Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
138 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Geen probleem. 🙃



Je hebt net een tik op je vingers gehad, en het eerste dat je doet is meteen weer het conflict opzoeken. Als dit is wat jij ziet als ‘goed opgevoed’ zijn, dan hanteren we duidelijk een andere definitie.



Zonde dat je het nodig vindt om dit onderwerp nu toch weer aan te halen, terwijl dat niet de bedoeling is.

Gelukkig geloven we op dit forum allemaal in een tweede kans, dus we proberen het over drie maanden weer, oké? 😜
Klik om te vergroten...
Zeg @Roze Olifant en @Eik, ik word een beetje moe van alle mod-bashers die het Coronatopic komen vervuilen. Kunnen we niet een algemeen modworsteltopic openen waar deze lieden (voor de korte tijd die hen gegund wordt) terecht kunnen?

IMG_20211120_130449.jpg
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...
Oef. Dat is supershit!

Hopelijk ontspringen jullie de dans óf komen jullie er met relatief weinig klachten maar wel een gebooste immuniteit vanaf. Zijn er extra risicofactoren binnen het gezin?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Hopelijk ontspringen jullie de dans óf komen jullie er met relatief weinig klachten
Klik om te vergroten...
Ja dat hoop ik ook... Nu zijn de testen nog negatief maar kan een paar dagen duren voordat de testen aanslaan... dus is nog even afwachten...

Mevrouw Pløp zei:
Zijn er extra risicofactoren binnen het gezin?
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet niet... We zijn allemaal gezond, hebben geen overgewicht of andere shit en zijn, op mijn jongste dochter na, allemaal gevaccineerd. De kans op een ernstig ziekteverloop is dus minimaal... maar zou toch liever hebben dat dat kak-virus gewoon niet binnenshuis is...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...
Oh bah, dit zelfde hadden wij laatst ook. Ik hoop dat het ook aan jullie voorbij gaat 😘🤞🏼.
Het hele coronagebeuren zo dichtbij is ook heel spannend, ook al die verhalen die je overal vandaan hoort.. de mensen om mij heen (die ook gevaccineerd zijn) hebben milde klachten (overdag, wonder boven wonder slapen ze allemaal dikke prima) en de kinderen niet meer dan een snotneus. Helemaal niet krijgen is stukken beter, maar ik hoop dat het je iets kan geruststellen in deze 🙂.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Druktemaker zei:
Ik hoop dat het ook aan jullie voorbij gaat 😘🤞🏼.
Klik om te vergroten...
Thanks!

Tot nu toe vallen de klachten bij de mensen om ons heen (allemaal gevaccineerd of onder de 12 jaar) ook reuze mee. Het varieert een beetje van echt bijna nergens last van tot een week flink koorts en daarna weer beter. Ik maak me ook geen enorme zorgen maar heb toch liever dat we het virus buiten kunnen houden...

Druktemaker zei:
maar ik hoop dat het je iets kan geruststellen in deze 🙂
Klik om te vergroten...
Dat is echt superlief van je! Komt allemaal vast goed...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
BraboF zei:
Iedereen heeft recht op zorg!
Klik om te vergroten...
Grondwet??
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Zeg @Roze Olifant en @Eik, ik word een beetje moe van alle mod-bashers die het Coronatopic komen vervuilen. Kunnen we niet een algemeen modworsteltopic openen waar deze lieden (voor de korte tijd die hen gegund wordt) terecht kunnen?

Bekijk bijlage 32621
Klik om te vergroten...
Hahahahahahahaha Plop die meeeeeme😍 Heerlijk mens ben je.
Maar zullen we gewoon geen topic openen en respect hebben voor de mensen die vrijwillig veel uren steken in dit forum een veilige plek te maken voor ons drugswappies!? Want erger me er ook kapot aan ja👌🏻

(Bij voorbaat dank allen)

Eik zei:
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...
Neeeeee, wat kut😭 Zoveel gedoe, zelfs als niemand ziek wordt ook. Duim voor jullie!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...

Aah bah. :( Hopen dat het goed komt.

Hier is de party ook begonnen :dancer::thinking: mijn pa is positief (zelftest, wachten op de GGD-test maar hij voelde zich al vanaf dinsdag niet lekker). Wordt mogelijk een eenzame verjaardag voor mij dus komende week, maar ach, als ze maar weer gezond worden. Het lulligste voor henzelf is nog dat ze op vakantie zouden gaan komende week, dat feestje gaat wrs. dus niet door, zeker als niet als mijn moeder het ook heeft. Hoppa! Gelukkig is mijn vader er relatief goed aan (yay voor de vaccinatie).

Het loopt wel uit de hand met de cijfers daar in Nederland, potverdikkeme zeg.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...
oow jeetje, hoop dat niet iedereen heel ziek word!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...
Ja, dan komt het opeens dichtbij.

Hopelijk komen jullie er zonder kleerscheuren doorheen!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Zeg @Roze Olifant en @Eik, ik word een beetje moe van alle mod-bashers die het Coronatopic komen vervuilen. Kunnen we niet een algemeen modworsteltopic openen waar deze lieden (voor de korte tijd die hen gegund wordt) terecht kunnen?

Bekijk bijlage 32621
Klik om te vergroten...

Ik wist gewoon dat die meme bij jou in goede handen zou zijn. :tearsofjoy: Vooral zo levensgroot, dat doet 't 'm nog 'ns extra! :hearteyes: Maar effe serieus, ik vind dat Modworsteltopic eigenlijk geen slecht idee, dan houden we de opstand tegen ons tenminste nog een beetje lokaal. :')
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Aah bah. :( Hopen dat het goed komt.

Hier is de party ook begonnen :dancer::thinking: mijn pa is positief (zelftest, wachten op de GGD-test maar hij voelde zich al vanaf dinsdag niet lekker). Wordt mogelijk een eenzame verjaardag voor mij dus komende week, maar ach, als ze maar weer gezond worden. Het lulligste voor henzelf is nog dat ze op vakantie zouden gaan komende week, dat feestje gaat wrs. dus niet door, zeker als niet als mijn moeder het ook heeft. Hoppa! Gelukkig is mijn vader er relatief goed aan (yay voor de vaccinatie).
Klik om te vergroten...
Oh neeeee wat super ruk!!!! Gewoon tering eng als je niet weet of iemand besmet raakt, hoe erg het kan worden. Bah! Ook voor je verjaardag heel kut (alvast gefeliciteerd girl!), kunnen we geen online feestje bouwen?
Sterkte sowieso, duim ook voor jou! Ben nou toch al bezig.

Roze Olifant zei:
Het loopt wel uit de hand met de cijfers daar in Nederland, potverdikkeme zeg.
Klik om te vergroten...
Eng he... En in plaats van zorgen dat we niet helemaal de sjaak zijn met kerst gaan "we" protesteren (of eigenlijk "protesteren") en steden in brand steken. Genieten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Oh neeeee wat super ruk!!!! Gewoon tering eng als je niet weet of iemand besmet raakt, hoe erg het kan worden. Bah! Ook voor je verjaardag heel kut (alvast gefeliciteerd girl!), kunnen we geen online feestje bouwen?
Sterkte sowieso, duim ook voor jou! Ben nou toch al bezig.
Klik om te vergroten...

Oeh wat lief, online feestje klinkt gezellig! :hearteyes: Ik denk dat ik zelf de komende week ook maar even braaf in quarantaine blijf, heb m'n boodschappen voor de rest van de week maar besteld. Aangezien ik vorig weekend thuis was (ik woon dus in België, lang met het OV) kan ik ze in theorie aangestoken hebben, bedenk ik me net, de kans lijkt me klein maar ik neem maar even geen risico's. Poeh, zou me wel schuldig voelen dan. Mijn vader is er wel al beter aan, en mijn moeder heeft (nog) geen klachten, dus even afwachten op het verdict van de GGD. 't Is wat!

En het is inderdaad eng, maar ik ben toch echt wel dankbaar voor de vaccinatie. Het sluit ernstige klachten natuurlijk niet uit, maar als mijn ouders begin vorig jaar besmet waren geweest, was ik toch een stuk banger geweest.

ljuv zei:
Eng he... En in plaats van zorgen dat we niet helemaal de sjaak zijn met kerst gaan "we" protesteren (of eigenlijk "protesteren") en steden in brand steken. Genieten.
Klik om te vergroten...

Maar echt! Wat bezielt die mensen?!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nu ik hier toch bezig ben, interessante post van de viroloog Marc Van Ranst van vanmiddag. Die figuren spreken toch wel boekdelen als je ‘t mij vraagt.

D055A27F-8FAF-4EEE-BF36-5341FFAAFEA4.jpeg
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Kunnen we niet een algemeen modworsteltopic openen waar deze lieden (voor de korte tijd die hen gegund wordt) terecht kunnen?

Bekijk bijlage 32621
Klik om te vergroten...
Dus in dat topic kunnen mensen virtueel gaan worstelen met de mods? Klinkt spannend en entertaining, ik ben ervoor!

Nu de volgende stappen: Hoe gaan we dit precies doen en hoe gaan we punten tellen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Oeh wat lief, online feestje klinkt gezellig! :hearteyes: Ik denk dat ik zelf de komende week ook maar even braaf in quarantaine blijf, heb m'n boodschappen voor de rest van de week maar besteld. Aangezien ik vorig weekend thuis was (ik woon dus in België, lang met het OV) kan ik ze in theorie aangestoken hebben, bedenk ik me net, de kans lijkt me klein maar ik neem maar even geen risico's. Poeh, zou me wel schuldig voelen dan. Mijn vader is er wel al beter aan, en mijn moeder heeft (nog) geen klachten, dus even afwachten op het verdict van de GGD. 't Is wat!

En het is inderdaad eng, maar ik ben toch echt wel dankbaar voor de vaccinatie. Het sluit ernstige klachten natuurlijk niet uit, maar als mijn ouders begin vorig jaar besmet waren geweest, was ik toch een stuk banger geweest.



Maar echt! Wat bezielt die mensen?!
Klik om te vergroten...
Ah fijn dat ze dan relatief buiten gevaar zijn. Quarantaine is wel kut, maar ga je in elk geval niet dood aan! Hopelijk blijf jij ook gezond dan😊

Roze Olifant zei:
ik woon dus in België, lang met het OV
Klik om te vergroten...
😂😂😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ik wist gewoon dat die meme bij jou in goede handen zou zijn. :tearsofjoy: Vooral zo levensgroot, dat doet 't 'm nog 'ns extra! :hearteyes: Maar effe serieus, ik vind dat Modworsteltopic eigenlijk geen slecht idee, dan houden we de opstand tegen ons tenminste nog een beetje lokaal. :')
Klik om te vergroten...
Proxima zei:
Dus in dat topic kunnen mensen virtueel gaan worstelen met de mods? Klinkt spannend en entertaining, ik ben ervoor!

Nu de volgende stappen: Hoe gaan we dit precies doen en hoe gaan we punten tellen?
Klik om te vergroten...
Hahahaha moeten we wel op gaan passen voor modder-eters. Anders blijven er geen mods meer over om modder naar te gooien en dat loopt het hele plan in de soep.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
😂😂😂
Klik om te vergroten...

Thuis = dus Nederland! Ik ben een Verbelgischte Nederlander. :’) Maar het is een aardig eindje hoor! Ik vond de drukte in de trein naar Nederland al lichtelijk zorgelijk. En wat daarbij ook zorgelijk was: het grote aantal mensen dat vrolijk met z’n mondkapje onder z’n neus potentiële virusdeeltjes uit zat te ademen out in the open. Hallo, trek die lap even over je neus heen, ja. Ik stikte ook half in dat ding op weg naar de trein toen ik die op enkele seconden na niet miste omdat ik weer eens te laat thuis was weg gegaan, maar ik heb me vermannen. :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mmm hoor net dat ze de winkels om 17.00 willen gaan sluiten… Totaal geen nut en wanneer moeten werkenden dan boodschappen doen?
Man man pffff

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."