Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
155 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Don Draper zei:
Heb zelfs de kans gehad om mijn eerste (onvrijwillige) aanmelding af te wijzen. Toen omdat er 6 maanden tussen de tweede en de derde prik moest zijn. Nu is het drie maanden.

Werk in de zorg dus vandaar dat ik de mogelijkheid heb ervoor.
Klik om te vergroten...
Aahzo, oke! Ik heb m een paar dagen terug ook aangevraagd
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Proxima zei:
En dat gaat weer hand in hand met het Dunning-Kruger effect:

Bekijk bijlage 34623
Klik om te vergroten...

Dat effect werkt twee kanten op mijn beste :wink:

Wat wil je, officiële IQ testen overleggen?

De negatieve neven effecten van de vaccins en de maatregelen overstijgen die van van covid.
Mensen missen 'the bigger picture' en zien niet wat voor krachten e op de achtergrond spelen.
'Onze kinderen' zullen hiervan de dupe zijn.
Ik ben er niet op uit m'n gelijk te behalen, helaas zal de tijd het wel uitwijzen.

Voor diegene die twijfelen, investeer wat tijd en onderzoek..
Ik heb nog geen informatie die ik gepost heb aangehaald noch weerlegd zien worden.
Getallen spreken.
Zie de berekeningen in dit filmpje en vertel me hoe de maatregelen een 'overall' gunstiger effect hebben op de samenleving.
Covid sucks.. maar het wordt verkeerd aangepakt.. en de motieven zijn niet alleen positief of zelfs naïef.
'Follow the money'
en als mensen zoveel geld hebben dat geld er niet meer toe doet is macht en controle 'the next best thing'



Ik laat jullie achter. me de boodschap, liefde.

Take Care.

d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#3
... en dit is ook wel een mooie aanvulling. The 5 laws of stupidity: https://en.wikipedia.org/wiki/Carlo_M._Cipolla
  1. Always and inevitably, everyone underestimates the number of stupid individuals in circulation.
  2. The probability that a certain person (will) be stupid is independent of any other characteristic of that person.
  3. A stupid person is a person who causes losses to another person or to a group of persons while himself deriving no gain and even possibly incurring losses.
  4. Non-stupid people always underestimate the damaging power of stupid individuals. In particular, non-stupid people constantly forget that at all times and places, and under any circumstances, to deal and/or associate with stupid people always turns out to be a costly mistake.
  5. A stupid person is the most dangerous type of person.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
debkb zei:
Klopt. Ik ben pro-vaccinatie en alles overwegend, ook pro lockdown- en andere maatregelen.

De discussie rond de standpunten van Baarsma en Helsloot (BH) en Big Dipper (BD) draait nu deels in een cirkeltje:
BH en BD zijn tegen coronabeleid met lockdown want <BH-argumenten>. Ik stel dat Geen Lockdown soortgelijke schade toebrengt. Jij stelt dat Lockdown slecht is want <BH-argumenten>. Daar kan ik dan weer mijn eigen argumenten tegen inbrengen maar die staan er al en ze hebben je de eerste keer ook niet overtuigd...

Twee dingen wil ik nog wat over kwijt: 80+ sterfte en 97% milde klachten.

80+ sterfte
Er leven in Nederland iets minder dan 1 miljoen mensen van 80 of ouder. Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in. Het concept is van dezelfde orde als het idee om klimaatverandering tegen te gaan door de wereldbevolking te laten krimpen. Op papier lijkt het misschien een redelijk voorstel, totdat je er getallen aan hangt. Als je door bevolkingskrimp iets aan het klimaat wilt doen, moet je van een paar miljard mensen af zien te komen. Met 450 holocausts ben je er wel zo'n beetje. Als je 80+ sterfte als niet-relevant wenst te beschouwen, sorteer je voor op jarenlang tienduizenden extra coronadoden, net zolang tot de algemene levensverwachting voldoende is gedaald.

De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.

97% milde klachten
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht wat daar onder wordt verstaan: 'milde klachten'. 'Milde klachten' is kennelijk iets heel anders dan 'niets aan de hand'. Als je 1,5 week hondsberoerd bent, en dan nog 2 maanden nodig hebt om je weer helemaal het mannetje te voelen... had je dan milde klachten? We weten dat ±20% long covid krijgt. Dus valt maandenlang niet kunnen werken vanwege long covid dan ook onder 'milde klachten'? Het lijkt er wel op. https://www.rivm.nl/weblog/long-covid-grip-op-aantallen-en-risicofactoren-in-nederland (dit is ook de bron waar je gisteren naar vroeg).

Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.

Media en alternatieve media
De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.

Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd neem ik aan, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor uw brief, ik kan u mededelen dat u hiermee hebt gesolliciteerd naar de functie 'mijn maatje'. Standplaats: Op de barricaden. Uren: vrij in te delen. De collega's zijn fantastisch, de verdiensten ietwat teleurstellend.

Ohja, u bent ook aangenomen!

Met vriendelijke groet,
Plop.png
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#5
Big Dipper zei:
Dat effect werkt twee kanten op mijn beste :wink:

Wat wil je, officiële IQ testen overleggen?

De negatieve neven effecten van de vaccins en de maatregelen overstijgen die van van covid.
Mensen missen 'the bigger picture' en zien niet wat voor krachten e op de achtergrond spelen.
'Onze kinderen' zullen hiervan de dupe zijn.
Ik ben er niet op uit m'n gelijk te behalen, helaas zal de tijd het wel uitwijzen.

Voor diegene die twijfelen, investeer wat tijd en onderzoek..
Ik heb nog geen informatie die ik gepost heb aangehaald noch weerlegd zien worden.
Getallen spreken.
Zie de berekeningen in dit filmpje en vertel me hoe de maatregelen een 'overall' gunstiger effect hebben op de samenleving.
Covid sucks.. maar het wordt verkeerd aangepakt.. en de motieven zijn niet alleen positief of zelfs naïef.
'Follow the money'
en als mensen zoveel geld hebben dat geld er niet meer toe doet is macht en controle 'the next best thing'

Ik laat jullie achter. me de boodschap, liefde.

Take Care.
Klik om te vergroten...
Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:

1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Okay, we sparren.
Dus als ik je goed begrijp ben je po-vaccinatie op basis van de bovenstaande punten?

Ten eerste heb ik niet gezegd dat ik tegen helemaal vaccines ben
maar die dienen dan wel doeltreffend en effectief ingezet te worden.

debkb zei:
Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:

1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
Klik om te vergroten...
In lockdown kunnen bedrijven ook niet voorruit.
Het gegeven is dat nog steeds 97% ( of meer ) van de bevolking geen tot lichte klachten ervaart.
en met de Omicron variant nog minder blijkt al uit data.
debkb zei:
2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
Klik om te vergroten...
Verwaarloosbaar gezien de leeftijdcategorie waarin de meeste mensen overlijden. 80+
Toename van mentale klachten ( en verslaving wellicht ) piekt onder de jeugd als gevolg van de lockdowns.
Daar zijn genoeg indicaties van.
Over het KD effect gesproken. Het IQ van de jeugd blijkt door de lockdowns met 20% gedaald.
Geweldige film: https://www.imdb.com/title/tt0387808/

debkb zei:
2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.
Klik om te vergroten...
3.
Aanname? Heb je daar een aanknopingspunt voor dat ik kan inzien of bekijken?
Er is ook een aanname dat veel mensen gelijksoortige langdurige na effecten hebben van de vaccines.
Ik raad je aan om de podcast in een m'n bovenstaande posts te bekijken met één van de uitvinders van het mrna vaccin.
Hij is zelf gevaccineerd en heeft twee keer covid gehad.

Preventieve middelen, de mensen die ervoor pleiten en eigenlijk iedereen met een andere optiek tov de globale regerende orde
worden stelselmatig geridiculiseerd en van platformen verbannen.
Kritisch journalisme lijkt bijna niet meer te bestaan.
Dus ik zeg, neem niet alles wat op de mainstream media verkondigd wordt klakkeloos aan.
Het is op zijn minst eenzijdig
en is vaak een verlengstuk van de regering.
Er is genoeg bewijs dat dié niet altijd het beste met je voor heeft.
Als je nu denkt: "Oh ja, is dat zo?"
dan stel ik voor dat je gebeurtenissen uit het verleden en hoe mensen toen handelden projecteert op deze mensen
want het zijn maar mensen
met evt een scholing op het vlak waar ze minister van zijn
maar dus vaak niet.
Ze hebben Ego's
Ze zijn Dom, of Slim, Naïef, Beïnvloedbaar etc.
Kortom het zijn maar mensen zoals alle knakkers om je heen.
En ze doen maar wat hen goed lijkt
op basis van alle factoren die aan ze trekken.
Ja, het cynismse druipt er vanaf.
Helaas is dat de staat waarin de wereld verkeert.
De menselijke staat 'an sich'
Gelukkig is er ook een hoop positiviteit
al is het vaak zo dat de positieve mensen minder agressief handelen dan de negatieve die minder scrupules hebben
en zelfs weinig tot geen geweten.
Dat noopt me te zeggen dat het vreselijk is hoe sommige mensen lijden als gevolg van covid
toch staat het in schril contrast tegen alle andere dingen waar mensen allemaal aan kunnen lijden en sterven.

nb. Er is ook het soort mensen dat dingen als 'Flat Earth' aanhangt.
Tja, daarvoor kun je alleen maar bidden denk ik,
tot God 😅

✌️
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt. Ik ben pro-vaccinatie en alles overwegend, ook pro lockdown- en andere maatregelen.

De discussie rond de standpunten van Baarsma en Helsloot (BH) en Big Dipper (BD) draait nu deels in een cirkeltje:
BH en BD zijn tegen coronabeleid met lockdown want <BH-argumenten>. Ik stel dat Geen Lockdown soortgelijke schade toebrengt. Jij stelt dat Lockdown slecht is want <BH-argumenten>. Daar kan ik dan weer mijn eigen argumenten tegen inbrengen maar die staan er al en ze hebben je de eerste keer ook niet overtuigd...

Twee dingen wil ik nog wat over kwijt: 80+ sterfte en 97% milde klachten.

80+ sterfte
Er leven in Nederland iets minder dan 1 miljoen mensen van 80 of ouder. Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in. Het concept is van dezelfde orde als het idee om klimaatverandering tegen te gaan door de wereldbevolking te laten krimpen. Op papier lijkt het misschien een redelijk voorstel, totdat je er getallen aan hangt. Als je door bevolkingskrimp iets aan het klimaat wilt doen, moet je van een paar miljard mensen af zien te komen. Met 450 holocausts ben je er wel zo'n beetje. Als je 80+ sterfte als niet-relevant wenst te beschouwen, sorteer je voor op jarenlang tienduizenden extra coronadoden, net zolang tot de algemene levensverwachting voldoende is gedaald.

De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.

97% milde klachten
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht wat daar onder wordt verstaan: 'milde klachten'. 'Milde klachten' is kennelijk iets heel anders dan 'niets aan de hand'. Als je 1,5 week hondsberoerd bent, en dan nog 2 maanden nodig hebt om je weer helemaal het mannetje te voelen... had je dan milde klachten? We weten dat ±20% long covid krijgt. Dus valt maandenlang niet kunnen werken vanwege long covid dan ook onder 'milde klachten'? Het lijkt er wel op. https://www.rivm.nl/weblog/long-covid-grip-op-aantallen-en-risicofactoren-in-nederland (dit is ook de bron waar je gisteren naar vroeg).

Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.

Media en alternatieve media
De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.

Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd neem ik aan, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
debkb zei:
Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in.
Klik om te vergroten...
Uhm… Kijk, als een mens heeel veel verjaardagsfeestjes heeft gevierd, kunnen ze langzamerhand wat minder goed horen, zien en worden sneller een stuk erger ziekjes. Om je te beschermen tegen boefjes die je ziek maken hebben we een leger met soldaatjes en bouwvakkers die tegen de slechterikken vechten en dingetjes die kapot zijn geraakt repareren. Als je ouder wordt blijven er steeds minder soldaatjes over en kunnen de boefjes sneller winnen. De bouwvakkers kunnen ook minder werken omdat ze al helemaal uitgeput zijn door al dat werken.
Ook papa en mama worden zoals opa en oma, en jij ook! Maar daar hoef je niet bang voor te zijn, dat hoort bij het leven.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, combo van griep en bronchitis is ook hoe ik het aan de dokter omschreef.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Screenshot_20220102_161856_edit_34366972484859.jpg
ZIN IN BITCHEEEEEEES😍
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Big Dipper zei:
Je leeft in een fantasie wereld.
Klik om te vergroten...
Precies: dit ^
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Bekijk bijlage 34684
ZIN IN BITCHEEEEEEES😍
Klik om te vergroten...
Pfizer? Die trip viel mij tegen. Geen visuals en slechts een lichte bodyload op de plek van de injectie. Tip: Vraag of ze nog een restje Janssen hebben liggen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Pfizer? Die trip viel mij tegen. Geen visuals en slechts een lichte bodyload op de plek van de injectie. Tip: Vraag of ze nog een restje Janssen hebben liggen
Klik om te vergroten...
Thanks Zanz❤️ tis nog een verrassing wat ze in me gaan spuiten maar ik zal het vragen. Zoek nog een tripsitter tho... Bende vrij?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Thanks Zanz❤️ tis nog een verrassing wat ze in me gaan spuiten maar ik zal het vragen. Zoek nog een tripsitter tho... Bende vrij?
Klik om te vergroten...
Ja joh. Voor jou altijd :kissingheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Pfizer? Die trip viel mij tegen. Geen visuals en slechts een lichte bodyload op de plek van de injectie. Tip: Vraag of ze nog een restje Janssen hebben liggen
Klik om te vergroten...

Mijn 2 vaccinaties waren beiden Pfizer. Er was mij door vele “anders gelovenden (wappies zal ik ze nooit noemen want dan ben ik weer een “schaap” en beiden zijn denigrerend) dat ik EN gratis 5g zou krijgen EN mijn mobiel kon opladen via mijn arm. Oja of met Bill Gates zou kunnen praten via die “chip”. OOK NIET!! Nou, nada noppes he! Het werkt geen van allen.
Ik ben gewoon geflest… Zie je wel? We worden steeds voorgelogen, de andersdenkenden beloven valse dingen net als onze (r)overheid!
Ik denk nog ff welke 3e ik neem. Straks flessen ze me me ALWEER! Ik mag deze maand al.
😜😛 (S)
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#16
Big Dipper zei:
Aannames en misinterpretaties, je projecteert wat jij denkt dat de motivatie en intenties zijn op 'ons yogamoeders'.
Klik om te vergroten...
Het gaat me niet om de beweegredenen van yogamoeders (of wie dan ook), het gaat me om wat voor effect hun eisen zouden hebben als ze werden ingewilligd.
Big Dipper zei:
Je lijkt compleet het zicht op hoe alle puzzelstukjes in elkaar passen en de gevolgen voor de maatschappij en de mens an sich te missen.
Klik om te vergroten...
De coronapandemie is een 'wicked problem' of ongestructureerd probleem: complex, ingrijpend, onoverzienbaar en zonder eenduidige oplossingen. De wooncrisis is er ook zo één, en ook de energietransitie. Bij die laatste twee ben ik beroepsmatig zijdelings betrokken, corona doe ik erbij als hobby :wink:
Dus ik ben het direct met je eens dat ik niet het overzicht heb van hoe alle puzzelstukjes in elkaar passen, want dat is het hele idee van een ongestructureerd probleem. Jij hebt dat overzicht ook niet, en alle experts in alles hebben het ook niet. Toch moet een regering oplossingsrichtingen kiezen, ook op basis van incomplete, soms zelfs tegenstrijdige informatie. En de overheid moet die uitvoeren.
Ik ben het lang niet altijd eens met de afwegingen die onze (demissionaire) regering maakt. Maar wat ik wel weet: te veel burgerlijke ongehoorzaamheid maakt elke maatregel ineffectief en verlengt daarmee de (economische gevolgen van deze) pandemie.
Big Dipper zei:
Overheidsbeleid gericht op solidariteit zeg je, oftewel uniformiteit en controle
Je doet net alsof 'wij' de 80+ jarigen weg willen werken.
Het feit dat dat een gevolg zou kunnen zijn van een andere aanpak dan de huidige is wederom een aanname van jou kant.
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet dat 'jullie' van de oudjes af willen. Ik zeg dat dat een gevolg is van wat jullie willen. En het is geen aanname; het is in, maar vooral ook na de eerste lockdown duidelijk geworden dat dat precies is wat er gebeurt. Veel ouderen isoleerden zich van de rest van de maatschappij omdat ze bang werden voor hun eigen gezondheid of die van hun partner. Mijn hoofdinkomen is gebaseerd op mensen die bij elkaar komen. Bedrijfsuitjes, familiedagen, verjaardagen etc. Ik zal je vertellen: de oudjes kwamen na de eerste lockdown nauwelijks tot niet terug.
Big Dipper zei:
Kinderen willen vaccineren waarvan er naar schatting al 2/3 besmet zijn geweest is misdadig.
Klik om te vergroten...
Waarom is kinderen vaccineren misdadig? Ik zie vaccineren als onderdeel van het sociaal contract. Iedereen loopt een klein persoonlijk risico en helpt daarmee een groot collectief risico in te dammen.
Big Dipper zei:
Misschien mis je nog wat jaren op deze planeet en ben je nog niet ervaren, doorgewinterd en zelfs cynisch genoeg om alle aspecten, belangen, krachten etc. goed te kunnen afwegen.
Klik om te vergroten...
Tsja, da's de makke van een anoniem forum. We weten niet wie we tegenover ons hebben. Ik loop tegen de 50 en ik heb 2 kinderen met een semi-yogamoeder. Ik heb 2 bedrijfjes, in hospitality en in strategie & communicatie. Ik heb gestudeerd, gereisd, kansen gegrepen en verprutst.
Mijn activiteiten in hospitality zijn sinds de eerste lockdown met >70% achteruitgegaan en daar heb ik stress van en geldzorgen. Het is dus niet dat de gevolgen van lockdowns langs me heengaan.
En wie ben jij?

Big Dipper zei:
Kheb jou linkjes bekeken.
Klik om te vergroten...
Mijn linkje was een tekstpagina van het RIVM. Jouw linkje is een audiobestand van meer dan 3 uur. Ain't nobody tot time for that. Als je me een link stuurt naar een artikel waarin deze man hetzelfde zegt, lees ik dat met plezier.
Big Dipper zei:
Je leeft in een fantasie wereld.
Er wordt wel degelijk aan supressie van kritisch nieuws en ook passende en goedkopere oplossingen gedaan.
Mensen verliezen hun banen omdat ze een eigen mening hebben.
Klik om te vergroten...
Ik mag enkele journalisten van statuur tot mijn kennissenkring rekenen. Zij staan zonder uitzondering kritisch tegenover regerings- en overheidshandelen. Dat is simpelweg hun basishouding, ze hebben er geen enkele moeite mee om kritisch verslag te doen van onze overheid. Het ding is: als ze verslag doen van niet-overheid, zijn ze ook kritisch. Berichten die jouw lezing van de werkelijkheid ondersteunen, doorstaan simpelweg heel vaak hun toets der kritiek niet. Is dat vanwege hun bias? Speelt vast mee, want iedereen is vooringenomen. Maar journalisten met een goede reputatie zijn daar zuinig op. Dus wie met onwaarschijnlijke claims komt zal met evenredig hard bewijs moeten komen, en daar gaat het vaak mis.

Dat mensen hun banen verliezen omdat ze 'een eigen mening hebben' is van alle tijden, en is voor iedereen een probleem die een mening ventileert die haaks staat op de boodschap, waarden, financiering of verdienmodel van de organisatie waar ze werken. Daarom is het zo belangrijk dat er goede klokkenluidersregelingen zijn.
Big Dipper zei:
ik beslis inderdaad zelf wat ik in mijn lijf stop.
Klik om te vergroten...
En zo is het.
Big Dipper zei:
Het beleid wat jij aanhangt is kortzichtig en vol belangenverstrengelingen.
Klik om te vergroten...
Daar vinden we elkaar! Het beleid is te vaak onverstandig en het wordt bovendien niet adequaat gehandhaafd. Ook de beleidscommunicatie laat te wensen over, en de logistiek, etc etc.
Mijn persoonlijke frustratie van de laatste weken: de huidige lockdown tot 14 januari is waarschijnlijk te kort en dat had de demissionaire regering kunnen zien aankomen. Immers: de boostercampagne heeft wrs tot eind januari nodig om iedereen te prikken die dat wil, dus eerder dan begin februari openen zou onverstandig zijn. Bovendien is de maatregel onevenredig zwaar voor (schoolgaande)kinderen, jeugd en hun ouders.
Verder zou het m.i. beter geweest zijn om de eerste ring rond kinderen met voorrang te boosten: ouders & onderwijzend personeel hadden al voor de feestdagen een boosterprik gehad kunnen hebben ipv na 1 januari...
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar voor nu laat ik het hierbij.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Bedankt voor uw brief, ik kan u mededelen dat u hiermee hebt gesolliciteerd naar de functie 'mijn maatje'. Standplaats: Op de barricaden. Uren: vrij in te delen. De collega's zijn fantastisch, de verdiensten ietwat teleurstellend.

Ohja, u bent ook aangenomen!

Met vriendelijke groet,
Bekijk bijlage 34666
Klik om te vergroten...

Excuus! Deze had ik gemist! Te laat op mijn eerste werkdag... je moet het maar kunnen. Waar is mijn helm?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Mijn 2 vaccinaties waren beiden Pfizer. Er was mij door vele “anders gelovenden (wappies zal ik ze nooit noemen want dan ben ik weer een “schaap” en beiden zijn denigrerend) dat ik EN gratis 5g zou krijgen EN mijn mobiel kon opladen via mijn arm. Oja of met Bill Gates zou kunnen praten via die “chip”. OOK NIET!! Nou, nada noppes he! Het werkt geen van allen.
Ik ben gewoon geflest… Zie je wel? We worden steeds voorgelogen, de andersdenkenden beloven valse dingen net als onze (r)overheid!
Ik denk nog ff welke 3e ik neem. Straks flessen ze me me ALWEER! Ik mag deze maand al.
😜😛 (S)
Klik om te vergroten...
Ja nee ik snap dat dat een grote teleurstelling was. Al die valze beloftes...

debkb zei:
Ik mag enkele journalisten van statuur tot mijn kennissenkring rekenen.
Klik om te vergroten...
Is het Xander van der Wulp want dan slide ik NU in je dm😍?!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
In België gaan de uitnodigingen rond om kinderen te vaccineren. Ontelbaar veel mensen die weigeren hun kind te vaccineren en hier ga ik toch wel in mee. Kinderen hebben amper last van het virus en momenteel is de omicron variant geen longvirus meer maar een verkoudheid. 1 viroloog begint zelfs te spreken van leren leven met dit verkoudheisvirus. Covid verdwijnt dit jaar nog ben ik zeker van!
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Is het Xander van der Wulp want dan slide ik NU in je dm😍?!
Klik om te vergroten...
:joycat: die zit er niet tussen...

@PsyTekz ik hoop van harte dat het nieuws klopt dat Omikron minder virulent zal blijken. We zullen het de komende dagen wel zien...

debkb zei:
Mijn persoonlijke frustratie van de laatste weken: de huidige lockdown tot 14 januari is waarschijnlijk te kort en dat had de demissionaire regering kunnen zien aankomen. Immers: de boostercampagne heeft wrs tot eind januari nodig om iedereen te prikken die dat wil, dus eerder dan begin februari openen zou onverstandig zijn.
Klik om te vergroten...
... en het nieuws van vandaag: scholen gaan open per 10 januari en de boostercampagne nodigt inmiddels 18-en 19-jarigen uit. Het lijkt veel beter* te gaan met de boostercampagne dan ik de afgelopen week voor mogelijk had gehouden. Afgelopen week 1,5 miljoen prikken gezet, wauw! Het zou dus heel goed kunnen dat ik mis zat met mijn kritiek. :thinking: Zou mijn natte vinger misschien minder goed werken dan Excel?
* tenzij er veel minder mensen bellen voor een afspraak dan voor de initiële vaccinatie, al heb ik daar niks over gehoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."