunt doen.

Dus ja dit kunnen we prima ontkennen want het is gewoon klinkklare onzin. De vergelijking is nog steeds absoluut misselijkmakend en onterecht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651
Klik om te vergroten...
Als je dit echt vindt zou je je letterlijk dood moeten schamen!
Wauw
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651
Klik om te vergroten...

Laten we 1st kijken wat de toekomst bied. Als er in de toekomst school, werk, inkomsten en buiten komen verboden word met dit CST dan kan ik dit soort aannames en denkwijzen wel bespreekbaar maken. Tot nu toe is er nog altijd vrije keuze en word niet alles beperkt voor een niet gevaccineerde behalve de "gevoelige" sectoren. Ik sta ook niet achter de keuzes van het politieke wanbeleid en hun denkwijze over wat wel en niet een gevoelige sector of besmettingshaard is. Maar om wat er nu is te vergelijken met de slavernij en massamoord van 1 bepaald ras vind ik toch wat overdreven en vergezocht. Je word niet uit je huis gehaald omdat je NVC (nietgevaccineerd) bent, je word niet opgesloten in een kamp omdat je NVC bent. Je word niet vergast, vermoord, afgeschoten omdat je NVC bent. Je word enkel uitgesloten op een klein aantal sectoren en plaatsen zonder vaccinatie of test. Ik vind die politieke keuze persoonlijk ook niet de juiste en NVC's uitsluiten is geen oplossing om een virus dat aan het afzwakken is te bestreiden.

Dat terzijde je kon ook gewoon een bannetje vragen aan de mods als je ons wil verlaten 🤷‍♂️.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trippy langkous zei:
maar ik heet die ban wel welkom.
Klik om te vergroten...
En de ban heet jou ook welkom. Wel een beetje jammer dat je de noodzaak voelt om willens en wetens deze regel te overtreden om iets te posten dat zo overduidelijk onzinnig en weerzinwekkend is.

Zelf onze eigen fascist van Nederlandse bodem (Baudet) is door de rechter veroordeeld om deze vergelijking niet meer te maken:

"Dankzij Baudets uitspraken wordt de Holocaust iets waarmee je vergelijkingen kunt maken. Dat miskent het unieke karakter van de Holocaust en doet het minder erg lijken."

"Niet een café in mogen vanwege een persoonlijke keuze - geen vaccinatie - is niet te vergelijken met het vermoorden van een miljoenen mensen, uitsluitend om wie zij zijn"


Het is echt een droevige situatie dat nota bene onze fascisten deze vergelijking maken. Terwijl juist fascisme destijds de oorzaak van de holocaust was. Als je de ironie daarvan niet in kunt zien ben je toch echt wel ver van de realiteit losgezongen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
En de ban heet jou ook welkom.
Klik om te vergroten...

Volgens mij wou ze deze gewoon maar durfde ze er niet rechtstreeks om vragen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
En de ban heet jou ook welkom. Wel een beetje jammer dat je de noodzaak voelt om willens en wetens deze regel te overtreden om iets te posten dat zo overduidelijk onzinnig en weerzinwekkend is.

Zelf onze eigen fascist van Nederlandse bodem (Baudet) is door de rechter veroordeeld om deze vergelijking niet meer te maken:

"Dankzij Baudets uitspraken wordt de Holocaust iets waarmee je vergelijkingen kunt maken. Dat miskent het unieke karakter van de Holocaust en doet het minder erg lijken."

"Niet een café in mogen vanwege een persoonlijke keuze - geen vaccinatie - is niet te vergelijken met het vermoorden van een miljoenen mensen, uitsluitend om wie zij zijn"


Het is echt een droevige situatie dat nota bene onze fascisten deze vergelijking maken. Terwijl juist fascisme destijds de oorzaak van de holocaust was. Als je de ironie daarvan niet in kunt zien ben je toch echt wel ver van de realiteit losgezongen.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het zo mee eens. Los van mijn mening(eigenlijk tientallen meningen, want 'corona' bestaat uit diverse subcategorieën wat letterlijk discutabel is)

Naast een gezonde dosis inlevingsvermogen(en respect) blijkt dan ook dat als iemand zo'n opmerking maakt geen flauw benul heeft van echte doodsangst of welk aspect dan ook van de holocaust/oorlog.

Het is jammer van de ban. Maar de aanleiding tot de ban betreur ik nog veel meer.


Complimenten voor dit nieuwe topic, inclusief de voorwaardes om dit topic te laten slagen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Whoopwhoop, boosterprik aangevraagd
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb de afbeelding niet gezien en het het vergelijken met de holocaust is op z'n zachst gezet "overdreven"

edit: foto inmiddels gezien, en eenn stukje uitleg gekregen. zal daar niet over beginnen. ik kan me wel vinden in haar uitspraak. "Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt" zoals ik hieronder uitleg, zo voelt het voor ongevaccineerde wel dus, laat je vaccineren of je doet niet meer mee.(en ja je kan je oôk laten testen ipv vaccineren dus is het niet helemaal juist, maar nogmaals zo zien de meêste het dus niet.) jammer dat die uitspraak niet goed overkwam
Klik om te vergroten...

dat ongevaccineerden zich als 2e Rangs burger voelen kan ik wel begrijpen, uiteraard(en gelukkig) worden ze niet vermoord of ik kampen gezet, of hoeven voor hun leven te vrezen.
ksnap van allebij de kanten een deel wel, maar zal der niet verder op ingaan, aangezien dat niet mag.


ik vind het vooral jammer dat de vaccineren zo wordt opgedrongen, zeker nu met de boostershot. lekker effectief vaccin ik zie het als dweilen met de kraan open, het helpt zolang je bezig blijft...
jammer maar begrijpelijk dat de frustaties zo hoog op lopen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Juun zei:
ik vind het vooral jammer dat de vaccineren zo wordt opgedrongen, zeker nu met de boostershot. lekker effectief vaccin ik zie het als dweilen met de kraan open, het helpt zolang je bezig blijft...
Klik om te vergroten...

www.trouw.nl

Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen

Door de hele bevolking te vaccineren, zorgen we ervoor dat een resistente variant van Sars-CoV-2 gaat groeien. Hierdoor lopen kwetsbaren gevaar, omdat de vaccins er niet tegen werken, betoogt natuurkundige Daniël Miedema, die onderzoek doet naar moleculaire evolutie.
www.trouw.nl www.trouw.nl

Ik gooi hem er nog een keer in. Zou toch wat zijn, als straks blijkt dat deze vaccinatiecampagne meer schade heeft aangericht voor de kwetsbaren dan dat het hen bescherming biedt...

Edit; er zijn inmiddels reacties op dit artikel gekomen dat het deels niet klopt en de conclusie te voorbarig is. Die kan je onder het artikel lezen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Juun zei:
is op z'n zachst gezet "overdreven"
Klik om te vergroten...
"overdreven" is inderdaad erg zacht gezegd. Ongepast, onzinnig en weerzinwekkend zijn beter gepast op deze vergelijking.

Juun zei:
lekker effectief vaccin
Klik om te vergroten...
Dat de vaccins tot nu toe super effectief zijn geweest in het voorkomen van ernstige ziektes is overduidelijk en wetenschappelijk bewezen. Dat vergeten veel mensen op dit forum. Ik ben nu zelf herstellende van een flinke coronabesmetting dus ik heb de laatste cijfers niet paraat maar nog niet zo lang geleden was 70% van de IC bedden bezet door niet gevaccineerden. Terwijl slechts 11% van de volwassen bevolking niet gevaccineerd is. Dat zegt volgens mij voldoende.

Ik zie niet-gevaccineerden niet als "2e rangs burgers" en vind ook niet dat we ze op die manier weg moeten zetten. Ik denk wel dat het niet vaccineren een foute beslissing is en dat de groep niet gevaccineerden als groep mede-verantwoordelijk is voor de onnodige doden die nu vallen door uitgestelde zorg. Een verantwoordelijk die ze delen met de regeringspartijen van de afgelopen 10 jaar die ervoor hebben gezorgd dat onze IC capaciteit lager is dan in de meeste andere landen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik moet zeggen, had nog geen kerstcadeau's gekocht kutzooi.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die nieuwe lockdown he.. Heb zelf nul reden om het kut te vinden, kan nog gewoon naar m'n werk (wat 'k in deze instantie voor een keer wèl fijn vind lol) en ben in m'n vrije tijd sowieso 24/7 huismus, lockdown of niet. Maar toch is het kut. Wil gwn kunnen doen wat ik wil. Kut-kwakkelbeleid. Dat was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen

(wou dit eig in het wat gaat er door je hoofd topic plaatsen maar da mag niet)
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Ja ik moet zeggen, had nog geen kerstcadeau's gekocht kutzooi.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je nog bestellen en op bv marktplaats zijn ook best mooie leuke dingen te krjjgen
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Druktemaker zei:
Mensen hier die de boostervaccinatie al hebben gehad? Ik ben wel benieuwd of jullie bijwerkingen hebben (gehad).

Ik ben moe, hoofdpijn, spierpijn, koud. Met andere woorden lekker lamlendig 🥵
Klik om te vergroten...
Pfizer? Maak ik m'n borst vast nat voor komende week..
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ja ik moet zeggen, had nog geen kerstcadeau's gekocht kutzooi.
Klik om te vergroten...
Tijd om lekker ouderwets zelf wat te knutselen toch! Is stiekem ook veel leuker en mooier om voor elkaar te doen.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#17
nausea zei:
Die nieuwe lockdown he.. Heb zelf nul reden om het kut te vinden, kan nog gewoon naar m'n werk (wat 'k in deze instantie voor een keer wèl fijn vind lol) en ben in m'n vrije tijd sowieso 24/7 huismus, lockdown of niet. Maar toch is het kut. Wil gwn kunnen doen wat ik wil. Kut-kwakkelbeleid. Dat was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen

(wou dit eig in het wat gaat er door je hoofd topic plaatsen maar da mag niet)
Klik om te vergroten...
Jij zit echt in een positieve flow he!! Heerlijk is dat geniet ervan 🍀
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoraa zei:
Jij zit echt in een positieve flow he!! Heerlijk is dat geniet ervan 🍀
Klik om te vergroten...
Haha ja dankje! Heb het gisteren rustig gehouden met la drugos en ook ff vrij gehad dus voel me een stuk beter!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Lijkt wel of de NL regering zijn burgers wil pesten. We gaan een weekje voor Kerst alles dicht gooien 🤷‍♂️ wat een klote beslissing. Hier in België komen ze de 22ste samen. Hou men hart al vast.
Klik om te vergroten...

M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
BraboF zei:
Bekijk bijlage 33761

🙏
Klik om te vergroten...
Een cardio anesthesioloog is evengoed geen viroloog of epidemioloog.

Artikel over het hoe en waarom de angst voor de Omnikrom-variant:
www.destentor.nl

De macht van de grote getallen: waarom virologen zo bang zijn voor omikron

Nederland werd gisteravond overvallen door het nieuws dat het Outbreak Management Team (OMT) pleit voor een nieuwe harde lockdown. Waarom zijn experts zo bang voor de omikronvariant?
www.destentor.nl www.destentor.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."