Okay, we sparren.
Dus als ik je goed begrijp ben je po-vaccinatie op basis van de bovenstaande punten?
Ten eerste heb ik niet gezegd dat ik tegen helemaal vaccines ben
maar die dienen dan wel doeltreffend en effectief ingezet te worden.
Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:
1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
In lockdown kunnen bedrijven ook niet voorruit.
Het gegeven is dat nog steeds 97% ( of meer ) van de bevolking geen tot lichte klachten ervaart.
en met de Omicron variant nog minder blijkt al uit data.
2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
Verwaarloosbaar gezien de leeftijdcategorie waarin de meeste mensen overlijden. 80+
Toename van mentale klachten ( en verslaving wellicht ) piekt onder de jeugd als gevolg van de lockdowns.
Daar zijn genoeg indicaties van.
Over het KD effect gesproken. Het IQ van de jeugd blijkt door de lockdowns met 20% gedaald.
Geweldige film:
https://www.imdb.com/title/tt0387808/
2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.
3.
Aanname? Heb je daar een aanknopingspunt voor dat ik kan inzien of bekijken?
Er is ook een aanname dat veel mensen gelijksoortige langdurige na effecten hebben van de vaccines.
Ik raad je aan om de podcast in een m'n bovenstaande posts te bekijken met één van de uitvinders van het mrna vaccin.
Hij is zelf gevaccineerd en heeft twee keer covid gehad.
Preventieve middelen, de mensen die ervoor pleiten en eigenlijk iedereen met een andere optiek tov de globale regerende orde
worden stelselmatig geridiculiseerd en van platformen verbannen.
Kritisch journalisme lijkt bijna niet meer te bestaan.
Dus ik zeg, neem niet alles wat op de mainstream media verkondigd wordt klakkeloos aan.
Het is op zijn minst eenzijdig
en is vaak een verlengstuk van de regering.
Er is genoeg bewijs dat dié niet altijd het beste met je voor heeft.
Als je nu denkt: "Oh ja, is dat zo?"
dan stel ik voor dat je gebeurtenissen uit het verleden en hoe mensen toen handelden projecteert op deze mensen
want het zijn maar mensen
met evt een scholing op het vlak waar ze minister van zijn
maar dus vaak niet.
Ze hebben Ego's
Ze zijn Dom, of Slim, Naïef, Beïnvloedbaar etc.
Kortom het zijn maar mensen zoals alle knakkers om je heen.
En ze doen maar wat hen goed lijkt
op basis van alle factoren die aan ze trekken.
Ja, het cynismse druipt er vanaf.
Helaas is dat de staat waarin de wereld verkeert.
De menselijke staat 'an sich'
Gelukkig is er ook een hoop positiviteit
al is het vaak zo dat de positieve mensen minder agressief handelen dan de negatieve die minder scrupules hebben
en zelfs weinig tot geen geweten.
Dat noopt me te zeggen dat het vreselijk is hoe sommige mensen lijden als gevolg van covid
toch staat het in schril contrast tegen alle andere dingen waar mensen allemaal aan kunnen lijden en sterven.
nb. Er is ook het soort mensen dat dingen als 'Flat Earth' aanhangt.
Tja, daarvoor kun je alleen maar bidden denk ik,
tot God 😅
✌️